924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor pomiar ciśnienia oleju
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 14-11-2008 18:13
Mój stary czujnik ciśnienia oleju dawał często dziwne odczyty, więc wymieniłem go na inny używany i teraz miewam dyskotekę na desce rozdzielczej... A ja dyskotek nie lubię.. Stąd pytanie: czy ktoś z Was sprawdzał ciśnienie oleju w 924 za pomocą zewnętrznego miernika/ próbnika ciśnienia oleju? Zastanawiam się czy to w ogóle jest możliwe - mój mechanik mówi, że miernikiem, który ma nie może się wpiąć, bo jest tam za mało miejsca...


Don't panic!
8388751
Autor RE: pomiar ciśnienia oleju
madmat76
Użytkownik

Postów: 146
Miejscowość: gdansk
Data rejestracji: 15.04.08
Dodane dnia 14-11-2008 18:59
powiem ci ze jestem zdziwiony tymi dziwnymi odczytami za mojego uzytkowania prosiaczka manometr przy zimnym silniku pokzzywal prawie maxa przy rozgrzanym na wolnych obrotach cisnienie spadalo przy dodaniu gazu pokazywal trzy czwarte ale zeby swirowal? smiley
Autor RE: pomiar ciśnienia oleju
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 15-11-2008 15:26
Kiedy go przejąłem było dokładnie tak jak piszesz... Później czasem mu się przestawiała skala, a ostatnio działo się to coraz częściej.. Dosyć mam żonglowania czujnikami, chcę podpiąć pod zewnętrzny miernik, żeby wiedzieć czy mam kupić nowy czujnik, czy nowy silnik smiley

Rozumiem, że nikt nie bawił się w ten sposób?? W poniedziałek spróbuję podjechać do jakiegoś 'profesjonalnego' zakładu i wypytać..


Don't panic!
8388751
Autor RE: pomiar ciśnienia oleju
madmat76
Użytkownik

Postów: 146
Miejscowość: gdansk
Data rejestracji: 15.04.08
Dodane dnia 15-11-2008 16:10
wina za te hop-sztosy ponosi na 100% czujnik ale sprawdz instalke w komorze silnia moze sie gdzies przetarla lub przejarala a skoro kontrolka olejowa gasnie to cisnienie jest moim zdaniem git te manometry w prosiaku sa po to zeby wkur ................ a co pokazuje ci voltomierz na pewno bzdury przy zalaczonych swiatlach pokazuje 12v tak jak by nie bylo ladowania a miernik zewnetrzny pokazuje cos innego..................smiley
Autor RE: pomiar ciśnienia oleju
sufjaf
Użytkownik



Postów: 251
Miejscowość: Orzesze
Data rejestracji: 18.07.07
Dodane dnia 15-11-2008 16:30
Proponuję abyś sprawdził masę -u mnie to była przyczyna dziwnych wskazań.


___________________________
Sufjaf eee.. znaczy Tomek smiley

911 996 '05 targa
boxster 987 '05
supra MKIII 4.0 V8 Lexus power smiley
Mercedes W202 smiley
Audi A4 Cabrio quattro 3.0 ASN
Allroad BAU
hmm Peugeot 508
Autor RE: pomiar ciśnienia oleju
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 15-11-2008 17:13
Zgadza się, wszystkie dodatkowe zegarki są po to, żeby wku...rzać..

Przy okazji jeszcze jedna prośba - mógłby ktoś obrazowo opisać, w którym dokładnie miejscu wskaźniki są umasowione?


Don't panic!

Edytowane przez miniver dnia 15-11-2008 17:13
8388751
Autor RE: pomiar ciśnienia oleju
dpacior
Użytkownik



Postów: 149
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 02.03.06
Dodane dnia 15-11-2008 18:37
A tak na marginesie, to jak powinno wygladac wskazanie tego cisnienia? tak jak opisuje madmat? Czyli na zimnym silniku max, potem w okolicy polowy, wiecej po wcisnieciu gazu?


--
Pozdrawiam
Darek

Porsche 944s2 M030 90r.

Edytowane przez dpacior dnia 15-11-2008 18:38
1431886
Autor RE: pomiar ciśnienia oleju
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 15-11-2008 20:07
no na zimnym silniku ojej jest gęstszy i ciśnienie wyższe
przy normalnej temperaturze pracy (temp. oleju 80-100) ciśnienie oleju wynosi min 4 bary tak podaje haynes
z tego co wiem to chyba są różne czujniki do zegarów o różnych zakresach
a ty jak sam piszesz zmieniłeś czujnik na inny używany
po dodaniu gazu na postoju ciśnienie wzrasta a pod obciążeniem spada, zależy też jeszcze jakie się ma luzy na panewkach smiley


1978
1979
szukam rocznika '80 smiley
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side smiley


Edytowane przez hades307 dnia 15-11-2008 20:09
Autor RE: pomiar ciśnienia oleju
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 15-11-2008 20:16
A tak na marginesie, to jak powinno wygladac wskazanie tego cisnienia? tak jak opisuje madmat? Czyli na zimnym silniku max, potem w okolicy polowy, wiecej po wcisnieciu gazu?



