924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 2 z 2 < 1 2
Autor RE: Mechanik do 924
wapniak00
Użytkownik

Postów: 14
Miejscowość:
Data rejestracji: 08.02.13
Dodane dnia 08-02-2013 23:02
skoro zawór udeża o tłok to chyba znaczy ze jest kolizja...ale mam tylko 5 postów wiec sie nie znamsmiley
Autor RE: Mechanik do 924
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 08-02-2013 23:05
5 postów powinno wystarczyć na odczytywanie treści postów innych użytkowników.


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Mechanik do 924
wapniak00
Użytkownik

Postów: 14
Miejscowość:
Data rejestracji: 08.02.13
Dodane dnia 08-02-2013 23:09
a koledze o co chodzi? o te nr? jutro napisze bo dzisiaj pracuję...
Autor RE: Mechanik do 924
wapniak00
Użytkownik

Postów: 14
Miejscowość:
Data rejestracji: 08.02.13
Dodane dnia 08-02-2013 23:10
to znaczy nie mam do nich dzisiaj dostępu...
Autor RE: Mechanik do 924
wapniak00
Użytkownik

Postów: 14
Miejscowość:
Data rejestracji: 08.02.13
Dodane dnia 08-02-2013 23:23
Ale z numerami czy bez jeśli zawory uderzają o tłok Nowe zawory i nowe tłoki fabryczne to chyba układ jest kolizyjny prawda?smileyktoś może zapytać a skąd wiesz czy to zawory uderzają o tłoki a nie blokuje je coś innego.. otóż mam kamerę wprowadzoną do tłoka i dlatego jestem pewien ze jest kolizja zaworów z tłokiem...
Autor RE: Mechanik do 924
wapniak00
Użytkownik

Postów: 14
Miejscowość:
Data rejestracji: 08.02.13
Dodane dnia 08-02-2013 23:30
Czy nikt się nie spotkał z takim rozwiązaniem było trochę takich silników z tego co się dowiedziałem w Austrii...
Autor RE: Mechanik do 924
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 08-02-2013 23:32
Skąd się dowiedziałeś o tym ?


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Mechanik do 924
wapniak00
Użytkownik

Postów: 14
Miejscowość:
Data rejestracji: 08.02.13
Dodane dnia 08-02-2013 23:37
Od ludzi którzy robili kapitalke silnika
Autor RE: Mechanik do 924
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 08-02-2013 23:41
Nic tylko czekac na to o co prosiliśmy, to się wszystko wyjaśni.


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Mechanik do 924
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 09-02-2013 00:19
wapniak00 napisał/a:
bez obrazy ale czy ilość postów przekłada się na wiedzę??


Niestety nie smiley smiley I tu masz oczywiście rację, ale postaw się w naszej sytuacji.
Pojawiasz się na forum i pytasz o rzeczy dość proste, a kiedy Ci odpisujemy jak
powinno być i jak to najlepiej zrobić to odpisujesz że Ty masz inny, prototypowy,
specjalny i w ogóle. Czego wcześniej nie napisałeś i masz lekkie pretensje że
podchodzimy do Ciebie tak jak do każdego "nowego", a tu przecież Wapniak smiley

Jako że uwielbiam różnorakie ciekawostki dotyczące 924 2.0 to bardzo chętnie
zobaczę także te zdjęcia oraz numery silnika. Fajnie by było zdjęcia z remontu
silnika także zobaczyć jako ciekawostka jeśli istnieją smiley Nowe tłoki w sensie
nówki sztuki czy nowe w tym silniku? Jeśli nowe to oryginał Mahle czy kute
doprężające/podnoszące stopień sprężania?

Może masz założoną głowicę od 924 Turbo? Świece po stronie kol. dolotowego?
To tłumaczyłoby kolizyjność tak jak pisze Michał928.

