Autor |
Pompa paliwa 924 1981 2.0 125 KM |
Elrok
Użytkownik
Postów: 16
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.05.19 |
Dodane dnia 23-05-2019 10:27 |
|
|
Cześć,
Jakiś czas temu zakupiliśmy Porsche 924 w wersji podstawowej z 81 roku. W samochodzie jest założony gaz, którego chcemy się pozbyć. Mamy działająca pompę paliwa, działający przekaźnik - wszystko sprawdzone na zasilaczu laboratoryjnym. Niestety, kiedy wpinamy przekaźnik do auta i podłączamy pompę paliwa w ogóle ona nie pracuje. Pomierzylismy napięcie na stykach przekaźnika i odpowiednio mamy;
30 - 12V
87 - 0V
31 - 0 V - masa
1 - 0.5V
15 - 12V
Zarówno kiedy kręcimy rozrusznikiem jak i po prostu ustawiamy na zapłon, pompa nie pracuje.
Z tego co wyczytalismy na schematach elektrycznych styk jeden łączy się z cewka zapłonowa i z obrotomierzem/czujnikiem obrotów. Stąd pytania:
Kiedy pompa powinna zacząć pracować? Przy zapłonie, czy przy rozpoczęciu kręcenia rozrusznikiem?
Gdzie idą zielone kable od styku 1 przekaźnika pompy? Nie możemy ich zlokalizować...
Z góry dziękuję za odpowiedzi. |
|
Autor |
RE: Pompa paliwa 924 1981 2.0 125 KM |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 24-05-2019 06:39 |
|
|
Trochę podbije do góry.
Próbowałeś na krótko pompę? Tzn. na wyjętym przekaźniku
zdrutowałeś piny? Przekaźnik pracuje/klika?
Jest napięcie na przewodach przy pompie? A prąd? Test na żarówkę
by się przydał. Może masa przy lampach słaba? Pod lampkami od
oświetlenia tablicy rejestracyjnej?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Pompa paliwa 924 1981 2.0 125 KM |
Elrok
Użytkownik
Postów: 16
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.05.19 |
Dodane dnia 24-05-2019 08:51 |
|
|
Dziękuję bardzo za zainteresowanie tematem.
Poniżej odpowiedzi:
Próbowałeś na krótko pompę?
Nie próbowaliśmy.
zdrutowałeś piny? Przekaźnik pracuje/klika?
Na stole w laboratorium tak. W aucie nie.
Jest napięcie na przewodach przy pompie?
Czasem jest 0.0V raz zmierzyłem 4.5V... tu pytanie: czy to napięcie powinno być stałe 12V? Czy to jest jakiś związane z obrotami? W sensie im silnik szybciej się obraca tym wieksze napięcie idzie na pompę i tym więcej paliwa pompuje? Zakładamy że nie i powinno być cały czas 12V ale wolimy się upewnić.
A prąd? Test na żarówkę
by się przydał. Może masa przy lampach słaba? Pod lampkami od
oświetlenia tablicy rejestracyjnej?
Ok, sprawdzimy.
Ogólnie po przeczytaniu odpowiedzi zrodził się pomysł, żeby wywalić ten przekaźnik i po prostu spiąć wszystko na zasadzie bezpiecznik - przycisk włączenia pompy - pompa. O ile to jest także że pompa pracuje cały czas tak samo. Co myślicie? |
|
Autor |
RE: Pompa paliwa 924 1981 2.0 125 KM |
JG
Użytkownik
Postów: 177
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15 |
Dodane dnia 24-05-2019 11:36 |
|
|
Ja zacząłbym od spięcia na krótko -połącz kabelkiem pin 30 i 87 w skrzynce bezpieczników.
Jak pompa ruszy to problem w przekaźniku albo jego sterowaniu.
Jak pompa nie ruszy znaczy że problem jest w połączeniu pomiędzy wyjściem z przekaźnika (pin87) a pompą (albo masa pompy - od tego zacznij).
Na pompie powinno być 12V - przekaźnik ją tylko włącza, nie zmienia napięcia.
Czy masz schemat instalacji? Jak nie to napisz adres na priv - podeślę.
pzdr
JG
924 '84 |
|
Autor |
RE: Pompa paliwa 924 1981 2.0 125 KM |
Elrok
Użytkownik
Postów: 16
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.05.19 |
Dodane dnia 09-06-2019 18:52 |
|
|
Podeślij proszę schematy, ja mam ale z wersji USA 1981R . Zrobiliśmy zwarcie już 2 razy i postanowiliśmy odtworzyć elektrykę od nowa sprawdzając wszystko po kolei. |
|
Autor |
RE: Pompa paliwa 924 1981 2.0 125 KM |
JG
Użytkownik
Postów: 177
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15 |
Dodane dnia 10-06-2019 15:55 |
|
|
e-mail podaj proszę
924 '84 |
|
Autor |
RE: Pompa paliwa 924 1981 2.0 125 KM |
Elrok
Użytkownik
Postów: 16
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.05.19 |
Dodane dnia 16-06-2019 16:44 |
|
|
Właściwie to od razu są efekty robienia instalacji od początku. Sprawdziliśmy dopiero ok 20 kabli z czego na 5 z nich były robione odejścia. Ale rozrusznik już działa, więc idziemy do przodu. Jest na schamacie elektrycznym taka część jak TRANSISTOR IGNITION UNIT. Wie ktoś gdzie to jest fizycznie zlokalizowane w samochodzie? Nie jesteśmy w stanie tego znaleźć.
