Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
sysy95
Użytkownik
Postów: 39
Miejscowość: Nysa
Data rejestracji: 06.01.16 |
Dodane dnia 22-01-2016 22:12 |
|
|
W oczekiwaniu na części próbowałem coś pogrzebać a więc. Szukałem czujnika ciśnienia oleju, wydaje mi się że znalazłem i że jest dobrze podłączony, ale to mi się tylko wydaje postaram się to wytłumaczyć. W tym cudownym samochodzie jest wielki pająk. Jakiś rzeźnik dorwał się do elektryki ale chyba nie umiał sobie z tym poradzić. Milion Ku*wa kabli pociągnięte nie wiem skąd nie wiem gdzie. pod maską można sobie znaleźć latające kable od jakiś chyba czujników, czujnik oleju ma co 5cm inny kolor kabla. Bezpieczniki są polutowane, kilka przekaźników brakuje, a za zegarami instalacja wygląda niczym poplątane słuchawki. Kiedy włączam światła wskazówka ciśnienia oleju spada o 1-2MM natomiast czujnik poziomu paliwa się podnosi, ostatnio gdy wyciągnąłem przekaźnik świateł to się okazało że mam Kur... Pół baku!. Raz pompa paliwa podaje raz nie, Idziemy dalej. Jak już wcześniej napisałem zamówiłem kopułkę, Palec, Oringi, przy okazji zamówiłem kondensator układu zapłonowego i zestaw styków rozdzielacza zapłonu. Dziś troszkę sobie grzebiąc przy tym skaleczonym samochodzie doszedłem do wniosku że nie mam zamontowanego kondesatora, o Zestawie styków rozdzielacza nawet nie wspomnę. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak dokładnie podłączyć kondesator?, nie chcę popełnić błędu więc wole zapytać. I co z tymi stykami rozdzielacza zapłonu?. Próbowałem rozebrać aparat ale coś ciężko to szło, z tego co udało mi się dowiedzieć to aparat mam Boscha z 79 roku. Auto z 78. A! miały ktoś może schemat kompletnej elektryki?. Od razu po wyciągnięciu pieca chcę zmęczyć brata by mi pociągnął normalną ładną wiązkę a nie spidermana. Niebawem spróbuję sprawdzić tą metodę którą opisałeś. Żeby nie popaść w depresję, to na pocieszenie zajumałem wujkowi koła. Przynajmniej z wyglądu coś się ruszyło
[img]http://i1.fmix.pl/fmi2752/3be3938d001366c856a29b1f/zdjecie.jpg[/img]
Edytowane przez sysy95 dnia 22-01-2016 22:13 |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 22-01-2016 22:23 |
|
|
No to widzę że szykuje się "praca u podstaw" .
Mam schematy i prześlę Ci na maila, ale muszę wiedzieć jaki jest rok modelowy auta. Jest to czwarta cyfra w numerze VIN - 924x. Schematy są po angielsku. Nie ma się co jednak tym przerażać - jak się załapie o co chodzi to dalej robota idzie jak "po maśle" .
