Autor |
RE: Grzejący się silnik |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 11-09-2006 17:17 |
|
|
tak tak, ale nigdy bym nie wpadł na takie rozwiązanie, aż sprawdze.. ale potem
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
andrzej
Użytkownik
Postów: 191
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 27.07.06 |
Dodane dnia 12-09-2006 01:52 |
|
|
Olo924 napisał/a:
jeżeli lampka jest oryginalna to wyłącznik jest w obudowie i działa w zaleznosci od położenia obudowy ( tzn w środku w zalezności od konta pochylenia maski przemieszcza się (powinien) styk - chyba kulka - jeżeli maska zamknięta to obudowa pochylona w dół i nie świeci a jak ją podnosisz to środek się przesuwa i załącza swiatło
sorry namieszałem ale mam nadzieję ze wytłumaczyłem gdzie jest pstryczek elektryczek
pozdr
Olo
Ciekawe rozwiązanie. A co do policjanta, to był taki dowcip. Myślałem, że jest ogólnie znany ;-) |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 26-10-2006 02:13 |
|
|
obudzę ten temat bo mam dosyć gapienia sie we wskaźnik temp. silnika. Co do wskazań to wiem już napewno (pewnie żadne odkrycie ale chciałem sam) ze prawidłowe są przy zgaszonych światłach. Sprawdziłem to wsadzając do odpowietrznika termopare od multimetra (takiego z bajerami). Jak jeżedze po mieście to temp jest ok 85st.C jak sie zatrzymam na światłach to potrafi urosnąć do 95. i startuje wiatrak (jakiś czas temu właczał sie chyba troche wcześniej). Zaznaczam ze ostatnie obserwacje są prowadzone teraz czyli przy temp. otoczenia 10-17 st.C Tutaj pomyślałem sobie o odpowietrzaniu układu no i problem: luzuje korek i nic, troche chlapie moze jak sie troche zwiększy obroty to tak lepiej ale to nie jest "sik ciągły" a chyba tak powinno być. pojeżdze troche i znowu to samo. Wydaje sie że przedmuchy do płaszcza więc zrobiłem eksperyment mając na uwadze ze jak są przedmuch to są ciągle i ciśnienie powinno wzrastać. wody nie wyrzuca przez wężyk pod korkiem ale niewiem czy nie wyrzuca gazu. Nałożyłem balon na wężyk, pojeźdizłęm i sie nie nadmuchał czyli wg. mnie przedmuchów niema. Opowiedzcie co otym myslicie mądrzy ludzie i jak powinno wyglądać odpowietrzanie. Czy to co opisałem świadczy o jakimś problemie czy powienienm, tak jak doradził mi Szaya, nakleić gołą babe na wskaźnik i cieszyć się jazdą.
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 26-10-2006 12:41 |
|
|
Ale ci się nie przegrzewa więc o co chodzi ?
Z odpowietrznika będzie sik ale pod warunkiem, że termostat jest otwarty czyli na pewno w momencie kiedy kręci się wiatrak to jest dobry moment na odpowietrzanie.
|
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 26-10-2006 13:12 |
|
|
rzeczywiście sie nie przegrzewa ale poprostu zauważyłem zmiane i zastanawiam skąd ona sie wzięła.
W instrukcji karzą odpowietrzać po osiągnięsiu temp. prac czyli jak się włączy i wyłączy wiatrak
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
maju
Użytkownik
Postów: 4
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.06.08 |
Dodane dnia 19-06-2008 23:51 |
|
|
Witam!
Od 3 dni również jestem wlascicielem 924 i widzę że mam problem jak większość osób posiadających Prosiaczka...Od czego zacząć eliminowanie problemu pokazywania wysokiej temperatury?Nie chcę na dzień dobry ładować się w mechanika bo dużo kasy poszło na zakup autka...Ludzie pomóżcie co zrobić żeby najłatwiej i najtaniej wyeliminować ten problem ???? |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
ali
Użytkownik
Postów: 219
Miejscowość: Weissach(D)/Tychy(PL)
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 20-06-2008 13:35 |
|
|
najlepsze rozwiazanie problemu bylo u mnie.
Tez wskakiwalo blisko czerwonego a wtedy i mnie sie temperatura podnosila w mozgu, szczegolnie w korkach.
A tu pewnego milego dzionka nasluchuje, ze cos wentylator glosno lazi...i co?Mialem zapasowy w garazu, zmienilem i problem minal...lozyska wentylatora bylo tak wyrabane ze na najmniejszym stopniu nie obracal sie w ogole wiatrak, sprawdzcie sobie najpierw...
