Autor |
RE: olejowa ankieta - 924 2.0 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 01-08-2008 13:04 |
|
|
pilatus napisał/a:
Od kilku zmian oleju jeżdżę (jeździłem ) na Valvoline VR1 10W60 - tak jak Ciachu. Jeśli jakość tego oleju nie pogorszy się (czyt. nie będzie
Gdzie kupujecie tego valvoline'a ? W necie ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: olejowa ankieta - 924 2.0 |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 01-08-2008 14:07 |
|
|
A mówiłem Ci kiedyś, że w Łodzi mamy dystrybutora...
http://www.agloprima.com.pl/
Don't panic! |
|
Autor |
RE: olejowa ankieta - 924 2.0 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 01-08-2008 16:18 |
|
|
No tak, ale może chłopaki mają już opracowane miejsce gdzie to sprzedają po rozsądnej cenie.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: olejowa ankieta - 924 2.0 |
ciachu
Administrator
Postów: 4155
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 01-08-2008 16:22 |
|
|
Ja kupowałem Valvoline w sieci Fota, w necie faktycznie jest taniej, ale jakoś zawsze miałem obawy, czy to na pewno ten sam olej..
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: olejowa ankieta - 924 2.0 |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 01-08-2008 18:38 |
|
|
ja Valvoline VR1 10W60 kupiłem wczoraj za 187 zł , w Poznaniu jest dystrybutor |
|
Autor |
RE: olejowa ankieta - 924 2.0 |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 04-11-2009 14:54 |
|
|
sluchajcie jade dzisiaj zmieniac olej i filtr , mechanik za którego ręczy Piterson wiec zapewne zna sie na rzeczy , z tego co mowil przez telefon chyba jakiegos minerała 15w chce wlać , aczkolwiek nie pamietam ale przeczytalem teraz ze nie wolno dawac nowoczesnym olejow bo wyczyszczą jakies niezbędne nagary
ale mam pytanie bo tankuje od jakiegos czasu orlen 98 verva bo podobne dobre , ale czy tam nie ma jakis dodatkow czyszczacych ktorych powinienem unikac ?
jak to jest napiszcie bo kurcze przyznam sie ze zacząłem sie bać czy dobrze robie ?
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: olejowa ankieta - 924 2.0 |
Sliwka
Użytkownik
Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07 |
Dodane dnia 04-11-2009 15:38 |
|
|
Ale dlaczego gość chce lać 15w ?? Powinno być 10w40 .
Co do minerałów to krąży legenda że wymywają w starych samochodach zabrudzenia z uszczelnień i uszczelnienia zaczynają puszczać olej.
Sliwka napisał/a:
... minerałów...
Ale skucha...
Edytowane przez Sliwka dnia 04-11-2009 21:46 |
|
Autor |
RE: olejowa ankieta - 924 2.0 |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4768
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 04-11-2009 15:46 |
|
|
ja leje tylko mineralny olej ... ostatnio leje Lotosa bo cena odpowiednia, zawsze jezdzilem na minerale i nie mialem klopotow, wazniejsze jest zeby miec wogole olej w silniku ... bo znam takich co zapominaja sprawdzac i potem rozne kwietaki wychodza ... |
|
Autor |
RE: olejowa ankieta - 924 2.0 |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 04-11-2009 16:07 |
|
|
Sliwka napisał/a:
Ale dlaczego gość chce lać 15w ?? Powinno być 10w40 .
Co do minerałów to krąży legenda że wymywają w starych samochodach zabrudzenia z uszczelnień i uszczelnienia zaczynają puszczać olej.
chyba syntetyków
a 15 bo cisnienie już niskawe
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: olejowa ankieta - 924 2.0 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 04-11-2009 17:21 |
|
|
Ja u siebie leje Mobil M 15W40. Przed remontem taki był i po remoncie też się
na taki zdecydowałem. Ja auto garażuje, więc wydaje mi się że to wystarczy,
ale nie jestem ekspertem w tej dziedzinie
Wiele osób mówiło mi żebym zalał olej syntetyczny do silnika po remoncie, ale
jednak zostałem przy tym co było. Jak będę miał problemy na torze to pomyśli
się o jakiejś chłodnicy oleju, na razie zakładam czujnik temperatury oleju
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: olejowa ankieta - 924 2.0 |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 04-11-2009 17:28 |
|
|
a co z tą vervą - co innego czysci niz olej ?
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: olejowa ankieta - 924 2.0 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 04-11-2009 17:51 |
|
|
Mnie się wydaje, że to bujda jest. Jedyne co może czyścić takie paliwo to komora
spalania. Olej natomiast krąży po całym silniku i dostaje się w każdą szczelinę, więc
ma co czyścić/gdzie osiadać.
Jeżeli chodzi o zużycie oleju to po remoncie auto prawie w ogóle go nie bierze.
W czasie kiedy jeździłem docierając silnik prawie nic nie ubyło na bagnecie.
Potem przez cały sezon wyścigowy silnik wziął mniej więcej litr oleju. W tym
najwięcej po Poznaniu. 30 kółek na torze jednak robi swoje W sumie od
remontu przejechałem jakieś 5 tysięcy kilometrów.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: olejowa ankieta - 924 2.0 |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 04-11-2009 18:18 |
|
|
Kuba , pytanie moje jest takie
przyjmujac zalozenie ze oleje syntetyczne są BE bo wyczyszczą cos czego nie powinny
czy robie dobrze silnikowi tankujac verve czy tez robie taka krzywde jak olejem syntetycznym ?
