924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 4 z 5 < 1 2 3 4 5 >
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
Mata
Użytkownik



Postów: 275
Miejscowość: Warszawa/Poznań
Data rejestracji: 02.07.14
Dodane dnia 18-09-2018 00:36
Qbak napisał/a:
Co do tematu. Na razie mam skromne 2:22, w sumie tylko po kilku okrążeniach na
torze.

Kuba
No to po 10 latach od Twojego 2:22 w ostatni weekend zrobiłem 2:20 moją w pełni seryjną 914tką :-)
Ale tak wracając do wyczynu Michała to moim zdaniem należy mu się wielki szacun za ten wynik !!! Pięknie było oglądać tak żwawo pomykające 924 na torze podczas imprezy w gronie kilkunastu sztuk najnowszych 911 GT (3, 3RS czy 2RS)...
Pozdrawiam serdecznie
Mata
Ps. Brakuje mi ostatnio coraz bardziej klasyków na Torze Poznań :-( Co byście powiedzieli na imprezę wyścigową tylko i wyłącznie dedykowanom klasykom w przyszłym sezonie PCP? 45 aut podzielonych na trzy grupy:
1. 356, 912, 914, 924
2. 944, 968, 928, 911 (901 do 993)
3. 986, 996
Coraz bardziej chodzi mi taka impreza po głowie tak by w sezonie poza wyjazdem turystycznym był też wyjazd wyścigowy dla klasyków :-)


Michał
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millenium '00 + R129 '92,126p S '78
było: 914-4 '73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Edytowane przez Mata dnia 18-09-2018 00:52
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 18-09-2018 07:28
Ja bym się na pewno pisał, ale już konfiguracji 1.8t.
Kilka dni przed Poznaniem dzwoniłem do Michała w innych sprawach i mi wjechał na ambicję, żeby pojechać Hellmanns'em... Niestety ten samochód jeszcze nie jest gotów na takie atrakcje.

W przyszłym roku jednak... Mam zamiar trochę go jeszcze bardziej "zCeeSować" i wtedy - jak najbardziej smiley


Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
szczurek
Użytkownik



Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07
Dodane dnia 18-09-2018 20:18
Fajny pomysł i jak będę miał czym to czemu nie....smiley


944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
kondzi
Użytkownik



Postów: 1543
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 19-09-2018 22:17
Mata jeszcze kategorię BO (Bez Ograniczeń) / BZ (Bez Zmian), czy tam parametr do klasyfikacji bym dodał. Wiadomo ktoś może mieć dłubane auto (w ramach "tuningu z epoki" to ok), ale wsadzony silnik z nowszej generacji albo uturbiony nie fabrycznie, sliki itp., to w przypadku "dziadków" takie rzeczy bardzo rzutują na czasy... A wiadomo jak się ścigać to z równymi sobie smiley


Pozdrowienia,
Konrad

--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo

Edytowane przez kondzi dnia 19-09-2018 22:27
www.bearsgarage.pl
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 20-09-2018 08:32
Kategorii raczej nie ma. Kiedyś Pilatus napisał, że zakłada dołożenie turbo lub
kompresora do n/a jako dalekie rozwinięcie myśli technicznej, ale raczej wszyscy
stwierdziliśmy potem, że to zbyt duże ułatwienie w biciu tej granicy.

Jak dla mnie silnik 2.0 n/a to podstawa, bez doładowania mechanicznego, ale
jak komuś wyjdzie 2.1 po wstawieniu nowych doprężających tłoków to dla mnie
nadal jest ok smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
kondzi
Użytkownik



Postów: 1543
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 20-09-2018 12:23
Qbak napisał/a:
Jak dla mnie silnik 2.0 n/a to podstawa, bez doładowania mechanicznego, ale
jak komuś wyjdzie 2.1 po wstawieniu nowych doprężających tłoków to dla mnie
nadal jest ok smiley


No i tego bym się trzymał - takie rzeczy jak obróbka głowicy, doprężenie, ostry wałek itp. są ok. Auto cały czas wygląda jak z fabryki. Kompresor czy turbo do N/A już powinno wylądować w osobnej kategorii. Tak samo slicki.


