Autor |
RE: Potrzebna pomoc warszawa... |
Wuniek
Użytkownik
Postów: 54
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 19.09.08 |
Dodane dnia 24-10-2008 23:19 |
|
|
ręce już mi opadają, ciśnienie na listwie w miarę sprawdzone pisze w miarę bo nie miałem sprzętu do tego i był zaadaptowany zegarek od mierzenia kompresji tak czy inaczej ciśnienie co najmniej 2,5 bara, spuściłem dzisiaj 45l paliwa zalałem 10l świerzej 98, pompa leje jak szalona 20l bańkę napełniła w 6-8 min
i znowu brak mi pomysłu <HELP>
THX za rzucenie okiem michal928, jak by ci się nudziło to zapraszam jeszcze jutro morze coś wymyślimy
zdjąłem listwę wtryskowa niestety regulatorów nie da się Zamienic są niestety dwa różne
A to jednak było ECU http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=1650
http://chomikuj.pl/Wuniek
http://pl.youtube.com/user/WielkiW |
|
Autor |
RE: Potrzebna pomoc warszawa... |
Wuniek
Użytkownik
Postów: 54
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 19.09.08 |
Dodane dnia 20-11-2008 19:27 |
|
|
wczoraj udało mi sie odpalić prosiaka po wielu miesiącach poszukiwań i wymienieniu kupy części znalazłem przyczynę usterki
944.615.915.01 - to numer przekaźnika który mi cały czas mieszał, przekaźnik ten występował tylko we wczesnych modelach 944 podłączony jest jest do wiązki od komputera, rola tego przekaźnika to tak jakby elektroniczne ssanie przekaźnik po odpaleniu auta na 2min i 40sek podaje sygnał na 13 pin kompa i zwiększą mieszankę paliwowo-powietrzna. Niestety przekaźnik ten nie występuje już jako cześć zamienna w porsche i został zatopiony przez conversion kit w sklad którego wchodzi instrukcja przeróbki wiazki elektrycznej kostka i przekaźnik DME nowego typu w którym ta funkcja została zaimplementowana.
Informacje o roli tego przekaźnika udało mi sie wyciągnąć od serwisu porsche po tym jak nie byli mi w stanie ściągnąć części którą potrzebowałem dzięki temu ze dowiedziałem sie co to cudo robi udało mi sie odpalić auto w następujący sposób:
z włożonym przekaźnikiem auto odpalało i gasło
z wyjętym przekaźnikiem auto wo gule nie odpalało
rozwiązanie: odpalić auto i wyciągnąć przekaźnik(zworę która zastąpiłem to nieszczęsne padło) z wiązki i autko chodzi jak marzenie
Teraz pozostało już tylko poskładać środek i weekend wyjeżdżam na testy
A to jednak było ECU http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=1650
http://chomikuj.pl/Wuniek
http://pl.youtube.com/user/WielkiW |
|
Autor |
RE: Potrzebna pomoc warszawa... |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 20-11-2008 19:52 |
|
|
Wuniek, pozostaje Ci tylko zrobić jedno - zmienić podpis .. Gratulacje
Don't Call Me Zombie!!! |
|
Autor |
RE: Potrzebna pomoc warszawa... |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 20-11-2008 20:12 |
|
|
gratz,wkoncu the roads are waiting and so is your Porsche .
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Potrzebna pomoc warszawa... |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 20-11-2008 20:50 |
|
|
Gratulacje samozaparcia w drodze do szczęśliwego zakończenia! Oby autko szybko wynagrodziło cały ten trud!
