Autor |
Problem z wbiciem biegu (sprzęgło?) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 23-02-2009 14:08 |
|
|
Pomijając remont silnika, mam problem ze sprzęgłem/skrzynią.
Objawia się to problematycznym wrzucaniem biegów. Generalnie 1 i 2.
3,4 i 5tka wchodzą bez problemów. Wsteczny to inna historia.
Jak jest auto po nocy to nie ma problemów, biegi ładnie wchodzą
(no chyba że jest gorąco w lato).
Przejadę kilka kilometrów i chcąc znów wrzucić jedynkę mam problem,
trzeba wbijać na siłę, choć czasem jak się wysprzęglało kilka razy
to jakby lżej wchodziło.
Samo sprzęgło działa ciężko. Jak kupiłem auto to łapało już zaraz
po lekkim popuszczeniu, troszkę zostało podregulowane i już łapie
później, ale nadal ciężko chodzi.
Myślałem, że tak ma być w 924, ale wsiadłem do auta Michała (czerwonego)
i tam wszystko latało lżej niż w nowych autach jakimi jeżdżę.
Olej został zmieniony. Wylał się też nowy, czyli ktoś też wpadł na ten
sam pomysł co ja... Aha, pytanie: Ile należy wlać? Chyba za mało wlałem.
Rozebrane jest sprzęgło, więc można teraz co nieco wymienić, jeżeli to
skrzynia, to chyba na razie zostawiam. Może to problem z jakimiś
cięgnami? linkami?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Problem z wbiciem biegu (sprzęgło?) |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 23-02-2009 14:20 |
|
|
hm mam podobna sytuacje w alfie romeo
przy czym mam to tylko z jedynką niby ślizga się już po lekkim naciśnięciu pedału ale na rozgrzanym silniku po wciśnięciu sprzęgła do końca mam problem z jedynka i wstecznym winię za to pompę sprzęgła uważam że przepuszcza dla tego że jak wysprzęglę kilka razy to jest ok a jak przytrzymam sprzęgło dłużej wciśnięte na biegu to po około 10 sekundach zaczyna ciągnąć podejrzewam że pompa przepuszcza i nie wyrabia ciśnienia przy głębszym wciśnięciu pedału, dla tego cieszę się że w 924 mam linkę -najprostsze rozwiązania zawsze najwytrzymalsze
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: Problem z wbiciem biegu (sprzęgło?) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 23-02-2009 22:39 |
|
|
To już jest jakaś odpowiedź, ale w sumie w 924 nie tędy droga?
Sorka, że tak będę znów podrzucał do góry temat, ale ktoś coś może
wymyśli Jak macie jakiś pomysł to piszcie..., bo ja nie mam już
żadnego. Coś to może być?
Synchronizatory? Raczej nie, ale ja się nie znam (co podkreślam).
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Problem z wbiciem biegu (sprzęgło?) |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 23-02-2009 22:43 |
|
|
Spróbuj może podciągnąć linkę i sprawdź czy będzie lepiej. Może po prostu dobrze nie wysprzęgla bo linka rozciągnięta albo coś (?)
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Problem z wbiciem biegu (sprzęgło?) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 23-02-2009 23:12 |
|
|
Była podciągana i poza tym, że później łapie, (co bardzo pomogło) nic więcej
z wrzucaniem biegów nie ruszyło. Problem w tym, że teraz wszystko jest
rozebrane i nie mam szansy z powodu awarii nic kombinować.
Muszę coś na ślepo wymienić..., bo ponowne rozkładanie tego...
Silnik po remoncie, nowe amorki, felgi i opony, a będę jeździł wkurzony, że
biegi nie chcą mnie słuchać - tego bym nie chciał.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Problem z wbiciem biegu (sprzęgło?) |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 23-02-2009 23:22 |
|
|
Odnosnie oleju: lejesz na full(pod korek) i jesli masz 5tke to ok.2.3litra jesli 4ke to ok.2litry. Zalewasz ok.1.9litra i potem juz tylko dolewki tak aby nie przelac za duzo i nie stracic bez sensu za duzo oleju ktory wycieknie.
Odnosnie skrzyni: Ogolnie rzecz biorac nie slysze za czesto o sypiacych sie skrzyniach w 924 no chyba ze ktos naprawde perfidnie katowal auto wrzucajac biegi tak ze kazda zmiana to byl zgrzyt...Z drugiej strony idac standardowa zasada ze kazda skrzynia powinna przezyc dwukrotnosc zywotnosci silnika(liczac 150-200tys i remont generalny) skrzynka powinna Ci pocisnac do 400tys.... Mysle ze zakup uzywki zalatwilby sprawe - wkoncu skrzynie do 924 sa b.tanie...
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Problem z wbiciem biegu (sprzęgło?) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 23-02-2009 23:28 |
|
|
Według Haynesa: 4rka - 2,6litra, 5tka - 2,5litra.
