Autor |
944 Turbo drgania na kierownicy + zbieżność |
Kubagrudz
Użytkownik
Postów: 98
Miejscowość: Skarżysko_Kamienna
Data rejestracji: 02.11.17 |
Dodane dnia 19-05-2022 15:21 |
|
|
Witam szanowne grono, Szybkie pytanie, mam lekki drgania na kierownicy przy jezdzie ale nie w czasie hamowania tylko podczas jazdy - co nalezy sprawdzic czy wymienic?
Drugie pytanie - zbieżnośc - czy każdy zakład poradzi sobie z ustawieniem zbieżności? kierownica jest krzywo...
Porsche 944 Turbo 86' |
|
Autor |
RE: 944 Turbo drgania na kierownicy + zbieżność |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 19-05-2022 15:33 |
|
|
Zacznij od luzów i (tylko) sprawdzenia geometrii. Geometrię sprawdzą Ci wszędzie, ale z ustawieniem... Jakbyś miał bliżej, to bym powiedział, żebyś do mnie podjechał
Zbieżność na przednich kołach trzeba ustawiać przy założonym rozpieraku o sile 150N - zapytaj czy mają
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: 944 Turbo drgania na kierownicy + zbieżność |
AdamWalenda
Użytkownik
Postów: 1192
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11 |
Dodane dnia 19-05-2022 17:12 |
|
|
Wyważyć koła, sprawdzić opony czy guzów nie ma, sprawdzić luzy zawieszenia. Nie wiem co masz za felgi ale jak niefabryczne to może brakuje pierścieni centrujących. Oczyścić punkty styku felgi ale oczywista oczywistość. Jak zbieżność ok, i auto jedzie prosto to może kwestia przestawienia kierownicy o ząbek. Jak nie to na geometrie. Każdy kto ma dane diagnostyczne Auto datę itp. i dobry sprzęt do geometrii a nie na "patyk" powinien ogarnąć. |
|
Autor |
RE: 944 Turbo drgania na kierownicy + zbieżność |
Duke
Użytkownik
Postów: 1216
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14 |
Dodane dnia 19-05-2022 17:15 |
|
|
kondzi napisał/a:
Zacznij od luzów i (tylko) sprawdzenia geometrii. Geometrię sprawdzą Ci wszędzie, ale z ustawieniem... Jakbyś miał bliżej, to bym powiedział, żebyś do mnie podjechał
Zbieżność na przednich kołach trzeba ustawiać przy założonym rozpieraku o sile 150N - zapytaj czy mają
Kondzi, ustawiasz perfekcyjnie geometrię, to jest możliwie z zerowymi tolerancjami -> coś w stylu max 3" różnicy lewa prawa strona? Ustawiasz wysokośc zawieszenia? Jak tak, daj proszę namiar na siebie, mam dość byle jakich zakładów co to niby geometrię ustawiają, Huntery za grube $$$, cuda wianki, a wiedzy i umiejętności brak.
In:
2009 Audi S4 416KM manual, torsen + szpera
1989 Porsche 944 S2 Guards Red, Szwajcar
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944 Celebration Edition (M757)
Edytowane przez Duke dnia 19-05-2022 17:16 |
|
Autor |
RE: 944 Turbo drgania na kierownicy + zbieżność |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 20-05-2022 21:04 |
|
|
Duke ja mam starą poczciwą precyzję bydgoszcz, bez komputerów, ale z 4 głowicami więc mogę wszystko co trzeba ustawić
Namiary masz w stopce, kliknij w obrazek i się dokopiesz do kontaktu.
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: 944 Turbo drgania na kierownicy + zbieżność |
Duke
Użytkownik
Postów: 1216
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14 |
Dodane dnia 22-05-2022 15:35 |
|
|
kondzi napisał/a:
Duke ja mam starą poczciwą precyzję bydgoszcz, bez komputerów, ale z 4 głowicami więc mogę wszystko co trzeba ustawić
Namiary masz w stopce, kliknij w obrazek i się dokopiesz do kontaktu.
Pojechałbym, może i dla sportu te 170km, ale nie mam czasu : (.
Zamierzam do RS Team zadzwonić jutro dowiedzieć się czy ogarną tak jak chcę. Czy możesz coś więcej napisać o tej rozpórce? Masz jakiś manual serwisowy mówiący o tym?
Adam, a gdzie Ty ustawiasz geometrię?
In:
2009 Audi S4 416KM manual, torsen + szpera
1989 Porsche 944 S2 Guards Red, Szwajcar
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944 Celebration Edition (M757) |
|
Autor |
RE: 944 Turbo drgania na kierownicy + zbieżność |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 22-05-2022 20:20 |
|
|
Wiesz co zarówno w katalogu papierowym od precyzji tak mam, jak i w manualu serwisowym 924 tak też jest napisane. Mercedesy stare mają 100N na ten przykład. Potrzebujesz jeszcze klucz do ustawienia tylnego zawiasu dedykowany do prosiaków, a reszta to już umiejętności ustawiającego. Zrobiłbym Ci zdjęcie ustawień, ale akurat wyjechałem i wracam w czwartek wieczorem. Mam też zapisane gdzieś zoptymalizowane ustawienia alternatywne do tych fabrycznych. Odezwij się jak coś w czwartek wieczór / piątek telefonicznie.
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: 944 Turbo drgania na kierownicy + zbieżność |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 22-05-2022 21:06 |
|
|
Sprawdź jeszcze, czy nie masz luzu na łożysku piasty. Może wystarczy dociągnąć nakrętkę.
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: 944 Turbo drgania na kierownicy + zbieżność |
Duke
Użytkownik
Postów: 1216
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14 |
Dodane dnia 23-05-2022 10:17 |
|
|
kondzi napisał/a:
Wiesz co zarówno w katalogu papierowym od precyzji tak mam, jak i w manualu serwisowym 924 tak też jest napisane. Mercedesy stare mają 100N na ten przykład. Potrzebujesz jeszcze klucz do ustawienia tylnego zawiasu dedykowany do prosiaków, a reszta to już umiejętności ustawiającego. Zrobiłbym Ci zdjęcie ustawień, ale akurat wyjechałem i wracam w czwartek wieczorem. Mam też zapisane gdzieś zoptymalizowane ustawienia alternatywne do tych fabrycznych. Odezwij się jak coś w czwartek wieczór / piątek telefonicznie.
Dobrze, super, będę dzwonić, jestem ciekawy co zmieniłeś w oryginalnych ustawieniach .
In:
2009 Audi S4 416KM manual, torsen + szpera
1989 Porsche 944 S2 Guards Red, Szwajcar
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944 Celebration Edition (M757) |
|
Autor |
RE: 944 Turbo drgania na kierownicy + zbieżność |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 23-05-2022 16:05 |
|
|
Andrew napisał/a:
Sprawdź jeszcze, czy nie masz luzu na łożysku piasty. Może wystarczy dociągnąć nakrętkę.
Łożysko łatwo wyeliminować - jak skręcasz to łożysko po zewnętrznej łuku się dociska i nie drży nic. Jak w drugą stronę zakręt i drży to jest szansa, że to łożysko koła. Ale nie sądzę prawdę mówiąc, żeby było to łożysko.
No ale ale, my tu sobie gadamy, a czy Kuba już coś sprawdził? Jak sytuacja?
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|