"Ostatnim wyprodukowanym samochodem bedzie PORSCHE" (Ferry Porsche)
924 2.0 '77 było
C124 300E '90
W209 CLK200 '05 |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 20-06-2008 14:56 |
|
|
i przy okazji - nie dawaj się wrobić w regenerację wiatraka. u mnie się tego podjął "renomowany" elektryk. wiatrak ani przez godzinę nie działał poprawnie.
wiatrak z używek drogi nie jest - do 944 200 zł.
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 20-06-2008 16:25 |
|
|
Najtaniej będzie go odpowietrzyć...
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 20-06-2008 17:53 |
|
|
najtaniej bedzie pomyslec... ja do 924 przelozylem wiatrak od golfa passoje na sruy ma ta sama wtyczke i ilosc smigiel koszt napewno o 10 razy mniejszy....
|
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
jadak
Użytkownik
Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07 |
Dodane dnia 20-06-2008 19:57 |
|
|
mam to samo. Wtyczka wiatraka działa jak sama chce i czasem się włącza a czasem nie Ale w sumie jak jadę jest ok Gorzej jak stoję - wtedy się grzeje Jak jadę tak w okolicy 90-100 - temperaturka trzyma się tam gdzie powinna
Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosach
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy... |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
maju
Użytkownik
Postów: 4
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.06.08 |
Dodane dnia 21-06-2008 14:05 |
|
|
A golfowski wiatraczek od golfa 1 czy od 2 ? jest róznica rocznikowo z tym wiatrakiem? To cud że duzo rzeczy pasuje od VW lub audi eksploatacja nie jest droga |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 21-06-2008 14:10 |
|
|
maju napisał/a:
A golfowski wiatraczek od golfa 1 czy od 2 ? jest róznica rocznikowo z tym wiatrakiem? To cud że duzo rzeczy pasuje od VW lub audi eksploatacja nie jest droga
ja bym nie powiedział. dużo rzeczy jest podobna tylko z wyglądu. zwłaszcza bałbym się takich rzeczy jak wiatrak, który jest pośrednio odpowiedzialny za odpowiednią temperaturę pracy silnika (a to baaardzooo dużo!!!).
poza tym - po co Ci porsche, na którym się oszczędza hehehe na tych autkach nie powinno się oszczędzać!!
dla mnie zamiennik to ostateczność przy cenach zbyt wygórowanych jak na swoją rolę (np 1000 zł za rolkę do rozrządu )
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 21-06-2008 14:12 |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 21-06-2008 14:12 |
|
|
wydaje mnie sie ze golf 1 i2 ma taki sam wiatrak bo chlodnica chyba jest taka sama zerszta chyba audi 80 i passat ma tez to samo
a nawet jak mocowania byly by inne to sam silnik powinien pasowac
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 21-06-2008 17:22 |
|
|
hades307 napisał/a:
wydaje mnie sie ze golf 1 i2 ma taki sam wiatrak bo chlodnica chyba jest taka sama zerszta chyba audi 80 i passat ma tez to samo
a nawet jak mocowania byly by inne to sam silnik powinien pasowac
Chłodnica do porsche 924 pasuje tylko od porsche 924.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
Blumen
Użytkownik
Postów: 1072
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 06.07.06 |
Dodane dnia 21-06-2008 19:03 |
|
|
przeczytałem cały wątek od pierwszej strony... i zauważyłem, że mało kto bierze pod uwagę opcję nr 1 pisaną przez tkackiego:
Zły kontakt masy przy zegarach. Jeśli po włączeniu świateł wskazówka pokazuje większą temp. a po wyłączeniu mniejszą, to ma 100% jest ten problem.
U mnie pojawił się ten sam kłopot. Po włączeniu świateł wskazówka dość szybko dochodzi do ostatniej białej kreski i załączają się wentylatory. Wskazówka chodzi jakby o coś wadziła - przeskakuje czasem nawet o połowę wartości, po czym wskakuje na ostatnią kreskę i włączają się wentylatory. Po wyłączeniu silnika, ale pozostawieniu włączonych wentylatorów (i zgaszeniu świateł), wskaźnik przeskakuje na połowę. Podnosiłem maskę, silnik nie jest nadmiernie gorący, wody jest dosyć i nic się nie gotuje, ani nawet nie zamierza.
Tak więc - gdzie jest ta masa przy zegarach ??
