| | |
Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
twardy hamulec 928 |
kubao
Użytkownik
Postów: 695
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 06.02.15 |
Dodane dnia 29-05-2018 23:23 |
|
|
Ostatnio, kilkukrotnie, w największe upały i jednocześnie w korku, trochę twardniał mi pedał hamulca (choć hamował raczej normalnie) i jakby lekko blokowały hamulce tzn. w pozycji D auto nie ruszało samo, tylko trzeba było lekko wcisnąć gaz i wtedy z b. lekkim oporem ruszało. Po wyjechaniu z korka i normalnej jeździe po chwili wszystko wracało do normy. Sprawdziłem płyn hamulcowy - w zimnym aucie jest minimalnie powyżej maksa.
Ktoś się może spotkał z czymś takim i może coś podpowiedzieć?
Porsche 928S 1986
Bmw 635 Csi 1987
Lotus Esprit 1977 |
|
Autor |
RE: twardy hamulec 928 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 30-05-2018 00:01 |
|
|
Sprawdź czy przypadkiem płyn hamulcowy po rozgrzaniu cofa się do zbiorniczka.
Nie że strzela spod korka jak po zagotowaniu, ale czy zawór w pompie hamulcowej
który po naciśnięciu hamulca nie pozwala na powrót płynu do zbiorniczka (w takim
wypadku byśmy nie uzyskali żadnego ciśnienia w układzie), nie jest już zablokowany
w pozycji spoczynkowej pedału hamulca.
Kiedyś ktoś opisywał taki przypadek zdaje się w 924. Wtedy trzeba wyregulować
pedał hamulca. Nigdy tego nie robiłem, ale bez przeglądania katalogu napiszę, że
pewnie jest tam zakontrowana śruba rzymska. Poprawcie mnie jeżeli źle piszę.
Jakby to inaczej opisać. Zakładam, że pedał hamulca jest tak wyregulowany, że
jest już wstępnie naciśnięty, co powoduje że otwór w pompie którym cofa się
nadmiar płynu hamulcowego po jego rozgrzaniu, jest zablokowany/zasłonięty.
Po rozgrzaniu się płynu hamulcowego w korku rośnie jego objętość, nie ma gdzie
wrócić, więc rośnie ciśnienie, co powoduje lekkie blokowanie się hamulców.
Sam pomysł na przyczynę opisywanego stanu rzeczy w Twoim aucie to też tylko
moje domysły. Daj znać co ustalisz, bo znam przynajmniej jedno 928S które ma
podobne objawy.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: twardy hamulec 928 |
kubao
Użytkownik
Postów: 695
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 06.02.15 |
Dodane dnia 30-05-2018 08:49 |
|
|
Dzięki Kuba!
Czyli jak rozumiem, sugerujesz pedał troszeczkę popuścić?
Popatrzę i się pobawię, aczkolwiek nie wiem, kiedy mi będzie dane sprawdzić efekty - to się działo w naprawdę w trudnych warunkach - 30 stopni i zakorkowana Puławska, więc wszędzie dookoła auta i wrażenia wizualne jak na pustyni albo przy ognisku. Wyleczyło mnie to na razie z jeżdżenia w godzinach szczytu i nie mam serca narażać niepotrzebnie auta na takie przeżycia, bo i przyjemność z tego żadna...
A skoro już mowa o pedałach Czy podobnie można regulować pedał gazu? Zawsze mi się wydawało, że łapie trochę późno, tzn. na początku trzeba go sporo wcisnąć, żeby auto dynamiczniej ruszyło (później już fajnie reaguje). I ostatnio wpadło mi do głowy, że może to właśnie kwestia regulacji, aczkolwiek jeszcze nie podjąłem żadnych kroków. Czy może ten typ tak ma (skrzynia mercedesa, ruszanie z dwójki - choć z jedynki jest podobnie).
EDIT: popatrzałem trochę i temat jest jak najbardziej na miejscu, a efekty potrafią być podobno genialne. Aż szkoda, że na weekend jadę... A jak ktoś ma jakieś doświadczenia, to chętnie posłucham.
Porsche 928S 1986
Bmw 635 Csi 1987
Lotus Esprit 1977
Edytowane przez kubao dnia 30-05-2018 19:55 |
|
Autor |
RE: twardy hamulec 928 |
sianoz
Użytkownik
Postów: 530
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.09.13 |
Dodane dnia 30-05-2018 18:57 |
|
|
sprawdz podciśnienia i ewentualne nieszczelności. podciśnienie z kolektora steruje serwem. nieszczelności / wadliwe serwo uruchamiają pompę. regulacja pedału u mnie się nie dała efektu
928s '86
Edytowane przez sianoz dnia 05-06-2018 14:37 |
|
|
|
|
|
| |