924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 3 z 4 < 1 2 3 4 >
Autor RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 06-01-2014 22:41
... i służy do tego sprężynowy klips pod klapką jak w załączniku. W związku z tym należy cały mikser wymontować z auta ( w zasadzie - z obudowy miksera) & odpowiednio delikatnie zamocować wypoziomowany w imadle.

konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez konto_usuniete dnia 06-01-2014 22:54
Autor RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 06-01-2014 22:49
sianoz napisał/a:
zchodniopomorskie lub dolnośląskie


Niestety - względem tychże regionów mieszkam na drugim końcu Polski.
Autor RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku
sianoz
Użytkownik

Postów: 530
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.09.13
Dodane dnia 06-01-2014 22:57
szkoda
opisy znakomite




928s '86
Autor RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 06-01-2014 23:09
Większość procedur jest opisana w Serwisowym Poradniku Warsztatowym smiley. Do zdobycia m. in. w necie za free - jest w języku angielskim. Od niego kiedyś zaczynałem. W ramach ciekawostki - korzystanie z niego polecił mi .... oficjalny serwis Porsche smiley.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 06-01-2014 23:13
Autor RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku
sianoz
Użytkownik

Postów: 530
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.09.13
Dodane dnia 06-01-2014 23:13
wszystko przede mną. smiley



928s '86
Autor RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku
sianoz
Użytkownik

Postów: 530
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.09.13
Dodane dnia 06-01-2014 23:22
zapowiada się podyplomówka z S P Wsmiley skoro serwis poleca..smiley



928s '86
Autor RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 06-01-2014 23:25
Pierwszy z brzegu link po wpisaniu w Google - Workshop Manual Porsche 924 :

http://www.2010.cannell.co.uk/manuals/manuals_porsche.html

Radzę zassać póki jest i to w dodatku za free - oczywiście polecam tylko i wyłącznie do użytku własnego, a nie w celach komercyjnych. smiley Bo cały dowcip polega na tym że tę lewiznę polecił mi znaleźć sobie w sieci jeden z pracowników oficjalnego ASO Porsche w PL.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 06-01-2014 23:34
Autor RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku
sianoz
Użytkownik

Postów: 530
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.09.13
Dodane dnia 06-01-2014 23:34
ok dzięki bardzosmiley
myślę że będzie za free - przecież do porsche dla biedoty ,) - linia 924 wg mnie należy do jednej z najbardziej klasycznych linii aut tamtych lat. temat na osobną dyskusje.



928s '86
Autor RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 06-01-2014 23:37
Nie o to chodzi - niestety zauważyłem że coraz częściej te poradniki są za $ , a takie rzeczy jak podałem wcześnej - znikają.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 06-01-2014 23:38
Autor RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku
sianoz
Użytkownik

Postów: 530
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.09.13
Dodane dnia 06-01-2014 23:37
z ciekawości - jak podchodzą panowie w garniturkach ASO do 924? jest zrozumienie dla chęci odbudowy "tych" modeli?


928s '86
Autor RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 06-01-2014 23:48
Jak chcesz coś kupić to jest OK - mówią/piszą "cena taka ,a taka" lub "niestety nie ma". Jest miło i ogólnie fajowo. Kibicuja w odbudowie, coś doradzą, "poklepią po plecach" i życzą powodzenia, ale nic poza tym. Może i są wśród nich pasjonaci 924 ale przynajmniej ja z takim się nie spotkałem.

Co do odbudowy i tym podobnych rzeczy - oficjalnie raczej wolą że tak powiem "ofertę bierzącą". W końcu z tego żyją, a ewentualne pasje może i mają lecz zostawiają je za progiem wejścia do salonu. Osobiście miałem problemy u nich z ustaleniem pewnych szczegółów technicznych pomocnych w odbudowie - nie umieli pomóc. Odesłali mnie m.in. do własnego Workshop Manual krążącego w sieci smiley.

P.S. Inna przydatna literatura:

1. Katalog części (ENG) (wszystko pokazane zgodnie z montażem w aucie):
http://www.porsche.com/uk/accessoriesandservice/porscheservice/originalparts/originalpartscatalogue/

Wybierz w menu model & rocznik. Katalog ten jest jeszcze dostępny w wersji DE & USA.

2. Także w sieci lub książka:

konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez konto_usuniete dnia 07-01-2014 00:01
Autor RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku
sianoz
Użytkownik

Postów: 530
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.09.13
Dodane dnia 06-01-2014 23:55
w ASO powinni być przede wszystkim pasjonaci (specyfika marki) a i rzemieślnicy dla "oferty bierzącej" jak to trafnie nazwałeś.
dziękuję za pomoc


928s '86
Autor RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 07-01-2014 00:05
1. Ba - było by to zbyt piękne. Niestety "life is brutal" - w końcu 924 to już prawie że dinozaur.

2. Służę uprzejmnie w miarę możliwości.
Autor RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku
JG
Użytkownik



Postów: 177
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15
Dodane dnia 15-12-2015 10:35
Panowie i Panie

Odświeżam temat WURa:

Mam typowe objawy - nie pali na średnio ciepłym silniku (tak po 20-30 minutach od zgaszenia).
1. Mam nowy akumulator paliwa
2. dochodzi napięcie do WURa
3. Rezystancja WURa przy obecnej temperaturze w garażu (powiedzmy 15stopni) to 23 Ohm.
4 Zawór dodatkowego powietrza w stanie "zimny" jest otwarty jak na zdjęciu. Po ok 10 minutach pracy silnika jest zamkniety. Po godzinie stygnięcia jest otwarty jak na początku.

