Postów: 767 Miejscowość: Łódź Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 27-12-2008 01:48
Czy jesteście eco-friendly i macie odmę wpiętą w dolot? Szczerze mówiąc we wszystkich poprzednich autach wyprowadzałem odmę pod auto, żeby nie karmiła silnika olejem i spalinami . Teraz zastanawiam się czy tego samego nie zrobić w 924...
Postów: 146 Miejscowość: gdansk Data rejestracji: 15.04.08
Dodane dnia 27-12-2008 09:32
wywalajac odme za burte robisz przysluge wilgoci ktora bedzie sie dostawac do silnika druga sprawa jest taka ze po tym zabiegu moga ale nie musza swirowac wolne obroty w niektorych starszych silnikach np. ford odma nie jest poprowadzona do kolektora a otwor w bloku zakonczony jest specjalnym filtro-zaworem ktory wypuszcza opary i ma przelot jednostronny................................................
Postów: 290 Miejscowość: Sosnowiec Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 27-12-2008 09:50
Ja bym nie kombinowal. U mnie odma wchodzi przed filtr powietrza i moze tam sie najwyzej troche lepkiego osadu nazbierac ale nie sadze zeby gra byla warta swieczki. Jesli ze skrzyni korbowej wala potezne przedmuchy i olej to chyba raczej bym sie zajal tym problemem a nie zdejmowaniem odmy. Obserwuj filtr powietrza - jesli mu sie nic nie dzieje to daj spokoj odmie.
Postów: 767 Miejscowość: Łódź Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 27-12-2008 16:32
Filip napisał/a:
Ja bym nie kombinowal. U mnie odma wchodzi przed filtr powietrza i moze tam sie najwyzej troche lepkiego osadu nazbierac ale nie sadze zeby gra byla warta swieczki. Jesli ze skrzyni korbowej wala potezne przedmuchy i olej to chyba raczej bym sie zajal tym problemem a nie zdejmowaniem odmy. Obserwuj filtr powietrza - jesli mu sie nic nie dzieje to daj spokoj odmie.
Nie wiem dlaczego tak jest, ale późniejsze modele miały odmę wpiętą nie w obudowę filtra powietrza, ale w plastikową rurę dolotu, tuż przed przepustnicą. Na moje laickie oko to wcześniejsze rozwiązanie jest bardziej fortunne...
Postów: 125 Miejscowość: Rzeszów Data rejestracji: 25.11.07
Dodane dnia 27-12-2008 21:14
Witam po długiej nieobecnosci!
Takze nie wiem, dlaczego (najprawdopodobniej po 82r.) zmieniono miejsce wpięcia odmy w kolektor ssacy. Gdy mamy odme wpieta w rure laczaca K-Jeta z gardziela, po odkreceniu wlewu oleju (przy pracujacym silniku) ten zaczyna swirowac - moze nawez zgasnac. Silnik dostaje lewe powietrze. Po wpieciu odmy z obudowe filtra ta przypadlosc zanika.
Co do wyzszosci jednego z tych rozwiazan to nie wiem, ktos to moze jakos sensownie, naukowo wyjasnic?
Pozdrawiam
Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm