924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Wymiana płynów i hamulców - parę lamerskich pytań
szeryf
Użytkownik



Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07
Dodane dnia 03-03-2009 18:43
Witam,
Ponieważ przeczuwam rychłe przybycie wiosny postanowiłem coś zrobić z autem. Na pierwszy ogień pójdzie wymiana hamulców -podstawowe części już mam (od jesieni i wstyd się przyznać nie dałem rady się zmobilizować przed pierwszym śniegiem). Zastanawiam się czy powinienem się jakoś dodatkowo zabezpieczyć. W sensie zakupu części w stylu nakrętka przytrzymująca podkładkę, która nie jest potrzebna, ale na wszelki wypadek lepiej ją mieć , jeśli wiecie co mam na myślismiley. Generalnie nie chcę biadolić, że coś pękło a ja nie mogę nawet roboty skończyć, bo sklepy już pozamykane. Jak czytałem w jakimś wątku w układzie mieści się około 0.7 litra płynu. Jaki by tu zalać? Obecnie mam DOT3, zastanawiam się czy warto zainwestować w lepszy (DOT4). No i najważniejsze: jaka firma? Sporo osób poleca markę MOTUL i jedyne co mnie powstrzymuje przed zakupem to potencjalnie wysoka cena.

Poza tym konieczna jest wymiana olejów. Silnikowy wiadomo, ale nie wiem co kupić do skrzyni i ile jego będę potrzebował

-Filtry - prawdopodobnie kupię firmy Filtron, Zapewne każdy rodzaj różni się szczegółami technicznymi, stąd pytanie czy którychś powinienem unikać, albo czy szukać jakichś konkretnych?

-płyn chłodniczy. Z tego co się orientuję potrzebuję 7l. Chciałbym przeczyścić układ chłodniczy i nie wiem w co powinienem się zaopatrzyć smiley i jak to najlepiej zrobić. Sugestie mile widziane..smiley

Zastanawiam się czy W ramach zabawy z regulacją zaworów muszę wymieniać uszczelkę pod pokrywą. Z zewnątrz wygląda OK, ale wiadomo nie wszystko złoto,co ludzie kradną. Czy wymagane jest posmarowanie uszczelki jakimś silikonem albo innym cudownym środkiem, czy też bez gry wstępnej przystępujemy do czynności zasadniczych?

Generalnie mile widziane wskazówki czego unikać ...smiley


Don't Call Me Zombie!!!
Autor RE: Wymiana płynów i hamulców - parę lamerskich pytań
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 03-03-2009 19:22
olej skrzynia - http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=180#post_1206

płyn hamulcowy - http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=831#post_8889

układ chłodniczy - http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=258#post_1854

Autor RE: Wymiana płynów i hamulców - parę lamerskich pytań
troll oslo
Użytkownik

Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07
Dodane dnia 03-03-2009 20:10
Ja wymienilem na dot4 bo taki mam na magazynie i gratis plyn chlodniczy zmienilem na czerwony g30 bodajze zywotnosc 4 lata i nie szkodliwy dla aluminium.
Autor RE: Wymiana płynów i hamulców - parę lamerskich pytań
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 03-03-2009 20:12
Wymiana hamulców? Jak wymiana tarcz?
Problem jest moim zdaniem z łożyskami które trzeba wybić ze starych i do nowej
tarczy wcisnąć. Ktoś powiem, że to nie problem, ale mi to robili ludzie na prasie
hydraulicznej.

Bierz DOT4, chyba Motul najlepszy, ale jak się chcesz ścigać to dobrze zainwestować.

Do skrzyni potrzeba 2.6 litra (jeżeli dobrze pamiętam). W Hayensie jest wszystko:
jaki olej i ile potrzeba. Lej pod korek, aż się będzie wylewać. Mi tak powiedzieli,
ale ja miałem tylko 2l niestety...


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Wymiana płynów i hamulców - parę lamerskich pytań
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 03-03-2009 20:19
Usczelkę pod pokrywą raczej wymień na nową. Jeśli do 944 16V dostałem taką za 50 zł, to do 924 sądzę, że wyjdzie taniej smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Wymiana płynów i hamulców - parę lamerskich pytań
Abelard
Użytkownik



Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 03-03-2009 20:19
Uszczelkę pod pokrywą będziesz musiał wymienić, nie byłą droga.


Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Autor RE: Wymiana płynów i hamulców - parę lamerskich pytań
szeryf
Użytkownik



Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07
Dodane dnia 03-03-2009 20:38
Dzięki za odpowiedzi. Nie bardzo wiem na co warto się zdecydować gdybym miał problemy z dostaniem Motula, bo nie wiem czy w focie będzie
A uszczelkę kładę na goły metal czy trzeba czymś posmarować?
Simprez - widziałem, że nie jest ona droga smiley


Don't Call Me Zombie!!!
Autor RE: Wymiana płynów i hamulców - parę lamerskich pytań
troll oslo
Użytkownik

Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07
Dodane dnia 03-03-2009 21:05
jak robilem glowice w moim 924 to zapomnialem kupic uszczelke pod pokrywe a iz bylo to w sobote i nie bylo juz gdzie kupic to uzylem starej wymytej w akrylu i dirko taki silikon co toleruje kontakt z olejem i pochodnymi ... bylo szczelnie jak trzeba..
jak masz nowa uszczelke to nic nie trzeba smarowac.. wrecz unikac silikonu ponoc kiepskie i tanie silkony potrafia rozpuscic uszczelki..

dirko ktury ja uzylem jest uznany przez daf-a i ssangyonga wlasnie do montarzu takich zeczy a w ssangyongach to miaka olejowa nie ma zadnej uszczelki tylko jest skaladana wlasnie na dirco..(to to dla info...)
Autor RE: Wymiana płynów i hamulców - parę lamerskich pytań
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 03-03-2009 21:54
uszczelke pod pokrywe to transaxle smiley, olej do skrzyni castrol ,spytasz jaki?wejdz na castrol.pl a tam znajdziesz cso takiego jak "dobor oleju do twojego auta" i tam sobie juz wybierasz 924 rocznik taki i taki i masz wszystko podane na tacy. Bedzie tez dokladnie napisane ile wejdzie (chyba 2.5l,mi w 2.5litrowym silniku weszlo 2.3l).


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: Wymiana płynów i hamulców - parę lamerskich pytań
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 03-03-2009 22:30
Chciałbym zaprotestować. Mi w sklepie pan powiedział, 2 litry (tyle właśnie było
na castrolu bo tam sprawdzał). Kupiłem 2 litry, wylałem stary, zalałem nowy.
Zaczęło coś hałasować. Także tak jak w Hayesie jest. 2.6 4ro biegowa i 2.5 5cio biegowa.
Ja bym przynajmniej tak lał. U siebie będę musiał dolać.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Wymiana płynów i hamulców - parę lamerskich pytań
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 03-03-2009 23:09
Jest duża szansa na wymianę uszczelki ale jeśli wygląda ok a nie masz pod ręką to może się uda starą założyć... Silikonu bym nie polecał, to sie zasadniczo powinno trzymać i nie cieknąć bez żadnego kleju.

Co do płukania chłodzenia to na stacjach są takie specyfiki. Się zalewa, jeździ ileś tam minut a potem spuszcza płyn. Tylko, że jeśli coś kapało z chłodnicy albo nagrzewnicy to się trzeba liczyć z tym, że po przepłukaniu może się jeszcze bardziej rozszczelnić. Ale ja bym i tak to zrobił bo prędzej czy później samo się posypie... Lepiej mieć to z głowy smiley

A co do płyn / klocki to szybciej się zaczynają palić klocki niż płyn się zdąży zagotować (sprawdzone w praktyce smiley ) więc ja bym nie cudował i zalał zwykłym ATE. Chyba, że masz dojście do innych firm w dobrej cenie. Od DOT3 do DOT 5 można zalewać a o ile się nie mylę DOT 5.1 już wymaga jakiegoś tam już specjalnego składu uszczelek gumowych w układzie. (Czy DOT6?).

ps. Płyny chłodnicze zawierają dodatki antykoryzyjne anty (?) osadzające kamień (?) i anty zamarzające ale najlepiej ciepło przewodzi nic innego a... woda smiley



2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Wymiana płynów i hamulców - parę lamerskich pytań
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 04-03-2009 07:15
juras napisał/a:

A co do płyn / klocki to szybciej się zaczynają palić klocki niż płyn się zdąży zagotować


czyli źle zrobiłem zalewając 28 tym ? smiley

[img]http://www.ksspeed.com/images/ProductsL/G1006.jpg[/img]


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: Wymiana płynów i hamulców - parę lamerskich pytań
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 04-03-2009 08:41
Nie wiem jak w 928 gdzie są hamulce wentylowane, ja pisałem o 924. Nigdy mi sie płyn nie zagotował a klocki się palą...



