Autor |
Toyo R888 do 924 ? (i inne semi slicki / slick ) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 19-11-2008 20:36 |
|
|
No tak, Toyo R888 do naszego kochanego 924. Ktoś za? Ktoś przeciw?
Nie ukrywam, że posłuchałbym chętnie waszych opinii.
W szczególności kogoś kto jeździł na nich. Trzeba je dogrzewać "paląc gumę"?
Jak wygląda sprawa eksploatacji takich opon?
Nie ukrywam, że myślę o 195/55/R15 lub 205/50/R15. Odpowiednio 273zł i 325zł.
Wiem, że są niższe niż powinny być (dużo), ale w porsche 924 cup w uk dają rade
na tych 205.
I teraz jak to porównać do 205/45/R17, 215/40/R17 - opony "zwykłe", czyli jak się
uda gdzieś kupić tanie używki , ale w stanie w miarę. Lepiej duża felga i niski
profil, szeroka opona czy r888 i trochę wyższy profil i węższa opona?
Jakbym kupił 17stki od Michała, to raczej nie będę się bawił w Toyo, bo to już za
duża kasa, a czegoś takiego jak używane raczej nie ma, nie?
Uff, ktoś coś z tego zrozumiał?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 25-03-2009 01:11 |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 19-11-2008 20:45 |
|
|
moje zdanie znasz... slicki do 924 wymagaja chyba rozwiazania typu sucha miska... Zobacz jak sie zapala lampka od cisnienia oleju przy szybko pokonywanych zakretach toru poznan... Olej sie przelewa i smok go nie zaciaga. Latwo ubic panewki - przy slickach przeciazenia sa wieksze bo przyczepnosc jest wieksza... moim zdaniem "markowe-zwykle" opony do 924 wystarcza... niski profil poprawia prowadzenie auta w zakretach. Ale sam chetnie sprobowalbym zaatakowac tor na slickach... Poza tym slicki to klasa wyzej a tam juz ciezko bedzie powalczyc samymi oponami... |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 20-11-2008 07:47 |
|
|
moje zdanie znasz.... a dotyczy eSki. obaw większych nie mam, po doświadczeniach kolegów z PCP. Także - na następny sezon na pewno zawitają toyo na moich kołach
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 20-11-2008 08:51 |
|
|
toyo do jazdy na co dzień?
Mi byłoby szkoda...
Na marginesie: w Dębicy i bez Toyo 924 dawało radę!
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 20-11-2008 09:31 |
|
|
toyo jest chyba bardziej pod tor.
jazda toyo na codzień to brzmi jak żart. impreza - przyjeżdżam z tojkami w bagażniku, zmieniam koła i śmigam - taki plan
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 20-11-2008 13:52 |
|
|
michał, na torze byłem tak zabsorbowany jazdą (przestraszony? ), że nie patrzyłem
na kontrolki. No może raz jak patrzyłem czy wszystko jest ok po wywinięciu oberka
Oczywiście masz rację, ale czy aż takie przeciążenia będą? Ja rozumiem GT3, ale czy
24 też tak szybko pojedzie w zakręcie na r888?
Aha, klasa wyżej - prawie zapomniałem, ale mowa jest o slickach, a to przecież
semi-slick. Czy już 888 kwalifikuje się u nas jako slick?
igor, czyli w Sce można? Tzn. Piterson chyba będzie jeździł na nich, ma suchą miskę?
Nie ukrywam, że na Pitersona liczyłem, jako że dużo jeździł na tym modelu.
simpez, tak jak napisał Igor - nie na co dzień. Ale na imprezy chyba już bym dwóch
kompletów nie woził, no chyba że dałoby radę, albo by deszcz zapowiadali
No sam nie wiem to by zależało od sytuacji Na co dzień i tak mało jeżdżę.
Dlatego dążę to auta na tor, próby, żeby chociaż wtedy mieć frajdę
No właśnie chciałbym się pobawić na semi-slickach Może kiedyś "kiedyś, kiedyś"
jak się okażę, że dry sump jest potrzebny, to potem można iść w pełne slicki
Tak tylko sobie kombinuje
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 20-11-2008 13:56 |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? |
topcio1
Użytkownik
Postów: 150
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 23.01.08 |
Dodane dnia 20-11-2008 18:46 |
|
|
cytat ze strony importera"
Jazda na TOYO PROXES R 888 wymaga zachowania maksymalnej ostrożności na mokrej nawierzchni ze względu na ograniczoną ochronę przed aquaplaningiem.