Skoro było trochę takich silników testowych/przejściowych to ja bym bardzo
prosił o fotki. Dla mnie to nowość i nie pamiętam czy ktoś na forum posiada
wiedzę na temat takich silników. Film z endoskopu byłby wręcz wisienką na
torcie, ale wiem wiem zdaje sobie sprawę ile to zachodu więc nie naciskam smiley

Ten silnik już jeździł czy to pierwsze uruchomienie?
A tak w ogóle to witamy na forum i jakbyś miał ochotę to pochwal się fotkami
auta oraz historią pt. "Jak to się stało że mam kluczyki do 924" smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Mechanik do 924
wapniak00
Użytkownik

Postów: 14
Miejscowość:
Data rejestracji: 08.02.13
Dodane dnia 09-02-2013 00:49
Przepraszam jeśli kogoś uraziłem nie miałem na celu rozmowy na temat auta tylko chciałem kontakt do mechanika.Tak pracował już wcześniej nie zbyt dobrze bo poszły uszczelniacze na zaworach silnik wygląda dokładnie tak samo jak zwykły i na to wygląda ze części które założyli są standardowe jedyna rzecz to średnica zaworów jest większa od standardowych i musiałem robić na zamówienie...o tym ze nie będzie łatwo z tym autem dowiedziałem się przy okazji remontu skrzyni bo okazało sie ze średnica zew dwóch łożysk jest mniejsza niż standard...

Historia auta jest taka ze coś mnie natchnęło na odrestaurowanie Porschaka wcześniej tylko 4 samochody pochodzenia USA chciałem spróbować czegoś innego stwierdziłem że tanie to najwyżej wtopie trochę kasy i tyle...(i mam za swoje)...kupiłem w Warszawie dojechałem do bielska i tak się zaczęło...
Autor RE: Mechanik do 924
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 09-02-2013 10:54
michal928 napisał/a:
Ciekawi mnie te 90% od Miśka... Zawsze staram się na 100% czy coś przeoczyłem?


Sorki Michał, pisałem na szybko w pracy. Nie wiem czy warto robić OT i się kłócić czy coś.
W skrócie opiszę tylko co chciałem by było do poprawienia a dalej jest "nie tak":
1) układ elektryczny pompy paliwa, nawet mimo nowego przekaźnika nie działa tak jak w/g serwisówek.
2) Problemy z czujnikiem ciśnienia oleju - a dałbym głowę że były co najmniej 3szt do wyboru z czego ten z wolnossaka działał oki.
3) Prosiłem o rzucenie okiem na śrubę na wale napędowym przy skrzyni który po 400km spowodował awarię na autostradzie...
4) Brak kilku pierdółek przy k-jecie - które w gratach z silników były - wiem czepiam się ale mnie akurat taka kosmetyka interesuje.

Fakt sposób rozliczenia był nieco inny niż "normalnie" ale gdybym widział że coś jeszcze będzie do poprawki to chętnie bym dopłacił coby teraz się z tym nie babrać bo po prostu nie mam na to czasu a nie mam nikogo na tyle zaufanego by mi to ogarnął.

Koniec OT:

Co do tego silnika... jeśli głowica byłaby z 931 a dół z 924n/a to nie ma szans żeby silnik był kolizyjny (głowica z 924n/a jest płaska a z 931 ma komorę spalania w której są zawory). Więc zawór znalazłby się ok 5mm wyżej przy głowicy z 931 i nie ma szans by mógł dosięgnąć tłoka skoro przy głowicy n/a tego nie robi.
Druga sprawa to może być "zbyt" splanowana głowica n/a i wtedy faktycznie może silnik stać się kolizyjny.
Silnik 924 Pochodzi w prostej linii z silnika VW LT 28/31/35 Van- 2.0L gdzie pracował na gaźniku i główne zmiany poczynione przez Porsche to zmieniony dolot, wtrysk no i wiadomo wydech.
Wczesne silniki 924 były bardziej zbliżone do tego z LT, nawet przez grubość wału korbowego - który później się zmienił.
Nie przychodzi mi na myśl inna rzecz jak złe poskładanie silnika albo uszkodzony zawór.
Jedynie ściągnąć wałek rozrządu, ustawić wtedy wał na 0... założyć rozrząd z grubsza na "0" potem wsio poprawić, założyć pasek, ustawić zawory i zobaczyć co wtedy by było.

