Autor |
RE: Wnetylowane hamulce w 924 |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 06-10-2008 21:27 |
|
|
juras napisał/a:
hades307 napisał/a:
inna jest tylko piasta tarcza i zacisk są takie same jak 924
Napiszę jeszcze raz: w 924 nie ma piast więc nie ma też szans żeby była taka sama tarcza jak w tym audi o którym piszesz.
kurcze na śmierć zapomniałem że w 924 łożyska siedzą od razu w tarczy
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: Wnetylowane hamulce w 924 |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 06-10-2008 21:38 |
|
|
drwal napisał/a:
a ja napisze ze audi zawsze mialo rozstaw 4/108 az do mocelu b5/c5
ponadto kazde audi 200 mialo rozstaw 5/112
b5/c5 to a4/a6
c4 czyli ostatnia setka '91 tez miała 5x112
mój ojciec miał '88 avant quattro 2,3 i miał 5x112 miał tez diesela i on miał 4x108 i tez kilka z małymi silnikami 4 cyl. i one miały takie same zaciski jak 924 i niewentylowane tarcze
ale nie mam w głowie katalogu i nie znam wszystkich wersji więc nie wykluczam że jakieś audi miało 4x108 i wentylowane tarcze ale z takim się nie spotkałem
audi 80 b4 quattro tez ma 5x112
myślę że jedynie quattro możemy brać pod uwagę bo inaczej nie będzie łatwo do tyłu zaadoptować
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: Wnetylowane hamulce w 924 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 06-10-2008 23:05 |
|
|
A takie z audi quattro będzie łatwo zaadoptować na tył?
Tzn. patrze na tą petkę i patrzę, ale nic nie widzę.
Jak Wam się podoba pomysł wymiany wszystkiego między
wahaczem a felgą z przodu? Da radę na to od Audi.
Nie mogę nigdzie znaleźć zwrotnicy od audi, żeby porównać,
bo boje się o ten napęd na przód...
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Wnetylowane hamulce w 924 |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 06-10-2008 23:26 |
|
|
o audi nie ma jako takiej zwrotnicy jest zintegrowana kolumna macphersona z otworem na łożysko w którym siedzi piasta i do kolumny montujesz wahacz i drążek kierowniczy
a wszystkie quattro jakie widziałem miały 5x112
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: 1 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 07-10-2008 11:55 |
|
|
1
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
juras dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 2 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 07-10-2008 11:56 |
|
|
2
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
juras dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 3 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 07-10-2008 11:56 |
|
|
3
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
juras dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Wnetylowane hamulce w 924 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 07-10-2008 11:58 |
|
|
Powyżej przeróbka tylnych hamulców na tarcze koleżki z Nowej Zelandii. Tarcza i zacisk o peugeota. Zamieszczam to ku przestrodze - nie róbcie patentów zagrażających zdrowiu i życiu
Wiem bo zrobiłem tak samo na tarczach od Audi 100 i zaciskach od A4. Nie byłem zadowolony z rozwiązania w każdym razie.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Wnetylowane hamulce w 924 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 07-10-2008 18:18 |
|
|
To przeróbka z 924.org?
Jurag mógłbyś coś napisać o swojej przeróbce?
Myślałem właśnie o czymś takim, więc w sumie jesteś chyba pierwszą osobą
która się przyznała do takiego precedensu
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: x |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 07-10-2008 23:42 |
|
|
x
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
juras dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Wnetylowane hamulce w 924 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 07-10-2008 23:50 |
|
|
Mimo, że dociągnąłem temat do końca to tarcze i zaciski trafią na allegro. To rozwiązanie ma kilka wad poważnych. Pierwsza i najważniejsza to, że jak widać otwór centrujący tarczy jest większy niż w 924 bo ma 68mm ale najgorsze, że przykrywa część bębna (obecnie stoczonego tak żeby był "piastą" odpowiedzialną za centrowanie felgi. I trzeba wymyślić jakiś patent na centrowanie (specjalny dystans np. ale wtedy robi się totalna rzeźba) albo felga jest centrowana na samych śrubach jak u kolegi powyżej.
