Autor |
silnik gasnie po odkreceniu korka oleju+biale chmury |
gti69
Użytkownik
Postów: 40
Miejscowość: Opole / Glasgow UK
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 05-05-2008 15:13 |
|
|
hej
wczoraj, z pomoca kolegi z forum sciro/corrado zabralem sie troche za prosiaczka
mialem problemz odpalaniem na zimnym - ogolnie zaplon byl przestawiony - sprawidzilismy pasek rozrzadu i jest ustawiony dobrze
kolega podkrecil troche mieszanke na rozdzielaczu paliwa i auto teraz odpala bez wiekszych problemow, jednakze zauwazylismy 'maly' problem a mianowicie kiedy silnik sobie chodzi i odkrece korek wlewu oleju, to zdycha
kolega powiedzial ze to przedmuchy na pierscieniach i nie ma za dobrej kompresji... hmm co o tym sadzicie? pozatym jak go przygazuje to bialy dymm - pojezdzilismy troche i za nami zaslona dymna sie robila - chociaz buta wciaz ma
druga sprawa - stukanie zaworow? - on stwierdzil ze olej jest za rzadki i nie wypelnia w pelni yyy szklanek? (sorry ale ja jeszcze nie tak zaawansowany mechanicznie wiec prosze nie bluzgac na mnie) i dlatego ze nie wypelnia to sobie tak stuka...
co myslicie o jego diagnozie i hmm czy odratowanie silniczka bedzie w miare bezproblemowe?
pozdro 700
tomek
[img]http://i142.photobucket.com/albums/r111/tomtomek/forweb.jpg[/img] |
|
Autor |
RE: silnik gasnie po odkreceniu korka oleju+biale chmury |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 05-05-2008 15:31 |
|
|
Po pierwsze Twoj mechanik z calym szacunkiem nie zna sie na 924...
W 924 nie ma hydraulicznych zaworow wiec nie ma sie co tam wypelniac - stukanie zaworow to albo złe ich ustawienie albo powybijany walek lub szklanki - albo jedno i drugie. Co do gasniecia - temat byl juz poruszany na forum - sprawdz podlaczenie odmy - prawdopodobnie masz ja zalozana za klapa przeplywomierza a to zle. Odkrecajac korek wpuszczasz w tym momencie lewe powietrze za przeplywomierz i samochod gasnie.
Jesli chodzi o siwy dym - jesli auto stalo to moze zapiekly sie pierscienie albo wtryski leja???
|
|
Autor |
RE: silnik gasnie po odkreceniu korka oleju+biale chmury |
Wulkan
Użytkownik
Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07 |
Dodane dnia 05-05-2008 17:00 |
|
|
Co do podpiecia odmy, tak wlasnie mialem, ze po odkreceniu korka wlewu oleju, silnik gasl. Po przepieciu odmy wg wskazowek kolegow - przed przeplywomierzem (dzieki) problem ustal.
Jednak czytalem troche i ten problem-nie problem z gasnacym silnikiem po odkreceniu korka wlewu oleju - wg. jednego zrodla jest typowy i nie jest poczytywany jako problem a jako jedna z cech K-Jetronika przy polaczeniu odmy za przeplywomierzem. K-Jetronic jest powiem bardoz na wszelkie nieszczelnosci wrazliwy.
Sprawdz gdzie masz podpieta odme, czy w plastikowy lacznik miedzy przepustnica a przeplywomierzem (rozdzielaczem paliwa) - najpewniej tak masz. Czy do podstawy obudopwy filtra powietrza (przez przeplywomierzem).
Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm
Porsche 924 1982r NA
Edytowane przez Wulkan dnia 05-05-2008 23:23 |
|
Autor |
RE: silnik gasnie po odkreceniu korka oleju+biale chmury |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 05-05-2008 21:10 |
|
|
kurna belek jak mowi edyta.. z tego co ja wiem kazdy no moze prawie kazdy silnik bezynowy co ma wtrysk i przepustke gasnie jak jest na wolnych obrotach po odkreceniu korka oleju, dasz mu ok 1500 obrotuw podcisnienie sie zmiejsza i juz nie gasnie.. na pelnym gazie podcisnienie wogule prawie sie nie wytwaza..., mowa o podcisnieniu w bloku silnika,
a w mojej 924 odma byla wpieta za przepustka i tak jest raczej orginalnie
Edytowane przez troll oslo dnia 05-05-2008 21:11 |
|
Autor |
RE: silnik gasnie po odkreceniu korka oleju+biale chmury |
wlochaty
Użytkownik
Postów: 343
Miejscowość: bydgoszcz
Data rejestracji: 24.01.07 |
Dodane dnia 05-05-2008 22:56 |
|
|
Sprawdziłem dzisiaj i w moim 924 jak odkręcę korek oleju to chodzi równo i nic sie nie dzieje, widać jedynie ja leje się olej na wałek rozrządu, to wszystko oczywiście na wolnych obrotach czyli jakies 900.
924 '78 Ty jesteś starym gratem ja Cie naprawie zatem -crash test
924 '79 sprzedałem
944 '83 magazyn częsci
944 '86 sprzedane
924 '77 szybkie przywracanie do życia
sprzedam pełno wszelakich części do 924 i 944 kontakt 792-354-232 |
|
Autor |
RE: silnik gasnie po odkreceniu korka oleju+biale chmury |
Wulkan
Użytkownik
Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07 |
Dodane dnia 05-05-2008 23:24 |
|
|
Masz pewnie odmę podpieta do obudowy filtra powietrza. Czy nie tak?
Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm
Porsche 924 1982r NA |
|
Autor |
RE: silnik gasnie po odkreceniu korka oleju+biale chmury |
gti69
Użytkownik
Postów: 40
Miejscowość: Opole / Glasgow UK
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 06-05-2008 21:11 |
|
|
hmm odma? a ktory to przewod w porsche? bo w moim sciro odma idzie od pokrywy zaworow... hmm moze ktos zaznaczyc lub sprawdzic jak to wyglada u mnie..
oto foty
(czy problem z zimnym startem moze byc zwiazany z zaworem dodatkowego powietrza?)
[img]http://i142.photobucket.com/albums/r111/tomtomek/CIMG6737.jpg[/img]
[img]http://i142.photobucket.com/albums/r111/tomtomek/CIMG6738.jpg[/img]
dzieki
tomek
[img]http://i142.photobucket.com/albums/r111/tomtomek/forweb.jpg[/img] |
|
Autor |
RE: silnik gasnie po odkreceniu korka oleju+biale chmury |
Filip
Użytkownik
Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 07-05-2008 07:42 |
|
|
Na powyzszych zdjeciach nie widac odmy.Dla uściślenia rozumiem, że chodzi tu o przewód odpowietrzający skrzynię korbową.
Przewód ten idzie od bloku silnika - tam jest taka jakby kula zakończona króćcem (zaraz obok uchwytu silnika-tego co łączy silnik z poduszką). Z drugiej strony podłączony jest do obudowy tarczy spiętrzającej przepływomierza powietrza :-). U mnie zauważyłem że był tylko załozony jakiś chamski wąż ogrodowy więc przy okazji picowania bolidu założę coś porządnego. Dzisiaj planuję garaż to cyknę fotkę. |
|