Autor |
RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych... |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 26-02-2009 18:18 |
|
|
Chyba znalazłem to o czym mówił michał928. Rzeczywiście otwory kiedyś były i zostały jakoś zaślepione. Z braku kanału nie mogłem dokładnie się przyjrzeć. Zrobiłem troszkę fotek, niestety zapomniałem kabla do aparatu i tylko wrzucę tą co zrobiłem wcześniej na której coś widać. Na lepszych fotkach - postaram się jutro wrzucić widać dużo lepiej jakiś zalepiony otwór. Tak swoją drogą to takiego czegoś niema w normalnej misce olejowej 924?
[img]http://img19.imageshack.us/img19/7066/hpim3736large.jpg[/img]
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych... |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 26-02-2009 20:53 |
|
|
No już Szczegółowe zdjęcia tej "zatyczki"
[img]http://img19.imageshack.us/img19/7360/hpim3743largeww7.th.jpg[/img]
[img]http://img18.imageshack.us/img18/8395/hpim3742largeiu2.th.jpg[/img]
Jakieś inne pomysły/spostrzeżenia? Co jeszcze można sprawdzić itp bez rozbierania auta?
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych... |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 26-02-2009 23:08 |
|
|
Wygląda jakby fabrycznie.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych... |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 27-02-2009 08:38 |
|
|
A w normalnym 924 też jest coś takiego?
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych... |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 27-02-2009 11:07 |
|
|
Chciałem napisać, że wygląda jakbym fabrycznie było zaślepione.
Pewnie w normalnym bloku nie ma.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych... |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 01-03-2009 21:28 |
|
|
Ta miska ktora jest u ciebie ma zaspawany ten otwor Czy w ogole nie ma go zrobionego? Nie wiem bo na zdjeciach srednio widac. Dla porownania wklejam zdjecie mojej miski od turbo - widac splyw oleju.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
michal928 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych... |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 02-03-2009 07:06 |
|
|
Szczerze mówiąc to wygląda jakby tego otworka tam nie zrobili - albo ktoś to całkiem ładnie zaspawał. Jednak przeciw temu, że go nie było troszkę przeczy jakiś nierówny badziewek wystający z miski - tak jaby powolutku zaczynało tam pękać czy coś? no widać to na poniższych fotkach na razie nie wejdę pod auto, żeby zobaczyć na oczy - tylko aparatem fotki porobiłem i widzę to co na foto.
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9079/hpim3739ri8.th.jpg[/img]
[img]http://img66.imageshack.us/img66/5996/hpim3740cl9.th.jpg[/img]
Osobiście powiedziałbym, że raczej coś tam było i ładnie to zaspawali czy coś... ale ślad jakiś jest - firmowo chyba by nic nie było widać.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 02-03-2009 07:08 |
|
Autor |
RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych... |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 20-03-2009 11:22 |
|
|
Takie moje zastanawianie. Gdyby ktoś zostawił w tym bloku tłoki z 931 S1 i założył głowicę od 924 to czy miałoby to szansę działać? Silnik zrobiłby się kolizyjny. Tylko nie mam pojęcia jak wysoko podchodzą tłoki w 924T S1... jeśli wystarczyłoby miejsca na zawory to pewnie by się dało. Stopień kompresji by się na pewno zwiększył... tylko o ile i jakie byłby tego skutki?
Mała ściągawka:
Kompresja dla 931 S1 = 7.5:1
Kompresja dla 931 S2 = 8:1
Kompresja dla 924 = 9.3:1
Kompresja dla 924US 76-77 = 8:1
Kompresja dla 924US 77-79 = 8,5:1
Kompresja od 1980 dla 924US = 8:1
Foto porównanie - wyrażnie widać że cylindry w 924 dochodzą ok 2-3mm (mówię na oko) poniżej krawędzi bloku - nie ma się co dziwić przy płaskiej głowicy
W turbo dochodzą (też na oko) jakieś 1mm poniżej albo coś koło tego. Dodajmy jeszcze do wszystkiego uszczelkę... i troszkę miejsca mimo wszystko jest.
