| | |
Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
RE: Ciśnienie oleju |
Wiciu
Użytkownik
Postów: 199
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 11.06.06 |
Dodane dnia 12-02-2007 14:19 |
|
|
oczywiście że można przejść jak silnik jest zdrowy, chodzi tylko o to że czasem zdarzają się silniki, które są lekko nieszczelne i praca z mineralnym im pomaga się uszczelnić a przejście na półsyntetyk pogorszy sprawę... Myślę, że przy zdrowym motorku można śmiało zmieniać
Jeśli się mylę niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu
Pozdrawiam
Wiciu
http://wiciu.fotosik.pl/albumy/74659.html - zdjecia mojego Prosiaczka |
|
Autor |
RE: Ciśnienie oleju |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 12-02-2007 23:11 |
|
|
Wiem, że wątek w zamyśle autora tyczył slnika 2.5l, ale nie zaznaczył tego jasno w temacie więc napiszę też o 2.0. W moim silniku miałem oleje od mineralnego przez półsyntetyki do pełnego syntetyka. Spostrzeżenia są ogólnie takie - można mieś super zdrowy silnik 2.0, a nie móc jeździć nawet na mineralnym - kwestia pompy oleju. W 2.0 jest to pompa zębata w aluminiowej obudowie. Pomijając już to, że była konstruowana do współpracy z olejami mineralnymi, raczej dość "gęstymi" to w naszych samochodach ma ona juz kilkanaście/dziesiąt lat. Rozbierałem chyba 6, czy 7 takich pomp i nie widziałem żadnej w stanie idealnym - zawsze mniej lub bardziej porysowany był aluminiowy korpus, a chyba tylko 2 razy luz między zębami był dyskwalifikujący. Innymi słowy "silnik jak dzwon" nie gwarantuje sukcesu.
Jeśli chodzi o konkretne oleje to mam jak najgorsze wspomnienia z Lotosem SemiSynthetic - jak woda gdy gorący. Natomiast trudno nie zgodzić się z twierdzeniem "wymienić, byle z głową". Sam jeżdżę na oleu nieco "nieokreślonym", bo sam producent wypuszcza go w butelkach z napisami "Synthetic blend" i innych "Full Synthetic" - mam na myśli Valvoline VR1 Racing. Mnie ten olej zdecydowanie pasuje, ale do specjalnie "wodnistych" to on nie należy - 10W60. Super był też Castrol Racing, też 10W60 tylko, że straszliwy szlam w silniku zostawia. Powtarzam to już chyba setny raz - nigdy nie wierzyłem w spiskową teorię dziejów, ale Castron z niemieckimi naklejkami był rewelacyjny (ciśnienie i czystość silnika), a ten sam olej rozlewany w Polsce zrobił się kiepski (ciśnienie nadal OK, ale straszny "syf" zostawia). Nie uwierzyłbym, gdybym nie doświadczył sam.
pzdr
jacek(pilatus)
Edytowane przez pilatus dnia 12-02-2007 23:13 |
|
Autor |
RE: Ciśnienie oleju |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 14-02-2007 09:00 |
|
|
sa tacy co twierdza, ze motul jest dobry bo rozlewany tylko i wylacznie we francji :-) nie ma rozlewanego u Nas w PL :-)
niedlugo bede testowal motula 4100 turbolight technosyntese , czyli polsyntetyk. dam znac za jakis czas, czy jest wart swej ceny, ale to potrwa z rok czasu.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
|
|
|
|
| |