Autor |
RE: Remont silnika porsche 944 Turbo 86r |
951S
Użytkownik
Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15 |
Dodane dnia 04-12-2022 23:18 |
|
|
Miałem podobne ryski jak ty na 3 i 4 cylindrze. 2 wygląda trochę słabo... Wszystko zeszło po polerowaniu (a właściwie wytrawianiu - to właśnie robi pasta Sonnen). Podstawą jest, jak pisze Browar, pomiar tulei - jeżeli trzymają normę to szkoda byłoby rozwiercać...
Robiłem blok na Krasnobrodzkiej, miałem parę rysek ale po pomiarach doradzili żeby użyć tylko pasty bo szkoda pchać się w koszty jeżeli auto nie jest na tor... Oczywiście pomiar tłoków, nowe pierścienie itp. itd. Silnik pracuje przez 5 lat bez najmniejszego problemu, zerowe zużycie oleju.
_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy |
|
Autor |
RE: Remont silnika porsche 944 Turbo 86r |
Kubagrudz
Użytkownik
Postów: 98
Miejscowość: Skarżysko_Kamienna
Data rejestracji: 02.11.17 |
Dodane dnia 12-01-2023 22:16 |
|
|
Witam ponownie . Blok gotowy do roboty. Prawdopodobnie będą tuleje żeliwne i teraz pytanie do Was jakie pasowanie zrobić przy tulejach żeliwnych i tłokach. Proponują 0,06 -0,07 mm ? Jakie wasze doświadczenia ile powinno się zostawić luzu dla żeliwa zeby bylo dobrze? Z góry dziękuje za info-
Porsche 944 Turbo 86'
Edytowane przez Kubagrudz dnia 13-01-2023 12:13 |
|
Autor |
RE: Remont silnika porsche 944 Turbo 86r |
rys
Użytkownik
Postów: 1103
Miejscowość: Wawa
Data rejestracji: 21.06.09 |
Dodane dnia 12-01-2023 22:49 |
|
|
pierscienie do zeliwa są inne jakbys kupował nowe tłoki z pierscieniami do alu
Edytowane przez rys dnia 12-01-2023 22:52 |
|
Autor |
RE: Remont silnika porsche 944 Turbo 86r |
Kubagrudz
Użytkownik
Postów: 98
Miejscowość: Skarżysko_Kamienna
Data rejestracji: 02.11.17 |
Dodane dnia 12-01-2023 23:08 |
|
|
Tak wiem że pierścienie musze zakupić nowe do oryginalnych tłoków które chce użyć. Pozostaje tylko kwestia pasowania bo na żeliwie jest większe niż na alusiulu
Porsche 944 Turbo 86' |
|
Autor |
RE: Remont silnika porsche 944 Turbo 86r |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 13-01-2023 13:14 |
|
|
jak robiłem tulejowanie na żeliwie to gość który mi to robił powiedział że on dorabia pierścienie sam - bo tylko wtedy daje mi gwarancję na tą robotę, nie wiem jaki jest luz - tam gdzi erobiłem tuleje powiedzieli że tylko takie rozwiązanie wchodzi w grę
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Remont silnika porsche 944 Turbo 86r |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 13-01-2023 22:01 |
|
|
Nie wkładasz kompletu nowych tłoków Wossnera? To całkiem dobre rozwiązanie. Koszt niezbyt duży w porównaniu do OE a masz nowe tłoki z nowymi (żeliwnymi) tulejami. Pierścienie już są pod żeliwo. Do silnika turbo jak znalazł
Nie patrz na cięcie kosztów teraz, bo będziesz za pół roku żałował że nie zrobiłeś kompleksowo. Ja na przykład przy remoncie silnika włożyłem stare sprzęgło mimo że już było w połowie zużycia. Za rok znów trzeba było rozbierać... Zresztą to nie była jedyna zła decyzja, ale chciało się jeździć a nie patrzeć na części.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|