W kwestii błędnych wskazań poziomu paliwa - najpierw wyciągnij z baku & obejrzyj kondycję wewnętrznych bebechów czujnika. Na razie wygląda na to że się zawiesza . Odnośnie testu, inspekcji i niespodzianek jakie mogą być przyczyną - http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=6978&rowstart=20
Edytowane przez konto_usuniete dnia 22-01-2016 22:55 |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
sysy95
Użytkownik
Postów: 39
Miejscowość: Nysa
Data rejestracji: 06.01.16 |
Dodane dnia 23-01-2016 20:12 |
|
|
Początek vinu 9248, Podeśle CI na PW mój adres E-mail. Ogólnie od dłuższego czasu ciągle chodzi mi po głowie wyrzucenie K-jeta i zamontowanie gaźników z zx6r, szkoda mi kasy na weberowskie bajery, a próbowałem coś szukać i zauważyłem że od Kawy można podpasować. Tylko jeszcze muszę pomyśleć jakby rozwiązać problem z pompą paliwa. Co prawda zapewne dostane Z*ebe że niszczę Kawał Stuttgarckiej Motoryzacji, ale nie zbyt jestem przekonany do dotychczasowego systemu
Edytowane przez sysy95 dnia 23-01-2016 20:12 |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 23-01-2016 20:33 |
|
|
Czyli modelowo (najważniejsze) Masz 1978, a kalendarzowo to będzie z okresu produkcji: sierpień 1977 - lipiec 1978 , zatem graty wszelakie z innym rokiem produkcji były wymieniane - co ma czasem znaczenie. |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 23-01-2016 22:46 |
|
|
Zmiana systemu zasilania na gaźniki, nikt tutaj nie będzie kręcił nosem, bo zmiana
kompletnie odwracalna. Problem tylko w tym że masz żółte blachy no i najpierw
doszedłbym do rozwiązania problemów z silnikiem. Proponuje jeden pomysł na
raz - sprawdzona metoda
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 23-01-2016 22:56 |
|
|
1. Jak dla mnie - technologiczny krok wstecz, no ale jeśli odwracalny to pół biedy.
2. Kolega dobrze prawi - najpierw uporządkować "bazę" do eksperymentów, potem opracować wyklarowany już pomysł a następnie go wykonać. Bo jak się nie będzie wiedziało od początku czego się chce - to zemści się to potrójnie w postaci: straconego auta, czasu i pieniędzy.
P.S. Felgi wystające poza obrys karoserii = prosta droga do zatrzymania dowodu rejestracyjnego i mandatu.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 24-01-2016 12:22 |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
kwiatek
Użytkownik
Postów: 182
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 02.06.15 |
Dodane dnia 25-01-2016 10:26 |
|
|
Z elektryką posprawdzaj czy wszędzie masz dobrą masę. cuda na blacie dzieją się właśnie z tego powodu. Wiem - przerabiałem podczas swojej walki z wiązką, jak miałem poluzowany konektor od zegarów działy się cuda, łącznie z opadającym i podnoszącym się stanem paliwa przy włączonym kierunkowskazie. A odnośnie k-jeta, nie będę się za dużo odzywał ale poszedł bym w stronę elektronicznego wtrysku, tylko jak to się będzie miało do zabytku?
Jest:
e39 '97 Touring
e30 '91 Convertible
924 '83 Targa
955 '04 US
.
.
.
There is no substitute |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
sysy95
Użytkownik
Postów: 39
Miejscowość: Nysa
Data rejestracji: 06.01.16 |
Dodane dnia 26-01-2016 21:11 |
|
|
Wczoraj doszły pierdoły, więc powoli zacząłem wszystko składać. Przy zmianie oringów na wtryskach zauważyłem olej w rurze filtra powietrza, a spod korka oleju strasznie czuć benzynę. Tak więc Michał miał racje, w silniku jest olej zmieszany z benzyną Jutro kupie jakiś olej i zobaczę co będzie wtedy. Jeśli ciśnienie będzie ok to zaczniemy robić kompletną elektryke. Teraz tylko jest problem, jak benzyna się tam dostała?, przez odmę?. Jest jeszcze coś, aparat mam z cewką i ciekawi mnie to że na kostce w aparacie mam Dwa bolce, a kabel (zielony) który był wcześniej podłączony pod tą kostkę to jedna duża samiczka, Aparat jest o rok młodszy od samochodu. Czy możliwe jest to że ktoś zmienił aparat na inny typ i nie jest do końca to podłączone tak jak być powinno?. Patrząc na schemat elektryki to widzę że z aparatu powinny iść dwa kable do modułu, Ale elektryk że mnie żaden.
