Autor |
RE: Znalezione pod maską... |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 12-05-2009 22:24 |
|
|
aaaa... moze inaczej ten cienki wezyk od spodu skad on idzie czym on steroje??? |
|
Autor |
RE: Znalezione pod maską... |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 12-05-2009 22:28 |
|
|
Adam napisał/a:
Od spodu idzie cienki wężyk który łączy się w miejscu w niebieskim kółku
Więc wygląda na to że to idzie do tego trójnika? :/ Weź to Adam poodłączaj i powiedz jaka jest różnica w pracy silnika |
|
Autor |
RE: Znalezione pod maską... |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 12-05-2009 22:31 |
|
|
Bedzie mocniejszy to pewnie jakis patent na czystosc spalin na usa
A nie dodalem - bycmoze!
Edytowane przez troll oslo dnia 12-05-2009 22:32 |
|
Autor |
RE: Znalezione pod maską... |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 12-05-2009 22:33 |
|
|
Właśnie na czystość spalin (?) to jest to o czym ja wcześniej wspomniałem - zawór EGR. Ale to powinno być podłączone do kolektora wydechowego i ssacęgo :/ Jeśli to byłby EGR to faktycznie po odłączeniu dynamika powinna się zwiększyć. Ale nie wygląda na to aby to było podpięte pod kolektor wydechowy.
Edytowane przez Mammoth dnia 12-05-2009 22:36 |
|
Autor |
RE: Znalezione pod maską... |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 12-05-2009 22:42 |
|
|
Egr sa raczej w dieslach i utrbionych maja tez zadanie chlodzic a ze auto ma 25 lat to wtedy moze kombinowali inaczej no i zawor ma 3 weze dalej nie wiemy dokad idzie ten od spodu |
|
Autor |
RE: Znalezione pod maską... |
Adam
Użytkownik
Postów: 200
Miejscowość: Olsztyn
Data rejestracji: 02.06.07 |
Dodane dnia 12-05-2009 22:44 |
|
|
Ten trzeci od spodu wchodzi w rurkę podciśnienia
zaznaczyłem miejsce niebieskim kołem
...
---924 LeMans |
|
Autor |
RE: Znalezione pod maską... |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 12-05-2009 22:52 |
|
|
Kurna uzywam komurk i niemoge sie dopatrzyc niebieskiego kolka... |
|
Autor |
RE: Znalezione pod maską... |
Adam
Użytkownik
Postów: 200
Miejscowość: Olsztyn
Data rejestracji: 02.06.07 |
Dodane dnia 12-05-2009 22:54 |
|
|
Przy samej cewce zapłonowej
...
---924 LeMans |
|
Autor |
RE: Znalezione pod maską... |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 12-05-2009 22:55 |
|
|
Przy cewce w miejscu gdzie są 3 obejmy na przewodzie. To jest w niebieskim kółku
ps.
Google twierdzi, że jest coś takiego jak EGR Valve do Porsche 924 No ale EGR Valve a Vacuum to z samej nazwy wskazuje na dwa różne elementy |
|
Autor |
RE: Znalezione pod maską... |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 12-05-2009 22:59 |
|
|
Ale jesli ten 3 idzie do tego czarnego wezyka od zaworu bimetalowego tam gdzie sa trzy opaski to mialo by sens bo to tym wezem bylby sterowany zawor dajac wiecej powietrza przy bucie co powodowalo by zubozenie mieszanki i czystrze spaliny
Kurna tez nie bo powinien ciagnac powietrze przed przeplywka by oszukac mieszanki sklad chyba ze dziala na przepustnice..
Edytowane przez troll oslo dnia 12-05-2009 23:05 |
|
Autor |
RE: Znalezione pod maską... |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 12-05-2009 23:10 |
|
|
W takim razie wszystko by się zgadzało..jest to poprostu zawór który podciśnieniem steruje dawką powietrza.
ps.
Pozostaje też kwestia dlaczego to jest zamontowane w aucie europejskim. Widocznie LM tak ma
Edytowane przez Mammoth dnia 12-05-2009 23:24 |
|
Autor |
RE: Znalezione pod maską... |
Adam
Użytkownik
Postów: 200
Miejscowość: Olsztyn
Data rejestracji: 02.06.07 |
Dodane dnia 12-05-2009 23:19 |
|
|
Najprościej będzie jak wymontuję i sprzedam na ebay pozbędę się kłopotu
...
---924 LeMans
Edytowane przez Adam dnia 12-05-2009 23:23 |
|
Autor |
RE: Znalezione pod maską... |
Apa13
Użytkownik
Postów: 397
Miejscowość: Warszawa/Ciechanów
Data rejestracji: 20.01.08 |
Dodane dnia 12-05-2009 23:32 |
|
|
Adam, ale burze mózgów rozpętałeś
Artur 944 '83 |
|
Autor |
RE: Znalezione pod maską... |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 12-05-2009 23:38 |
|
|
Dobrze że za często pod maskę nie zagląda Bo jeszcze cos innego by wynalazł
W sumie też ciekawostką jest zaślepiony przyspieszacz zapłonu
Adam napisał/a:
Najprościej będzie jak wymontuję i sprzedam na ebay pozbędę się kłopotu
I zamontuj gaz |
|
Autor |
RE: Znalezione pod maską... |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 12-05-2009 23:51 |
|
|
Faktycznie - czemu masz zaslepione podcisnienie w aparacie zaplonowym i przepustnicach??? Masz tam jakis komputer do zaplonu???