Ponieważ opona ta jest produkowana ze specjalnych komponentów i posiada specyficzny bieżnik - tylko do wyścigów, nie jest objęta tradycyjną gwarancją handlową.
to chyba na tyle jeśli chodzi o codzienną jazdę
Edytowane przez topcio1 dnia 20-11-2008 18:47 |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 20-11-2008 19:15 |
|
|
Tzn. Piterson chyba będzie jeździł na nich, ma suchą miskę?
lol sucha miska w 44 ?chcialbym to zobaczyc,to by byl niezly hardcore tuning,ciekawe czy wogole sie da zrobic taki i jak by to sie odbilo na smarowaniu silnika w ktorym w oryg.byla mokra miska....
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 20-11-2008 19:36 |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 20-11-2008 22:29 |
|
|
lol ?
http://www.lindseyracing.com/LR/Parts/LR-DSUMP-PAN.html
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 20-11-2008 23:03 |
|
|
bardzo "tani" zestaw
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 20-11-2008 23:05 |
|
|
Trochę odbiegamy od tematu, ale w sumie to do slicków potrzebne.
Ja cały czas szukam takiego do 924, ten co juras podał 1000$, jest też chłodnica
oleju, ale to też chyba do 944?
Ja znalazłem coś co się może bardzo przydać i o czym sam myślałem, choć wszyscy
dookoła mówią mi, że jak 924 nie ma wentylowanych hamulcy to i tak nic nie da
coś takiego:
http://www.lindseyracing.com/LR/Parts/COOLING.html
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 20-11-2008 23:18 |
|
|
w 937 jest nawiew, ale ujście jest nie na bok tarczy tylko od frontu. Zawsze możesz wymienić 24 na wyższy model..
Don't Call Me Zombie!!! |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 21-11-2008 00:22 |
|
|
Ale tu jest problem, bo w 937 są hamulce z 931, czyli wentylowane, czyli faktycznie
nawiew jest tam najbardziej potrzebny.
924 na inny model? Eeee, to by było za proste
Kiedyś gdzieś Pilatus napisał, co dobrze określa to co i ja chcę robić - brzmiało to mnie
więcej tak, że najciekawsze jest wyciskanie maxa z tego co się ma
Nie to żebym nie chciał 937
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 21-11-2008 07:15 |
|
|
Toyo R888 nie jest oponą slick a tylko oponą wyścigową z homologacją uliczną. Semi-slick bardziej pasuje.
Wielkiego doświadczenia z R888 nie mam - raptem Poznań, rajd Dębicy i impreza AZT na torze w Tychach. Ale wystarczy żeby powiedzieć ze na innych oponach nie chcę już jeździć Różnica bardzo duża, auto bardzo stabilne i pewne (zwłaszcza dohamowania i redukcje - tu powala!)i stosunkowo łagodna utrata trakcji (nie tak jak na prawdziwych slickach gdzie jeśli puszcza to bardzo gwałtownie).
Jedyny problem to $ i jeszcze raz $. 15-tki są w miarę tanie, ceny 16-tek zaczynają być dołujące (zwłaszcza rozmiary który mam zamiar kupić czyli 215/50 lub 245/45) o większych rozmiarach nie wspominając. Opony znikają w oczach i myślę że nie ma szans żeby zaliczyć cały sezon na jednym komplecie. W dodatku spece od opon uważają że R888 wytrzymuje tylko kilkanaście cykli rozgrzewania a potem jej przyczepność znacznie spada.
Odrębna rzecz to kwestia dojazdówek - ja jeździłem tylko na jednym komplecie kół ale dość popularne (i na pewno rozsądniejsze) jest posiadanie dodatkowego kompletu opon cywilnych. Na mokrym nie jest źle, tak naprawdę jedynym problemem dla tej opony jest grubsza warstwa wody (kałuże, bardzo intensywne opady). Poza tym opona jest głośna (nawet bardzo głośna). Ale jej przyczepność jest uzależniająca nawet na codzień i jeszcze nie trafiłem na auto które dałoby mi radę w zakrętach na zwykłej drodze Ale ja stosunkowo mało jeżdżę
Do 924 można spokojnie zakładać. Ja bym wrzucił 205/50/15 - niestety kółeczka będą mniejsze ale auto będzie bardziej żwawe. Trzeba jeszcze dodać że Toyo jest szersza niż cywilna opona w tym samym rozmiarze!