Edytowane przez sysy95 dnia 26-01-2016 21:13 |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 26-01-2016 21:41 |
|
|
Paliwo dostało się z wtryskiwaczy przez pierścienie. Jeżeli auto nie odpalało, ale
rozrusznik pracował to wtryskiwacze podawały cały czas paliwo. Zostało na tłokach,
a potem powoli spływało do miski. Można tak cały bak przepompować
Aparat zapłonowy masz z przerywaczem czy masz moduł zapłony (na lewym nadkolu
w pobliżu reflektora)?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
sysy95
Użytkownik
Postów: 39
Miejscowość: Nysa
Data rejestracji: 06.01.16 |
Dodane dnia 27-01-2016 00:25 |
|
|
W sumie może być. Cóż, zmienię olej i zobaczymy co dalej. Tak, znajduję się tam moduł. Dziś ogarnąłem że to jest kabel koncentryczny, po za tym zauważyłem że w module brakuje jednego pinu. Ogólnie odpaliłem dziś porszaka, pochodził parę minut i ciśnienie oleju spadło do 0,5 bara, Wcześniej gdy chodził 10 minut, ciśnienie też spadało ale ciut poniżej 1 bara, więc zabrałem się za zlanie oleju. okazało się że olej jest rzadki jak woda i jest zmieszany z benzyną. W dodatku silnik chodzi bardzo nierówno i wkręca się do 3-4 tysięcy obrotów, zapłon ustawiony na +10*
Edytowane przez sysy95 dnia 27-01-2016 22:37 |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
sysy95
Użytkownik
Postów: 39
Miejscowość: Nysa
Data rejestracji: 06.01.16 |
Dodane dnia 06-06-2016 23:52 |
|
|
Witam ponownie. Trochę dawno mnie tu nie było i Porsche tez niestety stanęło w miejscu na dłuższy czas, ale w końcu znalazłem trochę czasu i zająłem się porszakiem.
Po wielu nieprzespanych nocach i wielu godzinach bicia się z myślami postanowiłem zdjąć głowicę. Niestety nie było tak kolorowo, wszystko co możliwe zostało złożone na czerwonym bądź białym sylikonie. są też rysy na cylindrach, jedne głębsze drugie trochę mniej. Postanowiłem wyciągnąć piec z budy i bardziej rzucić na niego okiem. Więc zaczynam zdejmować. Miska, smok, wał, Panewki. Wyciągam tłoki, trochę poczyściłem i moim oczom ukazało się to. (Patrząc od przodu, części posegregowane od rozrządu do sprzęgła)
1 Tłok
[img]http://i3.fmix.pl/fmi1927/5d21e254001a2b4e5755df8b/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i1.fmix.pl/fmi1050/c9640834000087dc5755e0cc/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i1.fmix.pl/fmi1575/077a3d750011d0f65755dfb9/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i3.fmix.pl/fmi1742/dd61f4750000b6775755dfce/zdjecie.jpg[/img]
2 Tłok
[img]http://i3.fmix.pl/fmi2618/53544f0e000637905755dfdb/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i1.fmix.pl/fmi1840/725ad439000a164a5755e11c/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i3.fmix.pl/fmi838/a015505f001698be5755dfeb/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i1.fmix.pl/fmi1778/c638e74600153d465755dfff/zdjecie.jpg[/img]
3 Tłok
[img]http://i2.fmix.pl/fmi2494/1749f356001dc6815755e03a/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i3.fmix.pl/fmi1534/56a7ccc5000145415755e132/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i1.fmix.pl/fmi2155/66978ff100070ee85755e053/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i2.fmix.pl/fmi2719/37dfab320008a7ed5755e064/zdjecie.jpg[/img]
4 Tłok
[img]http://i3.fmix.pl/fmi609/be0cc782001774345755e078/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i1.fmix.pl/fmi1566/d0b47f45000473265755e14c/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i1.fmix.pl/fmi1253/4dc00fbf0008fed05755e08f/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i2.fmix.pl/fmi2377/69e70f1d00160b7e5755e0a4/zdjecie.jpg[/img]
Wał
