924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Montaż Turbo
lop9
Użytkownik

Postów: 47
Miejscowość: Kraków/Skoczów
Data rejestracji: 05.02.06
Dodane dnia 26-05-2006 21:50
Witam od paru dni zastanawiam sie czy mozna do naszych aut zalozyc turbo?Wiadomo miejsca przy kolektorze wydechowym prawie wogolnie nie ma ale znalezc mala turbinke i niech pojawi sie z 20-30KM.I takie pytanie czy mozna do mechanicznego wtrysku zalozyc trubine czy da sie potem wyregulowc na K-jettronicu wieksza dawke paliwa i inne rzeczy o ktore prosze zebyscie napisali bo jezeli sie da to bede zakladalsmiley pozdrawiam


tel:0501-423-713

Edytowane przez lop9 dnia 29-05-2006 19:11
3615619
Autor RE: Turbo!!
tkacki
Użytkownik

Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 27-05-2006 00:09

Jest to wykonalne ale nie ma to najmniejszego uzasadnienia kosztowego. Lipiej sprzedać auto i kupić np: 944. Wyjdzie SPORO taniej.smiley


CP9A/4G63
We are not what we own.
Autor RE: Montaż Turbo
lop9
Użytkownik

Postów: 47
Miejscowość: Kraków/Skoczów
Data rejestracji: 05.02.06
Dodane dnia 29-05-2006 19:18
Zdaje sobie sprawe ale cos mnie wzielo smiley na turbo i inne modifikacjesmiley
i dajelj bede drążył tematsmiley i ponawiam moja prosbe wszytkich ktorzy maja jakas wiedze na temat montazu turbo,prosze o jakies info zastanawiam sie czy zwykla turbo sprzezrke(na wydecg) czy mechaniczna(na pasek) np z Vw Polo G40 czy z Corrado G60.mechaniczna racji takiej iz mozna ja zamontowac po stronie kolektora ssacego(wiecej miejsca) ale nie wiem czy sa one sterowane elktronicznie czy nie. jak elektronicznie to juz jest problemsmiley.

Wolabym na wydechu ale klopot z miejscemsmiley


tel:0501-423-713
3615619
Autor RE: Montaż Turbo
tkacki
Użytkownik

Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 29-05-2006 22:47
Sterowanie to najmniejszy problem.
Główne problemy to:
1. Odprężenie silnika - musisz założyć inne tłoki. Można na seryjnych ale będzie to turbo na 5km jazdy lub pseudoturbo.
2. Układ wydechowy. Totalna modyfikacja wylotu/portek w celu zamontowania turbiny i bypasu.
3. Modyfikacja dolotu aby wytrzymał nadciśnienie - jest projektowany na podciśnienie. Normalne wtryskiwacze "wyskoczą" z kolektora.

No i pozostaje całe mnóstwo innych probelmów....podkładka pod głowicą, modyfikacja przewietrzania skrzynki korbowej....przydałaby się chłodnica oleju......