2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Wymiana płynów i hamulców - parę lamerskich pytań
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 04-03-2009 10:39
Szeryf - moim zdaniem przewidziec sie nie da co ci bedzie potrzebne. Moze np zapiec sie ktorys regulator z tylu na bebnie co czesto sie zdarza a chcac byc w 100% przygotowanym musialbys kupic ich komplet. Moze stac ktoras linka od recznego i kupisz ich komplet przed sprawdzeniem starej? Moga byc przerdzewiale blaszki na zaciskach z przodu i juz nie zlozysz tego do kupy albo pouszkadzane sprezynki z tylu w bebnach... przy wymianie plynu moze sie okazac ze nie odkrecisz ktoregos odpowietrznika przy zacisku (czeste) lub przy bebnie i co wtedy? warto miec co najmniej nowy odpowietrznik jak uda ci sie wyciagnac stary lub do wymiany cylinderek zacisku...
Moim zdaniem zabierajac sie za hamulce musisz miec:
tarcze na przod
lozyska przednie kpl z uszczelniaczami
klocki
bebny - jesli masz zamiar je wymieniac
szczeki
zawleczki na nakretki tylne mocujace beben zeby nie kombinowac bo kosztuja grosze
plyn hamulcowy
Reszta wyjdzie w trakcie. Co do plynu - jesli auto do jazdy na co dzien to kup dot 4 bo lepszy niz dot 3 i nie kombinuj. Zalanie jakiegos wyscigowego owszem podnosi odpornosc hamulcy na przegrzanie ale ma to sens tylko po wymianie elementow ciernych na lepsze bo tak jak napisal juraz najpierw przegrzewaja sie klocki. Zalanie jakiegos racinga podnosi temperature wrzenia plynu ale skraca czas miedzy jego wymianami - obowiazkowo raz do roku. Pomijam stosowanie jakis niebieskich plynow ktore jak slyszalem potrafia byc agresywne w stosunku do gumowych elementow ukladu hamulcowego typu przewody i w dluzszym czasie powodowac ich uszkodzenia od wewnatrz i np pecznienie przewodow podczas hamowania.
Wracajac do tematu - jak masz podstawowe czesci to reszta wyjdzie "w praniu" i prawdopodobnie bedziesz musial biegac do sklepu chyba ze masz jakies podejrzenia co do elementow np nie dalo sie wyregulowac z tylu ktorejs szczeki wtedy to bym w ciemno kupowal regulatory.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: Wymiana płynów i hamulców - parę lamerskich pytań
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 04-03-2009 10:47
Aha - przy regulacji zaworow moze sie okazac ze np luzu nie da sie ustawic i bedziesz musial kombinowac nowe srubki regulacujne. Uszczelka pokrywy zaworow to podstawa bo pozniej bardzo czesto cieknie - nawet po zastosowaniu silikonu - sa dobre uszczelniacze chocby wspomniany przez trolla dirko ale takie tanie juz nie sa i lepiej miec nowa uszczelke. Smarowanie uszczelniaczami mozna stosowac gdy nie mamy nowej uszczelki. Co do olejow to NIE POLECAM lotosa - dziadostwo szczegolnie ten najtanszy. I nie kombinuj z syntetykami - za zadkie do tak starego silnika i moze sie pojawic problem z cisnieniem oleju.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: Wymiana płynów i hamulców - parę lamerskich pytań
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 04-03-2009 12:10
michal928 napisał/a:
I nie kombinuj z syntetykami - za zadkie do tak starego silnika i moze sie pojawic problem z cisnieniem oleju.


A ja zalałem syntetykiem i co prawda ogólnie ciśnienie wzrosło w stosunku do tego czym wcześniej było zalane (jakiś castrol najtańszy) ale hmm jakieś stukanie spod pokrywy zaworów mam jak jest zimny...


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: Wymiana płynów i hamulców - parę lamerskich pytań
szeryf
Użytkownik



Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07
Dodane dnia 04-03-2009 17:46
Michał928 -dzięki bardzo za odpowiedź, właśnie o taką poradę mi chodziło. Profilaktyczne dokupię także łożyska z uszczelniaczami i zakrętki. Just in case. Co do płynu to nie planowałem nic ponad DOT4.


Don't Call Me Zombie!!!
Autor RE: Wymiana płynów i hamulców - parę lamerskich pytań
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 04-03-2009 22:58
Przy sciaganiu bebnow nie zapomnij najpierw poluzowac regulatorow szczek bo zapra ci sie o ranty i bedziesz walil mlotem probujac je sciagnac - nameczysz sie i mozesz i tak nie sciagnac albo cos uszkodzic.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: Wymiana płynów i hamulców - parę lamerskich pytań
szeryf
Użytkownik



Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07
Dodane dnia 05-03-2009 18:36
Dobra jest jeszcze jedna głupia kwestia: jakie są te odpowietrzniki?smiley Bo nie wiem jakich mam szukać, a w sklepie mieli kilka rodzajów smiley


Don't Call Me Zombie!!!
Autor RE: Wymiana płynów i hamulców - parę lamerskich pytań
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 05-03-2009 19:34
Musisz wykręcić jeden i pokazać w sklepie bo rzeczywiście są różne. A też mi się wydawało to oczywiste, że "takie jak w golfie I". Zawsze dobrze mieć jakiś w zapasie nawet jak ci się nie przyda tym razem.

A poza tym przednie i tylne też są różne :]


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

Edytowane przez juras dnia 05-03-2009 19:37