[img]http://i2.fmix.pl/fmi2882/6f8ef684002b0c735755e171/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i2.fmix.pl/fmi1258/86933199001c228e5755e1b1/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i3.fmix.pl/fmi1717/32f7e807001acec15755e1e2/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i1.fmix.pl/fmi1907/5682c66a0016347e5755e210/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i1.fmix.pl/fmi2449/962b10700017316d5755e226/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i1.fmix.pl/fmi2674/7cdfbf310010df8b5755e240/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i1.fmix.pl/fmi954/52f586dc000ed6e75755e24f/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i2.fmix.pl/fmi1623/22d9b8420003e1ef5755e274/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i2.fmix.pl/fmi477/548ec0b300029e6c5755e284/zdjecie.jpg[/img]
1 Panewki
[img]http://i3.fmix.pl/fmi1475/e6000996000b5b965755e312/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i3.fmix.pl/fmi1484/32faec6c0017a7935755e2a8/zdjecie.jpg[/img]
2 Panewki
[img]http://i2.fmix.pl/fmi2836/161929fc00011e8f5755e334/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i3.fmix.pl/fmi587/84c5081a00272ed25755e2b8/zdjecie.jpg[/img]
3 Panewki
[img]http://i1.fmix.pl/fmi2790/1495b7c00004480c5755e359/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i1.fmix.pl/fmi62/b78eb7ea0025c99e5755e2cc/zdjecie.jpg[/img]
4 Panewki
[img]http://i2.fmix.pl/fmi1372/6a82b2ed00187ef95755e371/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i1.fmix.pl/fmi2906/3507111700116bc75755e2e6/zdjecie.jpg[/img]
5 Panewki
[img]http://i1.fmix.pl/fmi1626/cd974ad9000114d05755e380/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i2.fmix.pl/fmi1469/df18fc7800084baf5755e2fa/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i2.fmix.pl/fmi229/608e412e001233e85755e3f4/zdjecie.jpg[/img]
Tłoki mają średnice 86,49 tak więc z tego co wiem są to tłoki nominalne. Na 100% jest do zrobienia szlif, pierwszy cylinder ma nieco grubszą rysę którą znakomicie idzie wyczuć palcem, reszta ma drobniejsze ryski, myślę ze szlif 0.50mm załatwił by tą sprawę. Mój problem tkwi w tym skąd dorwać większe tłoki na np 87mm, próbowałem szukać na Ebayu, zagranicznych stronach i ciężki temat. Może ktoś ma dostęp do takiego, albo może z czego można dopasować większe tłoki. Zastanawiałem się jeszcze czy jest możliwość dorobienia większych pierścieni na nominalne tłoki, ale też nie bardzo mi się to widzi. Ciekawi mnie jeszcze co z tym wałem, czy od razu do szlifu czy go przepolerować. Również co z Panewkami, panewki korbowe udało mi się znaleźć ale Panewki wału już nie bardzo. Za dużo myśli już mi chodzi po głowie, wolałbym uratować ten silnik i mieć pewność że będzie igiełka niż kupić drugi w ciemno. Może wy będziecie w stanie bardziej naświetlić mi sytuacje. Pozdrawiam |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 07-06-2016 00:58 |
|
|
Tłoki 87,5mm są dostępne. Tylko cena może być barierą. Około 1700zł za komplet
(tłok, sworzeń, pierścienie i spinki sworznia) na jeden cylinder. Ewentualnie kiedyś
Michał928 mówił mi o możliwości zakładania tłoków (kutych) od garbusa, ale to nie
jest modyfikacja p&p. Doprężają silnik z tego co pamiętam.
Z uwagi na zerową dostępność panewek może warto poszukać ładnego wału w nominale?
Choć z drugiej strony panewek głównych nawet w nominale nie ma na rynku niestety.
Większe pierścienie na nominalne tłoki? Serwis Porschepana wiele razy stosował
i nadal z powodzeniem stosuje tą metodę. Najczęściej nie ma innego wyjścia.
Najpierw jednaj musisz ustalić czy gładzie cylindra i tłok będą jeszcze pracować
jak należy. Stan ich nie jest najlepszy. Generalnie te silniki nie słyną z takich
awarii. Warto przy okazji poszukać przyczyny. Panewki są zużyte (moje były
jeszcze bardziej zużyte), ale mają głębokie rysy (moje takich nie miały). Coś
moglu przelecieć przez cały układ smarowania. W jakim stanie jest pompa oleju?