CP9A/4G63
We are not what we own.
Autor RE: Montaż Turbo
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 30-05-2006 00:02
Przy "softowej" przeróbce układ korbowy może by dał radę.
Ale poczytaj trochę www.streetracing.pl to może ci przejdzie... smiley - tam jest kilka aut uturbionych. No chyba, że cię to zmotywuje. Ale proste to nie będzie.
Autor RE: Montaż Turbo
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 30-05-2006 12:36
Turbo to nie moja bajka, ale swoje zdanie wyrażę smiley.
Mnie już tylu fachowców, przy moich pomysłach na przeróbki, mówiło tyle razy - "Panie, ale po co to", "to nie wytrzyma", "nie po to fabryka zrobiła tak, żebyś Pan to teraz zmieniał", plus mniej parlamentarne - "pojb... cię człowieku" itp. że jestem jak najdalszy od powstrzymywania Cię od realizacji tego pomysłu smiley.
Nie sposób jednak nie zwrócić uwagi, że silnik 2.0 Turbo w 924 istnieje w przyrodzie. Czyli masz gotowe, sprawdzone rozwiązania. Ja osobiście poszedłbym tą drogą, ew. dokonując modyfiakcji działającego mechanizmu.
Generalnie powinno się to zrobić dobrze, czyli stosując wszystkie reguły takiej przeróbki, bo jeśli dołożysz Turbo i na tym zakończysz prace potem będziesz niezadowolony. Czyli wszystko o czym pisali koledzy wyżej - tłoki lub odprężanie silnika, zupełna zmiana układu wydechowego, zmiana układu dolotowego, znalezienie specjalisty do k-Jetronica pod turbo (patrząc na to ilu jest zdolnych wyregulować zwykłego to takiego nadciśnieniowego chyba nie zrobi nikt smiley ) itd. Jeśli zdajesz sobie sprawę z tego, ile będzie z tym roboty to ja tylko przyklasnę i będę kibicował, bo to byłby fajny projekt.
Co do dolotu, bo to moim zdaniem będzie najtrudniejsze, to Bosch do aut turbo robił specjalne wersje rozdzielacza paliwa. Takie były też stosowane w 924T. Z tego co wiem jest to popularne rozwiązanie np. w starych Audi z turbiną i w Renówkach (Renault 5 Turbo był właśnie na K-Jetronicu) - u tych ludzi szukałbym wiedzy i części. Bo wydaje mi się, że system od wolnossącego nie ma sznas tu pracować. Prawdę mówiąc taniej chyba już było by pójść drogą Jurasa i wywalić całego K-Jetronick, a wstawić elektroniczny wtrysk. Jedno jest pewne - od elektroniki znajdziesz wielu specjalistów, od mechanicznego wtrysku jest ich garstka. No ale wymiana na elektronikę wiąże się z nowymi wtryskiwaczami, konstrukcją listwy paliwowej, całym szeregiem czujników których normalnie w 924 nie ma. W tej materii najwięcej może powiedzieć Juras - przetarł szlak.
Dla ścisłości 924T ma też inną głowicę, ale to szczegół już bo zwykła też by się nadawała.
Co do wytrzymałości wału i korbowodów - tu bym się nie martwił - to jest stara konstrukcja z duuuużym zapasem materiału/wytrzymałości.
Tłoki - możesz zostawić standard, ale wtedy konieczna będzie podładka pod głowicę, co by go odprężyć. Tłoki pod trubo to kosmiczne pieniądze z tego co się kiedyś orientowałem, choć zawsze można zamówić wykonanie spcjalnie dla Ciebie - w takim wypadku szacunkowy koszt kompletu to 2,5-3,5 tys zł (w USA) - podkładka wyjdzie taniej, ale z nią nie osiągniesz większych mocy.
Kompresor - ktoś kiedyś mi przysłał (Jurs???) link do aukcji na e-bay'u z gotowym zestawem do 924. Nie czytałem szczegółów, jak miało by to działać, ale zestaw "bolt-on" kosztował chyba koło 1000 zł (zastanawiająco tanio).
Generlanie polecam to, co Juras, czyli stronkę streetracing.pl - jest tam kilka osób, które własnoręcznie zrobiły takie modyfikacje, choć w zdecydowanie nowszych samochodach. Do tego Grabowski w warszawie - różne zdanie o nim mają ludzie, ale na pewno był pierwszy w Polsce, który robił tzw. "soft-turbo" - ja cenię jego wiedzę (choć w zakresie silników wolnossących).

pzdr
jacek(pilatus)
Autor RE: Montaż Turbo
lop9
Użytkownik

Postów: 47
Miejscowość: Kraków/Skoczów
Data rejestracji: 05.02.06
Dodane dnia 30-05-2006 13:33
Kurcze musze sie z wami zgodzic poczytalem troche wypytalem,podzwonilem i prawda jest takaze koszty i problemy z tym zwiazane byly by ogromne wiec narazie zostane przy odmalowaniu prosiaka ,obnizenia zakupu jakis felg i remontu silnikasmiley Dzieki za info