Drugi minus to, że hamulec ręczny na zacisku tarczowym jest bardzo słaby. Nie ma jak ręczny na bębnie (i może dlatego 944 ma tarczobębny).
Ah no i trzeba było dorobić (przerobić) linkę hamulca ręcznego do tego zacisku.
A trzeci to, że takie zabawy chyba nie są legalne i w razie jakiegoś problemu na drodze hmm czy może się okazać, że wypowie się jakiś rzeczoznawca, że wszystko nasza wina "bo hamulce były przerobione" ?
Czy udało mi się wszystkich zniechęcić do tego pomysłu ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Wnetylowane hamulce w 924 |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 08-10-2008 11:45 |
|
|
hm ale jak przegląd przejdzie to chyba znaczy że się nadaje do użytku
a ręczny zawsze można zrobić hydrauliczny
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: Wnetylowane hamulce w 924 |
sufjaf
Użytkownik
Postów: 251
Miejscowość: Orzesze
Data rejestracji: 18.07.07 |
Dodane dnia 08-10-2008 13:19 |
|
|
Czy komukolwiek z forum udało się dostosować przód do tarcz wentylowanych? Juras nie zaczynałeś chyba od zmian w tylnym hamulcu? -jeżeli masz tam jakiś patent to bardzo proszę o zdjęcia.
Czy bębny z tyłu są na prawdę tak podatne na fadding, że warto je przerabiać na tarcze?
Myślę, że to przód pracuje pod dużo większym obciążeniem i tutaj należało by pogrzebać
___________________________
Sufjaf eee.. znaczy Tomek
911 996 '05 targa
boxster 987 '05
supra MKIII 4.0 V8 Lexus power
Mercedes W202
Audi A4 Cabrio quattro 3.0 ASN
Allroad BAU
hmm Peugeot 508 |
|
Autor |
RE: Wnetylowane hamulce w 924 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 08-10-2008 14:07 |
|
|
No właśnie - jedyna korzyść z tych tarcz z tyłu to to, że nie trzeba regulować szczęk.
Co do przodu to ja mam większe zaciski założone z Audi chyba B3 - tłoczek 54 mm (w 924 zdaje się 48) w połączeniu z jarzmami z Passata było plug and play.
Ale... aktualnie zdarza mi się zablokowanie przednich kół podczas gdy tył ledwo hamuje. W sumie nie wiem z czego to wynika. Zrobię jeszcze jeden eksperyment z większymi cylinderkami w bębnach. I jak będzie źle to wracam do w pełni seryjnych hamulców. I tak to jest z tymi eksperymentami. Uda się albo nie.
A o wentylowanych tarczach z przodu w 924 2.0 nie słyszałem.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Wnetylowane hamulce w 924 |
sufjaf
Użytkownik
Postów: 251
Miejscowość: Orzesze
Data rejestracji: 18.07.07 |
Dodane dnia 08-10-2008 16:48 |
|
|
Tak jest: regulacja szczęk w bębnach jest mocno utrudniona, szczególnie jeżeli tarcze kotwiczne są skorodowane, a sprężynek dawno już nie ma... -szkoda że nie ma samoregulatora (był przez chwilę pod koniec produkcji 924).
Jestem obecnie na etapie kompletowania wszystkich nowych elementów do tylnego hamulca. Brak mi jedynie prawej tarczy kotwicznej. Resztę już mam i będę montował (po złożeniu wszystkiego do kupy podzielę się informacjami o numerach i cenach części -większość to garbus ).
Na razie nie zdecyduję się jednak na zamianę bębnów z tyłu na tarcze -moim zdaniem lepiej doprowadzić do porządku to co mam.
Z przodu jednak chętnie przeprowadziłbym jakiś eksperyment
Juras opisz proszę dokładniej modyfikację, którą wykonałeś z przodu. Z jakiego VW modelu jarzmo, a z jakiego Audi zacisk -zdjęcia mile widziane
Apropos słabo działającego tyłu -myślę, że A3 daje wiele większe ciśnienie na pompie hamulcowej niż 924...