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: olejowa ankieta - 924 2.0 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 04-11-2009 19:07 |
|
|
Nie wiem czy ktoś Ci napisze na 100%, że tankując Verve będziesz szkodził swojemu
silnikowi przez wymywanie nagaru czy innych "nieczystości". Ja czasem tankuje
na Orlenie, czasem bo zwykle jest tam najdrożej, i nie wydaje mi się że jest to
szkodliwe dla mojego silnika.
Może ktoś z większą wiedzą odpowie Ci na to pytanie.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: olejowa ankieta - 924 2.0 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 04-11-2009 19:34 |
|
|
Paliwem silnikowi krzywdy nie zrobisz.
Olej syntetyczny - tak, ale po remoncie (pierścienie, panewki, uszczelniacze). Ewentualnie jeśli ktoś ma obawy to półsyntetyk. Osobiście do wyremontowanego silnika nie wlałbym mineralnego (nie licząc pierwszych kilkuset km).
Natomiast w mocno wyeksploatowanym aucie wyjścia raczej nie ma - tylko minerał (zazwyczaj 15W40). |
|
Autor |
RE: olejowa ankieta - 924 2.0 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 04-11-2009 19:55 |
|
|
Wynika z tego, że niedobrze zrobiłem silnikowi... Jest możliwość przejścia teraz
na syntetyczny? Tak się tylko pytam, bo w zasadzie nie zamierzam nic zmieniać.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: olejowa ankieta - 924 2.0 |
huzar105
Użytkownik
Postów: 292
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 19.10.09 |
Dodane dnia 04-11-2009 21:02 |
|
|
Nie zgodzę się. kupiłem auto z przebiegiem 120 tys był zalany szajsem mobile 15W40. Po długich namysłach zaryzykowałem i wlałem motula 300V 15W50. Wynik z tego taki, że motula wymieniam 2 razy mniej.
Później miałem kolejny silnik składany z kilku z zawieszonymi pierścieniami palił olej jak smok lałem znowu ten szajs mobil po ok 6 tysiącach zebrałem się w sobie i zrobiłem pełną generalkę. Okazało się, że panewki miały takie rysy, że nie nadawały się juz na nic.
Motul jest drogim olejem, ale ja nigdy nie miałem lepszego wszystkim go polecam. Chociażby dla tego, że więcej nie da się zrobić dla silnika.
[img]http://img59.imageshack.us/img59/5609/userbar366227hj2.gif[/img] |
|
Autor |
RE: olejowa ankieta - 924 2.0 |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 04-11-2009 21:26 |
|
|
huzar105 napisał/a:
Nie zgodzę się.
Z czym się nie zgodzisz?
Kwestia przejścia z mineralki na syntetyk jest dosyć prosta. Jak mówił Piterson.. Tylko po konkretnym remoncie. W trakcie eksploatacji taka zmiana może doprowadzić do zarznięcia silnika. Chodzi o to, że mineralny nie ma takich właściwości czyszczących jak syntetyk. Jeśli wypłuczesz syntetykiem nagar, to taki syf w silniku może pogorszyć lub nawet zablokować (!) swobodny przepływ oleju - a to wiadomo do czego może doprowadzić. Kwestia druga to wszelkie gumowe uszczelniacze - robione pod minerał, mogą nawet się rozpuścić (!) przez styczność z syntetykiem.
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego" |
|
Autor |
RE: olejowa ankieta - 924 2.0 |
huzar105
Użytkownik
Postów: 292
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 19.10.09 |
Dodane dnia 04-11-2009 21:51 |
|
|
Mammoth napisał/a:
huzar105 napisał/a:
Nie zgodzę się.
Z czym się nie zgodzisz?
Kwestia przejścia z mineralki na syntetyk jest dosyć prosta. Jak mówił Piterson.. Tylko po konkretnym remoncie. W trakcie eksploatacji taka zmiana może doprowadzić do zarznięcia silnika. Chodzi o to, że mineralny nie ma takich właściwości czyszczących jak syntetyk. Jeśli wypłuczesz syntetykiem nagar, to taki syf w silniku może pogorszyć lub nawet zablokować (!) swobodny przepływ oleju - a to wiadomo do czego może doprowadzić. Kwestia druga to wszelkie gumowe uszczelniacze - robione pod minerał, mogą nawet się rozpuścić (!) przez styczność z syntetykiem.
Prawda jest tylko taka, że zalewanie silnika minerałem jest z równe z odpaleniem bomby z opóźnionym zapłonem. To o czym piszesz może wystąpić w mercedesie z przebiegiem 400 tys. Z mojego polecenia sporo osób przeszło już na pół lub pełen syntetyk i nikt jeszcze nie miał z tego powodu awarii. Minerał ludzie leją bo jest tani, sam lałem bo na tysiąc km mi palił litr oleju. I nie opłacalne było kupno lepszego. Ja nie twierdze, że motul to super olej. U mnie sprawdził. Moją wiedzę opieram na własnych doświadczeniach i studiach politechniki. W Norauto, czy w szopie u kogoś minerał i części z JC-Auto może się najlepsze. Tylko pytanie na jak długo
Pozdrawiam serdecznie
[img]http://img59.imageshack.us/img59/5609/userbar366227hj2.gif[/img] |
|
Autor |
RE: olejowa ankieta - 924 2.0 |
huzar105
Użytkownik
Postów: 292
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 19.10.09 |
Dodane dnia 04-11-2009 21:56 |
|
|
PS
Są specjalnie specyfiki do czyszczenia silników.
Jeśli nagar juz powstaje to w końcu będzie tak duży, że zatka przepływ oleju.
Widziałeś kiedyś uszczelkę rozpuszczoną przez olej syntetyczny? Chciałbym o tym poczytać.
Pozdrawiam
[img]http://img59.imageshack.us/img59/5609/userbar366227hj2.gif[/img] |
|