924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 2 z 5 < 1 2 3 4 5 >
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 04-09-2008 14:46
Andrzeju, taka mała poprawka:
- Jurek Marcinkowski w 968 wykręcił w tym roku 1:56:772 (odelżony i chyba z modyfikacjami elektroniki)
- 1:58:144 to czas Piotra (piterson) w 944 S2 (seryjny).
Obaj jechali na semislickach Toyo R888.
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
vip3r
Użytkownik



Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06
Dodane dnia 04-09-2008 14:59
pozatym jeżeli sie nie myle to standardowo 968 ma prawie 240KM - czy też jurek ma jakieś słabsze?


co do konkursu zgłaszanego przez pilatusa to byłbym ostrożny... Jacek już może mieć asa - w garażu ;-) przyznaj się Jacek, już masz i turbo i kompresor pod maską? do tego pewnie już ćwiczy po torach swoim 924 zamaskowanym jako Nissan GT-R - zgadłem? ;-)

Edytowane przez vip3r dnia 04-09-2008 15:07
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 04-09-2008 15:13
Raczej zonk Jacku smiley Skupię się raczej na wykonaniu rzeczonego pucharu, bo auta mi coś nie wychodzą najlepiej.
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 04-09-2008 15:28
Hmm to może ja też wtrącę swoje 2gr. Absolutnie najważniejsze są tu opony i "łącznik"

924 wg mnie może pojechać poniżej 2 min. Ale jeśli będzie ważyć poniżej 900 kg i silnik będzie miał co najmniej fabryczne 125KM. Oczywiście o pełnych slickach nie muszę mówić.

924S powinno robić 2:00 po niewielkich modyfikacjach (trochę odelżone, dobre zawieszenie i opony co najmniej R888).

944 - jak wyżej (mam nadzieję że uda mi sie tyle zrobić w przyszłym roku).

W mojej S2 oprócz Toyo był jeszcze komplet żółtych KONI oraz trochę obniżony tył. Myślę że gdybym jeszcze trochę pojeździł, może z sekundę udałoby się urwać. Ale ogólnie S2 ma potencjał - Paweł Wójtowicz całkowicie seryjną S2 ale na 16-tkach R888 zrobił też 1:58.9. W przyszłym roku (planuje zrobić jeszcze zawieszenie), może zejść sporo niżej.

968 na papierze ma moc 240 KM a praktycznie każde w rzeczywistości osiąga 225-230 KM. Jurek wycisnął 3 lata temu 245 KM ale z tego co wiem już trochę koni uciekło. Myślę ze konkretnie to auto mogłoby zrobić 1:55

928 na dobrych oponach powinno robić czas poniżej 2:00 z łatwością.

Ale gdy popatrzyć szerzej na czasy w Poznaniu bardziej interesujące wydaje się zejście poniżej 1:55. W tym roku między 1:55 a 1:57 było ok. 15 aut (większość 996, 997, Boxstery S itp). Ale do tego trzeba już 944 turbo. Albo 924 Carrera GT smiley
Czekam z niecierpliwością co pokaże tona w swojej 944 turbo w przyszłym roku.
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
Abelard
Użytkownik



Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 04-09-2008 16:28
pilatus napisał/a:
Andrzeju, taka mała poprawka:
- Jurek Marcinkowski w 968 wykręcił w tym roku 1:56:772 (odelżony i chyba z modyfikacjami elektroniki)
- 1:58:144 to czas Piotra (piterson) w 944 S2 (seryjny).
Obaj jechali na semislickach Toyo R888.


Czytałem starszy temat z forum PCP. Dane nie pochodziły z tegorocznego zlotu a z jakiejś dłuższej dywagacji na forum. Jurek wtedy pisał że nie ma za dużo zmienione:

"a zrobiłem 1.58.xx i z całą pewnością mogłem urwać 1 sekundę ale raczej niewięcej.
Miałem wtedy moc 218 KM ,270 NM, wagę nieco mniejszą niżw 968 CS czyli ok .1320 kg ,idealną perfekcyjną geometrię Smile , aczkolwiek typu ulica/tor a nie typowa tor, twardośc zawieszenia też fajną dla mnie aczkolwiek bez ekstremów ,wysokośc auta minus 2 cm, od serii. Hamulce "prawie " seria.
Reasumując zawieszenie (+ geometria) lepsza niż M030 , ale uważam ,że mając o te 32 KM więcej( czyli tyle co Turbo S lub 964 vide.rezultat Kopczyk) niejestem pewien czy dałbym radę zrobić niskie 1.55... seria Turbo S będzie dodatkowo cięższa. " ( forum PCP: http://tiny.pl/8r6b )

PS
Pomysł z pucharem 924.pl mi się bardzo podoba, ale nie podejmę na razie walki - kupiłem rower smileysmiley


Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."