Otwierałeś ją?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 07-06-2016 00:58 |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 07-06-2016 07:55 |
|
|
W ogóle w takim przypadku cena będzie dość karkołomna - nie tylko tłoków.
Wał raczej do szlifu, panewki wału w nadwymiarze do dorobienia, blok do osiowania, tłoki w drugim nadwymiarze do znalezienia, honowanie cylindrów... Jak dla mnie, to łatwiej ( i znacznie taniej ) znaleźć jakiś silnik, przy sprzedającym zdjąć sobie miskę i kilka panewek obejrzeć, a w cylindry endoskopem zajrzeć. Wiadomo, że to nie będzie już to samo, co uruchomić własny silnik, ale tak jak Qbak mówi - te silniki w przypadku poprawnej eksploatacji tak nie wyglądają. Sprawdź sobie jeszcze, jak wygląda głowica - szklanki i wałek rozrządu, bo przy takim stanie panewek, to może być również nieciekawie.
Qbak - miałem to samo w tamtym moim zielonym, padniętym 944. Paliwo w oleju i długie szukanie przez "specjalistów" przyczyn słabej pracy silnika bez pochylenia się nad smarowaniem. Pompa oleju pewnie w tym nie ma udziału, ale sprawdzić pewno warto...
|
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 07-06-2016 10:26 |
|
|
Pompę oleju sprawdzać warto zawsze. Nawet jak jest tylko rozebrany silnik
do standardowego remontu. Opcja innego silnika chyba jest najlepsza. Jak masz
słabe popychacze i wałek - tym bardziej. Jak masz dobre to szukaj silnika
ze słabymi i negocjuj cenę.
Pumba, masz tłoki w nadwymiarze?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 07-06-2016 10:26 |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 07-06-2016 13:10 |
|
|
Niestety nie mam, mój blok i tłoki na szczęście są w świetnym stanie...
Natalia używa obecnie kompletu w 2-gim nadwymiarze... Przejrzę garaż, ale nie wydaje mi się, żebym gdzieś z rozbiórkowych silników miał jakiekolwiek nadwymiarowe...
|
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
sysy95
Użytkownik
Postów: 39
Miejscowość: Nysa
Data rejestracji: 06.01.16 |
Dodane dnia 08-06-2016 00:11 |
|
|
Wydaje mi się że jeden z tych pseudo mechaników którzy wsadzali tam swoje rączki, nie dopilnował czystości przy zmianie świec. oczywiście jako że każda świeca była inna to można było się po nich wszystkiego spodziewać. Być może wpadł paproch do cylindra i zrobił paskudną rysę, dzięki czemu paliwo się przelewało do miski i z powodu zlej lepkości panewki zaczęły się zacierać. Ciężko stwierdzić. Być może przez opiłki z Panewek zrobiły się rysy na cyl. Pierścienie też słabo trzymają więc może przez nie też się przelewało paliwo. Panewki korbowe widać że były wymieniane, Panewki główne niestety już nie. Nawet nie wiedziałem że on w ogóle był zatarty. Podobno do roboty miały być tylko pierścienie, jak widać sprzedawca nie kłamał, ale zapomniał wspomnieć o kilku innych rzeczach. Wałek rozrządu oraz reszta głowicy jak dla mnie jest w dobrej kondycji, no może po za trochę wypalonymi zaworami. Pompa oleju również jest zdrowa, nie nosiła w sobie żadnego syfu. Zacznę się rozglądać za kompletnym drugim silnikiem, może z czasem powoli będę robił ten piec. Jeszcze się zastanawiam jaka jest różnica między modelem silnika XJ, a XK, Można śmiało pasować części z XJ do XK?
