Autor |
co zrobic z zawieszeniem |
JG
Użytkownik
Postów: 177
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15 |
Dodane dnia 08-07-2018 12:20 |
|
|
Siema
Zawias w moim 924 powoli kończy żywot i stanąłem przed dylematem co dalej. Cel - fajniej jeździć na co dzień.
Chciałbym zrobić coś ponad serię, żeby było sztywniej i odrobinę twardziej, ale nie obniżać auta. Zakres, który muszę zrobić to cztery amortyzatory i wszystkie gumy z przodu. Niestety nie mam mocowań stabilizatora z tyłu więc ten wątek raczej odpada. Z przodu stabilizator oczywiście jest.
Co polecacie: wstawić B6 czy wystarczy B4? Może regulowane koni? Wstawiać zwykłe gumy czy powerflexy?
pzdr
JG
924 '84 |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 08-07-2018 12:50 |
|
|
Aktualnie Bilstein nie oferuje nic takiego jak B4, niestety, bo pewnie wiele osób
by się skusiło którym zależy na bardzo standardowym zawieszeniu.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 08-07-2018 16:24 |
|
|
Uzytkowanie na codzien ale jako typowy "weekend toy" czy faktycznie daily? jak weekendowka ja latam na zoltych koni skreconych na maksa +powerflexy w calym zwieszniu belka w tylnia w najnizszym polozeniu ale jezdzic tym na codzien sumie to sobie nie wyobrazam ,zreszta nie wyobrazam sobie nawet jazdy seria 924/44
Pzdr
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951 |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
JG
Użytkownik
Postów: 177
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15 |
Dodane dnia 08-07-2018 20:54 |
|
|
Użytkowany weekendowo dla przyjemności, ale do wszystkiego - odebrać dzieci z zajęć, po bułki do biedronki i wieczorkiem przejechać się bez celu. Pierwszy pomysł był żeby wrzucić B6 i powerflexy, żeby było trackday'owo, ale z drugiej strony jak nie mam staba z tyłu i nie chcę ruszać sprężyn to może bez sensu?
Generalnie jak bym wiedział czego chcę to bym nie rzucał tego wątku więc liczę na Wasze sugestie.
924 '84 |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
rys
Użytkownik
Postów: 1103
Miejscowość: Wawa
Data rejestracji: 21.06.09 |
Dodane dnia 08-07-2018 21:36 |
|
|
mialem B6 i aktualnie mam regulowane Koni
zdecydowanie to drugie, ma regulacje, przez co jest komfort, B6 na drogi a nie na tor jest bez sensu |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 09-07-2018 12:03 |
|
|
Stabilizator z tyłu można dodać - trzeba dospawać uchwyty do belki.
KONI + staby z powiedzmy S2 i może na początek, ewentualnie byłoby OK.
Jakoś już sobie nie wyobrażam jeżdżenia tak miękkim 924
|
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
JG
Użytkownik
Postów: 177
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15 |
Dodane dnia 12-07-2018 07:41 |
|
|
Spawanie belki i staby z S2 to chyba zbyt dużo jak na moje możliwości - no i to byłby całkowity beton.
Skłaniam się do powerflexów i regulowanych KONI.
pzdr
JG
924 '84 |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 12-07-2018 08:50 |
|
|
To nie będzie beton. Serio
Powerflexy jak najbardziej, choć z tyłu moim zdaniem
tylko do stabilizatora.
JG, widziałem maila - dziś postaram się zrobić wycenę.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
JG
Użytkownik
Postów: 177
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15 |
Dodane dnia 12-07-2018 09:29 |
|
|
To wszystko zależy od punktu odniesienia. Mi się naprawdę fajnie jeździło na początku na seryjnym zawieszeniu, dopóki amory działały. Nawet się cieszyłem jak się precyzyjnie prowadzi w porównaniu do dupowozu - astry G
Ale teraz widzę, że sprawne seryjne zawieszenie jest mniej sportowe od współczesnego kompakta, wcale nie w wersji GTI - w sumie 924 to właściwie oldtimer.
pzdr
JG
924 '84 |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 12-07-2018 09:38 |
|
|
Jeżeli nie chcesz obniżać to w zasadzie Koni Sport to chyba trochę bez sensu wydatek.. a jak Koni i obniżenie na tylnej belce to musisz niższe sprężyny z przodu dać - jak dasz budżetowe to będziesz miał jak Szarak - przód wyżej od tyłu (teraz zmienił na Weltmeister i jest dużo lepiej)..
Generalnie jak zaczniesz dłubać to będzie niekończący się wydatek
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
AdamWalenda
Użytkownik
Postów: 1192
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11 |
Dodane dnia 12-07-2018 09:53 |
|
|
Wyjęty drążek skrętny z belki. Co polecicie na tył w rozsądnej $?