Elrok dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Pompa paliwa 924 1981 2.0 125 KM |
Elrok
Użytkownik
Postów: 16
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.05.19 |
Dodane dnia 19-06-2019 18:47 |
|
|
Panowie,
Sprawdzamy układy po kolei i doszliśmy do cewki zapłonowej. Cewka zapłonowa ma 3 styki: 1, 15 i główny, który odchodzi na rozdzielacz. U nas wygląda to tak:
na styk 15 oznaczony + wchodzi u nas jeden czarny kabel, który potem jest ucięty i jest zrobione podejście na gniazdo 7 i 8 bezpiecznika na głównej rozdzielnicy.
na styk 1 oznaczony - wchodzą 2 zielone kable. jeden idzie do przekaźnika pompy paliwa, a drugi idzie na obudowę rozdzielacza.
Zgodnie ze schematami z cewki zapłonowej powinno odchodzić 5 kabli, tak jak zaznaczyłem na rysunku:
1. Do rozrusznika.
2. Do Transistor ignition unit - według instrukcji ma być on nad lewym nadkolem za lewą lampą. U nas nic takiego nie znaleźliśmy.
3. Na rozdzielacz - jest ok.
4.Do przekaźnika pompy paliwa: - jest ok.
5. Do Transistor ignition unit - według instrukcji ma być on nad lewym nadkolem za lewą lampą. U nas nic takiego nie znaleźliśmy.
W związku z tym mamy 2 pytania:
1. Gdzie u Was odchodzą kable ze styku 1 cewki zapłonowej?
2. Czy sprawdzając napięcie pomiędzy stykiem 1 i 15 cewki zapłonowej powinniśmy zobaczyć 12 V?
3. na przekaźnik pompy paliwa dochodzi nam napięcie 12V na styk 30 przekaźnika i na styk 15 przekaźnika, natomiast na 1 31 i 87 nie ma napięcia. 1 to masa więc jest ok 87 to wyjście, więc jako, że stycznik w naszym przekaźniku nie przeskakuje to też ok. A co powinno być na 31 (12V czy 0V)?
[img]https://zapodaj.net/images/885c73d12c392.png[/img]
Elrok dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Elrok dnia 19-06-2019 18:49 |
|
Autor |
RE: Pompa paliwa 924 1981 2.0 125 KM |
JG
Użytkownik
Postów: 177
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15 |
Dodane dnia 25-06-2019 13:22 |
|
|
Transistor ignition unit w moim aucie masz na zdjęciu. Podobne powinno być u Ciebie. Może chociaz kostka wisi?
924 '84
JG dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Pompa paliwa 924 1981 2.0 125 KM |
JG
Użytkownik
Postów: 177
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15 |
Dodane dnia 25-06-2019 13:24 |
|
|
zbliżenie
924 '84
JG dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez JG dnia 25-06-2019 13:24 |
|
Autor |
RE: Pompa paliwa 924 1981 2.0 125 KM |
Elrok
Użytkownik
Postów: 16
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.05.19 |
Dodane dnia 28-06-2019 13:23 |
|
|
Dziękuję za odpowiedź. Sytuacja wygląda u nas tak, że już to znaleźliśmy w częściach, które były w bagażniku luzem. Pytanie jak to sprawdzić, czy działa poprawnie? Nie mamy wtyczki. Mamy tylko i wyłącznie urządzenie, które podłączyliśmy zgodnie ze schematem. z dokumentacji poprzez dosztukowanie kabli.
U nas jest inny nr: 0 227 100 025
Edytowane przez Elrok dnia 28-06-2019 13:27 |
|
Autor |
RE: Pompa paliwa 924 1981 2.0 125 KM |
Elrok
Użytkownik
Postów: 16
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.05.19 |
Dodane dnia 30-06-2019 17:20 |
|
|
Ok, więc wychodzi na to, że część, którą mamy to część, która była wkładana fabrycznie nie do Porsche tylko do BMW. Pytanie, czy obie te części się różnią?. Jeżeli chodzi o diagonozę urządzenia to tylko udało się zmierzyć, że w dolnej linii środkowy i lewy pin są ze sobą połączone oporność 0,1 Om. Reszta nie ma żadnego połączenia. Nie mogę nawet tego rozebrać bo u nas ta obudowa jest zlutowana, a nie Tak jak u Ciebie na śrubach.
Chyba skończy się na zakupie używanego moduły takiego jak wysłałeś zdjęcia. 250 zł na allegro wiec w sumie dobra cena, bo na zagranicznych koło 400-500 zł chodzą. |
|
Autor |
RE: Pompa paliwa 924 1981 2.0 125 KM |
Elrok
Użytkownik
Postów: 16
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.05.19 |
Dodane dnia 07-07-2019 11:43 |
|
|
Sukces!
Przekaźnik działa jak należy i pompa też. Wszystko podpięte bez TIU. Prawdopodobnie cały problem był w 2 rzeczach:
1. Mnóstwo szczepów i zwartych przewodów.
2. Brak masy na pompie.
Dziękuję za pomoc w rozwiązaniu problemu ! |
|