Nie ulega żadnej wątpliwości że na 15-tce Toyo objedziesz każdą cywilną 17-tkę (oczywiście mowa o 924) więc ja bym się nie zastanawiał. Sam bym wrzucił 15-tki do swojej 944 (w jednie słusznym rozmiarze 225/50 - wszyscy w USA na tym jeżdżą) niestety na hamulce od S2 nie wejdzie żadna 15-tka i jestem skazany na 16 cali.
PS właśnie widziałem na stronie Toyo że jest promocja na R888 - 20%
PS 2 - nie mam suchej miski |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 21-11-2008 10:04 |
|
|
przemek84 napisał/a:
bardzo "tani" zestaw
To nie zestaw, to cena za miskę wydaje mi się
No cena nieporozumienie ale zalinkowałem, żeby pokazać że da się.
A co do chłodzenia niewentylowanych hamulców z 924 to nie wiem czy Qbak przejrzałeś przepisy 924 cup z Anglii - dozwolone jest doprowadzanie powietrza na przednie tarcze oraz wyginanie tarcz kotwicznych z tyłu tak żeby zgarniały powietrze do bębna. W sumie sprytny pomysł.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Edytowane przez juras dnia 21-11-2008 10:07 |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 21-11-2008 11:08 |
|
|
moze nie na temat
mialem kiedys toyo standarty na passacie, wiem ze to inna guma ale juz nigdy w zyciu nie kupie opon tej marki.... zero przyczepnosci na deszczu!!!
terza wszedzie zakladam yocohame.. a na zime do 944 mam z kolcami... :-) |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 21-11-2008 19:22 |
|
|
Piterson, dzięki za informacje!
Mam tylko pytanie czy dam rade rozgrzać opony na próbach? Tzn. czy ma to sens
na takie próby jak są na zlotach PCP? Bo na torze to raczej po kilku kółkach powinny
dojść do optymalne temperatury pracy.
A co do dojazdówek, to chyba jechałeś na nich do poznania z tego co pamiętam?
Szkoda gumy, no ale jak nie ma innego wyjścia to co zrobić, zresztą potem trzeba
gdzieś te opony trzymać - nie jest tak, że po każdym zdjęciu koła z auta należałoby
go wyważyć?
Jak u Ciebie było z tymi cyklami rozgrzania? Spadła przyczepność znacząco?
Czy może jeszcze nie było tylu cykli?
Może w 24 wystarczą na cały sezon (lżejsze auto i mniejsze prędkości w zakrętach?)
No rozmiar niby ok, ale nie wiem czy na to 205/50/R15 felga 6x15 nie jest za wąska?
W 924 CUP UK mają w regulaminie na tym rozmiarze 7x15.
Aha, 6x15, mowa o szprychówkach oryginalnych.
Juras, dokładnie ten wers mnie zauroczył a na pomysł wpadłem wcześniej, bo
zainspirowało mnie rozwiązanie z 968 Trochę to inaczej, ale generalnie o to samo
chodzi. Jesteś pewien, że chodzi im o rozginanie czegoś z tyłu? Bo mnie się wydawało,
że jest tam zezwolenie na zdejmowanie tych takich metalowych "blach" zaraz za tarczą.
(part number : 477407165E) Jak to nie to, to napisz o jaki element chodzi,
chociaż tył chyba aż tak bardzo nie hamuje.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 21-11-2008 19:27 |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 22-11-2008 12:52 |
|
|
"All brakes may be cooled by ducting as long as no bodywork has to be removed or modified to fit any ducting.
The deforming and removal of back plates is permitted."
Czyli wyginanie albo zdjęcie blach z tyłu dozwolone.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Edytowane przez juras dnia 22-11-2008 12:53 |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 23-11-2008 20:16 |
|
|
Ponoć R888 bardzo szybko się rozgrzewa i wystarcza jedno szybko przejechane kółko żeby osiągnęły właściwą temperaturę.
Co do ilości cykli to nie odpowiem dokładnie bo koła dostałem od Jurka i trochę już wcześniej przeszły. W każdym razie trzymają nieporównywalnie lepiej niż cywilne - więc jako nówki muszą być jeszcze lepsze.
6x15 powinna dać radę. Wiadomo że 7 byłoby idealnie - ale w USA na 7 standardowo zakładają 225/50 i też jest ok. |
|
Autor |
RE: Toyo R888 do 924 ? |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 23-11-2008 20:53 |
|
|
troll oslo napisał/a:
(..>
terza wszedzie zakladam yocohame.. a na zime do 944 mam z kolcami... :-)
Rzuć fotkę kiedyś!
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|