Autor |
RE: Model Turbosprężarki |
Seweryn
Użytkownik
Postów: 12
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.12.11 |
Dodane dnia 22-12-2011 20:30 |
|
|
A więc sprzedawca odpisał mi, że zamontowana turbosprężarka to KKK K-26 i że jest to oryginalna turbina z tego modelu, serii 2 i że pasuje ona dokładnie na układ wydechowy. Nie pytałem o tą rzeźbę z rurami, to wszystko było robione przez poprzedniego właściciela.
Układ zapłonowy ma sterowanie elektroniczne. |
|
Autor |
RE: Turbo - uszczelka przwodu olejowego |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 22-12-2011 20:41 |
|
|
Model k-26 rzeczywiście jest właściwym dla 924... ale ta turbosprężarka na 100% nie jest właściwa. Wrzuciłem 2 fotki takiej która powinna być w 924, i tylko tak wyglądające tam montowano! K26 były stosowane w wielu autach - np. w 944, Audi, VW.
Gdyby była zmieniona tylko np strona zimna to węże olejowe nie przebiegałyby tak jak jest to zrobione. W oryginale od góry do sprężarki dochodzi miedziana rurka ze stożkiem, który ją uszczelnia. Od dołu natomiast był wspornik przykręcony do bloku.
Podsumowując Typ turbosprężarki jest właściwy. Model zdecydowanie NIE!
Ciekaw jestem czy "gorąca" strona jest oryginalna czy też jakoś przedłubana. Bo dolot jest 100% przerobiony.
Tutaj przykładowy kit naprawczy:
Tam masz założoną taką turbinę:
Do znalezienia np w audi 5000, ale także w 944Turbo.
Swoją drogą ciekawe... bo może mieć dodatkowo chłodzenie wodne! Ciekawe czy też zostało jakoś podłączone w aucie?
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 22-12-2011 20:55 |
|
Autor |
RE: Turbo - uszczelka przwodu olejowego |
Seweryn
Użytkownik
Postów: 12
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.12.11 |
Dodane dnia 22-12-2011 22:44 |
|
|
Wielkie dzięki. Sam nie wiem co o tym myśleć. Jak na moje oko turbina powinna być wymieniona, bo nie wyobrażam sobie jeździć z taką rzeźbą. Pogadam jeszcze ze sprzedającym, może będzie skłonny do negocjacji... |
|
Autor |
RE: Turbo - uszczelka przwodu olejowego |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 23-12-2011 21:17 |
|
|
W sumie ten obrazek powinien tu trafić na początku... co i jak widać elegancko.
[img]http://www.porsche924-944.nl/manual/Haynes/image006b.jpg[/img]
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Turbo - uszczelka przwodu olejowego |
Seweryn
Użytkownik
Postów: 12
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.12.11 |
Dodane dnia 25-12-2011 18:54 |
|
|
Misiek napisał/a:
W sumie ten obrazek powinien tu trafić na początku... co i jak widać elegancko.
Pięknie, dzięki. Czy ta oryginalna turbina ma innaczej wyprofilowany dolot niż ta, która jest na mojej fotce? I czy tu jest zawór blow-off?
Nadal zastanawiam się co robić w kwestii autka.
Pozdrawiam i Wesołych Świąt życzę. |
|
Autor |
RE: Turbo - uszczelka przwodu olejowego |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 25-12-2011 20:38 |
|
|
Na zdjęciu nie widać blow-off, przynajmniej ja go nie widzę.
Co robić?
Jechać i decydować na miejscu - niezależnie czy turbina jest taka czy inna nikt chyba ci to nie napisze jedź i kupuj bądź na odwrót.
Więcej zdjęć silnika i dolotu może coś podpowiedzieć. |
|
Autor |
RE: Turbo - uszczelka przwodu olejowego |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 25-12-2011 21:51 |
|
|
Ex_lajka napisał/a:
Na zdjęciu nie widać blow-off, przynajmniej ja go nie widzę.
Co robić?
Jechać i decydować na miejscu - niezależnie czy turbina jest taka czy inna nikt chyba ci to nie napisze jedź i kupuj bądź na odwrót.
Więcej zdjęć silnika i dolotu może coś podpowiedzieć.
Po Twoich postach odnoszę wrażenie jakby zależało ci aby ktoś sprzedał to auto bądź je ktoś kupił.
Na rysunku: OD nr 50 do 60 są to elementy zaworu "Blow off". Turbina jest unikatowa dla 931 głównie z tego względu, że zawór jest jej elementem - w nowszych był zazwyczaj osobno.
Strona gorąca i zimna w takim wyglądzie i flanszach występowały tylko i wyłącznie w 924 Trubo i w żadnym innym aucie takich nie ma! Środek turbiny (bez muszli) można zastąpić tym z turbiny stosowanej w 944 i jest to praktycznie jedyna rzecz która tu pasuje "plug & play".
