Autor |
Uruchamianie / Odpowietrzanie K-JETa |
Elrok
Użytkownik
Postów: 16
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.05.19 |
Dodane dnia 07-07-2019 11:48 |
|
|
Cześć,
Po rozwiązaniu problemu z pompą paliwa, udało nam się doprowadzić paliwo na wejście k-Jeta. Odpięliśmy rurkę i w 15 sekund nalało ponad 500 ml paliwa do butelki, więc pompa działa poprawnie.
Oczywiście wszystko było zapowietrzone, ale na ten moment odpowietrzyliśmy układ tylko do wejścia do K-Jeta. Sprawdziliśmy przewody paliwowe, idące od niego na wtryski i nic tam nie ma (paliwo nie dochodzi). W obecnej sytuacji pompa pompuje paliwo silnik kręci, ale paliwo nie idzie na wtryski (moim zdaniem wraca do baku linią powrotną - bo gdzieś się musi podziać, a z żadnego miejsca się nie leje).
Stąd pytanie. W jaki sposób uruchomić K-Jeta, który w środku jest pusty i zapowietrzony? Na chłopski rozum, jako, że jest tam układ zamknięty to nie powinno tam być powietrza.
Będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki w temacie.
Edytowane przez Elrok dnia 07-07-2019 11:48 |
|
Autor |
RE: Uruchamianie / Odpowietrzanie K-JETa |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 07-07-2019 12:06 |
|
|
Iglica ruszona pod rozdzielaczem?
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: Uruchamianie / Odpowietrzanie K-JETa |
Elrok
Użytkownik
Postów: 16
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.05.19 |
Dodane dnia 07-07-2019 16:17 |
|
|
Jestem w stanie po wyjęciu filtra paliwa ruszać tym co jest pod rozdzielaczem góra dół. Lekko się wtedy wychyla. Jak odpalamy i kręcimy silnikiem jest większy opór. Dodam, że rozmontowaliśmy z samochodu instalację LPG, która była tam ponad 8 lat (poprzedni właściciel kupił 924 z już założoną i ciągle jeździł na gazie.
Zastanawiam się, czy ten walec co jest w środku rozdzielacza i który jest sterowany przez urządzenie do pomiaru przepływu powietrza nie jest po prostu zapieczony w środku. Bo z tego co rozumiem, to tam przepływa paliwo cały czas tylko nie jest w stanie wejść wyżej do przewodów paliwowych, ponieważ nie podnosi się ten walec.
Edytowane przez Elrok dnia 07-07-2019 17:18 |
|
Autor |
RE: Uruchamianie / Odpowietrzanie K-JETa |
Elrok
Użytkownik
Postów: 16
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.05.19 |
Dodane dnia 12-07-2019 11:29 |
|
|
Już wiemy co jest nie tak. K-Jet jest niekompletny. Nie ma np talerza na stopie. Czy do Porsche 924 pasują k jety z Audi czy VW? Silni też 2.0. np taki 0 438 101 035? |
|
Autor |
RE: Uruchamianie / Odpowietrzanie K-JETa |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1543
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 14-07-2019 22:05 |
|
|
Generalnie szukaj takiego jak fabryka wypuscila. Tak bedzie najlatwiej (choc i tak pewnie nie latwo).
Pozdrowienia,
Konrad
--
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: Uruchamianie / Odpowietrzanie K-JETa |
Elrok
Użytkownik
Postów: 16
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.05.19 |
Dodane dnia 12-08-2019 08:52 |
|
|
Dzięki za odpowiedzi.
Po wycięciu nowego talerza na frezarce rozłożeniu i złożeniu przepływomierza oraz rozdzielacza mamy już wszystko złożone.Chcemy teraz przetestować rozdzielacz, czy paliwo idzie do wtrysków. Pomysł jest taki: zmostkować pompę paliwa, żeby działała cały czas i ruszać przepływomierzem, tak żeby chodził bolec w rozdzielaczu, a przy tym kręcić śrubą, która jest z boku rozdzielacza.
Mamy tylko jedną wątpliwość. Z rozdzielacza wychodzą od góry 4 otwory na wtryski i jeden na górze do wtrysku rozruchowego. Czy zapodaniu paliwa pod ciśnieniem na rozdzielacz, całe paliwo nie będzie leciało wtryskiem rozruchowym? W jaki sposób to można to przetestować? Nie rozumiem za bardzo kiedy wtrysk rozruchowy przestaje działać? |
|
Autor |
RE: Uruchamianie / Odpowietrzanie K-JETa |
Elrok
Użytkownik
Postów: 16
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.05.19 |
Dodane dnia 12-08-2019 09:06 |
|
|
I jeszcze tak ogólnie, czy jest możliwość uruchomienia samochodu bez tego wtryskiwacza rozruchowego? |
|
Autor |
RE: Uruchamianie / Odpowietrzanie K-JETa |
gelo44
Użytkownik
Postów: 112
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 21.05.18 |
Dodane dnia 12-08-2019 09:12 |
|
|
Cześć,
Piąty wtrysk (electric starting valve) jest sterowany elektryką.
