Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
Sliwka
Użytkownik
Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07 |
Dodane dnia 03-08-2008 13:40 |
|
|
Mam male pytanko , czy wszystcy faktycznie jezdza na podrecznikowych luzach ?? Wczoraj posadzilismy z kumplem wyremontowana glowice na moim silniku , luzy wyregulowane wg "hajnesa" , pierwszy efekt ... od strony aparatu dzwonienie porownywalne z tym sprzed remontu... zmniejszylismy leciutko luz na zaworze wydechowym... i jest durzo lepiej ... zastanawia mnie rozbierznosc...
Haynes podaje ze na zimnym silniku luzy powinny byc 0,40 i 0,10 a dla cieplego silnika odpowiednio 0,45 i 0,20 ... dlaczego dla dolotowego roznica jedynie 0,05 a dla ssacego az 0,1 ?? |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 03-08-2008 16:17 |
|
|
a ja sie zastanawiam czy nie idzie dobrać jakiś hydraulicznych szklanek
p.s. mój ojciec reguluje zawsze na ciepłym on uważa że tak jest najlepiej ale przecież ciepły to pojęcie umowne ile stopni to ciepły?
uprzedzę odp. -taka temp przy której otwiera się termostat
-są dostępne różne termostaty
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 03-08-2008 23:56 |
|
|
Hydraulicznych zaworow nie zalozysz... inna kostrukcja glowicy. potrzebne sa kanaly olejowe doprowadzajace olej pod cisnieniem do szklanek ktorych u nas brak. Na pocieszenie dodam ze niektorzy producenci aut mieli problemy z "klekaczacą hydrauliką" i wycofali sie z popychaczy chydraulicznych na rzecz plytek regulacyjnych. Nasze rozwiazanie nie jest wcale takie zle. |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 04-08-2008 13:06 |
|
|
no rozwiązanie z 924 jest całkiem dobre bo nie potrzeba kpl płytek do regulacji
ale tak sobie myślałem że luz się zmienia i jest inny na zimnym i ciepłym silniku a rozwiązanie z hydraulicznymi popychaczami jest bardziej elastyczne na zmiany temp silnika
nie słyszałem do tej pory o problemach z klekoczącą hydrauliką
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 04-08-2008 15:30 |
|
|
Można tak robić, że wstępnie ustawiać luz na zimnym a potem rozgrzać silnik i sprawdzać czy jest prawidłowy na gorącym. Sam tak robię. Ale w momencie regulacji pierwszego zaworu można się poparzyć (przy przekręcaniu szklanek śrubką do góry) a jak się dojdzie już do ósmego zaworu to silnik jest ciepły a nie gorący...
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 04-08-2008 19:08 |
|
|
hades307 napisał/a:
nie słyszałem do tej pory o problemach z klekoczącą hydrauliką
Oj to masz duże szczęście. Bo gdy usłyszysz na własne uszy we własnym aucie to "płacz i płać".
Komplet 8 sztuk do 944 to bagatela ok. 1600-1800 zeta.
PS ja na razie tylko płaczę.... |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 04-08-2008 22:56 |
|
|
To ciekawe bo słyszałem, że w S2 hydraulika to nie problem bo od golfa vr6 pasuje czy jakoś tak... Nie pamiętam już szczegółów ale rozmawiałem na ten temat z Tkackim.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
Sliwka
Użytkownik
Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07 |
Dodane dnia 05-08-2008 16:43 |
|
|
heheh No a jak w końcu u Was z tymi luzami ?? ustawialiście dokładnie wg haynesa ?? |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 05-08-2008 18:45 |
|
|
Tak. |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 05-08-2008 18:59 |
|
|
juras napisał/a:
To ciekawe bo słyszałem, że w S2 hydraulika to nie problem bo od golfa vr6 pasuje czy jakoś tak... Nie pamiętam już szczegółów ale rozmawiałem na ten temat z Tkackim.
ale to nie chodzi o S2... Jedyna rzecz której nie wymieniłem w 2.5 .... Cena zabija. |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 20-04-2009 21:47 |
|
|
Mam mały problem z regulacją zaworów. Ale po kolei. Po zdjęciu pokrywy mechanik machinalnie stwierdził, że regulacja musi być hydrauliczna... (nie pierwszy i pewnie nie ostatni) Po wyjaśnieniu co i jak stwierdził, że całkiem ciekawy koncept. W zasadzie dzisiaj na tym zakończyliśmy regulować zawory. Problem polega na tym, że jakoś ciężko imbusa wpasować w otwór śruby. Po paru podejściach mechanik stwierdził, że jutro w robocie zrobi sobie narzędzie do regulacji- połączy imbus z kluczem i będzie regulował grzechotką. Po dzisiejszych zmaganiach nie mamy pewności co do paru kwestii.
