924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 3 z 6 < 1 2 3 4 5 6 >
Autor RE: HAMOWNIA
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 19-09-2008 11:28
No trzeba by rozruszać wreszcie auto. W sumie w tym samym czasie w Lublinie jest exotic cars trackday ale z tego co widziałem na liście mają tam same auta po kilkaset koni. Ciekawe czy tylko takie potwory tam wpuszczają (napisali: selekcja) ? Nie orientowałem się jeszcze w temacie.



2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: HAMOWNIA
Bilek
Użytkownik



Postów: 224
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.06.06
Dodane dnia 20-09-2008 14:39
No więc jestem po rozmowach z kierownikiem i ustaliłem co następuje:
1. Sobota 11.10 jak najbardziej wchodzi w grę godzina spotkania do ustalenia.
2. Jeżeli bardziej pasowałby wam termin w tygodniu to nie ma problemu pracujemy codziennie od 7 do 14-15 (jeżeli trzeba by było zostać dłużej nie było by problemu)
3. Koszt 100-110 złotych brutto za godzinę (jeszcze będę rozmawiał na ten temat aby doprecyzować).
4. Wykres z hamowni bedzie z excel'a

Ps jeżeli to będzie 11 to niestety mnie nie będzie z powodu zajęć na uczelni
Pps jeżeli macie jakieś pytania to postaram się odpowiedzieć


Porsche 924 '82 zabytek
Porsche 944 '83 zbytek
Autor RE: HAMOWNIA
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 20-09-2008 17:44
Czy moje auto w którym są luzy z tyłu nadaje się na hamownie?

Luzy - tzn. jak puszczam gaz to coś leci do przodu jak wciskam gaz to
tak jakby coś się przestawiało do tyłu. Nie bardzo wiem jak Wam to wytłumaczyć.

Jakieś warunki musi auto spełniać, że można je hamować?


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: HAMOWNIA
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 20-09-2008 17:48
Qbak - auto jezdzi? Kola sie krecą? - jesli tak to sie nadaje smiley Bedziesz mial okazje zlokalizowac luzy.
31356497
Autor RE: HAMOWNIA
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 21-09-2008 03:40
Zgadłeś - kręcą się smiley

Tak tylko piszę, żeby nie było jak się rozleci smiley smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: HAMOWNIA
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 28-09-2008 11:38
Hamownia juz za 2 tygodnie. smiley Kto ma ochote jechac wpisywac sie. Bilek - Koszta zostaly juz sprecyzowane? O ktorej mamy byc?
Chetni (dopisujcie sie):
Michal928
31356497
Autor RE: HAMOWNIA
igor
Użytkownik



Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 28-09-2008 12:26

Michal928
Igor



924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Autor RE: HAMOWNIA
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 28-09-2008 16:31
Ja też się dopisuję.

Michał928 będzie hamował swojego ? Doprowadziłeś go do stanu jeżdżącego ?


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: HAMOWNIA
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 28-09-2008 16:49
Tak. Bede hamowal mojego 924 z MS. Jestem ciekawy ile mial mocy zanim rozbiore silnik bo tloki do turbo juz czekaja na poczcie na oclenie. smiley Stan auta na raie nie zmienil sie po poznaniu - auto sie porusza natomiast geometria pozostawia sporo do zyczenia... blachy jakos tam poklepane i tyle... Wyglada okrutnie ale to niewazne. smiley
31356497
Autor RE: HAMOWNIA
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 28-09-2008 16:52

1. Michal928
2. Igor
3. Juras
4. Qbak



Aha, nie muszę mieć sprawnych hamulcy na 100%?
Klocki mam do wymiany, ale raczej się z tym nie uporam,
bo i tarcze też trzeba raczej zmieniać i chciałbym to
zrobić za jednym razem smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: HAMOWNIA
Bilek
Użytkownik



Postów: 224
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.06.06
Dodane dnia 28-09-2008 20:14
Qbak napisał/a:
Aha, nie muszę mieć sprawnych hamulcy na 100%?


