Autor |
Montaż Turbo |
lop9
Użytkownik
Postów: 47
Miejscowość: Kraków/Skoczów
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 26-05-2006 21:50 |
|
|
Witam od paru dni zastanawiam sie czy mozna do naszych aut zalozyc turbo?Wiadomo miejsca przy kolektorze wydechowym prawie wogolnie nie ma ale znalezc mala turbinke i niech pojawi sie z 20-30KM.I takie pytanie czy mozna do mechanicznego wtrysku zalozyc trubine czy da sie potem wyregulowc na K-jettronicu wieksza dawke paliwa i inne rzeczy o ktore prosze zebyscie napisali bo jezeli sie da to bede zakladal pozdrawiam
tel:0501-423-713
Edytowane przez lop9 dnia 29-05-2006 19:11 |
|
Autor |
RE: Turbo!! |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 27-05-2006 00:09 |
|
|
Jest to wykonalne ale nie ma to najmniejszego uzasadnienia kosztowego. Lipiej sprzedać auto i kupić np: 944. Wyjdzie SPORO taniej.
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Montaż Turbo |
lop9
Użytkownik
Postów: 47
Miejscowość: Kraków/Skoczów
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 29-05-2006 19:18 |
|
|
Zdaje sobie sprawe ale cos mnie wzielo na turbo i inne modifikacje
i dajelj bede drążył temat i ponawiam moja prosbe wszytkich ktorzy maja jakas wiedze na temat montazu turbo,prosze o jakies info zastanawiam sie czy zwykla turbo sprzezrke(na wydecg) czy mechaniczna(na pasek) np z Vw Polo G40 czy z Corrado G60.mechaniczna racji takiej iz mozna ja zamontowac po stronie kolektora ssacego(wiecej miejsca) ale nie wiem czy sa one sterowane elktronicznie czy nie. jak elektronicznie to juz jest problem.
Wolabym na wydechu ale klopot z miejscem
tel:0501-423-713 |
|
Autor |
RE: Montaż Turbo |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 29-05-2006 22:47 |
|
|
Sterowanie to najmniejszy problem.
Główne problemy to:
1. Odprężenie silnika - musisz założyć inne tłoki. Można na seryjnych ale będzie to turbo na 5km jazdy lub pseudoturbo.
2. Układ wydechowy. Totalna modyfikacja wylotu/portek w celu zamontowania turbiny i bypasu.
3. Modyfikacja dolotu aby wytrzymał nadciśnienie - jest projektowany na podciśnienie. Normalne wtryskiwacze "wyskoczą" z kolektora.
No i pozostaje całe mnóstwo innych probelmów....podkładka pod głowicą, modyfikacja przewietrzania skrzynki korbowej....przydałaby się chłodnica oleju......
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Montaż Turbo |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 30-05-2006 00:02 |
|
|
Przy "softowej" przeróbce układ korbowy może by dał radę.
Ale poczytaj trochę www.streetracing.pl to może ci przejdzie... - tam jest kilka aut uturbionych. No chyba, że cię to zmotywuje. Ale proste to nie będzie. |
|
Autor |
RE: Montaż Turbo |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 30-05-2006 12:36 |
|
|
Turbo to nie moja bajka, ale swoje zdanie wyrażę .
Mnie już tylu fachowców, przy moich pomysłach na przeróbki, mówiło tyle razy - "Panie, ale po co to", "to nie wytrzyma", "nie po to fabryka zrobiła tak, żebyś Pan to teraz zmieniał", plus mniej parlamentarne - "pojb... cię człowieku" itp. że jestem jak najdalszy od powstrzymywania Cię od realizacji tego pomysłu .
Nie sposób jednak nie zwrócić uwagi, że silnik 2.0 Turbo w 924 istnieje w przyrodzie. Czyli masz gotowe, sprawdzone rozwiązania. Ja osobiście poszedłbym tą drogą, ew. dokonując modyfiakcji działającego mechanizmu.
