Autor |
drazki kierownicze |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 27-01-2008 22:37 |
|
|
Witam
okazalo sie ze znalazlem delikatny luz na wewnetrznej czesci drazka kierowniczego patrzylem w etce i petce na te czesci od 944\924 i od golfa1 sa podobne ale czy moze ktos wie czy pasoja?
aa nie mam wspomagania kierownicy ...
|
|
Autor |
RE: drazki kierownicze |
ali
Użytkownik
Postów: 219
Miejscowość: Weissach(D)/Tychy(PL)
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 30-01-2008 20:34 |
|
|
mam dosyc konkretnie wybity jeden drazek, co robic-kupic nowe koncowki (mechanior niepoleca) czy szukac w miare dobrych uzywanych)?
"Ostatnim wyprodukowanym samochodem bedzie PORSCHE" (Ferry Porsche)
924 2.0 '77 było
C124 300E '90
W209 CLK200 '05 |
|
Autor |
RE: drazki kierownicze |
Sliwka
Użytkownik
Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07 |
Dodane dnia 15-04-2008 23:39 |
|
|
troll oslo napisał/a:
Witam
okazalo sie ze znalazlem delikatny luz na wewnetrznej czesci drazka kierowniczego patrzylem w etce i petce na te czesci od 944\924 i od golfa1 sa podobne ale czy moze ktos wie czy pasoja?
aa nie mam wspomagania kierownicy ...
|
|
Autor |
RE: drazki kierownicze |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 16-04-2008 16:10 |
|
|
Ja u siebie wymieniałem wielokrotnie końcówki drążków na te od golfa. Wiem jednak, że w 924 były 2 rodzaje drążków i w związku z tym 2 rodzaje końcówek - różniły się tym, że jedne końcówki drążków były "męskie", a te drugie "żeńskie". Jeśli dobrze pamiętam to "żeńskie" końcówki (znaczy nakręcane na drążek ), to te wspólne z golfami.
Nie rozumiem czemu mechanik miałby mieć wątpliwości co do sensu zakupu nowych drążków - jeśli to te "golfowskie" to bierz śmiało.
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: drazki kierownicze |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 16-04-2008 20:03 |
|
|
oj juz dawno wymienilem..pasoja od golfa... tylko golf ma inna koncowke drazka u nas jest prosta a golf ma "po luku" lekko zakreca, wiec chyba koncowki drazka juz nie dobiezemy...
zapomialem o tym poscie a i nie rozumiem wypowiedzi sliwki.... pewnie podsuszona:-)
|
|
Autor |
RE: drazki kierownicze |
Sliwka
Użytkownik
Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07 |
Dodane dnia 17-04-2008 11:26 |
|
|
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=1044#post_13548
Wypowiedź troszkę z przekory a troszkę żeby obudzić wątek
Rozbawiło mnie Drogi Trollu to że w sąsiednim wątku spuściłeś mnie po brzytwie żebym sobie w petce znalazł .
A tu taj nie dość ze wyskakujesz z "pokrewnym" pytaniem to jeszcze na koniec stwierdzasz że daaaawwwwnnnnoooo wymieniłeś , ale już innych forumowiczów w pamięci nie miałeś i wątek pozostał bez żadnych konkluzjii
Jak rozumiem drążki z golfa będą pasowały ?? Może ktoś jeszcze wie czym różnią sie przekładnie w wersjach 477 419 061 C , 478 419 061 A , 478 419 061 B .
No i jeszcze wracając na koniec do etki-petki diabeł zawsze tkwi w szczegółach ,
Trudno sprawdzić w petce która z 3 wersji jest faktycznie zamontowana , i czy ma zamiennik co prawda jest opisane że wersja turbo , gt itp ale z tymi oznaczeniami zdążyłem się już przejechać
to samo z końcówkami .
Na koniec ostatnie pytanie.
Ktoś wie może czy komplety : drążek+końcówka od golfa i te "nie golfowskie" są takie same można jedne zastąpić drugimi ?
