Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 23-11-2008 22:25 |
|
|
Fotke tych opon z kolcami? Jutro zrobie. |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 23-11-2008 23:52 |
|
|
Dzięki wszystkim za informacje za i przeciw. Teraz będę się powoli zastanawiał
i kombinował Cenowo chyba projekt r888 wyjdzie drożej niż projekt 17stki,
bo wypadałoby kupić oponki do jeżdżenia na co dzień, no ale chciałbym zapełnić
półkę z puchar-ami(em)... a z tak doświadczonymi zawodnikami jak Ci z forum
będzie trudno walczyć Ehh, rozpisałem się niepotrzebnie, może w ogóle nie
będę jeździł w next season.
Co do opon w kolcami w kiedyś w PL też ludzie jeździli, pamiętam jak mi ojcieć
mówił jak to fajnie trzymało i szybko się ruszało, no ale wtedy to były przecież
letnie w kolcami
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 24-11-2008 00:15 |
|
|
to ja trochę odbiegnę od topicu: Testował ktoś może Markgumy? pdmobil swojego czasu wyrażał się o nich w ciepłych słowach...
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
Edytowane przez simprez dnia 24-11-2008 12:18 |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 24-11-2008 01:26 |
|
|
Czyli rozumiem, że mam nawet nie patrzeć na ceny? I najlepiej zapomnieć?
Możemy zrobić z tego temat o wszelkiego rodzaju slickach i semi-slickach, nie
wiedziałem, że można coś dostać oprócz Toyo w PL w dobrej cenie.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? |
cichy
Użytkownik
Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08 |
Dodane dnia 28-11-2008 19:07 |
|
|
Generalnie wszystko w temacie powiedzial Piterson
Ja w S2 uzywalem 205/55/16 i 225/50/16 dostalem je tez juz lekko uzywane po dwoch track day'ach
Na proby sportowe wzgledem najlepszych cywilnych - przepasc !!!
Auto duzo stabilniejsze, w S2 mialem wczesniej DUZY problem z nadsterownoscia (takze na 17tkach pirelli pzero rosso 255/40/17) zarowno w luku jak i na dohamowaniu auto na R888 bylo mocno neutralne a nawet lekko podsterowne, nie zauwazylem tez problemu z dogrzaniem pare razy odwiedzilem tez lubelski tor kartingowy i juz po pierwszych max dwóch dohamowaniach/łukach było OK
W.g. mnie napewno na tor lepsze beda 15tki R888 niz szerokie zwykle 17tki
Do jazdy na codzien jak dla mnie jest jeden problem sa za glosne !!! Szczegolnie lekko juz zjechane katastrofa.
Jechalem natomiast na nowych 18tkach R888 siostry boxsterem cywilnie i bylo cicho
Jezdzilem tez tym boxsterem w deszcz cywilnie i nie odbiegaly w takim uzytkowaniu od zwyklych gum.
Wg mnie w spokojnej cywilnej jezdzie plus pare track dayow (taki sezon PCP) sezon wytrzymaja
Pozdrawiam
944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r.
Edytowane przez cichy dnia 28-11-2008 19:13 |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 16-12-2008 16:53 |
|
|
Dzięki za info.
Michał928 w innym temacie wkleił ofertę slicków chyba podobnych do wspomnianych
już tutaj Markgumów, chodzi o opony MaxSport (ta sama technologia). Jedną różnicą
(chyba ważną) jest fakt, że MaxSport mają wzmacniane boki.
http://www.oponymaxsport.eu
Za 205/55/R15 zapłacimy 292zł z przesyłką (przy zakupie 4 sztuk pewnie) kpl. 1168zł.
Opony są mniejsze o -1,32% obwodu.
Cena całkiem przystępna. Można wybrać mieszankę: S- miękka i M - średnia.
Za 195/55/R15 R888 zapłacimy 1130zł
Opony są mniejsze o -3,11% obwodu.
