Autor |
dolot 924S |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 14-12-2008 22:42 |
|
|
od czasu zainstalowania megasqirta kombinuję jak przebudować dolot calem zainstalowania stożka.
Czy próbował ktoś z Was montować osobny filtr do ODMY? Jak to wpływa na silnik?
Przy okazji w silniku 2,5 gdzie jest wąż od odmy ten bliżej przepustnicy czy filtra powietrza?
Genetralnie to po kilku godzinach patrzenia pod maskę pozostała mi tylko jedna koncepcja - stożek musi być bezpośrednio za lampą po stronie kierowcy. Niestety jest tam bardzo ciasno, ale to jedyne miejsce gdzie nie jest za ciepło. Najprawdopodobniej będę musiał się pozbyć ogranicznika lampy czy jak to nazwać. Jak wreszcie to poskładam zrobię zdjęcie. |
|
Autor |
RE: dolot 924S |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 14-12-2008 23:50 |
|
|
A nie myślałeś żeby jakoś obudować stożek?
Żeby był w jakimś tam stopniu odizolowany od reszty silnika. To pewnie jeszcze
bardziej zmniejszy temperaturę.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: dolot 924S |
Apa13
Użytkownik
Postów: 397
Miejscowość: Warszawa/Ciechanów
Data rejestracji: 20.01.08 |
Dodane dnia 15-12-2008 00:18 |
|
|
a może coś takiego plus rura
http://www.allegro.pl/item488966871_stozkowy_filtr_powietrza_eufab_z_obudowa_jr.html
lub
http://www.allegro.pl/item504651698_filtr_stozkowy_airbox_od100km_do250_km_odfachowca.html
Artur 944 '83 |
|
Autor |
RE: dolot 924S |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 15-12-2008 05:09 |
|
|
Kuzik - bacznie obserwuję, choć akurat w tej kwestii nie za bardzo pomogę (według mnie takie zabawy już niestety wymagają wstawienia innych świateł).
jeśli bym robił taki zabieg u siebie, to bym nie przywiazywal takiej wagi do tematu "jak najdalej od silnika" tylko bardziej "jak najlepiej obudowany i odizolowany od silnika, wraz z rura ciagnaca zimne powietrze do stozka skad popadnie "
bedziesz polerowal kolektor? jak chcesz sam kolektor przerabiac?
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: dolot 924S |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 15-12-2008 08:11 |
|
|
Ja mam tak to zrobione
Edytowane przez troll oslo dnia 15-12-2008 09:18 |
|
Autor |
RE: dolot 924S |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 15-12-2008 12:14 |
|
|
"podnosi moc silnika do ok. 15%"
Spadłem z krzesła...
Zdecydowanie wolałbym seryjną puszkę (dla mnie ten patent niczym się od oryginalnego nie różni) + ewentualnie jakiś K&N |
|
Autor |
RE: dolot 924S |
wampir
Użytkownik
Postów: 1328
Miejscowość: mala wies pod W-wa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 15-12-2008 13:16 |
|
|
Z tego co ja slyszalem to dolot w wolnossacych porsche jest dosyc dobrze zrobiony i stosowanie roznych patentow troche sie mija z celem, bo zyskow nie ma a czasem sa nawet i straty z tego powodu.. Wiec po co przeplacac?
1988 Porsche 944 - bylo
1989 Porsche 944 Turbo S - bylo
1985 Porsche 944 - wydmuszka - bylo
1999 Audi A6 Avant Quattro 4.2 Tiptronic - takie tam rodzinne |
|
Autor |
RE: dolot 924S |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 15-12-2008 16:14 |
|
|
Kuzik - kształt normalnego filtra, w obudowie, tylko weź odpowiednio zmodyfikuj te rurki co prowadzą zimne powietrze, aby schodziły troszkę niżej, albo przy jakimś wlocie.
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: dolot 924S |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 15-12-2008 19:03 |
|
|
Do tego jeszcze jakiś wałeczek, dobry wydech i skrupulatne wystrojenie... i 180KM zaczyna być realne
http://www.lindseyracing.com/LR/Porsche/944EXHAUSTMILD/MSDS-HO944P.html
Tyle fajnych rzeczy jest w US. A jeszcze kilka miesięcy temu wyobrażałem sobie 1 $ po 1.50 PLN - oj działo by się, działo...
Edytowane przez piterson dnia 15-12-2008 19:03 |
|
Autor |
RE: dolot 924S |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 15-12-2008 19:18 |
|
|
za 2 też dałoby radę kupić piekne czasy
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: dolot 924S |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 15-12-2008 21:34 |
|
|
dolot pewnie jest dobrze zrobiony - tylko co to znaczy??, z pewnością nie to że nie da się poprawić. 15% to oczywiście nieporozumienie. Ja kupiłem ITG - jeden z najlepszych producentów. Jeśli chodzi o przyrost mocy to pewnie można spodziewać się nie więcej jak 3 % ( ok 5KM). W moim przypadku to i tak po zdjęciu przepływomierza musiałem coś pozmieniać. Koszt z tego nie będzie duży - sam filtr 350zł - reszta to własna inwencja. Przy okazji jakieś 2 kg mniej
Poza tym jaka przyjemność z kombinowania w garażu.
Kolektora na razie nie ruszam - choć po głowie chodzi mi przerobienie przepustnicy - ale to nie na tym etapie.
to jak z ODMA - która to rurka orientuje się ktoś?
|
|