924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor drazki kierownicze
troll oslo
Użytkownik

Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07
Dodane dnia 27-01-2008 22:37
Witam
okazalo sie ze znalazlem delikatny luz na wewnetrznej czesci drazka kierowniczego patrzylem w etce i petce na te czesci od 944\924 i od golfa1 sa podobne ale czy moze ktos wie czy pasoja?
aa nie mam wspomagania kierownicy ...


Autor RE: drazki kierownicze
ali
Użytkownik



Postów: 219
Miejscowość: Weissach(D)/Tychy(PL)
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 30-01-2008 20:34
mam dosyc konkretnie wybity jeden drazek, co robic-kupic nowe koncowki (mechanior niepoleca) czy szukac w miare dobrych uzywanych)?


"Ostatnim wyprodukowanym samochodem bedzie PORSCHE" (Ferry Porsche)

924 2.0 '77 było
C124 300E '90
W209 CLK200 '05
Autor RE: drazki kierownicze
Sliwka
Użytkownik

Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07
Dodane dnia 15-04-2008 23:39
troll oslo napisał/a:
Witam
okazalo sie ze znalazlem delikatny luz na wewnetrznej czesci drazka kierowniczego patrzylem w etce i petce na te czesci od 944\924 i od golfa1 sa podobne ale czy moze ktos wie czy pasoja?
aa nie mam wspomagania kierownicy ...

smiley
1543383
Autor RE: drazki kierownicze
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 16-04-2008 16:10
Ja u siebie wymieniałem wielokrotnie końcówki drążków na te od golfa. Wiem jednak, że w 924 były 2 rodzaje drążków i w związku z tym 2 rodzaje końcówek - różniły się tym, że jedne końcówki drążków były "męskie", a te drugie "żeńskie". Jeśli dobrze pamiętam to "żeńskie" końcówki (znaczy nakręcane na drążek smiley ), to te wspólne z golfami.
Nie rozumiem czemu mechanik miałby mieć wątpliwości co do sensu zakupu nowych drążków - jeśli to te "golfowskie" to bierz śmiało.

pzdr
jacek(pilatus)
Autor RE: drazki kierownicze
troll oslo
Użytkownik

Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07
Dodane dnia 16-04-2008 20:03
oj juz dawno wymienilem..pasoja od golfa... tylko golf ma inna koncowke drazka u nas jest prosta a golf ma "po luku" lekko zakreca, wiec chyba koncowki drazka juz nie dobiezemy...

zapomialem o tym poscie a i nie rozumiem wypowiedzi sliwki.... pewnie podsuszona:-)


Autor RE: drazki kierownicze
Sliwka
Użytkownik

Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07
Dodane dnia 17-04-2008 11:26
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=1044#post_13548
Wypowiedź troszkę z przekory a troszkę żeby obudzić wątek smiley
Rozbawiło mnie Drogi Trollu to że w sąsiednim wątku spuściłeś mnie po brzytwie żebym sobie w petce znalazł .
A tu taj nie dość ze wyskakujesz z "pokrewnym" pytaniem to jeszcze na koniec stwierdzasz że daaaawwwwnnnnoooo wymieniłeś , ale już innych forumowiczów w pamięci nie miałeś i wątek pozostał bez żadnych konkluzjii smiley
Jak rozumiem drążki z golfa będą pasowały ?? Może ktoś jeszcze wie czym różnią sie przekładnie w wersjach 477 419 061 C , 478 419 061 A , 478 419 061 B .
No i jeszcze wracając na koniec do etki-petki smiley diabeł zawsze tkwi w szczegółach ,
Trudno sprawdzić w petce która z 3 wersji jest faktycznie zamontowana , i czy ma zamiennik co prawda jest opisane że wersja turbo , gt itp ale z tymi oznaczeniami zdążyłem się już przejechać smiley
to samo z końcówkami .
Na koniec ostatnie pytanie.
Ktoś wie może czy komplety : drążek+końcówka od golfa i te "nie golfowskie" są takie same można jedne zastąpić drugimi ?

