924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Osprzęt K-Jet a obroty
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 03-09-2008 16:29
Normalia:

Dodatkowy wtrysk, jest sterowany przekaźnikiem czasowym (?) oraz czujnikiem temperatury cieczy ( tym który jest wkręcony w blok silnika )

Zawór dodatkowego powietrza jest sterowany tylko i wyłącznie grzałką, która jest zasilana przez 12V dochodzący przez wpinaną wtyczkę i wtedy bimetal wygina sprężynę, która przesuwa klapkę zasłaniając otwór (?)

Regulator paliwa też ma grzałkę, w zależności od temperatury bimetal przesuwa suwaczek, który dozuje ciśnienie paliwa (?)

1.Czy to co napisałem jest prawdą ?
2.Co może być powodem, że obroty rosną proporcionalnie do temperatury silnika ? ( lejący 5ty wtrysk? )
3.Gdzie znajduje się ewentualny przekaźnik czasowy ?
4.Czy sposobem na gasnącą żarówkę mogę sprawdzić wyłączanie 5tego wtrysku?
5.Czy zawór dodatkowego powietrza można sprawdzić tylko tak, że zagrzać silnik i go wyjąć i obczaić czy się zamknęła klapka ?

Prawda: padło auto, nie pali, wymieniłem świece, regulator paliwa, uszczelniłem dolot, odpalił, krzywo chodził, zamieszałem mieszanką, działał, miał przyduszenie przy ok 3-4 tys obrotów, zamieszałem mieszanką, już jest but. Ale pozostał głupi objaw ( który wlekł się od początku - rosnące obroty )


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Osprzęt K-Jet a obroty
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 03-09-2008 17:02
Ad a. Dodatkowy wtrysk tylko przez czujnik termiczno czasowy.
Ad b. Zawór dodatk powietrza z grzałki i ciepła silnika bo jest przytulony do kolektora ssącego.
Ad c. Regulator paliwa nie ma grzałki.

Ja stawiam na nie domykający się zawór dodatkowego powietrza. Zobacz czy prąd ci do niego dochodzi.


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Osprzęt K-Jet a obroty
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 03-09-2008 17:59
juras napisał/a:
Ad a. Dodatkowy wtrysk tylko przez czujnik termiczno czasowy.
Ad b. Zawór dodatk powietrza z grzałki i ciepła silnika bo jest przytulony do kolektora ssącego.
Ad c. Regulator paliwa nie ma grzałki.

Ja stawiam na nie domykający się zawór dodatkowego powietrza. Zobacz czy prąd ci do niego dochodzi.


odp ad a: dziekuje
odp ad b: mam 3 zapasowe, sprawdze prąd
odp ad c: nie ma grzałki? to jak zmienia w zależności od temperatury cisnienie ? po co ma w takim razie wtyczke ?

posprawdzam ten zawór, bo jakoś on mi podpadł i 5ty wrtysk... smiley


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Osprzęt K-Jet a obroty
ElastiC
Użytkownik



Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 03-09-2008 18:32
5ty wtrysk daje czadu tylko przy kreceniu rozrusznikiem - z tego co czaje po schematach i jego faktycznej roli, czyli "wtryskiwacza rozruchowego" smiley


elastic 4542351 www.d16.pl
Autor RE: Osprzęt K-Jet a obroty
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 03-09-2008 18:36
ale.... smiley

nie powinien sie zalaczac na cieplym silniku i nie hula podczas krecenia rozrusznikiem tylko pare sekund po odpaleniu i dlatego jest czujnik termiczno-czasowy smiley


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Osprzęt K-Jet a obroty
wlochaty
Użytkownik

Postów: 343
Miejscowość: bydgoszcz
Data rejestracji: 24.01.07
Dodane dnia 03-09-2008 21:06
najprosciej wyjmij 5ty wtrysk odlacz wtyczke od 5tego wtrysku i na zimnym silniku zobacz czy leje...jesli leje to mozesz go wyrzucic jesli nie to wloz go spowrotem i na cieplym silniku jak bedzie wchodzil na wyzsze obroty (samoczynnie oczywiscie) to odlacz wtyczke.
Jeszcze wykres zawor dodatkowego powietrza podlacz pod aku i po kilku sekundach powinien sie zamknac, jak sie zamyka to sprawdz przewody gumowe na dolocie te co ide do i od zaworu dodatkowego powietrza.
Jeszcze jedno to zobacz w jakim stanie masz uszczelniacze wtryskow paliwa, bo ja niedawno zmienilem i zaczal rozno chodzic....