Jak dużej siły wymaga ruszenie śruby regulującej (to głównie moje obawy ), bo na zdjęciach w Haynsie wygląda to na lekkie kręcenie kluczem?
Zgodnie z haynsem po każdym pełnym obrocie powinno być kliknięcie. Czy to prawda?
Bodajże Pilatus pisał, że każdy obrót to 0.05 mm w związku, z tym, że nikt go nie poprawiał przyjmuję tą wartość za prawdziwą.
Podsumowując regulacja jest prosta, ale jakoś ciężko z nią ruszyć...
Don't Call Me Zombie!!! |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 20-04-2009 22:26 |
|
|
Ja regulowalem imbusem w ksztalcie litery L ta kulista strona , byly opory ale nie by niedalo sie zrobic. A a jak juz wyregulowalem to szef techniczny stwierdzil ze zadko slyszal tak dobze wyregulowane zaworki |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 20-04-2009 23:31 |
|
|
Ja reguluję zwykłym imbusem. Idzie ciężko dość, ale atletą nie jestem, a daję radę. |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 21-04-2009 19:53 |
|
|
piterson napisał/a:
hades307 napisał/a:
nie słyszałem do tej pory o problemach z klekoczącą hydrauliką
Oj to masz duże szczęście. Bo gdy usłyszysz na własne uszy we własnym aucie to "płacz i płać".
Komplet 8 sztuk do 944 to bagatela ok. 1600-1800 zeta.
PS ja na razie tylko płaczę....
szukaj pozytywów w każdej sytuacji -ciesz się że masz do wymiany tylko 8 a nie 16
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 21-04-2009 20:44 |
|
|
No i jak się okazało do Prosiaka trzeba podchodzić z dobrymi narzędziami . Wystarczyło użyć trójki o trochę większych gabarytach... Długie ramię zapewnia lepszą dźwignię i nie trzeba się z tym wcale męczyć.
A dla potomnych dodam tylko tyle, że trzeba czasami uważać, bo nie zawsze słychać kliknięcie po przekręceniu o 360.
Don't Call Me Zombie!!! |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 21-04-2009 22:35 |
|
|
A co do przekrecania goracych zaworow szklanek ja uzywalen ramienia z takim bardzo mocnym malutkim magnesem na koncu super sposob! |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
tony
Użytkownik
Postów: 109
Miejscowość: Marki
Data rejestracji: 22.07.09 |
Dodane dnia 04-09-2009 09:18 |
|
|
Witam
Musze wyregulowac zawory w 924s. Haynesa do 924s nie ma, albo mam stosowac ten do 944.
Mam takie dwa pytania:
Czy to wszystko co tu piszecie mozna zastosowac do mojego modelu ?
Czy wie ktos jaki powinien byc luz na tych zaworach oraz ewentualnie gdzie to poszukac info na ten temat ?
Z gory dziekuje za odpowiedz
porszawy brak i nie będzie |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4768
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 04-09-2009 11:00 |
|
|
zadzwon do Porsche Centrum Białołęka - poproś o rozmowę z prezesem Porszem a on Ci prawdę powie .... |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
tony
Użytkownik
Postów: 109
Miejscowość: Marki
Data rejestracji: 22.07.09 |
Dodane dnia 04-09-2009 11:07 |
|
|
dzieki, nie chce z kolegi robic ogolnokrajowej info linii dlatego najpierw szukam, a potem pytam tutaj na koniec dopiero dzwonie.
porszawy brak i nie będzie
Edytowane przez tony dnia 04-09-2009 11:08 |
|
Autor |
RE: Regulacja Zaworów |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 04-09-2009 12:03 |
|
|
piterson napisał/a:
ale to nie chodzi o S2... Jedyna rzecz której nie wymieniłem w 2.5 .... Cena zabija.
Piterson wiem co czujesz
pociesz się tym, że wszyscy się zastanawiają jakim cudem ten silnik się kręci jak Panewka tak na.......
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|