Edytowane przez Sliwka dnia 17-04-2008 11:29
1543383
Autor RE: drazki kierownicze
troll oslo
Użytkownik

Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07
Dodane dnia 17-04-2008 22:23
Wiec tak po pierwsze zobacz na daty postow w tym czasie zdazylem rozgrysc zagadke i wymienic jak i ustawic zbieznosc. Nie pamietam gdzie ale znalazlem rysunki tech. Obu czesci jak i w zwiazku iz pracuje w branzy samochodowej udalo mi sie pozyczyc drazki orginal porsche i golf po poruwnaniu okazaly sie identyko mowa o drazkach wkrecanych w koncuwke o ruznicy pomiedzy koncowkami pisalem.
nie wiem nie wglebialem sie w czesci porsze i ich oznaczen ale z tego co wiem w daf i ssangong najmniejsza zmiana konstrukcji jakas inna srubka czy lekko zmieniony odlew ma juz inny numer co nie oznacza ze czesci nie sa ogulnie identyczne i mozna je stosowac bez jakichkolwiek przerubek , sam mam ochote sciagnac maglownice z golfa1 i poruwnac wymiary wzrokowo sa takie same i maja te same mocowania jak i wachacze koncowki wachaczow stabilizator i gumy to tez golf nawet w mojej 944 jak i 924, warm up to bosch montowany w kazdym prawie stszym europejskim aucie volvo, audi, vw, tak samo regulator obrotuw zimnego silnika- ta trabka- +++ wiele innych czesci do 924 na kjecie....

co do "zamykania"postuw konkluzja oczywiscie przyjmoje do siebie twoje slowa i masz calkowita racje iz moglem napisac co i jak ale tez tyczy sie to 70% postow na forum, ogulnie nie robimy tego lub jesli juz to zadko... i ty chwala tym co to robia!!!




Edytowane przez troll oslo dnia 17-04-2008 22:53
Autor RE: drazki kierownicze
Sliwka
Użytkownik

Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07
Dodane dnia 26-04-2008 11:14
Więc dlatego ruszyłem temat .
Sam wczoraj zakończyłem działania z drążkami ustawianiem zbieżności.
Miałem drążki z końcówkami wkręcanymi do drążka, bez problemów zamieniliśmy je na drążki i końcówki od gulfa . zbieżność ustawiona bez problemów, frajda z jazdy + 30 % smiley
1543383
Autor RE: drazki kierownicze
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 20-09-2008 13:16
A ja mam taki problem... Wymieniłem drążek na ten od Golfa I. Wszystko fajnie pięknie wygląda tak samo. Ale jak go zmierzyć to ten z golfa jest krótszy o jakieś 4cm. Wkręciłem drążek i końcówkę tak żeby nie trzymał się na samej końcówce gwintu i efekt jest taki, że w prawo auto skręca na maxa ale w lewo (czyli od strony drążka z golfa) mam bardzo ograniczony skręt.
Nie mieliście tego problemu z tymi drążkami od golfa ? A może w ramach samego golfa są różne rodzaje / długości ?




2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: drazki kierownicze
Sliwka
Użytkownik

Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07
Dodane dnia 21-09-2008 11:14
Mi koło przytarło nadkole bodajże przy skręcie w lewo. Pojechałem do moich magików od geometrii i coś tam pomarudzili że drążki będą wkręcone troszke za słabo, tzn tak że zachowane będzie bezpieczeństwo , ale na przyszłośc regulacji już niet, jeżdżę tak już ponad pół roku i jest git
1543383
Autor RE: drazki kierownicze
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 21-09-2008 11:18
Czyli jednak jest problem. Coś bym z tym chętnie zrobił dla spokoju sumienia... Wezmę oba drążki i może w sklepie coś jeszcze się da dopasować.



2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: drazki kierownicze
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 22-09-2008 14:28
No i nieprawda panowie bo nie golf I tylko II jest odpowiedniej długości (oraz SEAT/ Ibiza / Toledo/
Jetta II). Natomiast końcówka drążka od golfa I. O numerze 191 419 803.


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

Edytowane przez juras dnia 22-09-2008 14:32