Góra - 924
Dół - 931
[img]http://img7.imageshack.us/img7/9786/cylinderki.th.jpg[/img]
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 20-03-2009 11:50 |
|
Autor |
RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych... |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 20-03-2009 11:50 |
|
|
Czy ma szanse dzialac zwykla glowica z tlokami od turbo to nie mam pojecia. Kompresje mozna policzyc - tlok dochodzi rowno do powierzchni bloku wiec jest tylko pojemnosc tloka (ok 45cm3 oraz powierzchni uszczelki i lekko zaglebionych zaworow - nie liczylem ale na oko jakies 10:1? problem w tym ze tloki podchodza do samej gory a glowica jest plaska - jak wiadomo przy koncu suwu wydechu zawory nie sa pozamykane i pytanie ile w tym momencie wystaja z glowice bo mamy wtedy tlok u gory a miejsca tylko tyle ile grubosc uszczelki - czy sie nie spotkaja - trzeba by sprawdzic... A tak poza tym tloki to najslabszy element w silniku 924 turbo wiec watpie aby byly jeszcze w silniku - jak sie rozsypal to najpewniej polecialy tloki przez padajacy wastegate no chyba ze padla turbina i zrobili taki wynalazek - najlepiej sciagnij glowice - tylko robota i koszt usczelki a bedziesz wiedzial.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych... |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 20-03-2009 12:11 |
|
|
Bardzo chętnie bym to zrobił ale koszty są troszkę przesadne. A przy okazji takiej roboty wolałbym już wymienić praktycznie wszystkie uszczelki w głowicy, no i uszczelkę głowicy. Wiadomo dochodzi jeszcze robocizna i szlifowanie głowicy żeby pozbyć się nierówności po starej uszczelce... na bloku w sumie też. Patrzyłem na ceny uszczelek no i taka zabawa pewnie w 1000zł by się zmieściła - o ile przypadkiem nie wyjdzie "coś"... i będzie gorzej
Pytałem ostatnio policjantów co mi czasem pod domem stoją czy nie mają takiego ustrojstwa do zaglądania do zbiornika paliwa - jakiegoś endoskopu czy coś podobnego... ale nie mają może w straży granicznej by mieli - gdyby nie otwarcie granic hihi
Najtańsze takie ustrojstwo kosztuje ok 700zł - co żeby zobaczyć jak tłok w silniku wygląda to troszkę dużo bo tylko to chciałbym wiedzieć
Patrzyłem nawet na mini kamerki ale tylko jedna byłaby prawie dobra - ale chyba 1mm za szeroka i już by przez otwór świecy nie wlazła - no i jeszcze do tego dioda LED żeby poświecić
A tak przy okazji świec - to wydawało mi się, że w 924T mają krótszy gwint. Jak wkręciłem z ciekawości swoje w głowicę od turbo to wystawało ładne kilka mm gwintu w komorze spalania a tak raczej być nie powinno! Albo i świece mam z kosmosu chociaż to były 4 -elektrodowe Beru gdzieś tam wygrzebane przy 924
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych... |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 10-04-2009 10:40 |
|
|
No nareszcie zdobyłem dla porównania fotkę miski olejowej z normalnego 924
[img]http://img172.imageshack.us/img172/3180/kopiaimg1444.th.jpg[/img]
Swoją drogą nr części z tej skrzyni za żadne skarby nie pasuje do PET-ki hehe kolejny ewenement... i jak widać tego wcięcia od turbo tam niema - czyli jakimś cudem wychodzi, że u mnie otworek został zaspawany - bardzo możliwe i pewnie dość dawno dlatego takie minimalne ślady w tamtym miejscu zostały. Zresztą patrząc na moją pokrywę zaworów od razu widać, że ktoś się bawił bo jest zeszlifowana - odchudzona z żeberek i napisów - a nie wiedząc jak powinna wyglądać za żadne skarby bym się tego nie domyślił.
Czy jest gdzieś schemat podłączenia rurek w 924 i 924 turbo dla rocznika 1979?
Widziałem coś takiego ale dla 931 po 80 roku przydatna rzecz jak się che wszystkie rurki wyciągnąć i dać nowe albo wyczyścić stare... a nie chce się tony fotek robić i mieć pewność że ktoś tam czegoś nie namieszał
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych... |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 10-04-2009 11:02 |
|
|
fotke miski olejowej z 924 to moglem Ci zrobic jakbys tylko spytal,mam 1 caly silnik rozkrecony na czesci pierwsze z 924 2.0 z chyba 81(nie pamietam juz). Jak bedziesz potrzebowal foty czegokolwiek z takiego silnika to daj znac.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych... |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 10-04-2009 19:36 |
|
|
Misiek - schemat rurek do 1 serii turbo znajdziesz na 924.org
Schematu do drugiej serii nie widzialem...
Aha - w sprawie tlokow to wychodza one rowno do powierzchni styku bloku z glowica. Prawdopodobnie silnik na zdjeciu ktore wkleiles nie jest w GMP.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 10-04-2009 19:38 |
|
Autor |
RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych... |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 10-04-2009 20:10 |
|
|
michal928 napisał/a:
Schematu do drugiej serii nie widzialem...
Popatrz wyżej
michal928 napisał/a:
Aha - w sprawie tlokow to wychodza one rowno do powierzchni styku bloku z glowica. Prawdopodobnie silnik na zdjeciu ktore wkleiles nie jest w GMP.
No fotka była poglądowa i rzeczywiście jest wielce prawdopodobne, że jest tak jak mówisz. Na 99% oznacza to, że tłoków z turbo nie da się zestawić ze zwykłą głowicą od 924. Może w tym roku zacznę coś dłubać przy silniku i będę wiedział co u mnie ktoś zrobił i jakie mam tłoki
Tamte tłoki z ebay'a są od 1-szej serii, stan pierwszych 3 jest na oko całkiem dobry tylko czwarty jest jakby troszkę gorszy - ale może to być tylko wina fotki.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych... |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 13-04-2009 10:20 |
|
|
Ten schemat nie jest do 2 serii - bardziej przypomina pierwsza ale to tez nie to. To jakas wersja USA.
Do pierwszej masz np tu:
http://www.924board.org/viewtopic.php?t=12256&highlight=vacuum+931
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 13-04-2009 10:51 |
|