Tak na dobrą sprawę to chociaż piszą na nich, że są to slicki (na tych MaxSport),
to raczej są to semi-slicki (nacięcia jednak są i jest dopuszczona do ruchu).
Wygląda jakby te MaxSporty miały lepiej trzymać na suchym. Natomiast R888 na
mokrym (nie na deszczy czy wodzie). Tak wywnioskowałem z Waszych wypowiedzi
Wychodzi, że dobrze by było mieć obydwie
Szerokość obu opon podobna, Toyo niższe i chyba nie będę się nastawiał, bo nie
chciałbym w razie deszczowej pogody siedzieć cały czas w aucie...
Z ciekawostek zacytuję stronę MaxSport. Zalecają wykonanie dotarcia opony
Opisane na stronce.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 16-12-2008 17:15 |
|
|
Prawdziwi twardzielu jezdza po deszczu na slickach
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 17-12-2008 20:27 |
|
|
No tak tak
Ale jak tu zrobić wtedy 2:00 a w moim przypadku jak tu poprawić czas z przed roku
Można też iść na całość i ponacinać szybko wszystkie opony
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 25-03-2009 01:09 |
|
|
Ktoś słyszał coś o tych oponach?
Toyo R1R
http://toyo.pl/index.php?option=opony_katalog&id=28
[img]http://toyo.pl/rysunki/opony/proxes_r1r.jpg[/img]
"Ta wyczynowa opona sprawdzi się zarówno na ulicy jak i na torze. Unikalna
konstrukcja bieżnika zapewnia doskonałą przyczepność, typową dla opon
wyścigowych, przy zachowaniu długiej żywotności oraz niskiej emisji hałasu.
Agresywny design bieżnika nie tylko świetnie się prezentuje ale zapewnia też dobrą
kierowalność na mokrej nawierzchni. Ponieważ opona ta jest produkowana ze
specjalnych komponentów i posiada specyficzny bieżnik - tylko do zastosowań
wyczynowych, nie jest objęta tradycyjną gwarancją handlową. Godna alternatywa
dla PROXES R888. Profesjonalni kierowcy z Teamu Toyo potwierdzają najwyższą
klasę tych opon." zacytowane z www.toyo.pl
Marka Bieżnik Rozmiar Rodzaj Sezon Cena brutto
TOYO R1R 195/50 R15 osobowe lato 351.36 zł
TOYO R1R 195/55 R15 osobowe lato 341.60 zł
TOYO R1R 205/45 R16 osobowe lato 579.50 zł
TOYO R1R 205/50 R15 osobowe lato 364.78 zł
TOYO R1R 205/50 R16 osobowe lato 551.44 zł
TOYO R1R 205/55 R16 osobowe lato 463.60 zł
TOYO R1R 215/45 R17 osobowe lato 561.20 zł
TOYO R1R 225/40 R18 osobowe lato 879.62 zł
TOYO R1R 225/45 R15 osobowe lato 608.78 zł
TOYO R1R 225/45 R16 osobowe lato 612.44 zł
TOYO R1R 225/45 R17 osobowe lato 768.60 zł
TOYO R1R 235/40 R17 osobowe lato 725.90 zł
TOYO R1R 235/45 R17 osobowe lato 730.78 zł
TOYO R1R 245/40 R18 osobowe lato 908.90 zł
TOYO R1R 245/45 R17 osobowe lato 817.40 zł
TOYO R1R 255/35 R18 osobowe lato 966.24 zł
TOYO R1R 255/40 R17 osobowe lato 818.62 zł
TOYO R1R 265/35 R18 osobowe lato 1006.50 zł
Ceny trochę wyższe niż R888, ale jak to się ma do osiągów?
