924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Dziwny problem z odpaleniem
sliwa
Użytkownik



Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06
Dodane dnia 05-10-2008 14:28
Witam
Po ostatniej przejażdżce wjeżdzając na dzialkę zauważyłem, że na wskaźniku temp. silnika kreska zaczyna wchodzić na czerwone pole. Wyłączyłem silnik, ale za późno. Zagotowal się i wylał płyn z chlodnicy. Prawdopodobnie padł termostat, więc go wymontowałem i tu zaczęło się dziać nie dobrze. Kiedyś sprawdzałem ów termostat i nie było żadnego problemu z odpaleniem, czy jazdą... a teraz pali na ok. 3 sekundy, po czym gaśnie. Bez względu na to czy termostat jest czy go nie ma. W czym problem? Jak mu zaradzić?
pzdr
Michał


Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą
Autor RE: Dziwny problem z odpaleniem
madmat76
Użytkownik

Postów: 146
Miejscowość: gdansk
Data rejestracji: 15.04.08
Dodane dnia 05-10-2008 14:50
uszczelka pod glowica kaput?smiley
Autor RE: Dziwny problem z odpaleniem
sliwa
Użytkownik



Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06
Dodane dnia 09-10-2008 21:47
ponawiam pytanie, bo nie sądze, żeby była to uszczelka pod głowicą, a chęć przejażdżki rośnie z dnia na dzień.


Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą
Autor RE: Dziwny problem z odpaleniem
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 09-10-2008 22:47
Jesli po przegrzaniu zaczely sie dzic dziwne rzeczy to tez bym obstawial glowice. Odkrec korek ukladu chlodzenia, rozgrzej auto, zostaw korek otwarty niech ostygnie i zobacz czy sie powtorzy. Ja u siebie juz tak mialem, ze plyn chlodniczy podciekal pod glowice i przylewal swiece zaplonowe...
31356497
Autor RE: Dziwny problem z odpaleniem
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 10-10-2008 00:29
sliwa napisał/a:
a teraz pali na ok. 3 sekundy, po czym gaśnie.


michal928 napisał/a:Odkrec korek ukladu chlodzenia, rozgrzej auto, zostaw korek otwarty niech ostygnie i zobacz czy sie powtorzy.

No commentsmiley

Równie dobrze może to być zbieg okoliczności i niekoniecznie głowica jest problemem. Zacząłbym od podstaw.. zapłon (aparat), układ paliwowy.. Jeśli chwilę chodzi i gaśnie, to może zanikać iskra lub nie dostaje paliwa. Nie ma się co nastawiać na najgorszesmiley
Autor RE: Dziwny problem z odpaleniem
Filip
Użytkownik



Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 10-10-2008 09:34
Ja przypuszczam, ze sprawa moze dotyczyc czujnika hot-startu. Nie pamietam dokladnie szczegolow ale czujnik w zaleznosci od temperatury silnika przy uruchomieniu go wzbogaca mieszanke przez chwile i pozwala silnikowi pracowac mimo niskiej temperatury. O ile pamietam jest tu ustawione na kilka sekund. Po krotkim czasie sie wylacza. Na forum jest o tym wspomniane wiecej wiec poszukaj.
Jesli chodzi o uszczelke to rozne objawy by o jej przepaleniu informowaly ale raczej nie to.
A jak odpalasz i silnik chwyci na te 3 sekundy to jak bedziesz energicznie poruszal pedalem gazu to nie potrzymasz jego pracy? nie da rady? To troche by bylo podejrzane ze uklad zaplonowy pracuje przy zapalaniu i nagle po paru sekundach sie poddaje. Mnie to wyglada na podawanie mieszanki. Sprawdz czy wtyczki od czujnikow temperatury sa na swoich miejscach.
1363292
Autor RE: Dziwny problem z odpaleniem
porsche89
Użytkownik

Postów: 1218
Miejscowość: Łazy Woj.Górny Śląsk
Data rejestracji: 30.04.06
Dodane dnia 11-10-2008 05:05
Jeżeli to uszczelka to łatwo sprawdzisz.Objawy są nastepujące :
woda w oleju (podniesiony poziom oleju barwa brunatna) lub
olej w wodzie ( w zbiorniku wyrównawczym plyn nie przypominający plynu chlodniczego ) w zależności od uszkodzenia uszcelki.


944 2,7 '86/'89 kombinacja z trzech dawców lub z czterech teraz S2 look -Już u ludzi
924 2.0 '82
944 2,5 '84
Jeden rower górski
Czarna taczka '06
9895738
Autor RE: Dziwny problem z odpaleniem
sliwa
Użytkownik



Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06
Dodane dnia 16-11-2008 12:45
Rozkręciłem, skręciłem i pali. Pali i jeździ jak dawniej, ale! Założyłem nowy termostat i wybrałem się na przejażdżkę. Ok. pół godziny uradowanego pyska, ale po powrocie znów się zrzygał smiley Co dalej sprawdzac? Co robić?

Ps. Teraz moje 924 to rzeczywiście "Porsche na zakupy", bo nie zdąży sie rozgrzac zanim do sklepu dojade smiley


Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą
Autor RE: Dziwny problem z odpaleniem
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 16-11-2008 17:09
Znaczy, że wciąż nie wiesz dlaczego się gotuje??

A wentylator działa Ci poprawnie? Ja miałem problem z przegrzewaniem i okazało się, że nie za każdym razem włącza się wiatrak... Sprawdź, bo konsekwencje zagotowanego silnika mogą być nieprzyjemne.

A co do pękniętej uszczelki pod głowicą... Z doświadczenia wiem, że najbardziej widoczne objawy to:
- ubytki płynu chłodniczego
- zwiększone ciśnienie w układzie - po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego słychać syk.

Chyba niekoniecznie musi być olej w wodzie lub woda w oleju, bo woda może dostawać się do cylindra.


Don't panic!

Edytowane przez miniver dnia 16-11-2008 17:11
8388751