Wiem ze rpm 5000 przy nagrzanym silniku dla 924s/944 ->wskazowka na kontrolce na cyferce 4. Na biegu jalowym nie pamietam...


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: pomiar ciśnienia oleju
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 15-11-2008 22:04
U mnie sprawa wygląda tak:

Przy zimnym silniku jest ok 7-9bar
Na biegu jałowym przy ciepłym silniku mam 2-3 bary
Podczas jazdy przeważnie 4-5bar (tak w połowie skali) po dodaniu gazu rośnie - na ciepłym silniku. Na zimnym to podchodzi pod koniec skali.
Co do sprawności czujnika to cholera wie smiley powiedziałbym raczej działa chociaż czasem wskazówka potrafi zawariować i skakać od 0 do max i nie wiadomo o co chodzi.
Co do kontrolki oleju gaśnie ładnie po odpaleniu, czasem się zapali przy hamowaniu silnikiem albo coś takiego.
W sprawie kabelka idącego do wskaźnika ciśnienia idzie on bezpośrednio do centralnej konsolki, do kontrolki nie wiem smiley
Co do kabla masy i + do wskaźnika też pojęcia nie mam gdzie to idzie - nie lubię za bardzo zagłębiać się w "grube" wiązki bez wyraźnej potrzeby.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: pomiar ciśnienia oleju
madmat76
Użytkownik

Postów: 146
Miejscowość: gdansk
Data rejestracji: 15.04.08
Dodane dnia 15-11-2008 22:45
mozna zastosowac < czeski systyem> na slabnace cisnienie przy cieplym silniku pisze oczywiscie o systemie bez dodatkowych chlodnic oleju itp... mozna zastosowac krotki filtr oleju od h. civica robilem takie proby i mozna zec ze dziala..........................................smiley
Autor RE: pomiar ciśnienia oleju
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 02-12-2008 23:50
Gdyby ktoś wątpił w dokładność wskazań pokładowego wskaźnika ciśnienia oleju, mogę polecić podpięcie zewnętrznego miernika - rozwiewa wszelkie wątpliwości. Co prawda można sprawdzić tylko ciśnienie na biegu jałowym, ale chyba i tak warto..

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie wartości ciśnienia oleju na Waszych wskaźnikach... Kiedy jadę na drugim biegu z prędkością obrotową silnika 3000 obr./min. według wskaźnika ciśnienie oleju jest wyższe niż kiedy jadę z tą samą prędkością obrotową na biegu czwartym czy piątym (czyli im wyższy bieg, tym niższe ciśnienie przy tej samej prędkości obrotowej silnika). Czy to normalne? Jak to wygląda u Was?


Don't panic!
8388751
Autor RE: pomiar ciśnienia oleju
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 03-12-2008 01:04
to co piszesz o spadku cisnienia wraz ze wzrostem obrotow jest bez sensu.
W haynessie np. dla 924 S/44 pisze ze na cieplym silniku przy 4tys obrotow cisnienie powinno byc przynajmniej 4.5(u mnie wlasnie tyle mam) i wraz ze wzrostem obrotow powinno podejsc do 5 wiec zakladam ze u Ciebie (pomnoz sobie te wartosci x2 dla zwyklego 924 a najlepiej sprawdz w haynesie) powinno byc podobnie.


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: pomiar ciśnienia oleju
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 18-12-2008 17:58
Jeszcze raz odgrzebuję temat, bo sprawa ciśnienia nadal mnie nurtuje..

Nie pisałem o spadku ciśnienia wraz ze wzrostem obrotów - pisałem o różnym ciśnieniu przy tych samych obrotach na różnych biegach. A Haynes i rzeczywistość to dwie różne sprawy.

A propos Haynesa - wg niego ciśnienie oleju dla 924 przy 5000 obr. powinno wynosić 4 bary. Ale czy ma to być na biegu jałowym, czy na biegu. No i czy jest możliwe, że ciśnienie na biegu jałowym przy powiedzmy 3000 obr. jest zadowalające, a przy tych samych obrotach w czasie jazdy na 5. biegu już nie? Innymi słowy, jak duża jest różnica między ciśnieniem przy danych obrotach na biegu jałowym, a przy tych samych obrotach pod obciążeniem?


Don't panic!
8388751
Autor RE: pomiar ciśnienia oleju
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 18-12-2008 18:00
moim zdaniem nie powinno byc zadnej. No chyba ze jakies cuda sie dzieja w silniku i przy obciazonych panewkach olej gdzies bokiem ucieka???
31356497
Autor RE: pomiar ciśnienia oleju
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 19-12-2008 00:19
miniver dodaj do tych wszystkich "czy czy czy a jesli wiec" odczyt na zimnym i cieplym silniku bo to tez 2 rozne sprawy smiley (wiem,dodatkowo skomplikowalem sprawe hehe smiley ).


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: pomiar ciśnienia oleju
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 19-12-2008 00:25
A tu akurat za oczywiste przyjąłem, że chodzi o silnik ciepły...


Don't panic!
8388751