[img]http://i3.fmix.pl/fmi1561/dc4f23410017d86557573f08/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i3.fmix.pl/fmi2177/a46c6ab30020917057573fcb/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i2.fmix.pl/fmi2995/abcce919000aecfa575741fa/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i2.fmix.pl/fmi1726/d60abc880021260e575742ca/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i1.fmix.pl/fmi2245/826268d4002d1a2557574306/zdjecie.jpg[/img] |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 08-06-2016 00:26 |
|
|
XJ to tak ogólnie silnik z "anglika". Przynajmniej "na papierze" XK & XJ = to samo. Wał do weryfikacji, panewki - skoro nie ma nowych - do dorobienia.
Tłoki: Audi 100, Porche 924, VW LT28, LT35, LT40, LT55
Edytowane przez konto_usuniete dnia 08-06-2016 00:46 |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 08-06-2016 22:39 |
|
|
Wałek wygląda ładnie, możesz szukać dołu w dobrym stanie. Głowicę oddaj do sprawdzenie
i zrobienia tego co trzeba (uszczelniacze na 100%, może prowadnice i gniazda?, uszczelnienie
magistrali olejowej.
Na dole warto też jak już kupisz zrobić pierścienie (pewnie będą potrzebne dorabiane
na zamówienie), panewki i pełne uszczelnienie nowe.
Twoja pompa oleju nie ma porysowanej powierzchni na zewnętrznej zębatce?
Czy tylko na zdjęciu to tak dziwnie wygląda?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
sysy95
Użytkownik
Postów: 39
Miejscowość: Nysa
Data rejestracji: 06.01.16 |
Dodane dnia 12-06-2016 20:13 |
|
|
Na zdjęciu dziwnie wygląda. po zdjęciu pokrywy nie wycierałem kół zębatych z oleju więc może się wydawać ze jest porysowana. Szczerze mówiąc, jak na razie to szukam kompletnego silnika by wrzucić do budy i na razie coś polatać. powoli zacznę remontować mój stary silnik, sprawdzę czy wał jest prosty, i postaram się ogarnąć cała resztę. Póki kończę elektrykę i nie dorwałem jeszcze silnika zabrałem się za rozwiązywanie kolejnego problemu, a mianowicie mam problem że skrzynią. Na zgaszonym silniku wszystkie biegi można wbić, gdy silnik pracował i próbowałem wbić wsteczny za każdym razem go wybijało, można było zapomnieć o wbiciu biegu wstecznego. Nie wiem czy problem leży w źle wyregulowanej kostce wybieraka czy może wodziki albo synchronizator w skrzyni się posypał. Podkładki pod jedną śrubką są lekko powyginane i widać że ktoś coś z tym kombinował. Zastanawiam się czy da się z tym cokolwiek zrobić czy trzeba szukać już drugiej skrzyni.
[img]http://i3.fmix.pl/fmi7/944a28160023cc16575da4eb/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i1.fmix.pl/fmi2633/0739a73a002912ab575da543/zdjecie.jpg[/img]
[img]http://i1.fmix.pl/fmi1446/b1b6b031001c3715575da57f/zdjecie.jpg[/img] |
|
Autor |
RE: Problem z odpaleniem silnika |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 12-06-2016 20:29 |
|
|
Wybierak to częsty problem
Uszczelnienie wałka w każdym sklepie do dostania, natomiast cały mechanizm można:
a ) kupić nowy...
b ) kupić shortshifter ze stanów ( działa, aczkolwiek do jego konstrukcji mam kilka "ale" )
c ) kupić shortshifter u Pieszczocha ( działa i, jako posiadacz dwóch sztuk, stwierdzam, że sam bym lepiej tego nie zrobił )
d ) kupić inny, który będzie pewnie porównywalnie zużyty
Żeby uzyskać bardzo dobrą pracę lewarka - należy się jeszcze przyjrzeć wybierakowi drążka zmiany biegów. W tym przypadku również obowiązują punkty A do D, natomiast jedynie Piterson miał okazję się PieszczoHowemu rozwiązaniu bardziej przyjrzeć ( prototyp )
Edytowane przez Pumba dnia 12-06-2016 20:29 |
|