Autor |
RE: koszt lakierowania... |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 05-12-2010 23:37 |
|
|
tetsumaru napisał/a:
...tak do końca nie wiem czy lakiernik ewentualnie będzie robił całość czy może powie mi żę nie potrzeba tego robić i polakieruje tylko kilka najbardziej felernych elementów dobierając akryl komputerowo ...
Aby to wyglądało sensownie należy zrobić całość. Nigdy częściowo, bo różnica będzie zawsze widoczna. Na to nie ma rady.
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego"
Edytowane przez Mammoth dnia 05-12-2010 23:38 |
|
Autor |
RE: koszt lakierowania... |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 06-12-2010 08:54 |
|
|
tetsumaru napisał/a:
Z tego co piszecie widzę, że w dużych aglomeracjach ceny tej usługi osiągają poziom astronomiczny
poziom astronomiczny to tyle, ile mi powiedzieli w dobrym miejscu, gdzie lakierują super autka - ok. 10k + rozbrojenie i uzbrojenie = w sumie ok. 12k zł....
4k (po dużej zniżce - po znajomości) do 7k to cena jak najbardziej realna....
dziwne, że u Ciebie całe auto kosztuje taniej, niż każdy element osobno (może to świadczyć o fuszerce lakiernika) - malować całe auto jest ok. 2 razy tyle roboty co malować np. 3 elementy...
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: koszt lakierowania... |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 06-12-2010 12:55 |
|
|
Moim zdaniem nie ma nic dziwnego w tym, że całość wychodzi taniej niż suma każdego elementu osobno (oczywiście na zależy na ile elementów sobie lakiernik dzieli auto ja bym przyjął ok 14). To chyba logiczne, że lakiernik nie musi się tak pocić z dopasowaniem koloru, łatwiej mu przygotować całość, no i prosta zasada handlu - w hurcie taniej
|
|
Autor |
RE: koszt lakierowania... |
ciachu
Administrator
Postów: 4155
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 06-12-2010 21:12 |
|
|
tetsumaru napisał/a:
Lakier położony na moim 944 jest moim zdaniem zrobiony na chybcika i na "sprzedaż'..Nie wiem ile lat temu był zrobiony . 6 -7 wiosen ma na pewno i powoli wychodzą wszystkie niedociągnięcia lakiernika w kilku miejscach .
A ja powiem inaczej, 6-7 lat i powoli coś wychodzi, to moim zdaniem jest całkiem nieźle
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: koszt lakierowania... |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 07-12-2010 08:43 |
|
|
Ciachu to jest nieźle, ale głównie w przypadku naszych polskich realiów, bo do tego przyzwyczaili nas Nasi polscy partacze. Auto można zrobić dobrze i trwale, ale to wymaga czasu i ogromnej dokładności i staranności, o pieniądzach nie wspominam. Są tacy, którym się chce i wiedzą co i jak mają robić, ale jest ich mniejszość, bo cały czas bardzo liczy się cena...
taka rzeczywistość.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 07-12-2010 08:47 |
|
Autor |
RE: koszt lakierowania... |
ciachu
Administrator
Postów: 4155
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 07-12-2010 10:58 |
|
|
7 lat to naprawdę sporo, ja mam 924 10 lat, a to prawie wieczność. Jeżeli stan lakieru utrzymałby się przez ten czas byłbym bardzo szczęśliwy.
Biorąc pod uwagę czynniki przypadkowe, warunki atmosferyczne, stłuczki i obtarcia okaże się, że okres po remoncie, kiedy nic nie wychodzi, jest i tak dłuższy niż potencjalne zagrożenia mechaniczne dla auta.
Nie zgodzę się również z tym, że to polscy partacze nas do tego przyzwyczaili. Widziałem sporo remontów "zagranicznych" i powiem tylko, nie wdając się w szczegóły, że było tragicznie.
Powyższe dotyczy sytuacji remontu generalnego tzn z kompleksową blacharką i lakierem, bo często taki występuje (likwidacja ognisk rdzy, zastąpienie blach, progi itp.).
Koszta bolą dlatego, że w auto na remont można wpompować 30 tys zł (np. kompleksowy remont rdzewiejącego na potęgę forda capri), a i tak część rzeczy wyjdzie. Zawsze wychodzi.
Co innego sam lakier. Jeżeli powierzchnia jest gładka, nie ma za dużo kitu, a blacharz/lakiernik nie będzie się kierował zasadą - "pójdzie kit, będzie git", to nie ma za dużo do spartolenia. Owszem, mogą wystąpić cienie, nierówności, kraterki, odchodzący klar, czy okropna morka, ale to i tak nic w porównaniu do potencjalnego partactwa blacharza..
Konkludując, bo tu mowa o lakierowaniu, a ja już chcę "kroić" auta, generalnie jest taka zasada:
2,5-4tys zł (wliczone materiały) za lakier w szopie i tylko od talentu lakiernika zależy efekt, bo warunki słabe. Ale się da. I ja się tego nie boję.
A powyżej, pewnie i do 2x za położenie lakieru w komorze lakierniczej w specjalistycznym zakładzie. Ale i tu można zepsuć efekt.
Grunt to zaufany lakiernik.
ps. Z mojego doświadczenia wynika, że na nasze prosiaki (bez środka i komory) wystarczy 4 l. Wiem, że znajdzie się taki co polakieruje mając do dyspozycji 2,5 l., ale to już przesada, bo nie będzie z czego polerować.
ps.2 Co do kosztów za materiał to powiem tylko, że za porządny lakier, podkład i bezbarwny w proporcjach jak wyżej zapłaciłem ok. 1000zł.
Wszystko inne materiały były po stronie lakiernika.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
Edytowane przez ciachu dnia 07-12-2010 11:07 |
|
Autor |
RE: koszt lakierowania... |
misyogin
Użytkownik
Postów: 108
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 20.03.10 |
Dodane dnia 08-12-2010 12:06 |
|
|
mozna rozwazyc jeszcze opcje z poprawkami mechanicznymi
http://www.youtube.com/watch?v=LBZvldi6gmY&feature=player_embedded#!
'Granacik' - 944 S2 '90/'91 - wspomnienia |
|