Autor |
ukręcony gwint w piaście 924 |
JG
Użytkownik
Postów: 177
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15 |
Dodane dnia 28-08-2019 08:48 |
|
|
Hej
Wygląda na to ze mam za dużo siły i udało mi się ukręcić gwinty w piaście w przednim i tylnym kole...
O ile się zorientowałem śruba koła wchodzi w tarczę albo w bęben hamulcowy.
Czy jest możliwość naprawy, nagwintowania itp. czy czeka mnie nadprogramowa wymiana tarcz i bębnów?
I dodatkowe przemyślenie - czy wymiana kół bezpośrednio na gorących hamulcach (po zjeździe z próby na track dayu) mogła być przyczyną?
pzdr
JG
924 '84 |
|
Autor |
RE: ukręcony gwint w piaście 924 |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 28-08-2019 09:41 |
|
|
Helicoil albo V-Coil. Poszukaj w internecie o tym.
Zakładam, że masz Alu piastę? Generalnie gwinty w Alu to zawsze tykająca bomba.
EDIT: Chyba, że masz na myśli obracające się szpilki???
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
Edytowane przez kondzi dnia 28-08-2019 09:43 |
|
Autor |
RE: ukręcony gwint w piaście 924 |
AdamWalenda
Użytkownik
Postów: 1192
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11 |
Dodane dnia 28-08-2019 10:30 |
|
|
Jak coś to pomogę Naprawiamy gwinty
IN:
924 1984 Dakar No.3 (Fallout II)
924 1980 Dakar No.4 (SilverShark)
924 1982 Dakar No.5 (Apocalypse)
924 1980 (Restomod)
924 1977 Dakar No.6 (Rally)
944 1989 S2
944 1989 S2 (Race)
951 1989 TurboS (ExTromer 3,0 16v Turbo)
OUT:
944 1986
924 1978 Dakar No.1 (Fallout)
924 1981 Dakar No.2 (Cyberpunk)
924 1977 |
|
Autor |
RE: ukręcony gwint w piaście 924 |
dimitr
Użytkownik
Postów: 128
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 10.11.15 |
Dodane dnia 28-08-2019 12:00 |
|
|
Można spróbować do spawać nakrętkę do ukręconej śruby i tak odkręcić. Raz też miałem grubszy problem z ukręconą śrubą to dałem do narzędziowni i wydłutowali ją.
Porsche 924 '82 |
|
Autor |
RE: ukręcony gwint w piaście 924 |
JG
Użytkownik
Postów: 177
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15 |
Dodane dnia 28-08-2019 12:22 |
|
|
W 924 felgę przykręcasz śrubą do tarczy lub bębna (stalowych), który "pełni funkcję" piasty. Śrubę wykręciłem bez problemu, tylko teraz nie da się jej dokręcić (kręci się luźno).
Czy naprawa gwintu pozwali potem wielokrotnie odkręcać i przykręcać koło?
pzdr
JG
924 '84 |
|
Autor |
RE: ukręcony gwint w piaście 924 |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 28-08-2019 13:08 |
|
|
To naprawiaj tym Helicoil lub V-Coil, tylko kup oryginalny zestaw bo jest precyzyjniej wykonany i teoretycznie masz gwarancje jakosci materialu, bo z Chinczykami nigdy nie wiadomo. Gwint tym naprawiony najczesciej jest mocniejszy niż fabryka.
PS. U mnie jest na szpilki koło, ale ja mam Turbo. W S chyba też są szpilki.
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: ukręcony gwint w piaście 924 |
JG
Użytkownik
Postów: 177
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15 |
Dodane dnia 28-08-2019 19:33 |
|
|
Wydaje mi się, ze to co jest na allegro opisane jako helicoil to chińczyki....
Czy masz namiary na dystrybutora w Polsce?
Wolałbym nie zgubić koła
924 '84 |
|
Autor |
RE: ukręcony gwint w piaście 924 |
JG
Użytkownik
Postów: 177
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15 |
Dodane dnia 28-08-2019 19:34 |
|
|
I jeszcze jedno. Gwint ma rozmiar M14/1,5 według tego co pomierzyłem. Ktoś może to potwierdzić?
pzdr
JG
924 '84 |
|
Autor |
RE: ukręcony gwint w piaście 924 |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 28-08-2019 20:09 |
|
|
To chyba dobrze Ci pomiar wyszedł, bo generalnie Porsche w wielu autach taki rozmiar szpilek/gwintów kół stosował. Ale Twojego setupu w ręce nie miałem.
Kupuj zatem V-Coil - ja z jakości tych sprężynek i narzędzi jestem zadowolony.
https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-naprawy-gwintow-m14x1-5-v-coil-7579651080
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: ukręcony gwint w piaście 924 |
JG
Użytkownik
Postów: 177
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Data rejestracji: 08.01.15 |
Dodane dnia 01-04-2020 13:41 |
|
|
Po kilku próbach z vcoil zdecydowałem się jednak na nowe tarcze i wkręcenie szpilek. Teraz mam nadzieję, że będzie dobrze na lata, a przy okazji zmiany kół przed trackdayem będą wygodniejsze. W sumie fajnie wyszło.
pzdr
JG
924 '84
JG dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: ukręcony gwint w piaście 924 |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 05-04-2020 22:02 |
|
|
Też jakieś rozwiązanie
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|