924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 2 z 2 < 1 2
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 26-02-2009 18:18
Chyba znalazłem to o czym mówił michał928. Rzeczywiście otwory kiedyś były i zostały jakoś zaślepione. Z braku kanału nie mogłem dokładnie się przyjrzeć. Zrobiłem troszkę fotek, niestety zapomniałem kabla do aparatu i tylko wrzucę tą co zrobiłem wcześniej na której coś widać. Na lepszych fotkach - postaram się jutro wrzucić widać dużo lepiej jakiś zalepiony otwór. Tak swoją drogą to takiego czegoś niema w normalnej misce olejowej 924?
[img]http://img19.imageshack.us/img19/7066/hpim3736large.jpg[/img]



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 26-02-2009 20:53
No już smiley Szczegółowe zdjęcia tej "zatyczki" smiley
[img]http://img19.imageshack.us/img19/7360/hpim3743largeww7.th.jpg[/img]
[img]http://img18.imageshack.us/img18/8395/hpim3742largeiu2.th.jpg[/img]

Jakieś inne pomysły/spostrzeżenia? Co jeszcze można sprawdzić itp bez rozbierania auta? smiley



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 26-02-2009 23:08
Wygląda jakby fabrycznie.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 27-02-2009 08:38
A w normalnym 924 też jest coś takiego? smiley



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 27-02-2009 11:07
Chciałem napisać, że wygląda jakbym fabrycznie było zaślepione.
Pewnie w normalnym bloku nie ma. smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 01-03-2009 21:28
Ta miska ktora jest u ciebie ma zaspawany ten otwor Czy w ogole nie ma go zrobionego? Nie wiem bo na zdjeciach srednio widac. Dla porownania wklejam zdjecie mojej miski od turbo - widac splyw oleju.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

michal928 dodał/a następującą grafikę:

31356497
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 02-03-2009 07:06
Szczerze mówiąc to wygląda jakby tego otworka tam nie zrobili - albo ktoś to całkiem ładnie zaspawał. Jednak przeciw temu, że go nie było troszkę przeczy jakiś nierówny badziewek wystający z miski - tak jaby powolutku zaczynało tam pękać czy coś? no widać to na poniższych fotkach smiley na razie nie wejdę pod auto, żeby zobaczyć na oczy - tylko aparatem fotki porobiłem smiley i widzę to co na foto.

[img]http://img80.imageshack.us/img80/9079/hpim3739ri8.th.jpg[/img]
[img]http://img66.imageshack.us/img66/5996/hpim3740cl9.th.jpg[/img]

Osobiście powiedziałbym, że raczej coś tam było i ładnie to zaspawali czy coś... ale ślad jakiś jest - firmowo chyba by nic nie było widać.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli

Edytowane przez Misiek dnia 02-03-2009 07:08
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 20-03-2009 11:22
Takie moje zastanawianie. Gdyby ktoś zostawił w tym bloku tłoki z 931 S1 i założył głowicę od 924 to czy miałoby to szansę działać? Silnik zrobiłby się kolizyjny. Tylko nie mam pojęcia jak wysoko podchodzą tłoki w 924T S1... jeśli wystarczyłoby miejsca na zawory to pewnie by się dało. Stopień kompresji by się na pewno zwiększył... tylko o ile i jakie byłby tego skutki?

Mała ściągawka:
Kompresja dla 931 S1 = 7.5:1
Kompresja dla 931 S2 = 8:1
Kompresja dla 924 = 9.3:1

Kompresja dla 924US 76-77 = 8:1
Kompresja dla 924US 77-79 = 8,5:1
Kompresja od 1980 dla 924US = 8:1

Foto porównanie - wyrażnie widać że cylindry w 924 dochodzą ok 2-3mm (mówię na oko) poniżej krawędzi bloku - nie ma się co dziwić przy płaskiej głowicy smiley
W turbo dochodzą (też na oko) jakieś 1mm poniżej albo coś koło tego. Dodajmy jeszcze do wszystkiego uszczelkę... i troszkę miejsca mimo wszystko jest.
Góra - 924
Dół - 931
[img]http://img7.imageshack.us/img7/9786/cylinderki.th.jpg[/img]