Seweryn! TAK ta turbina ma dolot wyprofilowany pod kątem ok 45 stopni w górę, i na dodatek sporo odsunięty od "muszli" na której wbudowany jest zawór "Blow off". Normalne turbiny mają dolot praktycznie przy samej muszli prosty - bez zagięcia.
Gorąca strona ma flanszę wejściową w kształcie trójkąta gdzie normalnie stosuje się prostokątne - jest to też unikatowe dla Porsche 924 z Turbo.
Czy kupić to auto? Nie wiem, jeśli masz jakieś lepsze zaplecze finansowe to jestem za Jeśli nie za bardzo i miałbyś się spłukać na tym aucie... to odradzam! Chyba, że cena jest jakaś okazyjna...
Nie ma za wiele 924 Turbo w PL. Co do kosztów remontów to najlepiej będzie wiedział michał928, ewentualnie możesz pytać mnie bo jestem w trakcie odbudowy mojego Turbo
Na pocieszenie... ja sobie wymyśliłem poskładać silnik z "puzzli" i gromadzenie części trwało jakieś 3 lata i pochłonęło już ze 3x tyle co dałem za auto, ale finał na 2012 jest już prawdopodobny
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Turbo - uszczelka przwodu olejowego |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 25-12-2011 22:01 |
|
|
Misiek napisał/a:
Ex_lajka napisał/a:
Na zdjęciu nie widać blow-off, przynajmniej ja go nie widzę.
Co robić?
Jechać i decydować na miejscu - niezależnie czy turbina jest taka czy inna nikt chyba ci to nie napisze jedź i kupuj bądź na odwrót.
Więcej zdjęć silnika i dolotu może coś podpowiedzieć.
Po Twoich postach odnoszę wrażenie jakby zależało ci aby ktoś sprzedał to auto bądź je ktoś kupił.
Czytaj ze zrozumieniem, ty zlinkowałeś schemat, ja odnosiłem się do zdjęcia Seweryna - tam nie widać blow off'a.
Tak bardzo mi zależy....o bardzo, szczególnie że nigdy nie miałem 924 i nigdy tego auta nie mam zamiaru mieć.
Po prostu odpisuje rzeczowo na pytania...korzystając ze swojej wiedzy, co ciekawsze...zupełnie nie związanej z Porsche.
Widzę słabe zainteresowanie tematem z waszej strony więc próbuje coś podpowiedzieć.
....
Seweryn! TAK ta turbina ma dolot wyprofilowany pod kątem ok 45 stopni w górę, i na dodatek sporo odsunięty od "muszli" na której wbudowany jest zawór "Blow off". Normalne turbiny mają dolot praktycznie przy samej muszli prosty - bez zagięcia.
Opisałeś coś co widać na zdjęciach i schemacie, taka oczywista oczywistość ale niech będzie.
...
Czy kupić to auto? Nie wiem, jeśli masz jakieś lepsze zaplecze finansowe to jestem za Jeśli nie za bardzo i miałbyś się spłukać na tym aucie... to odradzam! Chyba, że cena jest jakaś okazyjna...
...
Finalnie doszedłeś do tego co napisałem wcześniej ->
"...Jechać i decydować na miejscu - niezależnie czy turbina jest taka czy inna nikt chyba ci to nie napisze jedź i kupuj bądź na odwrót..."
Edytowane przez Lajka dnia 25-12-2011 22:02 |
|
Autor |
RE: Turbo - uszczelka przwodu olejowego |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 26-12-2011 00:22 |
|
|
Ex_lajka napisał/a:
Czytaj ze zrozumieniem, ty zlinkowałeś schemat, ja odnosiłem się do zdjęcia Seweryna - tam nie widać blow off'a.
Sorki rzeczywiście... moja pomyłka.
W temacie 924 Turbo jest tutaj troszkę za mało osób, które coś wiedzą. Kiedyś się pokusiłem o policzenie 931 w Polsce o których coś wiemy i wyszło coś koło 7 czy 8 z czego 4 można uznać za jeżdżące a pozostałe to praktycznie tylko na części.
Najwięcej by powiedział Michał928 bo już ma kilka tych silników za sobą i praktycznie każde jeżdżące 931 z forum było u Niego.
Ja podszedłem do tematu troszkę od d... strony gdy w moim 924 znalazły się elementy z turbo... a potem też kupiłem takie auto by je odremontować, co nie tak dawno skończyło się taką kupą części, że mi prosiak osiadł na odbojach jak to wiozłem
Jest jeszcze Kolek - ale coś ostatnio nie za wiele się udziela na forum a 931 ma z nas najdłużej
Na pewno każdy jak może to pomoże a co do zdjęcia samej turbiny to już chyba wszystko zostało powiedziane. Poprosimy więcej fotek
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|