W sklepie powiedzieli mi, że dwa litry (trzeba będzie dolać), ale problemy takie
same, może tylko skrzynia troszkę głośniej pracuje (mało przejechałem od wymiany
także o to się nie boję).
No tak, tylko czy tu chodzi o skrzynie?
Moje auto raczej nie było katowane, chyba że ktoś nieumiejętnie zmieniał biegi.
(nie było, bo dopiero pierwszy remont robię, a silnik był w bardzo ok stanie)
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Problem z wbiciem biegu (sprzęgło?) |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 23-02-2009 23:53 |
|
|
tzn lalem do motoru 2.5l i weszlo 2.3l i dlatego zakladam ze do 4ki powinno teoretycznie byc troche mniej (w praktyce nei wiem bo w "zwyklej" 924 nie mialem "przyjemnosci" wymieniac).
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Problem z wbiciem biegu (sprzęgło?) |
porsz
Użytkownik
Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06 |
Dodane dnia 24-02-2009 02:40 |
|
|
wymień łożysko w wale korbowym
968 92r czerwony (dziwny porsiołek) (było)
924 78r czarny (w posiadaniu,, na sprzedaż
944 86 biały ( przerobiony na biało czerwony)zmienił właściciela
buggy 69r czerwony (w posiadaniu)
i teraz nie wiem w co wsiąść |
|
Autor |
RE: Problem z wbiciem biegu (sprzęgło?) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 24-02-2009 14:14 |
|
|
Czyli tak zwane "łożysko igiełkowe"?
Jak rozumiem chodzi o tą część 047 105 313 (na rysunku 10A )
http://dcauto.gotdns.com/illustration/index/429839895
Czy dobrze od razu wymienić 047 105 311 (na rysunku 10B )? Uszczelki jakieś tam są.
Ja też myślałem nad wymianą łożyska oporowego sprzęgła, czyli 113 141 165 B (na rysunku 5 )
http://dcauto.gotdns.com/illustration/index/27922686
Michał stwierdził, że to i tak wymienimy, bo cena niska. (igiełkowe)
Tylko nie wiem czy jest sens wymieniać oporowe, skoro twierdzisz że to igiełkowe jest
problemem który mnie tak męczy
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Problem z wbiciem biegu (sprzęgło?) |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 24-02-2009 22:10 |
|
|
Qbak masz sprzęgło na lince?
zawsze mnie się wydawało że po '79 miały hydrauliczne
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: Problem z wbiciem biegu (sprzęgło?) |
troll oslo
Użytkownik
Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07 |
Dodane dnia 24-02-2009 22:29 |
|
|
Wg mnie to synchronizatory i luz na walku atakujacym.. Ja mialem problem z wybicim biegu jak auto postalo noc na 1 bez recznego to siedziala 1ka zmienilem olej na taki czerwony omega 500 zl litr i problem mina. Olej sie nie pieni jak normalny i wspina sie podczas pracy skrzyni po elementach ruchomych no i jest dozywotni |
|
Autor |
RE: Problem z wbiciem biegu (sprzęgło?) |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 24-02-2009 22:51 |
|
|
troll oslo napisał/a:(...) jest dozywotni
-nie wycieka
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: Problem z wbiciem biegu (sprzęgło?) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 24-02-2009 22:58 |
|
|
Wydaje mi się, że jest tylko linka i nie na żadnej hydrauliki.
Troll, mam nadzieje, że u mnie to nie synchronizatory.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Problem z wbiciem biegu (sprzęgło?) |
ElastiC
Użytkownik
Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 25-02-2009 09:10 |
|
|
Ja stawiam na lozysko oporowe - takie sa poczatkowe objawy. Pozniej biegu nie da sie wogole wrzucic. Druga rzecz do docisk. Jesli masz zatarte lozysko oporowe to powoli zacznie szlifowac ci docisk (bo poprostu przestaje dzialac jak lozysko i kreci sie calosc), a wtedy bedzie trzeba wymienic obydwie czesci. Dodam tylko, ze twoj przypadek jest wrecz ksiazkowy
|
|
Autor |
RE: Problem z wbiciem biegu (sprzęgło?) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 25-02-2009 15:27 |
|
|
W takim razie wymieniam obydwa łożyska. Oby tylko docisk był ok, jeszcze nie był
oglądany dogłębnie (czego ewentualnie szukać? co pomierzyć?).
Łożysko igiełkowe zrobiło się problemem. Nie wyszło bez uszkodzenia tulejki w której
siedzi. Czyli teraz już nie jest do kupienia samo łożysko, tylko cała część:
047-105-169A (cena 295zł) Samo łożysko to przecież powinny być grosze, ale
chyba jako część z tą tulejką i uszczelkami (które same kosztują 68zł) cena rośnie.
Zastanawiałem się czy nie kupić samych uszczelek, łożyska (na wymiar powinno
się takie same dostać), a tulejkę dorobić u tokarza. Co o tym myślicie?
Znacie jakieś przeciwwskazania? Czy materiał z jakiego ta tulejka jest
zrobiona jest taki ważny?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|