Autor |
RE: Znalezione pod maską... |
Adam
Użytkownik
Postów: 200
Miejscowość: Olsztyn
Data rejestracji: 02.06.07 |
Dodane dnia 13-05-2009 13:32 |
|
|
Wydaje mi się że mam standardowy rozdzielacz, w tamtym roku kupiłem standardową kopułkę i palec... (Fotki wieczorem zrobię bo siedzę teraz w robocie)
Co do wysokich obrotów to chyba faktycznie jest przymulony, aczkolwiek sporadycznie przekraczam 4 tys brotów i nie mam analogicznego porównania, więc trudno mi teraz określić...
Moje auto było przeznaczone na rynek Szwajcarski, może w tamtych czasach były jakieś ograniczenia mocy, normy emisji;
Ponoć Szwajcarzy są czuli na punkcie ochrony środowiska...
...
---924 LeMans |
|
Autor |
RE: Znalezione pod maską... |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 13-05-2009 14:55 |
|
|
Palec i kopułka są takie same dla każdego 924 i 924 Turbo różni się za to sam rozdzielacz - może mieć na boku gniazdo na kable lub nie. Stosowano także moduł kontroli zapłonu - taka prostokątna skrzyneczka za lewym reflektorem z 6-cioma stykami. W 924T S2 był jeszcze komputer ale zapłon tam był 100% elektronicznie sterowany - z czujnikiem na kole zamachowym. Nie jestem pewny czy po 81r zapłon nie był kontrolowany modułem (ten za reflektorem) - ale dalej całość była mechaniczna...
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Znalezione pod maską... |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 13-05-2009 20:12 |
|
|
Adam napisał/a:
Co do wysokich obrotów to chyba faktycznie jest przymulony, aczkolwiek sporadycznie przekraczam 4 tys obrotów...
Nawet się do tego nie przyznawaj na tym forum!!!
Każde auto musi od czasu do czasu popracować w pełnym zakresie prędkości obrotowych a co dopiero sportowy wóz marki Porsche który posiadasz!
Tak więc następnym razem dociągnij kilka razy do min 6000 rpm - to naprawdę nie szkodzi silnikowi! I ile frajdy! |
|
Autor |
RE: Znalezione pod maską... |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 13-05-2009 23:37 |
|
|
miałem takie ustrojstwo w swoim złotym. Była to wersja europejska na Szwajcarię, więc ekologiczne przeznaczenie wydaje się możliwe. |
|
Autor |
RE: Znalezione pod maską... |
Adam
Użytkownik
Postów: 200
Miejscowość: Olsztyn
Data rejestracji: 02.06.07 |
Dodane dnia 14-05-2009 08:07 |
|
|
piterson
Heh czasami przycisnę, ale biorąc pod uwagę fakt, że w tamtym roku przejechałem niecałe 2000km a w tym już 20km to wychodzi że "czasami"... Ostanio jakoś nie mam okazji pojeździć
kuzik
miałem takie ustrojstwo w swoim złotym. Była to wersja europejska na Szwajcarię, więc ekologiczne przeznaczenie wydaje się możliwe.
a pamiętasz może, czy miałeś ten przewód podciśnieniowy do aparatu zapłonowego?
...
---924 LeMans |
|
Autor |
RE: Znalezione pod maską... |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 14-05-2009 10:11 |
|
|
Podciśnienie działa tylko przez chwilę w momencie depnięcia pedału więc bez podciśnienia auto by nie miało takiego "zrywu" moim zdaniem ale potem już by szło normalnie...
Chyba, że rzeczywiście w tej wersji jakoś inaczej to rozwiązali.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|