Świece, kable, kopułka i palec są nowe. Zresztą poza odpalaniem silnik chodzi dobrze. nie zauważyłem spadku mocy, szarpania itp.

Co jeszcze powinienem sprawdzić zanim wyśle WURa do regeneracji?


924 '84

JG dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 15-12-2015 12:00
Rezystancja w stanie zimnym powinna wynosić 30 Omów.

Wobec powyżej opisanych objawów:

Teraz (jak na foto) zawór nie jest otwarty do końca. Jeszcze niby działa, ale już nie tak jak powinien. Niedomaga już po prostu "grzałka", a i bimetal pewnie już swoje wypracował. Formalnie - ten AAR kwalifikuje się już do wymiany.

P.S. Stan otwarcia AAR w stanie "nowym" - na końcu strony tu: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=4905&rowstart=40

Edytowane przez konto_usuniete dnia 15-12-2015 12:12
Autor RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku
JG
Użytkownik



Postów: 177
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15
Dodane dnia 15-12-2015 14:16
Dzięki za podpowiedź.

Czyli możliwe że WUR jako tako jeszcze działa , ale jest zbyt bogata mieszanka (dużo paliwa, bo WUR obniża ciśnienie sterujące), ale mało powietrza bo AAR nie otwiera się do końca?

Z drugiej strony oprócz rezystancji ważne tez jak działa przepona/zaworek w WUR...

Kto ma sprawny AAR do sprzedania?


924 '84
Autor RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 15-12-2015 15:08
AAR już dogorywa, WUR sprawdzić swoją drogą - materiały pomocnicze: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?rowstart=20&forum_id=9&thread_id=5003#post_101201

P.S. W WUR praca przepony również zależy od rezystancji - główna zasada działania tamże jest taka sama jak w AAR (grzałka odkształcająca bimetal). Jedyny plus w tym, że WUR jest "rozbieralny" i można akurat to wymienić.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 15-12-2015 16:55
Autor RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku
Legio
Użytkownik

Postów: 142
Miejscowość:
Data rejestracji: 11.01.16
Dodane dnia 12-05-2016 18:34
Pozwolę sobie odświeżyć temat.

Sprawa wygląda tak, że wymieniłem dzisiaj rozrusznik ponieważ był pierwszym moim podejrzanym przy nieodpalaniu przy ciepłym silniku. Przejechałem się kawałek zadowolony, że w końcu moje problemy się skończyły i już nie będę robił wsi na stacji i odpalał prosiaka z kabla. Na koniec miłej przejażdżki zgasiłem auto i pro forma spróbowałem odpalić jeszcze raz. I zakląłem szpetnie bo auto nie odpaliło.

Nie mam dzisiaj multimetru by sprawdzić WUR, ale pomyślałem że może ktoś pochyli się nad przypadkiem i coś innego mu przyjdzie do głowy albo potwierdzi, że jest to słuszna droga do szukania przyczyny tego co się dzieje.

A dzieje się tak, że auto nie odpala na gorącym i ciepłym silniku ale zarazem czasem odpali (raz na 50 przekręceń kluczyka). Przy przekręceniu przygasają kontrolki, i nic się nie dzieje. Po odpuszczeniu kluczyka słychać, że coś pracuje około 1-2 s (mam wrażenie, że z tyłu auta, ale może być to mylne wrażenie). Gdy odpalam auto ciepłe z kabla, to rozrusznik kręci i kręci i kręci aż w końcu odpala, i na wolnych obrotach tak przez chwilę chodzi (zdarza się nawet 600 obr). Gdy odpala czasem od kluczyka to też ma początkowo niskie obroty, dodanie gazu powoduje że szybko wskakuje ładne 1000. Sprawdzałem akumulator - jest ok, układ zasilania paliwem sprawny - był niedawno zrobiony, łącznie z wymianą akumulatora paliwa.

Jeżeli w złym miejscu temat to stworzę nowy lub przeniosę tam gdzie trzeba, ale może nie warto tworzyć kolejnego wątku dotyczącego odpalania.

Edytowane przez Legio dnia 12-05-2016 18:42
Autor RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 12-05-2016 19:16
Jak tam iskra ? Sprawdź pod tym względem kondycję przewodów WN i cewki + oczywiście świec. To co chodzi z tyłu przez te max 2 sekundy to pompa paliwa. Reakcja najzupełniej prawidłowa i tak ma być.




Edytowane przez konto_usuniete dnia 12-05-2016 19:29
Autor RE: Długie odpalanie na "średnio ciepłym" silniku
Legio
Użytkownik

Postów: 142
Miejscowość:
Data rejestracji: 11.01.16
Dodane dnia 12-05-2016 19:38
Biorę się za świece, jest jakiś sposób na sprawdzenie przewodów i cewki bez multimetru?

No i zapomniałem dodać, jak jest ciepły to rozrusznik nawet nie drgnie.
Strona 3 z 4 < 1 2 3 4 >