Autor |
Luzy tłoka |
Filip
Użytkownik
Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 05-05-2008 19:45 |
|
|
Panowie! Zgroza! Przy okazji zdjęcia głowicy okazało się że mogę poruszać tłokiem na wszystkie strony. Ma tak z 1mm luzu w górnym położeniu. Teoretycznie powinien maksymalnie sie mulić i hałasować i żreć olej a tu nic takiego się narazie nie działo. Nie był super szybki ale ponad 200km/h chodził bez problemów. Czy to są normalne luzy które znikają po nagrzaniu się tłoka? |
|
Autor |
RE: Luzy tłoka |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 05-05-2008 22:23 |
|
|
1mm??? Moim zdaniem niemozliwe... roznica miedzy srednicami cylindra i tloka nowego standardowo wynosi 0,03mm. W miare zuzywania sie gladzi cylindrowej i tloka roznica ta sie zwieksza ale moim zdaniem 0.1mm nie przekroczy. A przy takim luzie raczej tlokiem nie poruszasz na wszystkie strony. Jezeli masz takie luzy to ja wyjalbym przynajmniej jeden tlok i zmierzyl srednice cylindra i tloka. Moze sie okazac ze ktos cos wczersniej kombinowal z silnikiem... |
|
Autor |
RE: Luzy tłoka |
Wulkan
Użytkownik
Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07 |
Dodane dnia 05-05-2008 22:34 |
|
|
Hmmmm, trzeba tez wziasc poprawke na owalizacje tloka oraz na to ze w czesci ,,pierscieniowej" tlok ma mniejsza srednice niz w czesci prowadzacej - czyli mierzac plaszcz tloka w plaszczyznie prostopadlej do osi sworznia tlokowego. A przed rozbiorka silnik bral olej? Moim zdaniem nie ma co przesadzac, jesli nie ma wyczuwalnego progu na gladzi cylindrowej w miesscu gdzie dochodzi gorny pierscien uszczelniajacy tloka, to i tloki nie powinny byc az tak tragicznie luzne.
Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm
Porsche 924 1982r NA |
|
Autor |
RE: Luzy tłoka |
Filip
Użytkownik
Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 05-05-2008 23:58 |
|
|
Zgadzam się z Wami. Parametry silnika są dobre, nie dymił, oleju nie brał a przynajmniej nie dało się za bardzo zauważyć. Na gładziach cylindra widocznę są ślady po honowaniu. Ważna infornacja: w górnym polożeniu tłok trochę przepuszcza olej a w dolnym już ani trochę. Spróbuję to zfilmować. |
|
Autor |
RE: Luzy tłoka |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 06-05-2008 10:17 |
|
|
Też mię to zastanawiało. W moim tłok miał luz jak cholera. I się zastanawiałem czy to wynika z konstrukcji tego silnika czy zużycia.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Luzy tłoka |
Wulkan
Użytkownik
Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07 |
Dodane dnia 06-05-2008 10:29 |
|
|
Jak masz dostep do srednicówki obslugujacej srednice okolo 86mm, to pomierz cylindry w kilku miejscach, powiedzmy dzielac cylinder w plaszczyznie pionowej na 3 czesci, a pomiary w kazdej z tych stref wykonuj w kilku polozeniach na obwodzie. Wyniki usrednij. Bedziesz mial obraz jak bardzo masz sfatygowane cylindry.
PS: Jak silnik nie sprawial klopotow, ja bym zakladal i jezdzil. Najgorzej to przekombinowac.
Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm
Porsche 924 1982r NA |
|
Autor |
RE: Luzy tłoka |
Filip
Użytkownik
Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 06-05-2008 10:32 |
|
|
Moja teza jest taka: tłok jest aluminiowy i z tego powodu jego rozszerzalność cieplna jest duzo większa niż żeliwnego bloku. W związku z tym po rozgrzaniu się tłoka luzy same zanikają. Co prawda blok też się rozszerza ale nie aż tak bardzo jak tłok. Są samochody których tłoki zawierają wkładki zapobiegające nadmiernemu rozszerzaniu się ale czy 924 je ma - wątpię. Pomiary sprężania powiedzą prawdę. |
|
Autor |
RE: Luzy tłoka |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 06-05-2008 11:05 |
|
|
Nie wiem czy pomiary sprężania coś ci powiedzą. U mnie tłok był luźny co mnie trochę dziwiło ale się tak dobrze na tym nie znałem a nikt z fachowców nic nie mówił, że coś jest nie tak więc złożyłem silnik z powrotem z nowymi pierścieniami. Sprężanie było rewelacja a olej wciągał litrami (i to raczej nie przez głowicę bo była zrobiona cała).
No i teraz się zastanawiam czy to zużycie oleju to nie była zasługa właśnie tego, że nie powinno być takiego luzu. Widziałem to w MB 190 i tam się ruszyć tłoka w cylindrze nie da. Dlatego też mnie ciekawi czy w 924 tak ma być czy nie ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Luzy tłoka |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 06-05-2008 19:20 |
|
|
nie wiem czy dobrze mysle ale tulej sie zuzywa chyba szybciej niz tlok tak mnie sie wydaje poniewaz jest "skrobana" przez pierscienie a tlok sie tylko ociera i w dodatku na duzej powiezchni zakładam ze 70% luzu miedzy tlokiem a tuleja jest wlasnie na tulei czyli jak robimy szybki remont i wkladamy nowe pierscienie bez szlifu to zamki powinny miec szpare
chcwila bedzie to poprostu widac na gorze tuleii szy jest schodek i jak duzy |
|
Autor |
RE: Luzy tłoka |
wlochaty
Użytkownik
Postów: 343
Miejscowość: bydgoszcz
Data rejestracji: 24.01.07 |
Dodane dnia 06-05-2008 22:42 |
|
|
Wiem, że mój komentarz nie jest związany z 924, ale miałem kiedyś crosa cz380 i tam tłok miał przynajmiej 2mm luzu, a i tak sie tłok zapiekał i stawał. Tak jak wyżej wspomniał kolega tłoki w wyniku temperatury "puchną" przez co luz się zmiejsza. Moim zdaniem jedyne co możesz sprawdzić to włożyć sam pierścień w cylinder i zobaczyć jaka będzie przerwa. Ja nie dawno robiłem uszczelke pod głowica i coś mi się kojarzy, że tłokiem nie mogłem nawet drgnąć...
924 '78 Ty jesteś starym gratem ja Cie naprawie zatem -crash test
924 '79 sprzedałem
944 '83 magazyn częsci
944 '86 sprzedane
924 '77 szybkie przywracanie do życia
sprzedam pełno wszelakich części do 924 i 944 kontakt 792-354-232 |
|