Pozdrowienia,
Konrad

--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
www.bearsgarage.pl
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
szczurek
Użytkownik



Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07
Dodane dnia 20-09-2018 12:36
A co z pakietem Oetinger'a?



944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 20-09-2018 22:28
Panowie, ja tu zasad nie ustalam, zresztą nikt chyba tego nie czyni. Kwestia tego
co w szerszym gronie uznamy za "prawomocny" wynik. Zacznę od Oetinger'a. Tutaj
raczej nie ma żadnych wątpliwości, wiadome jest że to tuning silnika, tylko przez
firmę a nie osobę prywatną. Jak dla mnie na tym polu (oprócz dodania doładowania)
powinniśmy uznać wszystkie modyfikacje takie jak zmiana sposobu zapłonu, paliwa,
inne tłoki, inne (zakładam od 931) głowice, itb i wiele wiele innych pomysłów.

Może pisze to tylko dlatego, że sam chce "kiedyś" zbudować takie auto/silnik, ale
zacznijmy od tego ile w ogóle jest osób które są zakręcona na punkcie tej magicznej
bariery? Ilu podejmie wyzwanie i zbliży się to tego czasu. Żeby to zrobić to same
semislicki i podniesienie mocy może nie wystarczyć. Raczej slick w lekkim aucie.
I przez lekkim mam na myśli coś co z zew. coraz mniej przypomina 924 smiley

Mata, bo Michała auto to takie GT3 właśnie smiley Choć przez dodaną klatkę chyba
trzeba pisać już CUP. Taki trackday na Poznaniu byłby całkiem przyjemny, tylko
nie wiem czy zgromadzimy tylu chętnych. Jak zrobię auto to oczywiście się piszę!
Zresztą na taką imprezę to bym chyba nawet mojego CSa odkopał smiley Choć obiecałem
sobie że już bez chłodnicy oleju na Poznań nie pojadę...

Kurcze, ale bym chciał już działać coś przy aucie albo chociaż uruchomić i sprawdzić
czy nadaje się na wyścigówkę. Tak dużo pomysłów, tak mało czasu... Chyba muszę
do kogoś to auto wstawić żeby mi zrobili, bo samemu to nawet w 2020 nie wyjadę smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
Szarak Maryjusz
Użytkownik



Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12
Dodane dnia 20-09-2018 23:06
Może ja się spróbuję wypowiedzieć co do jakichś klas i bicia tego magicznego 2:00.

Wiadomo, że ktoś kto zrobi sobie ponad 200 koni na doładowaniu, na solidnej oponie i odelżonej budzie zostawi w tyle wolnossaki. Ale po co robić klasy? Za chwilę przyjedzie kolejne 924 custom turbo i one ze sobą się będą ścigać. Będzie ktoś pierwszy kto przekroczy 2:00, potem będzie drugi, potem będą się bić o 1:98 powiedzmy.

To jest wyimaginowany cel, który jest powodem do gigantycznej frajdy i zajawki, jest motorem pasji. To jest umowne na gębę i ulotne smiley .

Moje auto nie jest aktualnie w stanie prawie niczego dogonić ze względu na dychawiczny piec. Na Poznaniu bałbym się zrobić więcej niż 1-2 okrążenia, bo rozrząd jest na razie tak zrobiony, że pewnie wróciłbym na lawecie po solidnym upalaniu. Ale napiszcie kiedy będziecie! Chcę tam być, zobaczyć te auta, może przejechać jedno kółko, zobaczyć jaki czas osiągnę.

Nie ma klas - klasy są takie jakie sobie je wymyślisz sam. Tak ja to widzę smiley


Porsche 924 2.0 Szarak

Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 20-09-2018 23:23
Zaczynają się dyskusje "klasowe". I dobrze.
Bo tak naprawdę klasy przygotowania auta są nie dwie a trzy.

