924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor dolot 924S
kuzik
Użytkownik

Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07
Dodane dnia 14-12-2008 22:42
od czasu zainstalowania megasqirta kombinuję jak przebudować dolot calem zainstalowania stożka.
Czy próbował ktoś z Was montować osobny filtr do ODMY? Jak to wpływa na silnik?
Przy okazji w silniku 2,5 gdzie jest wąż od odmy ten bliżej przepustnicy czy filtra powietrza?

Genetralnie to po kilku godzinach patrzenia pod maskę pozostała mi tylko jedna koncepcja - stożek musi być bezpośrednio za lampą po stronie kierowcy. Niestety jest tam bardzo ciasno, ale to jedyne miejsce gdzie nie jest za ciepło. Najprawdopodobniej będę musiał się pozbyć ogranicznika lampy czy jak to nazwać. Jak wreszcie to poskładam zrobię zdjęcie.
Autor RE: dolot 924S
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 14-12-2008 23:50
A nie myślałeś żeby jakoś obudować stożek?
Żeby był w jakimś tam stopniu odizolowany od reszty silnika. To pewnie jeszcze
bardziej zmniejszy temperaturę.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: dolot 924S
Apa13
Użytkownik



Postów: 397
Miejscowość: Warszawa/Ciechanów
Data rejestracji: 20.01.08
Dodane dnia 15-12-2008 00:18
a może coś takiego plus rura
http://www.allegro.pl/item488966871_stozkowy_filtr_powietrza_eufab_z_obudowa_jr.html
lub
http://www.allegro.pl/item504651698_filtr_stozkowy_airbox_od100km_do250_km_odfachowca.html


Artur 944 '83
3136093
Autor RE: dolot 924S
igor
Użytkownik



Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 15-12-2008 05:09
Kuzik - bacznie obserwuję, choć akurat w tej kwestii nie za bardzo pomogę (według mnie takie zabawy już niestety wymagają wstawienia innych świateł).
jeśli bym robił taki zabieg u siebie, to bym nie przywiazywal takiej wagi do tematu "jak najdalej od silnika" tylko bardziej "jak najlepiej obudowany i odizolowany od silnika, wraz z rura ciagnaca zimne powietrze do stozka skad popadnie smiley "

bedziesz polerowal kolektor? jak chcesz sam kolektor przerabiac?


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Autor RE: dolot 924S
troll oslo
Użytkownik

Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07
Dodane dnia 15-12-2008 08:11
Ja mam tak to zrobione

Edytowane przez troll oslo dnia 15-12-2008 09:18
Autor RE: dolot 924S
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 15-12-2008 12:14


"podnosi moc silnika do ok. 15%"

Spadłem z krzesła... smiley
Zdecydowanie wolałbym seryjną puszkę (dla mnie ten patent niczym się od oryginalnego nie różni) + ewentualnie jakiś K&N
Autor RE: dolot 924S
wampir
Użytkownik



Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 15-12-2008 13:16
Z tego co ja slyszalem to dolot w wolnossacych porsche jest dosyc dobrze zrobiony i stosowanie roznych patentow troche sie mija z celem, bo zyskow nie ma a czasem sa nawet i straty z tego powodu.. Wiec po co przeplacac?


1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne
5215787
Autor RE: dolot 924S
igor
Użytkownik



Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 15-12-2008 16:14
Kuzik - kształt normalnego filtra, w obudowie, tylko weź odpowiednio zmodyfikuj te rurki co prowadzą zimne powietrze, aby schodziły troszkę niżej, albo przy jakimś wlocie.


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Autor RE: dolot 924S
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 15-12-2008 19:03
Do tego jeszcze jakiś wałeczek, dobry wydech i skrupulatne wystrojenie... i 180KM zaczyna być realne smiley

http://www.lindseyracing.com/LR/Porsche/944EXHAUSTMILD/MSDS-HO944P.html

Tyle fajnych rzeczy jest w US. A jeszcze kilka miesięcy temu wyobrażałem sobie 1 $ po 1.50 PLN - oj działo by się, działo...

Edytowane przez piterson dnia 15-12-2008 19:03
Autor RE: dolot 924S
igor
Użytkownik



Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 15-12-2008 19:18
za 2 też dałoby radę kupić smiley piekne czasy smiley


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Autor RE: dolot 924S
kuzik
Użytkownik

Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07
Dodane dnia 15-12-2008 21:34
dolot pewnie jest dobrze zrobiony - tylko co to znaczy??, z pewnością nie to że nie da się poprawić. 15% to oczywiście nieporozumienie. Ja kupiłem ITG - jeden z najlepszych producentów. Jeśli chodzi o przyrost mocy to pewnie można spodziewać się nie więcej jak 3 % ( ok 5KM). W moim przypadku to i tak po zdjęciu przepływomierza musiałem coś pozmieniać. Koszt z tego nie będzie duży - sam filtr 350zł - reszta to własna inwencja. Przy okazji jakieś 2 kg mniejsmiley
Poza tym jaka przyjemność z kombinowania w garażu.
Kolektora na razie nie ruszam - choć po głowie chodzi mi przerobienie przepustnicy - ale to nie na tym etapie.

to jak z ODMA - która to rurka orientuje się ktoś?