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Znalezione pod maską... |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 13-05-2009 08:11 |
|
|
Tak to jest Vaccum Limiter - ma w środku gumową membranę, dzięki czemu reguluje ciśnienie w dolocie. Ciśnienie
jest duże dla niskich obrótów i spada przy ich podwyższaniu. Lepeiej sprawdzić czy ta membrana nie uległa uszkodzeniu bo silnik może tą drogą brać lewe powietrze - do membrany leci ten cieńki wężyk.
To jest zawór jakby to ująć wspomagający hamowanie silnikiem, albo zaworem przeciw "strzelaniu w dolot". Składa się to z dwóch węży łączących stronę przed przepustnicą i za, przez które przedostaje się dodatkowe powietrze np przy zmienianiu biegu, kiedy przepustnica zostaje "nagle" zamknięta. Najmniejszy wężyk to linia kontrolna.
Ten zawór ma wpływ na bardziej ekologiczną emisję spalin oraz zapobiega wystrzałom w dolocie przy zamknięciu przepustnicy. Z tego co mi wiadomo to przydatna rzecz i nie ma co jej wyrzucać, także lepiej tego nie odłączać. Jednak nie spełnia żadnej innej funkcji i często się to wywalało.
Tutaj dobrze widać połączenia:
[img]http://memimage.cardomain.net/member_images/12/web/648000-648999/648197_21_full.jpg[/img]
fotki:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v632/Mainoffender20/DSC03813.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v632/Mainoffender20/DSC03812.jpg[/img]
[img]http://lh3.ggpht.com/__pqkhEfdq8I/SdAOTgWwFjI/AAAAAAAAKvo/2C730CNMgug/s720/PICT2275.JPG[/img]
Co do podłączenia rozdzielacza zapłonu proponowałbym sprawdzić dlaczego wężyk ciśnieniowy jest odłączony, akurat tak nie powinno być i lepiej byłoby go ponownie podłączyć, bo takie ustawienie zapłonu na stałe nie jest raczej zbyt bezpieczne dla silnika.
Podobny element występuje seryjnie w każdym silniku 924 Turbo ale tam jest ze 2x większy
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 13-05-2009 08:13 |
|
Autor |
RE: Znalezione pod maską... |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 13-05-2009 08:43 |
|
|
Misiek26 napisał/a:
Lepeiej sprawdzić czy ta membrana nie uległa uszkodzeniu
A po co? Głupotą byłoby rozbieranie czegokolwiek jeśli silnik pracuje idealnie. |
|
Autor |
RE: Znalezione pod maską... |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 13-05-2009 08:55 |
|
|
Ten element jest nierozbieralny a sprawdzenie czy działa sprowadza się do odpięcia wężyków i ich zablokowania. Potem po silniku będzie widać czy to ustrojstwo działa czy nie - zamknięcie przepustnicy po przygazowaniu.
A co do rozdzielacza - to wężyk powinien być podłączony bo inaczej zapłon się będzie spóźniał na wyższych obrotach i silnik mimo że jednak działa ok, to nie ma właściwej mocy
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Znalezione pod maską... |
Adam
Użytkownik
Postów: 200
Miejscowość: Olsztyn
Data rejestracji: 02.06.07 |
Dodane dnia 13-05-2009 11:34 |
|
|
Dzięki Misiek za rozwiązanie zagadki Teraz wszystko już jest proste i logiczne,
- Pozostaje mi jeszcze do wyjaśnienia kwestia wężyka podciśnienia do aparatu zapłonowego
Te zaślepki wyglądają na fabryczne... czy to możliwe, że jest to jakieś ograniczenie mocy?
...
---924 LeMans
Edytowane przez Adam dnia 13-05-2009 11:35 |
|
Autor |
RE: Znalezione pod maską... |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 13-05-2009 12:59 |
|
|
Jest to prawdopodobne, że jest to jakieś ograniczenie mocy. Tylko po co? Jakby to było tak jak z turbo w USA na 4 śrubach to można zrozumieć a tak to nie wiem. Wężyk powinien być podłączony (odłącza się go tylko do ustawienia zapłonu - może przy takiej operacji go zaślepili). Na wyższych obrotach ok 4000-5000 przesunięcie (wyprzedzenie) zapłonu ma spore znaczenie, co się realizuje poprzez ciśnieniowe przesunięcie środka rozdzielacza i od tego jest ten mały wężyk. Bez tego przesunięcia w wyższym zakresie obrotów silnik nie będzie uzyskiwał właściwej mocy, o ile w ogóle będzie poprawnie pracował. Chyba że zapłon jest jakoś sterowany elektronicznie - tak jak w 924 Turbo S2. Ale wymagałoby to innego koła zamachowego i czujników... jak u ciebie wygląda ten rozdzielacz w środu? można prosić o więcej fotek z komory silnika najlepiej... no i jakieś zbliżenie na ten rozdzielacz i wężyki
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|