Ktoś już może miał okazję? Jakieś testy?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? (i inne semi slicki / slick ) |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 25-03-2009 10:15 |
|
|
ja planuje zakup opon 195/45 R16 średnica kola będzie mniejsza o 4cm
PIRELLI PZERO NERO lub TOYO PROXES T1R
te modele w tym rozmiarze wychodzą ok 300zl/szt
kryteria wyboru którymi się kierowałem:
- szybkość zużycia
- kompromis miasto/tor
- cena ok 300zl
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
Edytowane przez nemo dnia 25-03-2009 10:44 |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? (i inne semi slicki / slick ) |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 25-03-2009 10:31 |
|
|
Patrzac na bieznik to powinna byc troszke slabsza od r888 na suchym, ale za to na mokrym powinna sobie lepiej radzic.
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? (i inne semi slicki / slick ) |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 25-03-2009 11:08 |
|
|
mr-nemo napisał/a:
ja planuje zakup opon 195/45 R16 średnica kola będzie mniejsza o 4cm
PIRELLI PZERO NERO lub TOYO PROXES T1R
te modele w tym rozmiarze wychodzą ok 300zl/szt
kryteria wyboru którymi się kierowałem:
- szybkość zużycia
- kompromis miasto/tor
- cena ok 300zl
A nie wydaje ci się, że będzie śmiesznie to auto wyglądało ? Bo ja rozumiem właściwości jezdne ale... jak to będzie wyglądać takie małe kółka...
ps. W intercarsie jest wyprzedaż dragowych 15'' :]
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? (i inne semi slicki / slick ) |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 25-03-2009 13:31 |
|
|
@ Simprez
rozmawiałem w zeszłe wakacje z goścmi którzy organizują imprezy dla firm gdzie można się pościgać na torze subarynami - oni kupują markgumy ponieważ jak mówili są w cenie używek a zawsze to nowa opona z dobrym bieżnikiem a i tak po jednym czy ew. dwóch całodziennych imprezach są do wyrzucenia, generalnie na moje zdanie eee nalewki - chłopcy się oburzyli i stwierdzili że mniejsze szkody w autach mają jeżdżąc na nowych nalewkach niż na najlepszych używkach. |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? (i inne semi slicki / slick ) |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 25-03-2009 13:40 |
|
|
Ja z kolei słyszałem, że niektórzy skarżyli się na markgumy, bo ścianki za miękkie i samochód zachowuję się nieprzewidywalnie w zakrętach tracąc nagle przyczepność, odsyłając je na zawody 1/4mili. Także aby skusić się na markgumy radzę jeszcze przelecieć fora dyskusyjne.
Pewne jest tylko jedno - używane slicki/semislicki są lepsze niż nowe opony drogowe prosportowe.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
Edytowane przez ciachu dnia 25-03-2009 13:41 |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? (i inne semi slicki / slick ) |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 25-03-2009 13:51 |
|
|
Co do Markgum to tez czytalem rozne opinie. Wniosek to raczej wysoki stosunek jakosci do ceny przy zalozeniu ze trafi sie w rozmiar jakiego sie szuka. Ale to sa prawie slicki, czyli jak traca przyczepnosc to na dobre i raczej sa trudniejsze do przewidzenia.
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? (i inne semi slicki / slick ) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 25-03-2009 15:26 |
|
|
Nemo, będziemy obydwaj dziwnie wyglądać
Ja planuje cały czas 195/55 R15, ale to tylko na imprezy.
Na normalne przemieszczanie planuje fabryczny rozmiar na 14stkach.
Jak pozakładam te wszystkie utwardzające bajery, to coś musi
życie umilać
Dzięki Wampir za jakieś nakreślenie sprawy. Faktycznie tak pewnie będzie,
mają być dodatkowo ciche, co może się spodobać tym którzy zrezygnowali
z R888, bo były za głośne
Markgumy, czy Maxsporty zdaje się kupił Piterson, także będziemy mieli
okazją zobaczyć/poczytać. Niby to opona z homologacją drogową, ale
ja nie wiem czy gdzieś go wpuszczą. Chyba że na SuperOes.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? (i inne semi slicki / slick ) |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 25-03-2009 15:37 |
|
|
Jak masz homologacje to i na PCP wystartujesz.