Pierwsza - totalna seria, seryjne zawieszenie, seryjne cywilne opony w seryjnym rozmiarze. Zabronione jakiekolwiek przeróbki.
Druga - modyfikacje w stylu CS - lekkie odchudzenie, lepsze amory, obniżenie, stabilizatory, semislicki. O dziwo takie auta są dopuszczane w najpopularniejszych cyklach dla klasyków w PL i traktowane jako "oryginały". A uczciwie trzeba przyznać, że taki CS demoluje czystego seryjniaka (lekko kilka sekund na okrążeniu).
Trzecia - no limits czyli wszelkiej maści wyścigówki, rajdówki , z klatkami, zawieszeniami, slickami itp. Kolejna przepaść - kolejne sekundy na okrążeniu.

I jak to pogodzić? Nie mam pojęcia. Mnożyć klasy w nieskończoność?
Pełna zgoda natomiast co do uturbiania - nie powinno mieć miejsca. 2:00 ma być z N/A!

Szarak - Ty nie jęcz mi tu o piecu tylko zrób solidną rewizję, załóż chłodnicę oleju i na tor!!! Tylko powoli, krok po kroku, coraz szybciej a nie od razu na 100%.


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 20-09-2018 23:39
Żadnych regulaminów i podziałów, błagam...

Toć chodzi tylko o to, żeby się spotkać i razem po torze polatać na razie, a nie żeby od razu wyścig zbrojeń i kłótnie regulaminowe prowadzić. Jeździ jeden Michał póki co, a tu już mowa o klasach...

Wiadomo, że nikt uturbionym 924, czy innym wynalazkiem nie będzie myślał, że wyczynem godnym legend jest 2:00.00 na Poznaniu...




Edytowane przez Pumba dnia 20-09-2018 23:40
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
Szarak Maryjusz
Użytkownik



Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12
Dodane dnia 20-09-2018 23:45
O, podpisuję się pod Pumbą - to miałem na myśli.

A tak naprawdę dokładnie - jeździ jeden Michał, a już wrzawa xD


Porsche 924 2.0 Szarak

Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
cichy
Użytkownik



Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08
Dodane dnia 21-09-2018 00:28
Żadnych regulaminów i podziałów, błagam...

No dobra chociaż jeden zapis tak od 350ps i poniżej ??? smileysmileysmiley


944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r.

Edytowane przez cichy dnia 21-09-2018 07:15
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 21-09-2018 00:30
Się zdecyduj, bo klasy dla Ciebie zabraknie smiley


Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
cichy
Użytkownik



Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08
Dodane dnia 21-09-2018 07:15
Już literówka wyedytowana smiley


944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r.
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 21-09-2018 08:28
Zadnych klas.
Podział jest bez sensu - i tak każdy przyjeżdża i pojedzie tyle na ile sprzęt, umiejętności i wszystko inne pozwoli.
Nie obrażę się jak objedzie mnie bardziej zmodzone 924 - bede miał ambicję pojechac szybciej, bardziej zmodzić auto. Wiadomo, że seryjnych nikt nie będzie modził dlatego, że go CS objechał. Można sie porównać z seryjniakami.
Również nie obraże się jak mnie potencjalnie słabsze i mniej zmodzone auto objedzie - znaczy się jestem wtedy słabym kierownikiem i z tym trzeba coś będzie robić (ćwiczyć znaczy się).

JA będę szczęsliwy jak uda się w jak najwięcej aut spotkać na poznaniu i błagam wszystkich by nie marudzili, że ich auto się nie nadaje albo że on się nie nadaje. Frajda z przejechanego nawet w tempie spacerowym kółka jest wielka. Nikt nie każe gonić i robić czasu czy rozbijać auta.
Ale tak jak napisano - na razie to nie jeździ nikt poza mną i to mnie najbardziej smuci.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
kondzi
Użytkownik



Postów: 1543
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 21-09-2018 15:11
No dobra chłopaki, ale fajnie byłoby wiedzieć, czy objechał Cię CS czy seria objechała CSa? Nie chodzi o podziały, a o zwykłą świadomość czy auto słabo jedzie, czy może kierownik dupa smiley

Bywałem na imprezach innej marki, gdzie gość lekko zmodzonym 1.3 R4 objeżdżał 2-litrówki a czasem większe auta... i to nie dzięki tym ekstra konikom :-) No ale on chyba w ogóle hamulca nie używał, a to już inna historia ;-)))

1. 100% seria (drogowe opony)
2. Seria plus drobne mody nie rzucające się w oczy (slicki)
3. No limit czyli klatka, modzony zawias (nie tylko amorki), inne hamulce, turbo do N/A czy tam większy silnik nie występujący w danym modelu itp.