Edytowane przez Abelard dnia 04-09-2008 16:30
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 13-09-2011 17:03
Chciałbym odgrzać tego kotleta smiley Chociaż tak na prawdę temat nie umilkł chyba
w ogóle przez te ostatnie trzy lata. Tylko jakoś dyskusji na forum mało. W tym
sezonie chyba nie będzie już żadnego 924 2.0 na jedynym profesjonalnym torze
w Polsce, ale w przyszłym pewnie grupka śmiałków do rozstrzygnięcia tego ciekawego
dylematu się znajdzie? Ja bynajmniej będę jednym z nich. Ile się uda zejść niżej?

Aktualny czas dla 924 2.0 wynosi 2:05,387. Auto na seryjnych sprężynach i drążkach,
amortyzatory GAZ, stabilizatory: przód 26,8mm, tył 16mm i Toyo R888 195/55R15
(po kilku imprezach już). Auto z pełnym wyposażeniem, wyjęta tylko tylna kanapa
i wszystkie rupiecie (koło zapasowe, lewarek). Silnik 116KM i 160Nm - seria.

Czy myślicie że da radę zbliżyć się do 2:00? Pewnie nie objedzie się bez czegoś lepszego
niż R888, jakieś Federale lub pełny slick? Odchudzanie auta też by się przydało.

Macie jakieś przemyślenia na ten temat? smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 13-09-2011 17:08
A odważyłbyś się użyczyć auto w takiej specyfikacji jak teraz któremuś z instruktorów z Poznania? smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 13-09-2011 17:13
Nie mam auta w takiej specyfikacji. Aktualnie z tyłu drążek skrętny 25,5mm (175lbs),
było 23,5 (126lbs). Z przodu 228lbs, było 141lbs. Z tyłu stabilizator 18mm, a samo
auto obniżone o około 30mm. Pewnie bym się odważył, ale wolałbym sam tego dokonać smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 13-09-2011 17:28
Ja użyczyłem auto instruktorowi w Poznaniu - po jednym okrążeniu pojechał nim szybciej niż ja posiadając je od iluśtam lat. Ale, żeby nie było tak różowo to jednak go objechałem w końcu, robiąc z nim kilka okrążeń i słuchając jak mam jechać w którym zakręcie. Ogólnie, to Pan Instruktor był wielce zdziwiony, że to auto nie reaguje na gaz smiley , ale jeszcze bardziej gdy się okazało, że samochodem z silnikiem z dostawczaka o mocy 116 KM da się osiągać całkiem dobre czasy. Wyrażał się z uznaniem na temat zawieszenia i neutralności auta. Jego zdaniem kluczem do sukcesu przy cherlawym silniku 924 była płynna jazda, by jak najmniej tracić prędkość w zakrętach, bo potem ciężko ją odzyskać.
Pan Instruktor zrobiłby pewnie lepsze czasy niż ja, ale cały czas gadał jak prowadził i hamował dużo za wcześnie jak na moje oko (chyba nie ufał tym bębnom z tyłu smiley ).
A wracając do tematu - moim zdaniem da się zejść do 2 min. takim autem jak opisał Qbak, ale z wyjątkowo dobrymi oponami (i brakiem "ośrodka strachu" na pozimie Cichego).

pzdr
jacek

ps. Ja też będę próbował w przyszłym roku "ugryźć" Poznań
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 13-09-2011 18:54
Ja też spróbuję ugryźć Poznań w przyszłym roku - i to jeszcze w specyfikacji 2.5 i to najchętniej na którejś ASJP. Moje stare rajdowe slicki długo się nagrzewają więc myślę że nie powinno być z nimi problemu w Poznaniu smiley.
Jest aktualnie wysokie 1:56 na starym zawieszeniu i mocno zjechanych R888 - może udałoby się zejść do 1:55? Teraz niestety każda sekunda zaczyna być ciężka do urwania...

Coś czuję że któraś 924 w przyszłym sezonie zrobi lub otrze się o 2:00 (nawet mam swój typ)! A po cichu liczę na żółtego kanarka i 1:50/49 smiley


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
cichy
Użytkownik



Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08
Dodane dnia 13-09-2011 19:52
Qrde strasznie chętnie bym sie przejechał po torze jakas przygotowaną 924 smiley

Ja ciągle mam plan na złamanie granicy 1:50, tylko chyba sam pełen slick nie wystarczy aby urwac ponad 2s., napewno coś musze jeszcze zdjąć kg.