Jesli chodzi o glosnosc to mi tam nie przeszkadza to czy jest cicha opona czy nie, w koncu semislick ma trzymac, a nie byc cichy, bo to nie jest opona do jazdy na codzien. Zreszta powiedzmy sobie szczerze ze nasze auta robia wiecej halasu niz te opony
Albo opona jest sportowa, albo drogowa, bo jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego.
A homologacja jest o tyle wazna ze mozesz z proby na probe przejechac bez problemu.
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne
Edytowane przez wampir dnia 25-03-2009 15:38 |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? (i inne semi slicki / slick ) |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 25-03-2009 19:04 |
|
|
Qbak napisał/a:
Nemo, będziemy obydwaj dziwnie wyglądać
Ja planuje cały czas 195/55 R15, ale to tylko na imprezy.
Na normalne przemieszczanie planuje fabryczny rozmiar na 14stkach.
Jak pozakładam te wszystkie utwardzające bajery, to coś musi
życie umilać
Dzięki Wampir za jakieś nakreślenie sprawy. Faktycznie tak pewnie będzie,
mają być dodatkowo ciche, co może się spodobać tym którzy zrezygnowali
z R888, bo były za głośne
Markgumy, czy Maxsporty zdaje się kupił Piterson, także będziemy mieli
okazją zobaczyć/poczytać. Niby to opona z homologacją drogową, ale
ja nie wiem czy gdzieś go wpuszczą. Chyba że na SuperOes.
Jeszcze nie kupiłem - na razie mam świeżutkie R888. Co do nowej opony Toyo też mam wrażenie że będzie troche bardziej "cywilna" od 888.
Natomiast Maxsporta mam zamiar wypróbować... Markgumy potrafią być trefne, trzeba dać szansę konkurencji
A jeśli chodzi o schodzenie z profilem na imprezach sportowych to jak najbardziej jestem za! Auto zyskuje na dynamice a dzięki niższemu profilowi lepiej się prowadzi. Tylko nie można przesadzić bo zbyt częste zmiany biegów to też straty... |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? (i inne semi slicki / slick ) |
cichy
Użytkownik
Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08 |
Dodane dnia 31-03-2009 16:28 |
|
|
A ja dzis kupilem komplet 17tek R1R 225 i 255 zobaczymy jak sie maja do R888 juz w sobote
Decyzja byla szybka pani w stomil-trade stwierdzila ze nie maja w magazynie 255/40 R17 R888
Na Poznan i tak nowe trzeba bedzie zakupic, mam tylko nadzieje ze nie bedzie gorzej niz na 16tkach R888 205 i 225
944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r.
Edytowane przez cichy dnia 31-03-2009 16:30 |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? (i inne semi slicki / slick ) |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 31-03-2009 19:00 |
|
|
Napisz koniecznie jak odczucia i porównanie z R888.
W jakimś magazynie (chyba GTcośtam) czytałem wyniki testu porównawczego R1R i R888 ale na mokrym (i bardzo mokrym). Test polegał na jeździe po mniej lub bardziej mokrych okręgach z możliwie największą prędkością. Zdecydowanie lepiej za każdym razem wypadała R1R. Na "najgłębszym" okręgu, gdzie było 10 mm, wody R88 poddała się bardzo szybko, a R1R trzymała lepiej niż nie jedna opona wysokiej klasy do codziennego użytku.
Na koniec jednak podkreślono, że co innego mokra nawierzchnia, a co innego suchy asfalt - tu podobno R888 jednak bije rywala.
pzdr
jacek(pilatus)
ps. Numer tego miesięcznika jest jeszcze w kioskach, możecie sami przeczytać więcej. |
|