Thermo-time switch(wkręcony w obwód chłodzenia silnika) daję sygnał na piąty (rozruchowy) wtrysk. Jak temperatura cieczy chłodniczej jest powyżej 35C na piaty wtrysk nie powinno iść napięcie, on jest odłączony.
Odepnij wtyczkę od piątego wtrysku i po sprawie.
Pozdrawiam,
Olek
924, 1980, Mauritius Blue
Edytowane przez gelo44 dnia 12-08-2019 10:25 |
|
Autor |
RE: Uruchamianie / Odpowietrzanie K-JETa |
gelo44
Użytkownik
Postów: 112
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 21.05.18 |
Dodane dnia 12-08-2019 09:26 |
|
|
Jedna uwaga,
Piaty wtrysk dostaję paliwo wprost z magistrali paliwowej, on pracuję pod ciśnieniem około 5-5.5 Bar,
A ten piąty otwór pośrodku na górze rozdzielacza to wlot paliwa od WUR , który steruję podnoszeniem iglicy(ciśnieniem w komorze nad iglicą).
Na podstawie czego piszecie że ten górny otwór połączony z wtryskiem rozruchowym.
W necie sporo są schematów odnośnie zasad pracy K jetronika, radzę przed grzebaniem przeczytać oraz przeanalizować materiał. Bez manometru do 6Bar oraz porządnych złącz paliwowych oraz wiedzy na temat k-jetronika tam samemu będzie ciężko coś ustawić.
Pozdrawiam,
Olek
924, 1980, Mauritius Blue
Edytowane przez gelo44 dnia 12-08-2019 09:37 |
|
Autor |
RE: Uruchamianie / Odpowietrzanie K-JETa |
Elrok
Użytkownik
Postów: 16
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.05.19 |
Dodane dnia 12-08-2019 13:23 |
|
|
Niestety na tej podstawie, że przewód paliwowy idzie prosto z górnego wyjścia dystrybutora na miejsce w układzie dolotowym, gdzie według instrukcji znajduje się wtryskiwacz rozruchowy. |
|
Autor |
RE: Uruchamianie / Odpowietrzanie K-JETa |
gelo44
Użytkownik
Postów: 112
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 21.05.18 |
Dodane dnia 12-08-2019 14:53 |
|
|
Żeby zrozumieć zasady działania k-jetronica podsyłam schemat, na którym widać, jak prawidłowo są połączone wszystkie elementy k-jetronica. Mam nadzieje że pomogłem.
Pozdrawiam,
Olek
924, 1980, Mauritius Blue
gelo44 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez gelo44 dnia 12-08-2019 14:55 |
|
Autor |
RE: Uruchamianie / Odpowietrzanie K-JETa |
Elrok
Użytkownik
Postów: 16
Miejscowość:
Data rejestracji: 22.05.19 |
Dodane dnia 14-08-2019 09:49 |
|
|
Widziałem ten schemat już kilka razy, będę próbował w ten sposób to połączyć.
Co mnie niestety martwi to części które zostały zamontowane w naszym 924. Przykładowo, rozdzielacz paliwa mamy zamontowany 0 438 101 005 (który pochodzi od KE jetronica) natomiast ten co był oryginalnie, znalazłem w pudełku które dostaliśy z autem i on ma numer 0 438 100 005 (niestety jest to tylko górna i dolna część wraz ze śrubą do regulacji. Nie ma ani blaszki ani o ringów ani sprężyn, więc jest niekompletne.
Z tego co doczytałem to w K jetronicu regulujemy dawkę śrubą do regulacji, a w KE jetronicu za regulację odpowiada elektrozawór, który jest z boku dystrybutora, a sygnały ciągnie z sond, których w naszym aucie nie ma.
Najgorsze jest to, że szukając na allegro czy e-bay jest mnóstwo tych nowszych rozdzielaczy (0 438 101 005) i to za niewielkie pieniądze (150 - 350 z przepływomierzem), natomiast starszego typu (0 438 100 005) na allegro w ogóle nie ma, a na e-bay są sprawne za 1500 -2000 zł, a do renowacji koło 500 zł.
Myślałem, nawet nad przełożeniem części z nowego do starego, ale z tego co widziałem to nie pasuje środek. (w nowym jest membrana i ceramiczne talerze, a w starym była po prostu blaszak)
Czy znacie kogoś u nas kto naprawia te rozdzielacze? Ja sam bym to zrobił, ale po prostu nie mam części, a w zestawach naprawczych są same blaszki i oringi. Jeżeli nie ma nikogo to pewnie będę polował na jakiś używany, ale są one w takim stanie, że trochę strach dawać 500 zł, żeby się okazało, że środek jest niesprawny.
|
|