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Potrzebna pomoc warszawa... |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 20-11-2008 21:19 |
|
|
Świetna nowina! To w sumie jak długo walczyłeś?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Potrzebna pomoc warszawa... |
Wuniek
Użytkownik
Postów: 54
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 19.09.08 |
Dodane dnia 20-11-2008 22:14 |
|
|
Niedługo minie rok jak to porsche trafiło w moje ręce
do roboty zostało jeszcze:
- wymiana wydechu
- regeneracja maglownicy
- przegląd zawieszenia i wymiana pewnie większości tulei
- uszczelnić przednia i tylna szybę bo gdzieś zaciąga wilgoć (szyber dach już załatwiony)
- poskładać wnętrze komora silnika juz odpicowana
w kwestii tego durnego przekaźnika już znalazłem idealne rozwiązanie, 35 zł
http://www.ase11.republika.pl/prp-5.pdf
mam nadzieje oddać je właścicielowi na święta te albo wielkanocne i oczywiście troszkę nim pojeździć zanim go oddam
A to jednak było ECU http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=1650
http://chomikuj.pl/Wuniek
http://pl.youtube.com/user/WielkiW |
|
Autor |
RE: Potrzebna pomoc warszawa... |
Wuniek
Użytkownik
Postów: 54
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 19.09.08 |
Dodane dnia 20-11-2008 22:18 |
|
|
Opis zmieniony
A to jednak było ECU http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=1650
http://chomikuj.pl/Wuniek
http://pl.youtube.com/user/WielkiW |
|
Autor |
RE: Potrzebna pomoc warszawa... |
Wuniek
Użytkownik
Postów: 54
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 19.09.08 |
Dodane dnia 07-03-2009 15:30 |
|
|
Minęły 4 miesiące od ostatniego posta, pomimo początkowej radości okazało się że jeszcze nie da się jeździć
Auto owszem odpalało można było podgazować ale próba wyjazdu z warsztatu była rozczarowująca trzeba było ruszyć z 3tys żeby nie zgasło. Ja jednak bylem dosyć zdesperowany i postanowiłem zawieść go do serwisu w Raszynie (jakieś 8km), zrobiłem parę rundek przy warsztacie, okazało się że trzeba ruszyć agresywnie z 3,5tys przeciągnąć pod 5,5 i 2 z miedzy gazem żeby nie spadł poniżej 3 tys
Teoria była prosta ale jazda w ruchu miejskim ))
Ruszałem z piskiem opon potem ostry sprint do 80-100, w momencie wbicia 3 były już tylko 2 opcje albo lecimy dalej albo odpuszczam auto się toczy ale nie ma już mocy wkręcić się do 3 tys Wydech był cały czas urwany
W warsztacie z lepszym zapleczem nastąpił ciąg dalszy poszukiwań usterki, niestety nie udało się podpiąć auta pod żaden z dostępny interfejs wiec trzeba było szukać dalej, po zdjęciu kolektora ssącego od razu do wymiany okazały się uszczelki wtrysków, uszczelka kolektora ssącego i silniczek krokowy ( i tu kolejna maskara w stylu porsche 500zł ale my już nie mamy, udało się podpasywać od mercedesa za połowę ceny). Wydech został pospawany wszystko złożone i NIC. W tym momencie w aucie została już tylko jedna rzecz która mogła robić takie jazdy, ECU
Auto zostało zawiezione do pana Grabowskiego po 2 dniach wróciło już o własnych siłach
http://www.elektronika.com.pl/
2h temu odebrałem już jeżdżące 944, silnik pracuje tak jak powinien, auto ma naprawdę chęć szybko pojechać niestety zawieszenie nie pozwalało na żadne szaleństwa (powiem tylko że 160 to moment ). Wiec jechałem jak prawo przykazuje i wtedy zauważyłem tych wszystkich ludzi którzy patrzą na to auto wręcz zwalniają żeby obejrzeć <bezcenne>. 20 min jazdy wynagrodziło ostanie miesiące
do kosztów doliczyłem kolejne 2200PLN
Kolejny etap zawieszenie.
A to jednak było ECU http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=1650
http://chomikuj.pl/Wuniek
http://pl.youtube.com/user/WielkiW |
|
Autor |
RE: Potrzebna pomoc warszawa... |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 07-03-2009 15:46 |
|
|
No to gratulacje!
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Potrzebna pomoc warszawa... |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 07-03-2009 15:57 |
|
|
Dobrze, że najtrudniejsze masz już za sobą. Powodzenia w dalszych zmaganiach !!!
Don't Call Me Zombie!!! |
|
Autor |
RE: Potrzebna pomoc warszawa... |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 07-03-2009 16:15 |
|
|
Gratulacje!!!
Nie tylko przywrócenia auta do sprawności ale i zawziętości w działaniu Brawo |
|
Autor |
RE: Potrzebna pomoc warszawa... |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 07-03-2009 16:48 |
|
|
o cholera ile kosztowal Cie ten elektronik?ogolnie to cos czuje ze mega kase wydajesz na robocizne .
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Potrzebna pomoc warszawa... |
Wuniek
Użytkownik
Postów: 54
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 19.09.08 |
Dodane dnia 07-03-2009 17:16 |
|
|
przemek84 napisał/a:
o cholera ile kosztowal Cie ten elektronik?ogolnie to cos czuje ze mega kase wydajesz na robocizne .