Generalnie powinno się to zrobić dobrze, czyli stosując wszystkie reguły takiej przeróbki, bo jeśli dołożysz Turbo i na tym zakończysz prace potem będziesz niezadowolony. Czyli wszystko o czym pisali koledzy wyżej - tłoki lub odprężanie silnika, zupełna zmiana układu wydechowego, zmiana układu dolotowego, znalezienie specjalisty do k-Jetronica pod turbo (patrząc na to ilu jest zdolnych wyregulować zwykłego to takiego nadciśnieniowego chyba nie zrobi nikt ) itd. Jeśli zdajesz sobie sprawę z tego, ile będzie z tym roboty to ja tylko przyklasnę i będę kibicował, bo to byłby fajny projekt.
Co do dolotu, bo to moim zdaniem będzie najtrudniejsze, to Bosch do aut turbo robił specjalne wersje rozdzielacza paliwa. Takie były też stosowane w 924T. Z tego co wiem jest to popularne rozwiązanie np. w starych Audi z turbiną i w Renówkach (Renault 5 Turbo był właśnie na K-Jetronicu) - u tych ludzi szukałbym wiedzy i części. Bo wydaje mi się, że system od wolnossącego nie ma sznas tu pracować. Prawdę mówiąc taniej chyba już było by pójść drogą Jurasa i wywalić całego K-Jetronick, a wstawić elektroniczny wtrysk. Jedno jest pewne - od elektroniki znajdziesz wielu specjalistów, od mechanicznego wtrysku jest ich garstka. No ale wymiana na elektronikę wiąże się z nowymi wtryskiwaczami, konstrukcją listwy paliwowej, całym szeregiem czujników których normalnie w 924 nie ma. W tej materii najwięcej może powiedzieć Juras - przetarł szlak.
Dla ścisłości 924T ma też inną głowicę, ale to szczegół już bo zwykła też by się nadawała.
Co do wytrzymałości wału i korbowodów - tu bym się nie martwił - to jest stara konstrukcja z duuuużym zapasem materiału/wytrzymałości.
Tłoki - możesz zostawić standard, ale wtedy konieczna będzie podładka pod głowicę, co by go odprężyć. Tłoki pod trubo to kosmiczne pieniądze z tego co się kiedyś orientowałem, choć zawsze można zamówić wykonanie spcjalnie dla Ciebie - w takim wypadku szacunkowy koszt kompletu to 2,5-3,5 tys zł (w USA) - podkładka wyjdzie taniej, ale z nią nie osiągniesz większych mocy.
Kompresor - ktoś kiedyś mi przysłał (Jurs???) link do aukcji na e-bay'u z gotowym zestawem do 924. Nie czytałem szczegółów, jak miało by to działać, ale zestaw "bolt-on" kosztował chyba koło 1000 zł (zastanawiająco tanio).
Generlanie polecam to, co Juras, czyli stronkę streetracing.pl - jest tam kilka osób, które własnoręcznie zrobiły takie modyfikacje, choć w zdecydowanie nowszych samochodach. Do tego Grabowski w warszawie - różne zdanie o nim mają ludzie, ale na pewno był pierwszy w Polsce, który robił tzw. "soft-turbo" - ja cenię jego wiedzę (choć w zakresie silników wolnossących).
