924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor moduł zapłonu
aleks
Użytkownik

Postów: 176
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.11.07
Dodane dnia 21-11-2007 23:00
zepsuło mi się takie cudo podpięte pod maską na lewym nadkolu... teraz auto nie odpala, bo moduł nie przekazuje dalej prądu, naprawić tego nie umiem, bo nie mam żadnych schematów ani innych materiałów wspomagających, a kupić tego nigdzie nie mogę, bo nikt tej części nie ma...
byłbym wdzięczny za wszelką pomoc;)
Autor RE: moduł zapłonu
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 11-01-2008 11:26
Witam - czy sprawa nadal aktualna? mam na sprzedaz komplet czyli modul, elektryke i aparat zaplonowy.
31356497
Autor RE: moduł zapłonu
aleks
Użytkownik

Postów: 176
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.11.07
Dodane dnia 11-01-2008 12:53
nie no- tak długo nie wytrzymałbym bez autasmiley już naprawione ale dzięki za propozycję
Autor RE: moduł zapłonu
sufjaf
Użytkownik



Postów: 251
Miejscowość: Orzesze
Data rejestracji: 18.07.07
Dodane dnia 11-01-2008 13:06
Michał, ja ci wysłałem PM, a Ty się nie odzywasz...


___________________________
Sufjaf eee.. znaczy Tomek smiley

911 996 '05 targa
boxster 987 '05
supra MKIII 4.0 V8 Lexus power smiley
Mercedes W202 smiley
Audi A4 Cabrio quattro 3.0 ASN
Allroad BAU
hmm Peugeot 508
Autor RE: moduł zapłonu
szeryf
Użytkownik



Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07
Dodane dnia 15-02-2008 17:25
Odświeżam temat.
Nie odpalałem samochodu parę dni i po przerwie nie bardzo chciał pracować- wolne obroty gasły, dopiero po rozgrzaniu jakoś tam pracował (ale chyba nie chodził na wszystkie cylindry). Na koniec przy próbie ruszenia strzelił z tłumika i zgasł. Potem przez dwa tygodnie nie było mnie w mieście, więc Prosiaczek stał bezczynnie. Po powrocie zabrałem go w końcu do warsztatu, gdzie elektryk próbuje się z nim zmierzyć. Po paru dniach zabawy w detektywa stwierdził, że chyba moduł zapłonu padł - brak iskry na świecach, podczas gdy na cewce jest (nie wiem czy poprawnie operuję terminologią, bo rozmowa była telefoniczna, więc na szybko i w dodatku otoczenie niezbyt ciche...) Pytanie rodzi się następujące: macie koncepcje co ewentualnie może być kaput, bo nie uśmiecha mi się zbędne kupowanie nowego modułu? A tak przy okazji może ktoś wie czy jest we Wrocku zakład, w którym można sprawdzić taki moduł czy jest sprawny?
No i w razie czarnego scenariusza ktoś ma taki moduł na zbyciu (oczywiście sprawny i tani jak zboże, nie BARSZCZ! smiley )?

Aleks: Co u Ciebie było niesprawne? Może podobny problem jest u mnie...


Don't Call Me Zombie!!!
Autor RE: moduł zapłonu
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 15-02-2008 18:33
Ten moduł nie psuje się zbyt łatwo. Za to bardzo często taki się wydaje. Wystarczy poprawić mu "masę" i zaczyna działać. Chodzi o to by obudowa moduły i taki brązowy kabelek z niej wychodzący, z oczkiem na końcu, miały bardzo dobry styk z nadwoziem. Trzeba to po prostu odkręcić, przeczyścić i dobrze skręcić. Oczywiście nie gwarantuje to odpalenia silnika ale od tego bym zaczął, gdy ktokolwiek podejrzewa moduł.
Nie wiem co mechanik miał na myśli mówiąc, że "jest iskra na cewce", bo jeśli brać to dosłownie, to w takim przypadku uszkodzona jest kopułka lub palec rozdzielacza, ew. kable zapłonowe. Są to jedyne elementy między cewką (na której jest iskra), a świecami.

Nie chcę tu oceniać mechanika, bo najłatwiej krytykować, ale coś tu nie gra.

Zasada działania układu z modułem jest mniej więcej taka:
-> silnik się kręci
-> kręci się aparat zapłonowy
-> zielonym kabelkiem wpiętym z boku aparatu idą sobie impulsy do moduły zapłonowego
-> moduł stwierdza " jest sygnał z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego - trzeba by zapalić mieszankę" i steruje cewką (jej uzwojeniem pierwotnym)
-> cewka (jej uzwojenie wtórne) daje impuls wysokiego napięcia (WN) w ten kabelek, który ją łączy z kopułką aparatu zapłonowego
-> kopułka przekazuje impuls WN na palec rozdzielacza
-> palec rozdzielacza "strzela" WN w odpowiedni styk w kopułce (na odpowiedni w danej chwili cylinder)
-> impuls WN zasuwa sobie przewodem zapłonowym do świecy
-> następuje przeskok iskry (i odpalenie mieszanki w cylindrze)

Z tego wynika, że jeśli "jest iskra na cewce" to moduł zapłonowy otrzymał odpowiedni sygnał z aparatu i odpowiednio wysterował cewkę - znaczy jest dobry (najprawdopodobniej).
Wszystko wskazuje na to, że jaknapisałem wyżej, coś jest nie tak z kopułką, palcem, kablami lub świecami.
... chyba, że - tu niestety pojawiają się dywagacje - aparat zapłonowy źle podaje impulsy do modułu. Może się tak stać jeśli poluzuje się taki "pająk z blachy" w aparacie zapłonowym. Nie wiem jak to fachowo się nazywa, ale jak zdejmiesz kopułkę aparatu to zobaczysz takie czteroramienne "coś" z blachy - nie powinno się to dać obrócić wokół osi aparatu. Osobiście takiego czegoś nie maiłem ale opisywał takie uszkodzenie Juras i jeszcze ktoś z forum. W takim przypadku będą iskry nawet na świecy, ale cóż z tego skoro będą w niewłaściwym momencie. U Ciebie jednak zdaje się nie ma w ogóle iskry.

