Autor |
opony 924 |
porscheboxster
Użytkownik
Postów: 123
Miejscowość: okolice Wysokie Mazowieckie
Data rejestracji: 02.01.07 |
Dodane dnia 16-08-2007 14:53 |
|
|
witam ma pytanie pomijajac ze teraz mam zalozone opony 205/60/14 to chcialem zapytac gdyz oryginalny romiar i taki nawet mam na zapasie to 185/70/14. i pytanie brzmi bo sie zastanawiam jakie opony kupic. bo jak wiadomo 185/65 bardzije dostepny romiar. a pozatym akurat ladny bierznuik maja opony nexen i cena 150zl sztuka. wiec moze mi ktos pomoze czy warto zmieniac na ten profil 185/65 czy zamowic 185/70 i wogole czy kupic nexeny czy czegos innego poszukac |
|
Autor |
RE: opony 924 |
kzo1
Użytkownik
Postów: 120
Miejscowość: wlkp/USA/AZ
Data rejestracji: 16.03.07 |
Dodane dnia 16-08-2007 17:36 |
|
|
Co do opon w 924 przerabiałem ten problem.Orginalnie i katalogowo jest 185/70/14 Ładniej auto wygląda na 185/65/14.Ale po konsultacji z J..... dowiedziałem sie ,ze problem jest innego typu.
Zmieniając srednice opon zmieniasz przełozenie skrzyni biegów co za tym idzie równiez wskazania licznika(pretkosc) co do niektorych zaznaczam ,ze wiem ze linka przychodzi w lewe przednie koło.
Wzrasta zurzycie paliwa. Moze to smieszne ale prawdziwe jezeli chodzi o dłuzsze dystanse.Zresztą to logiczne bo licznik zle wskazuje kilopmetry.
Idąc dalej to ma tez wpływ na zurzycie takich elemetów takich jak łozyska przykładowo na orginalnych rozmaze opon przebieg 100 000 na mniejszym 70 000
Wazne zeby srednica koła była taka jaką zaleca producent.
Prowadząc firme transportową takie zeczy jak opony to podstawa
i w innych autach zrschtą tez.
Jezeli chodzi o rodzaj opony to koniecznie wspóczynnik pow 200km/h
bo to nie chodzi o to ze bedziesz tym autem tyle jezdził ale bardziej o moc tego samochodu. Przy 125 konach zaleca sie wspóczynnik powyzej 200 km/h są to wzmocnienia boczne opon majace istotyn wpływ na ich zurzycie (Bieznik)
Co do producenta to nie polecam TIGERA ,Stomilu, Dębicy,Maloya, itp.
Dobra guma w dobrych pieniądzach to Yokohama mam je w 2 porsche i nie nazekam.
Polecam Firme Oponiarską JMK znają sie na zeczy.www.j-m-k.pl i maja dobre ceny.
P.S.
toyo opony w boxterze poszły po ok 10 000 km wiec ostrzegam.
A love my Porsche
944S- 100% orginal
964 Carrera 4 |
|
Autor |
RE: opony 924 |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 16-08-2007 23:22 |
|
|
Trochę nie ogarniam dlaczego wysokość opony miałaby mieć wpływ na zużycie paliwa... Zwłaszcza przy tak niedużej różnicy (65 - 70) Ale co ja tam wiem..
Ja mam wyjątkowo wysokie opony, bo 80... co prawda są też wyjątkowo wąskie, bo 175, ale i tak wychodzą wyższe niż oryginalne...
Don't panic! |
|
Autor |
RE: opony 924 |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 16-08-2007 23:45 |
|
|
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: opony 924 |
ali
Użytkownik
Postów: 219
Miejscowość: Weissach(D)/Tychy(PL)
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 17-08-2007 08:19 |
|
|
"Ostatnim wyprodukowanym samochodem bedzie PORSCHE" (Ferry Porsche)
924 2.0 '77 było
C124 300E '90
W209 CLK200 '05 |
|
Autor |
RE: opony 924 |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 17-08-2007 10:27 |
|
|
... ...