Widziałem chyba wszystkie serwisówki z Porsche o 924 i nigdzie nic nie pisali o prototypach itp... też chętnie popatrzę na fotki tego silnika i poznam jego numer. Ogólnie dziwna sprawa.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Mechanik do 924
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 09-02-2013 11:18
Kolega chyba zdradził tajemnicę większe zawory, do tego wydaje mi się, ale podkreślam, że wydaje mi się, że w przypadku 924 po dużym splanowaniu powierzchni albo głowicy albo bloku możliwe jest doprowadzenie do kolizji zaworów z tłokami - zdaje się Pilatus badał temat przy okazji swoich modyfikacji.


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close

Edytowane przez PIeszczoH dnia 09-02-2013 11:20
1290383
Autor RE: Mechanik do 924
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 09-02-2013 13:54
PIeszczoH napisał/a:
Kolega chyba zdradził tajemnicę większe zawory, do tego wydaje mi się, ale podkreślam, że wydaje mi się, że w przypadku 924 po dużym splanowaniu powierzchni albo głowicy albo bloku możliwe jest doprowadzenie do kolizji zaworów z tłokami - zdaje się Pilatus badał temat przy okazji swoich modyfikacji.

Święta prawda. Amen.


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Mechanik do 924
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 09-02-2013 18:40
Większe niż seryjne zawory to faktycznie może być problem. W tłokach 924 2.0 n/a
są wycięcia które (chyba!) pozwalają nie spowodować kolizji na drodze zawór-tłok.
Oczywiście jeżeli jest on (zawór) seryjny. Tej teorii nie jestem pewien, ale jeżeli
jest prawdziwa to zbyt duże zawory mogłyby zrobić z silnika bezkolizyjnego, kolizyjny smiley
Trzebaby spytać chłopaków z USA którzy zakładają zestaw od European Motorworks
czy Eurorace, nie pamiętam kto to robi do 924. Powinni wiedzieć albo Ideola też
sprzedaje ich zestawy.

Idąc dalej tym tropem, nadal nie mamy więcej info, a piszesz że tylko to zostało
zmienione. Czyli znaki powinny być ok, jeżeli koło zamachowe jest poprawnie
założone - zakładam że jest, skoro to sprawdzaliście.

Co do skrzyni biegów. Jesteś chyba jedyną osobą w PL która robiła remont tej
skrzyni. Do 944 się remontuje coraz częściej, ale o 924 nie słyszałem jeszcze smiley

Misiek, źle piszesz. Po pierwsze nikt nie zdjąłby głowicy n/a i nie założyłby
od turbo bez zamian w układzie korbowo-tłokowym lub samej wymiany tłoków.
Jeżeli stałoby się tak jak piszesz to silnik oczywiście nie byłby kolizyjny, ale straciłby
moc przez zmniejszony stopień sprężania. Można założyć kute tłoki podwyższające
stopień sprężania lub splanować blok mniej więcej o taką objętość o ile powiększa
komorę spalania dodana objętość z głowicy turbo. Czy wtedy będzie kolizyjny?
Wszystko zależy od modującego smiley

Po drugie. Nie wydaje mi się żeby dało się tak splanować głowicę od n/a aż tak
żeby zawory wystawały z niej a jednocześnie były zamknięte. W domyśle, żeby
gniazda zaworowe były aż tak daleko wysunięte. Planuje się zwykle o dziesiąte
części mm, a przecież nawet po planowaniu bloku o 1mm silnik nadal nie jest
kolizyjny. Głowicę można planować do bólu, gdyż nie ma tam właśnie żadnej
komory spalania, która ulegałaby zmniejszaniu. Poziomem tego bólu o którym
powyżej napisałem jest odległość od kanałów wodnych i olejowych w głowicy.
Pieszczoh ma rację, w przypadku dużego planowania bloku silnik będzie kolizyjny.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Strona 2 z 2 < 1 2