Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 06-01-2014 17:26 |
|
|
Oprócz tego co podano wcześniej:
1. wyłącznik termiczno-czasowy nie wyłącza się (sprawdzić go wogóle pod względem elektrycznym & czystości. Membrana metalowa wewnątrz lubi się przykleić.)
2. nieszczelny wtryskiwacz rozruchowy.
3. nieszczelny układ dolotowy powietrza.
4. niewłaściwe spoczynkowe położenie tarczy spiętrzającej
5. nieszczelne wtryskiwacze robocze, zbyt niskie cisnienie otwarcia.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 06-01-2014 21:36 |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
sianoz
Użytkownik
Postów: 530
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.09.13 |
Dodane dnia 06-01-2014 18:37 |
|
|
dziękuję koledze,
spora dawka informacji. wnioskuję że wszystkie potencjalne powody skutkują w sposób podobny tzn nie pali na ciepłym.
prośba o podanie czynności serwisowych by sprawdzić poszczegolne pozycje (od 1 do 5)
nie jestem mechanikiem dlatego kilka słów do "tego" będzie pomocne.
wygląda na to że nie jest to blahostka choć parafrazując słowa kolegi pietrsona "A nie można tego po prostu NAPRAWIĆ???
Tym bardziej że to nie żadna filozofia tylko utarty, wałkowany schemat..." należałoby myśleć inaczej.
wierzę że uda się zakończyć ten wątek soldną mapą drogową jak rozwiązać ten problem tak by nie była to wiedza tajemna a pomoc dla osób rozpoznających temat jak chociażby dla mnie.
liczę na Waszą pomoc
928s '86 |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 06-01-2014 19:37 |
|
|
1. WUR - Srawdzić najpierw na samej wtyczce instalacji czy prąd dochodzi i ma właściwe napięcie. Jak jest OK - potem brać się za demontaż & rozbieranie WUR-a, który jeśli do tej pory nie był nigdy "wyciągany" to jest/będzie dość mocno przyklejony do kolektora dolotowego - więc same odkręcenie śrub mocujących sprawy nie załatwi. Pomaga wtedy (delikatne i z wyczuciem) obstukanie młotkiem gumowym.
Teraz potrzebuję znać rocznik auta.
2. Nieszczelność wtryskiwaczy - najogólniej mówiąc polega na pomiarach ciśnienia otwarcia. Potrzebny jest do tego odpowiedni sprzęt. Jeśli takowego nie posiadasz - zleć testy fachowcom.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 06-01-2014 20:15 |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
sianoz
Użytkownik
Postów: 530
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.09.13 |
Dodane dnia 06-01-2014 19:45 |
|
|
1983
928s '86 |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
sianoz
Użytkownik
Postów: 530
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.09.13 |
Dodane dnia 06-01-2014 20:14 |
|
|
.
928s '86
Edytowane przez sianoz dnia 06-01-2014 20:31 |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 06-01-2014 20:30 |
|
|
OK. Teraz potrzebny będzie multimetr (miernik) & umiejętność jego obsługi.
WUR - etap 2 - Pomiar rezystancji układu grzejnego.
Jeśli uzyskasz wyniki jak z załącznika = OK. W innym wypadku = tylko zdobycie & wymiana tego elementu.
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 06-01-2014 21:17 |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
sianoz
Użytkownik
Postów: 530
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.09.13 |
Dodane dnia 06-01-2014 20:31 |
|
|
ok
928s '86 |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 06-01-2014 20:35 |
|
|
W tym większym otworze jest filtr (siatka) sprawdź czy nie ma w niej syfu.
WUR - etap 3 Inspekcja mechaniczna.
Coby się nie rozwodzić - odkręcasz śruby trzymające dekiel dolny cały czas go ściskając - nawet gdy pozbędziesz się już śrub. Potem powoli puszczaj najlepiej w pozycji aby był na górze. W załączniku całość po rozłożeniu. Uważaj aby nie zgubić niczego - zwłaszcza pierdół oznaczonych "!". Metalowa przepona oznaczona jest strzałką - po odkręceniu 4 śrub tej okrągłej metalowej osłony wyleci miniaturowy "wspornik" bolca naciskowego ( pierdoła "!" ) Odklej przeponę (jest cienka jak żyletka), przeczyść całość (także tę okrągłą uszczelkę) stosownie do stanu zastanego jeśli trzeba, ewentualnie przeczyść od tej strony sitko & montaż w odwrotnej kolejności.
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 06-01-2014 22:46 |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
sianoz
Użytkownik
Postów: 530
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.09.13 |
Dodane dnia 06-01-2014 20:39 |
|
|
przedmuchanie sprężarką niczego nie uszkodzi?
928s '86 |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 06-01-2014 20:49 |
|
|
Nie, ale też nic to nie da jeśli jest tam jakiś syf. Jeśli chcesz zrobić to raz a dobrze, to tylko rozbiórka & moczenie i płukanie tego wszystkiego w benzynie + delikatne czyszczenie (oczywście stosowne do zastanej sytuacji).
Edytowane przez konto_usuniete dnia 06-01-2014 21:38 |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
sianoz
Użytkownik
Postów: 530
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.09.13 |
Dodane dnia 06-01-2014 20:52 |
|
|
i to są konkrety. znakomicie.
928s '86 |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 06-01-2014 21:22 |
|
|
Widoczne cztery cienkie śrubki mają niestety miękkie łby - wiec lepiej od razu dobierz właściwej grubości śrubokręt.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 06-01-2014 21:23 |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
sianoz
Użytkownik
Postów: 530
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.09.13 |
Dodane dnia 06-01-2014 21:27 |
|
|
ok
928s '86 |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
sianoz
Użytkownik
Postów: 530
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.09.13 |
Dodane dnia 06-01-2014 21:37 |
|
|
za informacje przekazane do tej pory bardzo koledze dziękuję.
928s '86 |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 06-01-2014 21:40 |
|
|
Proszę uprzejmie . |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
sianoz
Użytkownik
Postów: 530
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.09.13 |
Dodane dnia 06-01-2014 21:50 |
|
|
gdyby nie dzień świąteczny już byłbym w garażu. w weekend zabieram się do naprawy. zapewne będą jeszcze pytania dlatego liczę na cierpliwość
z jakich okolic jesteś? jeśli można zapytać
928s '86 |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 06-01-2014 22:11 |
|
|
A z jakich okolic potrzebujesz ? |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
sianoz
Użytkownik
Postów: 530
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.09.13 |
Dodane dnia 06-01-2014 22:21 |
|
|
zchodniopomorskie lub dolnośląskie
928s '86 |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
sianoz
Użytkownik
Postów: 530
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.09.13 |
Dodane dnia 06-01-2014 22:22 |
|
|
chciałbym ogarnąć prosiaka licząc na fachowe oko
928s '86 |
|
Autor |
RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 06-01-2014 22:31 |
|
|
4. Tarcza spiętrzająca.
Powinna być dokładnie wycentrowana (ze wszystkich stron szczelinomierzem 0,10 mm). W stanie spoczynku jej górna krawędź powinna być na równi z górną krawędzią stożka gardzieli (dopuszczalnie max. = 0,5 mm poniżej) - jak w załączniku.
konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez konto_usuniete dnia 06-01-2014 22:45 |
|