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 17-08-2007 10:27 |
|
Autor |
RE: opony 924 |
porscheboxster
Użytkownik
Postów: 123
Miejscowość: okolice Wysokie Mazowieckie
Data rejestracji: 02.01.07 |
Dodane dnia 17-08-2007 12:24 |
|
|
witam no dobra juz niby wiem jakich niekupowac. ale nadal czy na standardowych felgach bez zadnych dystansow niewiem czy zakladac 185/65 czy 185/70. i naprawde moze ktos wie cos na temat opon Nexen grupa brigestone. o to chodzi. |
|
Autor |
RE: opony 924 |
porscheboxster
Użytkownik
Postów: 123
Miejscowość: okolice Wysokie Mazowieckie
Data rejestracji: 02.01.07 |
Dodane dnia 17-08-2007 12:24 |
|
|
aha zapomnialem one maja index predkosci H czyli 210km/h
wg mnie krata wyglada ladnie ale moze ktos juz takie ma i ma jakis zdanie o nich |
|
Autor |
RE: opony 924 |
ali
Użytkownik
Postów: 219
Miejscowość: Weissach(D)/Tychy(PL)
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 17-08-2007 12:45 |
|
|
Nexen - o modelu N2000 slyszalem ze nie sa zle (co nie znaczy ze sa bardzo dobre) na mokrym nie bardzo, nie sa za glosne jak koreance itp. wynalazki.
Jednym slowem, przyzwoiter za ta cene.
"Ostatnim wyprodukowanym samochodem bedzie PORSCHE" (Ferry Porsche)
924 2.0 '77 było
C124 300E '90
W209 CLK200 '05 |
|
Autor |
RE: opony 924 |
kzo1
Użytkownik
Postów: 120
Miejscowość: wlkp/USA/AZ
Data rejestracji: 16.03.07 |
Dodane dnia 17-08-2007 19:54 |
|
|
miniver napisał/a:
Trochę nie ogarniam dlaczego wysokość opony miałaby mieć wpływ na zużycie paliwa... Zwłaszcza przy tak niedużej różnicy (65 - 70) Ale co ja tam wiem..
Ja mam wyjątkowo wysokie opony, bo 80... co prawda są też wyjątkowo wąskie, bo 175, ale i tak wychodzą wyższe niż oryginalne...
Jezeli chodzi o wysokosc to nawe 5 mm zmniejszenia średnicy koła czyli ok 2,5 zuzycia bieznika to błąd w pomiaze pretkosci przez licznik ok 3 km/h
Czyli porzy 100 km to 3 km jezeli srednica koła jest mniejsza o 1 cm to 6 km/h.
czyli na 100 km(wg licznika w aucie) przejezdzasz 6 km mniej, Przyczym wzrasta pretkosc obrotowa silnika zeby osiągną predkosc 100km/h licznik pokazuje 106km/h(rzeczywistego pomaru np.GPS 100km/h)
Czyli przy rzeczywistej prekosci 100 km/h masz ok 200 ogrotów silnika wiecej(licznik pokazuje 106km/h). i dlatego wzrasta spalanie.NIewiarygodne ale prawdziwe i udokumetowane.
Pisałem na ten temat prace MGR.
Wystarczy ze kupisz GPS i wtedy precyzyjnie jestes wstanie sprawdzic z jaką pretkosią sie poruszasz.
Taki prosty test.
Polecam dla niedowiarków.
A love my Porsche
944S- 100% orginal
964 Carrera 4
Edytowane przez kzo1 dnia 17-08-2007 19:58 |
|
Autor |
RE: opony 924 |
ElastiC
Użytkownik
Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 17-08-2007 22:10 |
|
|
Moj licznik chwieje sie jak w Ikarusie, bo jest gdzies linka zakrzywiona, dlatego moja predkosc okreslam wzgledem ilosci wyprzedzanych aut na sekunde
...po co mi GPS
Ale co do matematycznych wywodow, to oczywiscie przyznaje racje kzo1, nawet bez czytania jego pracy
2*Pi*r rzadzi!