pzdr
jacek(pilatus) |
|
Autor |
RE: Montaż Turbo |
lop9
Użytkownik
Postów: 47
Miejscowość: Kraków/Skoczów
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 30-05-2006 13:33 |
|
|
Kurcze musze sie z wami zgodzic poczytalem troche wypytalem,podzwonilem i prawda jest takaze koszty i problemy z tym zwiazane byly by ogromne wiec narazie zostane przy odmalowaniu prosiaka ,obnizenia zakupu jakis felg i remontu silnika Dzieki za info
tel:0501-423-713 |
|
Autor |
RE: Montaż Turbo |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 30-05-2006 16:04 |
|
|
Generalnie to amerykanie twierdza ze glowica w 924 to totalny syf. Kombinuja z 924 T w zwyklym 924. Podobno kiedys ktos rozmawial z czlowiekiem bioracym udzial w projektowaniu 924 i to auto nie zosatlo stworzone jako szczyt mozliwosci... Mozna powiedziec ze robiono zabiegi nad spapraniem tego silnika. Pierwsza sprawa bylo niezastosowanie L-Jetronica ( nie sprawdzalem czy byl wtedy juz osiagalny ale czytalem ze powodem bylo uproszczenie konstrukcji kosztem kosztow ). Druga pozycjonowanie na rynku. Blok i wal sa OK. Jezdza w 924 T i 924 CGT wiec sa w stanie przenosic moce 210 KM. DO 924 T stworzono inna glowice, to nie jest tylko przerobka, tam jest troche inaczej. Chociaz walek rozrzadu pozostal taki sam. Moc jest tylko z turbo. Rozdzielacz paliwa w 924 T to takze ina bajka. Opiera sie na innym aucie. Prawda jest ze dopracowane 924 T to jest ale nazywa sie 944 T. Chlopaki zrobili wiele aby 924 T bylo szybkie, ale znowu nie moglo byc szybsze niz kultowe 911... W 924 T turbina jest po stronie wydechu, motor pochylony, wiec tam sie robi goraco jak w piekle. Pompa olejowa, wodna sa jak w zwyklym 924. Chlodnica takze. Tylko dodano chlodnica oleju z termostatem. Kulalo chlodzenie turbiny. Padaly. W `79 - 83 oleje jeszcze nie byly takie jak teraz. Poza tym ludzie zacierali te turbiny... Sam bym zrobil wielk aby miec 924 T ale na nogi stawia mnie 924.org gdzie pisza o awaryjnosci tych aut. Przede wszystkim ze wzgledu na wiek i zaniedbanie. W kazdym razie osiagi i faktor unikatowosci rzadza.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Montaż Turbo |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 30-05-2006 22:40 |
|
|
Jak byś zrobił coś takiego to na pewno byłby ciekawy projekt. Wydaje się to trochę prostsze od turbo bo nie trzeba nowego kolektora wydechowego robić. Ale na pewno są inne problemy...
http://www.924board.org/viewtopic.php?t=15547
Dorzucam dwa linki:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-BELT-DRIVE-TURBO-BEST-AFFORDABLE-SOURCE-OF-BOOST_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33742QQihZ019QQitemZ8066548890QQrdZ1QQsspagenameZWD1V
http://www.boosthead.com/home.php
Edytowane przez juras dnia 01-07-2006 07:33 |
|
Autor |
RE: Montaż Turbo |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 31-05-2006 08:57 |
|
|
Jeśli chodzi o supercharger to są gotowe zestawy....ale drogie.
http://www.procharger.com/SPORT_COMPACT/sport_compact.shtml
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: Montaż Turbo |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 23-07-2006 00:36 |
|
|
Supercharger w 924.
http://www.924board.org/viewtopic.php?t=14973
|
|
Autor |
RE: Montaż Turbo |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 08-11-2006 13:56 |
|
|
trochę stary ten temat ale chyba dobre miejsce na rozwinięcie tematu tego 924 :
http://www.allegro.pl/item138817711_porsche_924_turbo.html
turbo za 8,5kpln - czy ktoś je widział na żywo? aż dziw bierze że tak czeka i czeka...
Edytowane przez vip3r dnia 08-11-2006 13:56 |
|
Autor |
RE: Montaż Turbo |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 09-11-2006 00:58 |
|
|
Czeka i czeka, bo niektórzy czekają aż zejdzie z ceny. Przecież puka mu w tylnym lewym kole - a to nie są tanie rzeczy!
Co ciekawego znalazłem na innych aukcjach tego pana... spójrzcie na przednią szybę "innego pseudosportowego auta" - pasażer (ka?) chyba miał(a) twarde lądowanie
|
|
Autor |
RE: Montaż Turbo |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 09-11-2006 11:40 |
|
|
a ja jeszcze raz pytam czy to ma silnik taki jak nasz tylko zaturbiały czy już porsche ?
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: Montaż Turbo |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 09-11-2006 15:21 |
|
|
Taki jak nasz tylko trochę inny . Blok jest ten sam, ale już głowica jest inna, niby tylko kosmetyczne zmiany ale jedak (np. wyprostowany kanał dolotowy, świeca z drugiej strony, gniazda wtryskiwaczy w kolektorze), inne są tłoki, nie wiem jak korbowody, ale wał taki jak u nas. Nie wiem jak z wałkiem rozrządu.
Generalnie to samo, ale trochę inaczej .
pzdr
jacek(pilatus) |
|