No dobra to trochę przybliżę jak wygląda takie badanie:
1. Samochód ustawiany jest na rolce i na sztywno mocowany za koła nienapędzane i za hak do holowania ( w naszym przypadku przednie kola i przedni hak)
2. Na luzie następuje pomiar strat mocy na układzie napędowym bez obciążenia
3. Synchronizacja rolki i samochodu na 3 biegu;
4. Pomiar mocy i prędkości obrotowej silnika- w kilku wybranych punktach z zakresu prędkości obrotowej silnika.

Jeżeli chodzi o zagrożenia:
1. Silnik przez dłuższą chwilę pracuje na bardzo wysokich obrotach i mocno się grzeje,
2. Podczas pomiaru silnik jest dławiony dość mocno (pedał przyspieszenia musi być wciśnięty do końca a rolka ogranicza prędkość obrotową)
I to by było na tyle z tego co mi się wydaje...

Ps Jutro postaram się dać odpowiedź co do kosztów i możliwej godziny spotkania


Porsche 924 '82 zabytek
Porsche 944 '83 zbytek
Autor RE: HAMOWNIA
ciachu
Administrator



Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06
Dodane dnia 29-09-2008 10:39
Oczywiście potwierdzam swoją obecność, pytanie jak to wygląda, kiedy nie mam ogranicznika obrotów?


924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
6925558 www.924.pl
Autor RE: HAMOWNIA
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 29-09-2008 11:36
A będzie czas i możliwości na podstrojenie czy raczej tylko pomiar ? Tzn. w moim przypadku jest prosto - jedna śrubka do paliwa i druga kąt zapłonu...

Czy to jest hamownia obciążeniowa czy inercyjna ? Nie to żebym wiedział jaka jest różnica, tak pytam... smiley

Ciachu, ja nie wiem jak u ciebie ale u mnie od 6 tys moment obr wyraźnie spada stromo w dół więc nie wiem czy możliwe jest wkręcenie go wyżej niż te dopuszczalne 6.5 tys. Naprawdę jest się czym martwić ?



2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: HAMOWNIA
Bilek
Użytkownik



Postów: 224
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.06.06
Dodane dnia 29-09-2008 11:55
juras napisał/a:
A będzie czas i możliwości na podstrojenie czy raczej tylko pomiar ? Tzn. w moim przypadku jest prosto - jedna śrubka do paliwa i druga kąt zapłonu...

Problemu nie będzie czas raczej nieograniczony...
juras napisał/a:
Czy to jest hamownia obciążeniowa czy inercyjna ? Nie to żebym wiedział jaka jest różnica, tak pytam... smiley

Jest to hamownia obciążeniowa - a co do różnicy to polega na tym że obciążeniowa ma własny napęd ale co z tego wynika to nie wiem dokładnie

Ciachu - brak ogranicznika prędkości nie przeszkadza byle by na 3 biegu nie przekroczyć 200 km/h ( ograniczenie prędkości rolki)

Jeżeli chodzi o godzinę spotkania to im wcześniej tym lepiej kumpel powiedział że może być nawet 8.00


Porsche 924 '82 zabytek
Porsche 944 '83 zbytek
Autor RE: HAMOWNIA
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 29-09-2008 20:11
Zastanawialismy sie na ktora godzine jechac na hamownie i ustalilismy ze jedziemy na 9:00 bo nawet kilka aut to juz sie rozchodzi w czasie a nie ma sensu siedziec do pozna. W zwiazku z tym chyba spotkamy sie wszyscy razem i pojedziemy wspolnie kolumna.
Wstepne miejsce spotkania to PLAC BANKOWY godz. 8:30 11.PAZDZIERNIKA.2008 (sobota). Mam nadzieje ze wszystkim bedzie pasowalo. Planowane zakonczenie hamowan ok 14 czyli mozemy sie jeszcze gdzies wspolnie wybrac na obiad - np Sphinx. Co wy na to?
31356497
Autor RE: HAMOWNIA
igor
Użytkownik



Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 29-09-2008 20:46
sounds good 4 me