Proponuję, żeby każdy mógł sam się do danej kategorii wpisać i nikt tego nie kontrolował w żadnym wypadku :-)))

Jak się uda auto ogarnąć do końca na przyszły sezon, to bardzo chętnie sam się zjawię moją 931 - tylko kurde która to kategoria będzie? ;-)


Pozdrowienia,
Konrad

--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
www.bearsgarage.pl
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
Szarak Maryjusz
Użytkownik



Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12
Dodane dnia 21-09-2018 15:56
No żadna Kolego smiley, zobaczysz czasy, pooglądasz auta, wyciągniesz wnioski i...
świetnie się pobawisz z kolegami.


Porsche 924 2.0 Szarak

Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
szczurek
Użytkownik



Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07
Dodane dnia 21-09-2018 19:55
Szarak Maryjusz napisał/a:
No żadna Kolego smiley, zobaczysz czasy, pooglądasz auta, wyciągniesz wnioski i...
świetnie się pobawisz z kolegami.


No i to chyba zamyka dyskusję o klasach... smiley
Maryjusz, świetnie napisane.


944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata
Autor RE: Czy 2:00 na Poznaniu jest do zrobienia w 924?
Mata
Użytkownik



Postów: 275
Miejscowość: Warszawa/Poznań
Data rejestracji: 02.07.14
Dodane dnia 21-09-2018 20:40
michal928 napisał/a:
Ale tak jak napisano - na razie to nie jeździ nikt poza mną i to mnie najbardziej smuci.

Michał
Jak to nie jeździ nikt poza Tobą? A ja to co? :-) :-) :-) Na standardowych imprezach pucharowych Porsche Clubu w ostatnich kilku latach byłem: 914 CanAm, 912, 914-4 i 924 :-) Za każdym razem walczę sam ze sobą, biję kolejne rekordy i czerpię z tego wielką frajdę. W ostatni weekend jak na prawy fotel wziąłem instruktora to powiedział mi, że od długiego czasu nie miał już takiej przyjemności na torze jak jazda 914tką (choć jeździł na prawym 991 GT3, GT3 RS, GT2 RS, turbo etc. etc.).
Staruszkami na prawdę nie trzeba dawać na maksa by mieć kupę frajdy z jazdy torowej. Zamarzyła mi się taka impreza bo ostatni raz z kimś na torze klasykiem ścigałem się pewnie z osiem lat temu :-( Aby jednak impreza taka wyszła na zero musimy uzbierać koło 50 samochodów przy wpisowym na poziomie 600pln od kierowcy i ca.200pln od osoby towarzyszącej... Będzie to trudne ale może nie niemożliwe. Może nie uda się w 2019 ale w 2020 to już muszę zrobić taką imprezę :-)
Bez Was (924.pl) i silnej reprezentacji tego forum to się jednak nie uda... Klasy tak na prawdę nie mają żadnego znaczenia a zaproponowany przeze mnie podział to tylko grupy na tor dopasowane tak by nie było w tym samym momencie na okrążeniu np. 356 i 996 Turbo S. Uwierzcie mi, słabo się jeździ jak w lusterku 914tki widzisz zbliżający się pocisk jakim jest 996 GT3 Cup. Wiem, przeżyłem :-)
Pozdrawiam serdecznie
Mata
Ps. Zachęcam do obejrzenia galerii z ostatniej imprezy pucharowej PCP W poznaniu na której Michał wyjeździł 2:00. Link poniżej: http://escargo.nazwa.pl/porsche2018/index.html#


Michał
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millenium '00 + R129 '92,126p S '78
było: 914-4 '73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Edytowane przez Mata dnia 21-09-2018 20:52
Strona 4 z 5 < 1 2 3 4 5 >