Zacznij od wymiany kopułki i palca rozdzielacza - to tanie elementy, a nowe nie zaszkodzą.

pzdr
jacek(pilatus)

Edytowane przez pilatus dnia 15-02-2008 18:33
Autor RE: moduł zapłonu
szeryf
Użytkownik



Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07
Dodane dnia 15-02-2008 19:00
Pogadałem z moją wtyczką w warsztacie i coś musiałem pokręcić, bo na cewce brak iskry a pająk się nie kręci. Sorki za zamieszanie, ale taki właśnie ze mnie mechanik-elektryk smiley generalnie "Szpec" postępwał zgodnie z instrukcją podaną przez Ciebie, Pilatus. Krótko: Na cewce nie ma iskry (kurde jestem przepracowany- przekręcam to, co słyszałem...)smiley



Don't Call Me Zombie!!!
Autor RE: moduł zapłonu
aleks
Użytkownik

Postów: 176
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.11.07
Dodane dnia 15-02-2008 19:40
ja miałem z tym modułem sporo problemu, bo długo nie mogłem się go nigdzie doszukać... koniec końców znajomy elektryk zrobił mi nowy z modułu ze skody favorit, który włożył dodatkowo do oryginalnej puszki Boschasmiley
Autor RE: moduł zapłonu
szeryf
Użytkownik



Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07
Dodane dnia 15-02-2008 19:45
hmmm... nie wiem co o takim koncepcie myśleć.
Bez urazy- jakoś wolałbym oryginalny. Ale dziękuje za info!!


Don't Call Me Zombie!!!
Autor RE: moduł zapłonu
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 15-02-2008 21:07
Witam. Pilatus bardzio dobrze krok po kroku opisal sytuacje. Ja ze swojej strony proponuje sprawdzic poprawnosc sygnalow i napiec na wtyczce modulu. Mialem juz taki przypadek ze niestykala kostka przy aparacie zaplonowym i impulsy z uzwojenia nie dochodzily do modulu. wystarczylo poruszac wtyczka i samochod zapalal. Trzeba wypiac wtyke z modulu i sprawdzic czy dochodzi zasilanie, czy jest masa, czy rezystancja cewki VR jest poprawna, trzeba sprawdzic sciezki rezystancyjne i poprawnosc obwodu cewki. Jesli to wszystko jest sprawne to ja ze swojej strony moge powiedziec ze jestem w stanie sprawdzic modul zaplonowy jak i ew. go naprawic. mam w swoich zapasach modul, instalacje i aparat zaplonowy. Jak kogos interesuje to komplet moge sprzedac.
31356497
Autor RE: moduł zapłonu
szeryf
Użytkownik



Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07
Dodane dnia 16-02-2008 11:11
Dzięki za odpowiedzi, dla lepszego przepływu informacji pozwoliłem sobie przekazać linka z tym wątkiem jako pomoc naukową.smiley W poniedziałek przejdę się do warsztatu, przekonam się naocznie jak sprawy wyglądają.


Don't Call Me Zombie!!!
Autor RE: moduł zapłonu
Wulkan
Użytkownik



Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07
Dodane dnia 16-02-2008 17:33
Ja tez mam zainstalowany nieoryginalny modul zaplonowy UNITRA telpod GL 118 12V na dwie wtyczki,. Taki uklad juz zastalem (924 z 82r. Silnik dziala poprawnie (prawie). Mam pytanie czy mozna smigac na takim dobranym module zaplonowym, czy lepiej miec oryginal z jakiegos technicznego powodu?


Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm

Porsche 924 1982r NA
3155366
Autor RE: moduł zapłonu
szeryf
Użytkownik



Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07
Dodane dnia 20-02-2008 13:50
Przygód ciąg dalszy: zabrałem z warsztatu moduł, by go gdzieś sprawdzić. Summa summarum koleś w serwisie Boscha stwierdził po 15 minutach: jeśli w samochodzie nie działa, to jest zepsuty (kurde mogłem sobie zaoszczędzić 4 godziny latania po mieście). Ale co tam, czekam do końca tygodnia na rozwój wypadków. smiley Niestety mam wrażenie, że po kościach to się nie rozejdzie, więc na wszelki wypadek możecie się rozejrzeć po garażach czy może macie działający 0227100010.



Don't Call Me Zombie!!!
Autor RE: moduł zapłonu
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 20-02-2008 23:27
Tak jak napisalem wczesniej jak chcesz to podeslij modul to moge go sprawdzic i ew naprawic. Mam modul na zapasie ale w komplecie z aparatem i instalacja... rozkompletowywac nie ma sensu....

Edytowane przez michal928 dnia 20-02-2008 23:28
31356497
Autor RE: moduł zapłonu
szeryf
Użytkownik



Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07
Dodane dnia 21-02-2008 00:14
Tak, pamiętam. Na razie okoliczności zmuszają mnie do czekania jeszcze parę dni. W razie czego dam znać na PW.


Don't Call Me Zombie!!!