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Autor RE: HAMOWNIA
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 29-09-2008 23:52
Aha- moze byc tak ze skonczymy np o 12 - zalezy od tego ile bedzie aut no i jak nam to bedzie szlo - przewidywany czas hamowania jednego auta 30-45 min. koszt ustalony dzieki bilkowi to 100zl / godzina. Jako ze trzeba wprowadzic do komputera przed zabiegiem parametry auta to z pierwszym zejdzie sie troche dluzej ( kolejne takie same juz szybciej) wiec uatalilismy ze czas spedzony na hamowni dzielimy przez liczbe uczestnikow tak by pomiar kazdego auta wyszedl finansowo tak samo. moim zdaniem bedzie uczciwie - nie dotyczy to oczywiscie sytuacji gdy ktos z nas bedzie chcial stroic auto - wtedy bedzie obowiazywal czas by wszystko bylo ok i nie bylo sytuacji ze ktos stal na rolkach, 2 godziny bawil sie komputeremsmiley i stroil auto placac za jedno hamowanie a dotkneloby to wszystkich finansowo. Zbiorka pieniedzy bedzie na miejscu. Szacowany koszt jednego hamowania - ok 75zl. Kazdy dostanie tabele z wynikiem pomiaru w formie excelowego zbioru ktory po wprowadzeniu do excela narysuje nam piekny wykres mocy.
A wiec lista przedstawia sie nastepujaco:
1. Michal928
2. Igor
3. Juras
4. Qbak
5. Ciachu X2 (924 i 944)
Kto jeszcze chetny? Moze wampir 944 turbo? Zadzwoni ktos do niego?
Mr-nemo czekamy na odpowiedz. Kto jeszcze z wawy lub okolic sie pisze?
31356497
Autor RE: HAMOWNIA
igor
Użytkownik



Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 29-09-2008 23:57
Będzie Olo jako widz smiley
może po hamowni jaką próbę niewielką zdziałać? mogę popróbować zorganizować pachołki smiley
i jeszcze pytanko: ja i Ciachu będziemy też hamować 2,5, trzeba będzie też na to się zestroić


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76


Edytowane przez igor dnia 29-09-2008 23:59
Autor RE: HAMOWNIA
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 30-09-2008 00:15
Mysle ze nie bedziemy rozrozniac aut na 2.0 i 2,5. Zrobimy to tak ze wprowadzimy 2.0 i przechamujemy wszystkie 924 2.0 nastepnie postawimy 2,5 i wychamujemy wszystkie 2,5 jakie przybeda smiley Laczny czas podzielimy na liczbe uczestnikow i wyjdzie nam zrzutka. Zapobiegnie to sytuacji ze pomiar 5 aut 2.0 bedzie dla wlascicieli proporcjnalnie tanszy niz pomiar 2 sztuk 2,5 bo dochodzi czas ustawiania hamowni rozlozony na 2 auta a nie na 5. Wszyscy placa tak samo poza wyjatkiem podanym w poprzednim poscie. Co do zdzialania niewielkiej proby - moze byc problem z placykiem... Jesli udalo by sie cos zorganizowac to byloby fajnie. Ja nie mam takich mozliwosci - igor dzialaj!
31356497
Autor RE: HAMOWNIA
Damian
Użytkownik



Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 01-10-2008 01:14
Strzała!
Jeśli mogę coś dodać od siebie, to zaopatrzcie się w dodatkowy wentylator, silnik dostaje bardzo w dupę i generuje się masa ciepła, które dzięki "dziwnej" komorze silnika nie jest w stanie dobrze ulecieć przy jednym wiatraku.
U mnie podczas pomiarów zaczęły się topić i "kapać" na kolektor wydechowy fajki zapłonowe!! smiley Oczywiście skończyło się mini pożarem.
Dobrze by było więc ustawić jakoś dodatkowy wiatrak właśnie w okolice kolektora wydechowego.
Ponadto radzę się zaopatrzyć w duuuuuuuuuużo paliwa. Zużycie przy kilkukrotnej próbie jest szokujące (myślę, że ze 25 na 100 by wyszło).
Ja o tym nie pomyślałem i w połowie którejś z kolei próby zabrakło wachy smiley
Jeżeli silnik chleje olej, to przed pomiarem warto uzupełnić, bo przy pełnym obciążeniu może tej oliwy sporo łyknąć.

Nie wiem jak długo trwa na waszej hamowni test, mnie się łzy cisnęły na oczy z żalu nad silnikiem przy kolejnej próbie...


Damian
Strona 3 z 6 < 1 2 3 4 5 6 >