___________________________
Sufjaf eee.. znaczy Tomek
911 996 '05 targa
boxster 987 '05
supra MKIII 4.0 V8 Lexus power
Mercedes W202
Audi A4 Cabrio quattro 3.0 ASN
Allroad BAU
hmm Peugeot 508 |
|
Autor |
RE: Wnetylowane hamulce w 924 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 08-10-2008 17:10 |
|
|
Myślę, że nie jest problemem doprowadzenie tyłu do stanu fabrycznego. Sprężynki to dokładnie garbus 1303. Te hamulce garbusa różnią się tylko i wyłącznie rozstawem śrub w bębnie.
http://img106.imageshack.us/my.php?image=dsc090546wq.jpg
http://img507.imageshack.us/my.php?image=dsc090257ls.jpg
http://img360.imageshack.us/my.php?image=DSCN8493.jpg
http://img360.imageshack.us/my.php?image=DSCN8494.jpg
Tak to wyglądało. Zacisk Audi B3, jarzmo od "policyjnego passata" ( Model 1988 - 1994). Można byłoby i zacisk i jarzmo od passata ale zacisk Audi B3 miał minimalnie większy tłoczek.
ps. Piszesz o przekładce pompy hamulcowej z A3 ? To już raczej z ABSem pompa więc się chyba nie da (?).
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Edytowane przez juras dnia 08-10-2008 17:12 |
|
Autor |
RE: Wnetylowane hamulce w 924 |
sufjaf
Użytkownik
Postów: 251
Miejscowość: Orzesze
Data rejestracji: 18.07.07 |
Dodane dnia 08-10-2008 17:26 |
|
|
Tylne hamulce 924 nie są jednak identyczne jak w garbusie 1303. Różnią się bębny, szczęki, tłoczki (wszystko spowodowane inną głębokością bębna -szerokością szczęki).
Wielki dzięki za zdjęcia i opis -będę próbował
A od czego są klocki?
Wszystko zależy od tego ile jest wyjść z pompy do modułu ABS. Nie wiem jak to jest w A3, ale z ciekawości spojrzę do Audi (cabrio '92).
___________________________
Sufjaf eee.. znaczy Tomek
911 996 '05 targa
boxster 987 '05
supra MKIII 4.0 V8 Lexus power
Mercedes W202
Audi A4 Cabrio quattro 3.0 ASN
Allroad BAU
hmm Peugeot 508
Edytowane przez sufjaf dnia 08-10-2008 17:28 |
|
Autor |
RE: Wnetylowane hamulce w 924 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 09-10-2008 11:16 |
|
|
Fakt - nie 1303 a 1300 ale nie ma co kombinować - ten sam zestaw montażowy (sprężynki) jest dostępny w intercarsie w katalogu pod 924.
Klocki w passacie i audi są chyba takie same zdaje m się. W każdym razie szukałbym pod Audi B3.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Wnetylowane hamulce w 924 |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 09-10-2008 15:23 |
|
|
Ja też nie pamiętam modelu Garbusa, ale potwierdzam - wszystko do tylnego hamulca pasowałoby od niego, gdyby nie inny rozstaw śrub. |
|
Autor |
RE: Wnetylowane hamulce w 924 |
sufjaf
Użytkownik
Postów: 251
Miejscowość: Orzesze
Data rejestracji: 18.07.07 |
Dodane dnia 09-10-2008 23:56 |
|
|
Hmm.... Moje zdanie jest takie, że na pewno nie pasuje: cylinderek hamulcowy, szczęka oraz bębęn. Reszta wydaje się być OK
Faktem jest, że warto wymieniać zestaw sprężynek, ponieważ jest dostępny w niezbyt wygórowanej cenie...
___________________________
Sufjaf eee.. znaczy Tomek
911 996 '05 targa
boxster 987 '05
supra MKIII 4.0 V8 Lexus power
Mercedes W202
Audi A4 Cabrio quattro 3.0 ASN
Allroad BAU
hmm Peugeot 508 |
|