Jest MB i BMW
Był PickUp
Była Corca
Była Ascona
Było wozidło MB w168
Była wygoda - BMW E38
Była przygoda - 944s2 |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 21-06-2008 19:59 |
|
|
igor - sory ze tak powiem ale piep..ysz glupoty
po pierwsze czy na wiatraku od golfa pisze golf a od porsche - porsche?
nie na nich pisze bosch !!!
po drugie jakbys troche pomyslal to zarowno 50% vag-uw jaki nasze porsche ma chlodzenie \ naped elektryczny wiatraka 2 biegowy (sa i trzy biegowe ale maja juz inna wtyczke) u 924\944 biegi sa sterowane przekaznikiem jak stacyjka wlaczona a silnik goracy to masz wysokie obroty jak wylaczysz zaplon sa juz tylko wolne tak jak we wszystkich innych autach tu nie ma zadnej filozofi... wiatrzk jes tylko jedynostka wykonywawcza a co innego zajmoje sie logistyka pracy....
dalej wglebiajac sie w twoje rozumowanie to mozna pomyslec iz kupojesz czesci zamienne wylacznie w salonie porsche .. nie kipojesz klockow chamolcowych innych firm bo to juz nie orinal nie?
nie mowiac o filtrach paskach.. a gdzie kupojesz plyn do spryskiwaczy?
porsche ma swoj o zapachu cytryny ....
sory ale wku..a mnie taka wypowiedz bo wszyscy wiemy ze 50% czesci w 924\44 nie ma nic wspolnego z porsche 30 to bosch no i reszt to bycmoze konstrukcja porsche.
nie sadzisz chyba ze w zakladach porsche sa produkowane wszystkie czesci do ich aut... jak kazda inna firma produkojaa auta ma swoich dostawcow elementow dla porsche bija logo na markt juz nie ...
niestety mam przykaldy ale nie moge ich podac gdyz obowiazuje mnie tajemnica zawodowa jesli o to chodzi.. bylen juz w koreji w zakladach .... w hollandji w .... w filandji i szwecji i wiem co gdzie sie robi a porsche ma nawet produkcje pewnych czesci w gorze norwegji w tej samej fabryce co mercedes....
Blumen... opcja nr jeden powinna byj juz dawno zdjagnozowana reszta powinny byc dalszymi poszukiwaniami przyczyny bledu
trzesaca sie wskazowka pojawia sie rowniez jesli wsowka na czojniku jest za luzna lub brudna i ma kiepski styk, wiatrak nie ma zadnych powiazan z wskaznikiem nim steroje tylko czojnik w chlodnicy zalancza na 90 pare i wylancza ja temp. spadnie przy ilus tam.... wskaznik ma swoj wlasny czojnik ten maludki na pojedyncza wsuwke
mase zobaczysz jak sie polozysz wsuniesz gleboko pod deske i patrzac w gore na"bebechy" podswietlajac latarka spojzysz w prawo-stona dzwi- powinna byc srubka z 4-6 beazowymi kablami zakonczonymi koncowkami... zasniedzialymi najlepiej:-)
maju - kurcze nie pamietam od jakiego go wymontowywalem i czy przypadkiem nie montowalem go razem z plastykowa obudowa...
dawno to juz bylo ale wiem ze od golfa na 100%
no to tyle
sory ale wkuza mnie jak ktos szuka rozwiazan funkcjonujaacych za mala kase a inni wyjezdzaja z orginalnoscia....
Edytowane przez troll oslo dnia 21-06-2008 20:02 |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 21-06-2008 23:40 |
|
|
niejestem pewien a nie chce mnie sie tego teraz sprawdzac ale wydaje mneisie ze czujnik temperatury obslugujacy zegar nie zalacza wentylatora
a jezeli tak jest to proponowal bym to ztuningowac i dac osobny czujnik-wlacznik wentylatora i osobny na zegar
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 22-06-2008 10:26 |
|
|
Hades nic nie trzeba tuningowac sa jak juz pisalem wyzej dwa czojniki jeden w chlodnic co steruje wiatrakiem drugi od wskaznika. Ten w chlodnicy mozna wymienic na nieorginalny ale boschowski o nizszej temp zalanczania .
|
|
Autor |
RE: Grzejący się silnik |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 22-06-2008 11:23 |
|
|
juras napisał/a:
hades307 napisał/a:
wydaje mnie sie ze golf 1 i2 ma taki sam wiatrak bo chlodnica chyba jest taka sama zerszta chyba audi 80 i passat ma tez to samo
a nawet jak mocowania byly by inne to sam silnik powinien pasowac
Chłodnica do porsche 924 pasuje tylko od porsche 924.
sorry masz racje mam spis pokrewnosci czesci a innymi vag`ami
takie same sa chlodnice w nagrzewnicy wnetrza
924 2.0-2.5 08/85-07/88
944 2.5 09/81-07/85
Audi 80 1.3-2.2 (incl. D) 08/71-07/81
Golf/Jetta 1.1-1.8 (incl. D) 07/76-07/83
Passat/Santana 1.3-2.2 (incl. D) 08/76-07/84
Passat/Santana reinforced heating 1.3-2.2 (incl. D) 07/84-03/88
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|