IN:
924 1984 Dakar No.3 (Fallout II)
924 1980 Dakar No.4 (SilverShark)
924 1982 Dakar No.5 (Apocalypse)
924 1980 (Restomod)
924 1977 Dakar No.6 (Rally)
944 1989 S2
944 1989 S2 (Race)
951 1989 TurboS (ExTromer 3,0 16v Turbo)
OUT:
944 1986
924 1978 Dakar No.1 (Fallout)
924 1981 Dakar No.2 (Cyberpunk)
924 1977 |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
JG
Użytkownik
Postów: 177
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15 |
Dodane dnia 27-07-2018 13:53 |
|
|
Jest decyzja - na razie wstawiam powerflexy i koni, czyli wymieniam to co i tak muszę zrobić.
Oficjalnie zaczynam też szukać weltmeister 200lbs i belki z mocowaniami + staba w dobrej cenie. Żeby na następny sezon był komplet.
pzdr
JG
924 '84 |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 29-07-2018 23:41 |
|
|
oficjalnie Weltmeister kupisz tylko w USA.. najszybciej poprzez sklep Paragon Products.. z wysyłką i cłem wychodzi koło 1200 pln
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
JG
Użytkownik
Postów: 177
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15 |
Dodane dnia 30-07-2018 08:39 |
|
|
Cena raczej zaporowa. Kilka tygodni temu, jak jeszcze nie wiedziałem czego chcę, były na e-bayu używki kilkukrotnie tańsze... Na razie liczę że taka okazja się powtórzy
924 '84 |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 30-07-2018 19:35 |
|
|
A mówiłem - brać!
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 30-07-2018 21:14 |
|
|
Qbak napisał/a:
A mówiłem - brać!
słuchać trzeba Qbaka
a z drugiej strony jak masz kogoś kto ściąga auta to może Ci wrzucić w kontener - ominiesz chorą cenę wysyłki (120$) i pewnie cło.. a same sprężyny kosztują 140$
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl
Edytowane przez tsubasa dnia 30-07-2018 21:15 |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
AdamWalenda
Użytkownik
Postów: 1192
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11 |
Dodane dnia 31-07-2018 12:14 |
|
|
Przerabiał ktoś temat gwintu na tył? Wywalone drążki z belki.
Jakieś rozwiązania? Ktoś coś?
Pzdr,
AW
IN:
924 1984 Dakar No.3 (Fallout II)
924 1980 Dakar No.4 (SilverShark)
924 1982 Dakar No.5 (Apocalypse)
924 1980 (Restomod)
924 1977 Dakar No.6 (Rally)
944 1989 S2
944 1989 S2 (Race)
951 1989 TurboS (ExTromer 3,0 16v Turbo)
OUT:
944 1986
924 1978 Dakar No.1 (Fallout)
924 1981 Dakar No.2 (Cyberpunk)
924 1977 |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 31-07-2018 22:28 |
|
|
Rozwiązań jest mnóstwo.
Zestawy gwintów robi chyba z 10 firm.
Najczęściej polecane:
- Ohlins
- Moton
- Leda
- Bilstein Escort Cup
- HR
- KW
A jest jeszcze Intrax, IRZ, Spax, GAZ, Ground Control...
Ja mam wywalone drążki i gwint firmy Ground Control. Przy większości z tych powyżej to "budżetowy" (komplet Moton to np 7k USD!) Przód był problematyczny, do tyłu póki co nie mam zastrzeżeń.
https://groundcontrolstore.com/collections/944/products/944-968-rear-coilover-assembly-pair
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
Loco
Użytkownik
Postów: 182
Miejscowość: poznań
Data rejestracji: 30.04.15 |
Dodane dnia 04-08-2018 10:25 |
|
|
AdamWalenda napisał/a:
Przerabiał ktoś temat gwintu na tył? Wywalone drążki z belki.
Jakieś rozwiązania? Ktoś coś?
Pzdr,
AW
ja mam wywalone drązki z tyłu , Conek też ma , ja po propstu to rozkrecilem , wywaliłem drażi i załozylem gwint, zostawilem nawet fabryczne gumy w belce bo byly w dobrym stanie, nie obcinałem wąsów bo w Gaz'ie sa dosc waskie sprezyny i w sumie nie haczą o wąsy i jezdze juz tak ponad 2 lata |
|
Autor |
RE: co zrobic z zawieszeniem |
JG
Użytkownik
Postów: 177
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15 |
Dodane dnia 29-10-2018 09:07 |
|
|
Ciekawostka.
Mam zanitowane sworznie w wahaczach, a nie ma na nich luzów, wiec postanowiłem , ze nie będę ich piaskował i malował proszkowo, tylko wyczyszczę i odświeżę. Pod warstwą antykorozji odkryłem coś jakby stemple z datą - zgodna z rocznikiem auta.
Pytanie historyczne- czy możliwe, że serwis jak wymieniał sworznie to nitował je tak jak fabrycznie? Czy możliwe, ze nikt przez 34 lata nie robił sworzni? Dodatkowo śruby od mocowań stabilizatora były w takiej żółtej farbie.
924 '84
JG dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez JG dnia 29-10-2018 09:11 |
|