924 '78 Ty jesteś starym gratem ja Cie naprawie zatemsmiley -crash test
924 '79 sprzedałem
944 '83 magazyn częscismiley
944 '86 sprzedanesmiley
924 '77 smiley szybkie przywracanie do życia
sprzedam pełno wszelakich części do 924 i 944 kontakt 792-354-232
7707863
Autor RE: Osprzęt K-Jet a obroty
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 04-09-2008 00:13
Chyba mamy nieporozumienie. Jeśli chodzi o regulator ciśnienia paliwa zwany warmup regulatorem (zamocowany z tyłu kolektora ssącego) to jest on rzeczywiście ogrzewany grzałką i ciepłem silnika. Opisywałem go w "jak to zrobić" i przerobić by można regulować w nim ciśnienie. Przejrzyj posty.

Bo pomyślałem, że chodzi ci o wtyczkę idącą do zaworu zamocowanego przy rozdzielaczu wtrysku. To jest to zawór wzbogacający mieszankę na rozruchu ciepłego silnika.



2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Osprzęt K-Jet a obroty
Bilek
Użytkownik



Postów: 224
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.06.06
Dodane dnia 04-09-2008 07:51
U mnie problemy z obrotami ( po odpaleniu silnika obroty były w porządku, po chwili wzrastały do około 1600 - 2000 obr/min po czym po nagrzaniu silnika spadały do około 400 - 600) oraz dławieniem silnika na wysokich obrotach spowodowany był uszkodzeniem właśnie warm-up regulatora przez co podawał złe ciśnienie na wtryski (za wysokie na zimnym silniku za niskie na ciepłym) i nie można było go w żaden sposób wyregulować. A w sieci znalazłem całkiem przyjemny opis K-Jet'a: http://www.asashop.org/autoinc/june97/techtips.htm


Porsche 924 '82 zabytek
Porsche 944 '83 zbytek

Edytowane przez Bilek dnia 04-09-2008 07:52
Autor RE: Osprzęt K-Jet a obroty
sufjaf
Użytkownik



Postów: 251
Miejscowość: Orzesze
Data rejestracji: 18.07.07
Dodane dnia 04-09-2008 09:48
Za wysokie obroty na ciepłym silniku to konsekwencja kompilacji zbyt dużej dawki paliwa oraz dodatkowego powietrza.

Za dużo paliwa masz ponieważ:
- warmup nie ogranicza ciśnienia paliwa po rozgrzaniu
lub
- rozregulowałeś k-jet

za dużo powietrza masz ponieważ:
- zawór dodatkowego powietrza się nie domyka po kilku minutach od uruchomienia silnika
lub
- silnik bierze lewe powietrze

Ja po własnych regulacjach k-jeta miałem podobną sytuację (wcześniej silnik zalewało kilka sekund po odpaleniu). Sprawny był zawór dodatkowego powietrza oraz warmup. Pomogła tylko regulacja k-jeta przeprowadzona przez fachmana (rozmawialiśmy o tym na zlocie).

Podobny temat wałkowałem jakiś czas temu i dzięki nieocenionej pomocy forumowiczów udało się problem rozwiązać i uruchomić prosiakasmiley

Link poniżej:
http://924.pl/forum/viewthread.php?rowstart=20&forum_id=9&thread_id=447#post_15963

Radzę nie kombinować za bardzo z regulacją k-jeta, ponieważ możesz za mocno wkręcić śrubę regulacyjną. Mnie niestety śruba wpadła do wnętrza k-jeta smiley i miałem sporo zabawy aby ją ponownie umieścić tam gdzie trzeba. smiley


___________________________
Sufjaf eee.. znaczy Tomek smiley

911 996 '05 targa
boxster 987 '05
supra MKIII 4.0 V8 Lexus power smiley
Mercedes W202 smiley
Audi A4 Cabrio quattro 3.0 ASN
Allroad BAU
hmm Peugeot 508
Autor RE: Osprzęt K-Jet a obroty
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 04-09-2008 16:22
u mnie regulacja jest okay, bo bylem na analizatorze spalin, wiec sam sobie dobrze pokrecilem srubką smiley tylko coś gdzieś mam nie tak smiley

ale dojde do tego smiley


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Osprzęt K-Jet a obroty
troll oslo
Użytkownik

Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07
Dodane dnia 04-09-2008 19:46
pisalem juz na temat bimetalowego regulatora obrotow.. u mnie sie zamykal ale nie byl szczelny... kupilem NOWKE za 700 zl i jest okay ladne wolne na zimnym i nie za szybkie 0kolo 900 na cieplym, zadnych zawiech lub chwian silnikiem jak przed,

Edytowane przez troll oslo dnia 04-09-2008 19:54