Autor |
Idealny rocznik na trackday car - opinie |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 09-02-2009 13:24 |
|
|
Jak wiadomo 924 było produkowane przez prawie 10 lat i trochę modyfikacji w tym czasie przeszło. Zastanawiałem się ostatnio które 924 byłoby najlepszym materiałem na samochód do zabawy. Chodzi o to aby z jednej strony był jak najstarszy (przeliczniki itp) ale z drugiej strony miał wartościowe usprawnienia. Nie siedzę w 924 tak dokładnie jak Wy więc liczę na Wasze opinie!
Który rocznik jest idealny i dlaczego? |
|
Autor |
RE: Idealny rocznik na trackday car - opinie |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 09-02-2009 13:38 |
|
|
'81 rok to granica miedzy I a II serią
zmiany raczej kosmetyczne
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Idealny rocznik na trackday car - opinie |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 09-02-2009 13:56 |
|
|
Jeśli 924 2.0 to żeby miało stabilizatory z przodu i z tyłu. Chyba, że ktoś w ogóle chciałby przejść na hamulce 944 to wtedy rocznik 924 w ogóle nie ma znaczenia chyba, że bierzemy pod uwagę, że pierwsze roczniki 76,77 były chyba tak nie do końca cynkowane.
Jedyne co mi przychodzi do głowy z sensownych zmian to zapłon bezstykowy od ok 81 (wydaje się że tradycyjny przerywaczowy jest gorszy ale co dziwne sprawuje mi się bez zarzutu).
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Idealny rocznik na trackday car - opinie |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 09-02-2009 16:28 |
|
|
Myślę, że tan artykuł będzie bardzo pomocny. Odpowiedzialność za to co jest
tam napisane powinien brać Ciachu, chyba że kopiował
Dla mnie był to bardzo ważny wyznacznik.
Generalnie najważniejsze te stabilizatory z takich dużych rzeczy.
Reszta to usprawnianie silnika, żeby łatwiej zapalał na zimno/ciepło.
http://924.pl/readarticle.php?article_id=12
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Idealny rocznik na trackday car - opinie |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 09-02-2009 19:35 |
|
|
Aaa jest jeszcze jedno - stary typ tylnej belki pochodził żywcem z garbusa, ma regulację tylko zbieżności. Nowy typ ma pełną regulację - zbieżność, kąt pochylenia koła, wysokość ok 3cm.
Jak komuś mało te 3cm to w obu przypadkach można przestawić na drążkach skrętnych. W starym typie jest to łatwiejsze moim zdaniem ale są i minusy obniżenie starego typu zawieszenia powoduje negatyw (ujemny kąt pochylenia koła).
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Idealny rocznik na trackday car - opinie |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 09-02-2009 22:11 |
|
|
Te wcześniejsze niby lżejsze miały być ale czy to fakt to nie wiem? Ja bym celował po 80-tym.
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: Idealny rocznik na trackday car - opinie |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 10-02-2009 22:02 |
|
|
Ja mialem `76 ze starym zawieszeniem z tylu i nie narzekalem. Łatwa regulacja wysokosci, bezproblemowa wymiana gumowych elementow zawieszenia - trzeba to robic czesciej niz w nowszym typie belki bo grozi uszkodzeniem zawieszenia. Scigalem sie na nim i mimo teoretycznie slabszej konstrukcji dawalo bez problemu rade. Po 80 roku lepsze jest to ze buda ma wzmocnienia w tylnych naroznikach dachu i nie peka. Skrzynie polecam czworke - lzejsza i nie trzeba wachlowac. Tak poza tym to kosmetyka.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|