Edytowane przez Sliwka dnia 17-04-2008 11:29 |
|
Autor |
RE: drazki kierownicze |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 17-04-2008 22:23 |
|
|
Wiec tak po pierwsze zobacz na daty postow w tym czasie zdazylem rozgrysc zagadke i wymienic jak i ustawic zbieznosc. Nie pamietam gdzie ale znalazlem rysunki tech. Obu czesci jak i w zwiazku iz pracuje w branzy samochodowej udalo mi sie pozyczyc drazki orginal porsche i golf po poruwnaniu okazaly sie identyko mowa o drazkach wkrecanych w koncuwke o ruznicy pomiedzy koncowkami pisalem.
nie wiem nie wglebialem sie w czesci porsze i ich oznaczen ale z tego co wiem w daf i ssangong najmniejsza zmiana konstrukcji jakas inna srubka czy lekko zmieniony odlew ma juz inny numer co nie oznacza ze czesci nie sa ogulnie identyczne i mozna je stosowac bez jakichkolwiek przerubek , sam mam ochote sciagnac maglownice z golfa1 i poruwnac wymiary wzrokowo sa takie same i maja te same mocowania jak i wachacze koncowki wachaczow stabilizator i gumy to tez golf nawet w mojej 944 jak i 924, warm up to bosch montowany w kazdym prawie stszym europejskim aucie volvo, audi, vw, tak samo regulator obrotuw zimnego silnika- ta trabka- +++ wiele innych czesci do 924 na kjecie....
co do "zamykania"postuw konkluzja oczywiscie przyjmoje do siebie twoje slowa i masz calkowita racje iz moglem napisac co i jak ale tez tyczy sie to 70% postow na forum, ogulnie nie robimy tego lub jesli juz to zadko... i ty chwala tym co to robia!!!
Edytowane przez troll oslo dnia 17-04-2008 22:53 |
|
Autor |
RE: drazki kierownicze |
Sliwka
Użytkownik
Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07 |
Dodane dnia 26-04-2008 11:14 |
|
|
Więc dlatego ruszyłem temat .
Sam wczoraj zakończyłem działania z drążkami ustawianiem zbieżności.
Miałem drążki z końcówkami wkręcanymi do drążka, bez problemów zamieniliśmy je na drążki i końcówki od gulfa . zbieżność ustawiona bez problemów, frajda z jazdy + 30 % |
|
Autor |
RE: drazki kierownicze |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 20-09-2008 13:16 |
|
|
A ja mam taki problem... Wymieniłem drążek na ten od Golfa I. Wszystko fajnie pięknie wygląda tak samo. Ale jak go zmierzyć to ten z golfa jest krótszy o jakieś 4cm. Wkręciłem drążek i końcówkę tak żeby nie trzymał się na samej końcówce gwintu i efekt jest taki, że w prawo auto skręca na maxa ale w lewo (czyli od strony drążka z golfa) mam bardzo ograniczony skręt.
Nie mieliście tego problemu z tymi drążkami od golfa ? A może w ramach samego golfa są różne rodzaje / długości ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: drazki kierownicze |
Sliwka
Użytkownik
Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07 |
Dodane dnia 21-09-2008 11:14 |
|
|
Mi koło przytarło nadkole bodajże przy skręcie w lewo. Pojechałem do moich magików od geometrii i coś tam pomarudzili że drążki będą wkręcone troszke za słabo, tzn tak że zachowane będzie bezpieczeństwo , ale na przyszłośc regulacji już niet, jeżdżę tak już ponad pół roku i jest git |
|
Autor |
RE: drazki kierownicze |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 21-09-2008 11:18 |
|
|
Czyli jednak jest problem. Coś bym z tym chętnie zrobił dla spokoju sumienia... Wezmę oba drążki i może w sklepie coś jeszcze się da dopasować.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: drazki kierownicze |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 22-09-2008 14:28 |
|
|
No i nieprawda panowie bo nie golf I tylko II jest odpowiedniej długości (oraz SEAT/ Ibiza / Toledo/
Jetta II). Natomiast końcówka drążka od golfa I. O numerze 191 419 803.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Edytowane przez juras dnia 22-09-2008 14:32 |
|