Edytowane przez ElastiC dnia 17-08-2007 22:11 |
|
Autor |
RE: opony 924 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 17-08-2007 22:34 |
|
|
Kolego kzo1 poziom merytoryczny bredni które wypisujesz znacznie się podniósł - moje gratulacje
Tutaj jest kalkulatorek jaki jest błąd licznika:
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp?Rozmiar=205%2F60R15&tolerancja=1%25&imageField.x=88&imageField.y=2
Przypominam z instrukcji i jeśli masz oryginalne felgi kup zalecany rozmiar opon. Jak będą za duże będzie wyglądać jak balon, jak za małe będą wyglądać jak 924 z allegro...
Sommerreifen:
185/70R14 86H auf Felgen 6jx14 oder
205/60R15 89H auf Felgen 6jx15
Winterreifen
165 R 14 M + S 84 Q auf Felgen 5 1/2 j x 14 oder
185/70 R 14 M + S 86 Q auf Felgen 5 1/2 x 14 oder 6 j x 14 oder
185/65 R 15 M + S 86 Q auf Felgen 6 j x 15
Edytowane przez juras dnia 17-08-2007 22:39 |
|
Autor |
RE: opony 924 |
porscheboxster
Użytkownik
Postów: 123
Miejscowość: okolice Wysokie Mazowieckie
Data rejestracji: 02.01.07 |
Dodane dnia 17-08-2007 23:10 |
|
|
witam no o juz wiem troche na temat umnie siedzialy 205/60/14 ale ze z racji braku takowych a raczej niestac na takie nowe to czas przejsc na oryginalny rozmiar. i raczej trzeba bedzie sciagnac te nexeny. po wodzie duze jezdzil niebede wiec mysle ze starcza.
http://www.ostragorka.eu.org/~swietokrzyska/opony.html |
|
Autor |
RE: opony 924 |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 18-08-2007 00:44 |
|
|
nie chce mi sie przeliczać żeby weryfikować co tam policzył mgr kzo1. bardzo możliwe że to prawda tlyko teraz warto jeszcze dodać o ile podniesie sie spalanie jeśli ciśnienie w oponie spadnie o 0,1 bara. pomińmy tutaj zwiększenie oporów toczenia które nie są pomijanie małe ale weźmy tylko pod uwage że zmiejszy sie średnica toczna a to właśnie ta średnica jest ważna dla odczytu z prędkościomierza
co do doboru opon to popieram jurasa: trzymać się manuala
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: opony 924 |
kzo1
Użytkownik
Postów: 120
Miejscowość: wlkp/USA/AZ
Data rejestracji: 16.03.07 |
Dodane dnia 18-08-2007 20:57 |
|
|
juras zapraszam do indtutu politechniki poznanskiej ul nieszawska.
Potem idioto mnie oceniaj te pomiary byly robione wraz z firma brigistone defakto tez fabryka w poznaniu nie bede tego kometowal.
A love my Porsche
944S- 100% orginal
964 Carrera 4 |
|
Autor |
RE: opony 924 |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 18-08-2007 21:36 |
|
|
szanowny kolego Kzo1,
mieliśmy na tym forum już przygody z Tobą i Twoim wujkiem Jungim (??). rzeczy, które opisywałeś, były dla nas, faktycznych użytkowników Porsche 924, nielogiczne, niedorzeczne, a wręcz fantastyczne. Ponadto nie podpierałeś swoich "teorii" żadnymi dowodami, które miałyby nadać sensu Twoim wypowiedziom. Do tego ton Twoich (i Jungiego) wypowiedzi, pełen braku szacunku, wręcz chamstwa, (obelgi, przekleństwa, a nawet GROŹBY!! - pamiętasz wypowiedź Jungiego na temat Paha?) robił z naszego forum istny cyrk!
Dlatego też zostałeś tak... "zjechany" (że tak brzydko się wyrażę) za gadanie bredni (czyli rzeczy nielogicznych niemających potwierdzenia w prawdzie ani nie będących nijak udowodnione, chyba można to tak nazwać).