944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r.

Edytowane przez cichy dnia 13-09-2011 20:34
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
tona
Użytkownik



Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 13-09-2011 20:45
Cichy Wrzucimy turboS w twoja bude pelen Slick i stawiam wszystkie pieniadze, ze mocno zlamiesz 1;50. Kanarek sam w sobie nie ma jeszcze odpowiedniego zawieszenia a ja za kierownica nie czuje sie tak jak kiedys ale jesli uda sie mi dostroic zawieche to chetnie oddam Ci kanarka na taki eksperyment w Poznaniu..musimy sie spieszyc bo podono nastepny rok juz ostatni...wtedy najlepsze wyniki pozostana juz na zawsze


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
Sliwka
Użytkownik

Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07
Dodane dnia 14-09-2011 07:52
tona napisał/a:
....musimy sie spieszyc bo podono nastepny rok juz ostatni...wtedy najlepsze wyniki pozostana juz na zawsze


W jakim sensie ostatni ??
Zamykają tor ??smiley
1543383
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
tona
Użytkownik



Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 14-09-2011 12:20
Ciagle o tym slychac ale teraz coraz glosniej.


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
wampir
Użytkownik



Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 14-09-2011 12:25
Oby nie zamkneli, bo nie zdaze zejsc do sensownego czasu smiley
1:50 w dobrze przygotowanym turbo jest do zrobienia.


1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne
5215787
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 14-09-2011 20:47
Hmm, ja myślałem że Tona daje znać że to już będzie 2012, ale nie myślałem że Tor
Poznań jest zagrożony?! smiley Mam nadzieje że nigdy do tego nie dojdzie. Jeżeli jest
w tym szczypta prawdy to chyba odstawiam na bok CA CUP i jeżdżę ASPJ cały sezon.

Pilatus, takim autem jak opisałem? Czyli tym aktualnym? Mam nadzieje że w przyszłym
roku po tych zmianach (a nie są takie małe) uda się kilka sekund urwać. Właśnie mi
się przypomniało że ten czas pojechałem na klockach niemarkowych, które zresztą
nadawały się do wyrzucenia po jazdach a były wkładane dwa dni wcześniej. Teraz
są EBC GreenStuff, hamują lepiej. Dodatkowo wtedy jeździłem na geometrii
fabryczne, teraz jest kompletnie inaczej. Coś powinno dać się urwać, bo jak widać
zmian kilka było. Tylko ile się uda? Jedną? Dwie? ale czy pięć się uda?Wystarczą R888?
Czy Federle to mus?

Mam nadzieje że nie będę musiał schodzić z masy, bo to znów kasa. Byłoby miło,
bo można by powiedzieć że seryjne 924 zejdzie poniżej 2 minut smiley Chociaż może
trzeba zapytać znów jak na poprzedniej stronie, czy da się jeszcze ten czas poprawić?


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 18-09-2012 22:10
Hmmm, bardzo lubię wracać do tego tematu po każdym zlocie w Poznaniu.
Bardzo ciekawe są niektóre wypowiedzi o możliwości poprawienia wyniku.
Niestety już dwa lata mnie tam nie było, ale wreszcie znalazł się śmiałek
któremu udało się pojechać niskie 2:04. Pilatus chyba podszedł do sprawy, że
skoro obiecał nagrodę - to sam ją zbierze smiley smiley

To jak, jesteśmy coraz bliżej pokonania 2:00. Jak się Wam to widzi w wykonaniu
924? Ja myślę, że rozmyślania nad seryjną (w pełni wyposażoną, bo o zawieszeniu
to chyba nawet nie ma co dyskutować) wersją 924 muszą przejść do lamusa.
Bez zdejmowania masy lub podnoszenia mocy się nie obejdzie raczej, choć ja
będę na razie próbował zejść ile się da, a potem dopiero przyjdzie czas na
wywalenie KJETa.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Edytowane przez Qbak dnia 18-09-2012 22:11
www.qbak.pl
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
Dlugi
Użytkownik



Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06
Dodane dnia 18-09-2012 22:44
hm, też o tym myślałem.. to tylko niby 120km/h średnia i to ze staru lotnego tor poznań ma niewiele ponad 4km chyba 4086m


Pozdrawiam smiley
Porsche & ?
7442000 www.classiccars4you.com
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 19-09-2012 09:02
Qba... pytanie ile by zrobił profi kierowca takim 924... bo tego też nie wiemy....


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 19-09-2012 10:29
Hehe, mam wrażenie że mnie nie doceniasz smiley smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Strona 2 z 5 < 1 2 3 4 5 >