tel:0501-423-713
3615619
Autor RE: Montaż Turbo
browar
Użytkownik

Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 30-05-2006 16:04
Generalnie to amerykanie twierdza ze glowica w 924 to totalny syf. Kombinuja z 924 T w zwyklym 924. Podobno kiedys ktos rozmawial z czlowiekiem bioracym udzial w projektowaniu 924 i to auto nie zosatlo stworzone jako szczyt mozliwosci... Mozna powiedziec ze robiono zabiegi nad spapraniem tego silnika. Pierwsza sprawa bylo niezastosowanie L-Jetronica ( nie sprawdzalem czy byl wtedy juz osiagalny ale czytalem ze powodem bylo uproszczenie konstrukcji kosztem kosztowsmiley ). Druga pozycjonowanie na rynku. Blok i wal sa OK. Jezdza w 924 T i 924 CGT wiec sa w stanie przenosic moce 210 KM. DO 924 T stworzono inna glowice, to nie jest tylko przerobka, tam jest troche inaczej. Chociaz walek rozrzadu pozostal taki sam. Moc jest tylko z turbo. Rozdzielacz paliwa w 924 T to takze ina bajka. Opiera sie na innym aucie. Prawda jest ze dopracowane 924 T to jest ale nazywa sie 944 T. Chlopaki zrobili wiele aby 924 T bylo szybkie, ale znowu nie moglo byc szybsze niz kultowe 911... W 924 T turbina jest po stronie wydechu, motor pochylony, wiec tam sie robi goraco jak w piekle. Pompa olejowa, wodna sa jak w zwyklym 924. Chlodnica takze. Tylko dodano chlodnica oleju z termostatem. Kulalo chlodzenie turbiny. Padaly. W `79 - 83 oleje jeszcze nie byly takie jak teraz. Poza tym ludzie zacierali te turbiny... Sam bym zrobil wielk aby miec 924 T ale na nogi stawia mnie 924.org gdzie pisza o awaryjnosci tych aut. Przede wszystkim ze wzgledu na wiek i zaniedbanie. W kazdym razie osiagi i faktor unikatowosci rzadza. smiley


Siem
browar
eS
Autor RE: Montaż Turbo
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 30-05-2006 22:40
Jak byś zrobił coś takiego to na pewno byłby ciekawy projekt. Wydaje się to trochę prostsze od turbo bo nie trzeba nowego kolektora wydechowego robić. Ale na pewno są inne problemy...
http://www.924board.org/viewtopic.php?t=15547

Dorzucam dwa linki:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-BELT-DRIVE-TURBO-BEST-AFFORDABLE-SOURCE-OF-BOOST_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33742QQihZ019QQitemZ8066548890QQrdZ1QQsspagenameZWD1V

http://www.boosthead.com/home.php

Edytowane przez juras dnia 01-07-2006 07:33
Autor RE: Montaż Turbo
tkacki
Użytkownik

Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 31-05-2006 08:57

Jeśli chodzi o supercharger to są gotowe zestawy....ale drogie.

http://www.procharger.com/SPORT_COMPACT/sport_compact.shtml


CP9A/4G63
We are not what we own.
Autor RE: Montaż Turbo
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 23-07-2006 00:36
Supercharger w 924.
http://www.924board.org/viewtopic.php?t=14973
Autor RE: Montaż Turbo
vip3r
Użytkownik



Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06
Dodane dnia 08-11-2006 13:56
trochę stary ten temat ale chyba dobre miejsce na rozwinięcie tematu tego 924 :

http://www.allegro.pl/item138817711_porsche_924_turbo.html

turbo za 8,5kpln - czy ktoś je widział na żywo? aż dziw bierze że tak czeka i czeka...

Edytowane przez vip3r dnia 08-11-2006 13:56
Autor RE: Montaż Turbo
Damian
Użytkownik



Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 09-11-2006 00:58
Czeka i czeka, bo niektórzy czekają aż zejdzie z ceny. smiley Przecież puka mu w tylnym lewym kole - a to nie są tanie rzeczy!

Co ciekawego znalazłem na innych aukcjach tego pana... spójrzcie na przednią szybę "innego pseudosportowego auta" smiley - pasażer (ka?) chyba miał(a) twarde lądowanie smiley
Damian
Autor RE: Montaż Turbo
Zwierz
Użytkownik



Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 09-11-2006 11:40
a ja jeszcze raz pytam czy to ma silnik taki jak nasz tylko zaturbiały czy już porsche ?


PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy)
2849325
Autor RE: Montaż Turbo
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 09-11-2006 15:21
Taki jak nasz tylko trochę inny smiley . Blok jest ten sam, ale już głowica jest inna, niby tylko kosmetyczne zmiany ale jedak (np. wyprostowany kanał dolotowy, świeca z drugiej strony, gniazda wtryskiwaczy w kolektorze), inne są tłoki, nie wiem jak korbowody, ale wał taki jak u nas. Nie wiem jak z wałkiem rozrządu.
Generalnie to samo, ale trochę inaczej smiley.

pzdr
jacek(pilatus)