Na jakiś czas zniknąłeś, był spokój... Teraz Great Comeback of Yours i zacząłeś nawet sensownie (czasem) się wypowiadać, dlatego też nie jeździmy po Tobie jak wcześniej.
Juras mówiąc o bredniach miał rację twierdząc, że Twoja ostatnia wypowiedź ma sens (wreszcie logika ), a nawet powiedział komplement odnośnie Twojej osoby...
Dlatego proszę Cie, kolego magistrze Kzo1 o darowanie sobie epitetów getta i pewnego typu społeczeństwa, gdyż jak na magistra przystało - to nie wypada...
Znam Jurasa, szanuję tego człowieka i uważam, ze teksty w stylu "idiota" na jego temat są bardzo nie na miejscu!!
Dlatego (jeśli można Ci coś doradzić): 1. przeproś Jurasa; 2. dalej dziel się swoimi opiniami, o ile będą miały one odzwierciedlenie w prawdzie ; 3. zaprzestań swoich uwag osobistych na temat Użytkowników tego forum.
Dziękuję
ps> a tak żeby nie było offtopicu, to całkowicie się zgadzam z opinią, żeby opony dobierać jak w manualu... ja przed Poznaniem u siebie zakładam Bridgestone'y albo....
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 18-08-2007 22:08 |
|
Autor |
RE: opony 924 |
meewosh
Użytkownik
Postów: 213
Miejscowość: Ogrodzieniec
Data rejestracji: 31.10.06 |
Dodane dnia 19-08-2007 08:55 |
|
|
dla mnie nexen to jakaś abstrakcja, kumho już prędzej. 185/70 R14 mam w 406 Dębicy, straszny chłam na mokrym. Wydaje mi się że do takich "niebezpiecznych" aut (czyt łątwo tracących przyczepność z tylnim napędem) powinno się dobierać gumy pod względem przyczepności na mokrym. Sorry chłopaki ale na suchej nawierzchni naprawde mało kto odczuje różnicę przy podobnych rozmiarach, chyba że ją usłyszy, albo jak będzie porównywał chińszczyznę z premium to się zgodzę, a póki co z niedrogich aczkolwiek dobrze się trzymających na mokrym polecam UNIROYALE i sklep opony.com, zawsze kupowałem u nich i zawsze byłem zadowolony.
niegdyś '87 944 2.5 N/A S2 Look
Peżot 406 z gazem |
|
Autor |
RE: opony 924 |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 19-08-2007 09:22 |
|
|
Meewosh - nie do konca sie zgodze... w/g mnie jesli posiada sie takie klasyczne autko z napedem na tył, to powinno sie kupic opony dobre do zlotów, weekendowych przejażdżek i prób, a na mokrym po prostu nie jeździć....
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 19-08-2007 09:23 |
|
Autor |
RE: opony 924 |
meewosh
Użytkownik
Postów: 213
Miejscowość: Ogrodzieniec
Data rejestracji: 31.10.06 |
Dodane dnia 19-08-2007 15:50 |
|
|
mnie jeżdżenie po suchym nie sprawia frajdy takiej jak np wypad prosiakiem na narty.
niegdyś '87 944 2.5 N/A S2 Look
Peżot 406 z gazem |
|
Autor |
RE: opony 924 |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 19-08-2007 17:43 |
|
|
że tak, zejde z tematu opon to chciałem nadmienić że padł żaden komentaż ze strony mgr kzo1 na temat wpływu ciśnienia w kołach na odczyt prędkości i wynik pomiaru spalania. Mówię to żeby zaznaczyć że kolejny raz nie padła odpowiedź na pytanie (wiem ze to pytanie było nieco zakamuflowane, ale jestem pewien że każdy przytomny sie połapał). Za trudne zagadnienie ? szkoda, bo wydaje mi sie że dość istotne do tych rozwarzań. Słucham magistrze kzo1.
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|