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli

Edytowane przez Misiek dnia 20-03-2009 11:50
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 20-03-2009 11:50
Czy ma szanse dzialac zwykla glowica z tlokami od turbo to nie mam pojecia. Kompresje mozna policzyc - tlok dochodzi rowno do powierzchni bloku wiec jest tylko pojemnosc tloka (ok 45cm3 oraz powierzchni uszczelki i lekko zaglebionych zaworow - nie liczylem ale na oko jakies 10:1? problem w tym ze tloki podchodza do samej gory a glowica jest plaska - jak wiadomo przy koncu suwu wydechu zawory nie sa pozamykane i pytanie ile w tym momencie wystaja z glowice bo mamy wtedy tlok u gory a miejsca tylko tyle ile grubosc uszczelki - czy sie nie spotkaja - trzeba by sprawdzic... A tak poza tym tloki to najslabszy element w silniku 924 turbo wiec watpie aby byly jeszcze w silniku - jak sie rozsypal to najpewniej polecialy tloki przez padajacy wastegate no chyba ze padla turbina i zrobili taki wynalazek - najlepiej sciagnij glowice - tylko robota i koszt usczelki a bedziesz wiedzial.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 20-03-2009 12:11
Bardzo chętnie bym to zrobił ale koszty są troszkę przesadne. A przy okazji takiej roboty wolałbym już wymienić praktycznie wszystkie uszczelki w głowicy, no i uszczelkę głowicy. Wiadomo dochodzi jeszcze robocizna i szlifowanie głowicy żeby pozbyć się nierówności po starej uszczelce... na bloku w sumie też. Patrzyłem na ceny uszczelek no i taka zabawa pewnie w 1000zł by się zmieściła - o ile przypadkiem nie wyjdzie "coś"... i będzie gorzej smiley
Pytałem ostatnio policjantów co mi czasem pod domem stoją smiley czy nie mają takiego ustrojstwa do zaglądania do zbiornika paliwa - jakiegoś endoskopu czy coś podobnego... ale nie mają smiley może w straży granicznej by mieli - gdyby nie otwarcie granic hihi
Najtańsze takie ustrojstwo kosztuje ok 700zł - co żeby zobaczyć jak tłok w silniku wygląda to troszkę dużo smiley bo tylko to chciałbym wiedzieć smiley
Patrzyłem nawet na mini kamerki ale tylko jedna byłaby prawie dobra - ale chyba 1mm za szeroka i już by przez otwór świecy nie wlazła - no i jeszcze do tego dioda LED żeby poświecić smiley

A tak przy okazji świec - to wydawało mi się, że w 924T mają krótszy gwint. Jak wkręciłem z ciekawości swoje w głowicę od turbo to wystawało ładne kilka mm gwintu w komorze spalania a tak raczej być nie powinno! Albo i świece mam z kosmosu smiley chociaż to były 4 -elektrodowe Beru gdzieś tam wygrzebane przy 924 smiley



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 10-04-2009 10:40
No nareszcie zdobyłem dla porównania fotkę miski olejowej z normalnego 924 smiley
[img]http://img172.imageshack.us/img172/3180/kopiaimg1444.th.jpg[/img]

Swoją drogą nr części z tej skrzyni za żadne skarby nie pasuje do PET-ki smiley hehe kolejny ewenement... i jak widać tego wcięcia od turbo tam niema - czyli jakimś cudem wychodzi, że u mnie otworek został zaspawany - bardzo możliwe i pewnie dość dawno dlatego takie minimalne ślady w tamtym miejscu zostały. Zresztą patrząc na moją pokrywę zaworów od razu widać, że ktoś się bawił bo jest zeszlifowana - odchudzona z żeberek i napisów - a nie wiedząc jak powinna wyglądać za żadne skarby bym się tego nie domyślił.

Czy jest gdzieś schemat podłączenia rurek w 924 i 924 turbo dla rocznika 1979?
Widziałem coś takiego ale dla 931 po 80 roku smiley przydatna rzecz jak się che wszystkie rurki wyciągnąć i dać nowe albo wyczyścić stare... a nie chce się tony fotek robić i mieć pewność że ktoś tam czegoś nie namieszał smiley



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 10-04-2009 11:02
fotke miski olejowej z 924 to moglem Ci zrobic jakbys tylko spytal,mam 1 caly silnik rozkrecony na czesci pierwsze z 924 2.0 z chyba 81(nie pamietam juz). Jak bedziesz potrzebowal foty czegokolwiek z takiego silnika to daj znac.


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 10-04-2009 19:36
Misiek - schemat rurek do 1 serii turbo znajdziesz na 924.org
Schematu do drugiej serii nie widzialem...
Aha - w sprawie tlokow to wychodza one rowno do powierzchni styku bloku z glowica. Prawdopodobnie silnik na zdjeciu ktore wkleiles nie jest w GMP.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

Edytowane przez michal928 dnia 10-04-2009 19:38
31356497
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 10-04-2009 20:10
michal928 napisał/a:
Misiek - schemat rurek do 1 serii turbo znajdziesz na 924.org

Masz może linka albo wiesz jak znaleźć? smiley
Do serii 2 jest tutaj od 1981 roku wzwyż:
http://924board.org/viewtopic.php?t=28770&highlight=boost&sid=b6a69963814bfbd8b0a8a42a4d0b4804

michal928 napisał/a:
Schematu do drugiej serii nie widzialem...

Popatrz wyżej smiley


michal928 napisał/a:
Aha - w sprawie tlokow to wychodza one rowno do powierzchni styku bloku z glowica. Prawdopodobnie silnik na zdjeciu ktore wkleiles nie jest w GMP.


No fotka była poglądowa i rzeczywiście jest wielce prawdopodobne, że jest tak jak mówisz. Na 99% oznacza to, że tłoków z turbo nie da się zestawić ze zwykłą głowicą od 924. Może w tym roku zacznę coś dłubać przy silniku i będę wiedział co u mnie ktoś zrobił i jakie mam tłoki smiley

Tamte tłoki z ebay'a są od 1-szej serii, stan pierwszych 3 jest na oko całkiem dobry tylko czwarty jest jakby troszkę gorszy - ale może to być tylko wina fotki.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: M31.01 silnik - PYTANIA??? i parę innych...
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 13-04-2009 10:20
Ten schemat nie jest do 2 serii - bardziej przypomina pierwsza ale to tez nie to. To jakas wersja USA.
Do pierwszej masz np tu:
http://www.924board.org/viewtopic.php?t=12256&highlight=vacuum+931


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

Edytowane przez michal928 dnia 13-04-2009 10:51
31356497
Strona 2 z 2 < 1 2