No właśnie na robociznę to wydaje mało albo wcale:
- ecu 1500
- laweta 150
- korkowiec 250
- uszczelki ok 100
- robota w warsztacie 300
Żeby nie było NIE jestem właścicielem tego auta a tylko jego "opiekunem" właściciel ma $$ nie ma czasu a ja znam trochę ludzi wiec się bawię.
Układ prawie idealny mogę sobie pojeździć czymś fajnym i jeszcze parę $$ na paliwo do tego potworka jest
Przy okazji się zapytam, przerabiał ktoś kwestie zawieszenia w 944, magiel to wiem gdzie zrobię ale zastanawia mnie jak jest z dostępnością i zamarnikami w kwestii elementów gumowo-metalowych) tulei drążków ??
A to jednak było ECU http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=1650
http://chomikuj.pl/Wuniek
http://pl.youtube.com/user/WielkiW
Edytowane przez Wuniek dnia 07-03-2009 17:17 |
|
Autor |
RE: Potrzebna pomoc warszawa... |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 07-03-2009 17:31 |
|
|
Zajrzyj np tutaj :
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=1359#post_15564
|
|
Autor |
RE: Potrzebna pomoc warszawa... |
Wuniek
Użytkownik
Postów: 54
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 19.09.08 |
Dodane dnia 07-03-2009 18:34 |
|
|
No to przeleciałem po forum i wynika z tego że:
- drążki kierownicze z Golfa 2
- gumy do wahacza tez Golf
- a przeguby jak coś z Transportera T2
Czy te 2 wachacze są takie same ??
[img]http://i391.photobucket.com/albums/oo359/slava81/92%20porsche%20968%20white/day%205/susctrlarmra.jpg[/img]
A to jednak było ECU http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=1650
http://chomikuj.pl/Wuniek
http://pl.youtube.com/user/WielkiW
Edytowane przez Wuniek dnia 08-03-2009 09:02 |
|
Autor |
RE: Potrzebna pomoc warszawa... |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 11-03-2009 19:34 |
|
|
Ten powyżej to chyba aluminiowy? Z którego rocznika jest 44, które masz w opiece? Powyżej 85 r.? To masz aluminiowe wahacze, których w rozsądnej cenie nigdzie nie dostaniesz... Zostaje regeneracja sworzni gdzieś na boku.
Te czarne to stałówki z golfa, 924 i 944 przed 85. Do dostania prawie od ręki, ale jako zamienniki do aluminiowych nie podejdą - inna długość i mocowania
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Potrzebna pomoc warszawa... |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 11-03-2009 20:45 |
|
|
Wrazie czego Adi z tego forum ma chyba na sprzedaz alu wachacze (chcoiaz nie daje gwarancji ze je jeszcze posiada).
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Potrzebna pomoc warszawa... |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 11-03-2009 20:49 |
|
|
Małe sprostowanie:
Wahaczy w 944 były 3 rodzaje:
- stalowe do 1985 roku
- aluminiowe "krótkie" 1985.5 i 1986 (także 1986 Turbo!!!) - ET 23
- aluminiowe "długie" - wszystkie 944 i 968 od 1987 roku - ET 52
Stalowe i aluminiowe "krótkie" są w 100% wymienialne!
Cena nowych wahaczy aluminiowych jest kosmiczna (ok 2 tys???). Na szczęście można regenerować sworznie (o ile gniazdo nie jest wyrobione - ale ponoć nawet z tym lokalni spece potrafią sobie poradzić). W USA np są dostępne różne zestawy naprawcze - nawet takie wzmocnione o większej średnicy z myślą o zastosowaniach wyścigowych.
Na Twoich zdjęciach jest wahacz aluminiowy "długi" i stalowy |
|
Autor |
RE: Potrzebna pomoc warszawa... |
Wuniek
Użytkownik
Postów: 54
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 19.09.08 |
Dodane dnia 12-03-2009 10:18 |
|
|
Na "szczęście" 944 jest z 84r ze stara decha i mam stalowe wahacze. W przyszłym tygodniu biorę się za zawieszenie i magiel. Musze tez kupić nadkomplet żeby wysłać na wzór do zrobienia poliuretanów.
A to jednak było ECU http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=1650
http://chomikuj.pl/Wuniek
http://pl.youtube.com/user/WielkiW |
|