924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor trzy cylindry...
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 11-04-2009 19:54
Mam świeżutki problem ze złomikiem... Od jakiegoś czasu (pewnie od kiedy nadeszła wiosna i zrobiło się cieplej) miałem chyba typowe dla k-jeta problemy z odpalaniem - odpalał bez problemu na zimnym silniku i na ciepłym zaraz po zgaszeniu, ale jeśli zgasiłem ciepły silnik i zostawiłem go na trochę, to wtedy pojawiały się problemy z odpaleniem - trzeba było trochę pokręcić rozrusznikiem, zrobić przerwę i jeszcze pokręcić i dopiero zapalał... Tym razem też miałem problem z odpaleniem ciepłego silnika - w końcu się udało, ale silnik pracuje na trzech cylindrach... i nie zaczyna pracować na czterech nawet po przegonieniu (mam co prawda wrażenie, że na wyższych obrotach (4000) czwarty się dołącza, ale po zejściu do niższych znowu grają tylko trzy). Wykręciłem świece i ta na cylindrze najbliżej kabiny (muszę się w końcu nauczyć od której strony numeruje się cylindry) jest zalana. Kupiłem i wkręciłem nowe świece, ale nic to nie dało. To teraz zestaw pytań:
- sensowne byłoby sprawdzenie czy na zalewanej świecy w ogóle jest iskra, co nie? tego jeszcze nigdy nie robiłem... mam ją wykręcić, podpiąć kabel WN, przytknąć do bloku, zakręcić rozrusznikiem i wypatrywać iskierek?
- możliwe jest w ogóle, że iskry nie ma tylko na jednym cylindrze?
- jakieś inne teorie wyjaśniające pracę na trzech cylindrach?


Przepraszam za rozległość moich laickich pytań... liczę na wyrozumiałość..


Don't panic!
8388751
Autor RE: trzy cylindry...
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 11-04-2009 20:03
Jest mozliwe ze jest brak iskry na 4-tym cylindrze i mozesz to sprawdzic w sposob opisany przez siebie - tylko uwazaj zebys nie walnał glowa w maske jak iskra zlapie ciebie a nie mase. smiley Moze byc np trafiony przewod WN lub kopulka ale raczej spodziewalbym sie lejacego wtryskiwacza.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

Edytowane przez michal928 dnia 11-04-2009 20:03
31356497
Autor RE: trzy cylindry...
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 11-04-2009 22:16
Dziękuję za rzeczową odpowiedź... o pieszczotach prądem pomyślałem, ale o masce nad głową już nie.. smiley

Znaczy, że jeśli okaże się, że iskra na tej świecy jest to głównym podejrzanym będzie wtryskiwacz?


Don't panic!

Edytowane przez miniver dnia 11-04-2009 22:17
8388751
Autor RE: trzy cylindry...
troll oslo
Użytkownik

Postów: 975
Miejscowość: Moss-Norwegia
Data rejestracji: 07.08.07
Dodane dnia 11-04-2009 22:21
Albo uszczelka miedzy 3 a 4 ja tak mialem w moim 924 tez chodzil na 3 a jak sie go wkrecilo na obroty jakby na 4 ale to bylo zludzenie wymiana uszczelki to 3 max 5 godzin krecenia i 2 litry kawy.. Ale sprobuj podmienic wtryski np z 1 na 4 a z 4 na 1 i kable 3i4 powinny podejsc na dlugosc zamienic miejscami od kopulki do swiec ale kazda z obcji robic oddzielnie 1 wtryski i rezultat 2 kable i rezultat..
Autor RE: trzy cylindry...
szeryf
Użytkownik



Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07
Dodane dnia 12-04-2009 01:34
miniver napisał/a:
Dziękuję za rzeczową odpowiedź... o pieszczotach prądem pomyślałem, ale o masce nad głową już nie.. smiley

Znaczy, że jeśli okaże się, że iskra na tej świecy jest to głównym podejrzanym będzie wtryskiwacz?


Zdecydowanie - to samo miałem w Moim.


Don't Call Me Zombie!!!
Autor RE: trzy cylindry...
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 16-04-2009 22:36
Uszczelka mam nadzieję cała, bo niedawno wymieniana była... Płynu nie ubywa, ciśnienia w zbiorniczku też nie ma..

Za to iskra jest, że hoho... Szukam zatem wtryskiwacza na podmianę..


Don't panic!
8388751
Autor RE: trzy cylindry...
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 16-04-2009 22:47
To wcześniej jeszcze, zanim wymienisz wtryskiwacz, wyjmij go i uszczelnij w gnieździe choćby silokonem. Nic to nie kosztuje, a sprawdzisz teorię o "lewym" powietrzu w tym miejscu. Ja tak miałem, choć u mnie pracował na 3 cylindrach zaraz po odpaleniu. Przegazowanie pomagało i włączał się czwarty.

Jeśli chcesz się narazić na koszty to zamiast silikonu wymień oringi uszczelniające wtryskiwacze - kupowałem to 5 dni temu - 1,25 zł/szt.

pzdr
jacek(pilatus)
Autor RE: trzy cylindry...
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 16-04-2009 23:01
Dzięki za radę - oringi i te plastikowe obsadki wtryskiwaczy były wymieniane stosunkowo niedawno.


Don't panic!
8388751
Autor RE: trzy cylindry...
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 11-05-2009 12:24
Zgłaszam się ponownie... Okazuje się, że rzeczywiście problem wynika z zalewania cylindra paliwem, ale winowajcą nie jest wtryskiwacz, tylko rozdzielacz paliwa - jedną dziurką leje się o wiele za dużo paliwa..

Czy ktoś mi zatem ułatwi zdobywanie wiedzy i powie czy rozdzielacz był taki sam we wszystkich rocznikach no i ewentualnie czy pojawiał się też w innych autach? Nowe są niedostępne, regenerowane fabrycznie chyba też nie, zresztą kosztowały zdaję się koło 8 tys. zł., więc celuję w sprawną używkę...


Don't panic!
8388751
Autor RE: trzy cylindry...
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 11-05-2009 12:53
Więc sprawa wygląda tak:
dla 924 2.0L rozdzielacz był od początku do końca produkcji taki sam. Nr BOSHA to 0 438 100 005.

Ten sam rozdzielacz stosowano w autach:
SAAB 99 roczniki 09.74 - 12.75
SAAB 99 roczniki 01.76 - 08.81
VOLVO 140 roczniki 08.73 - 07.74
VOLVO 240 roczniki 08.74 - 07.79
BMW 320 (E21) roczniki 10.75 - 12.78
BMW 520 (E12) roczniki 10.75 - 07.81



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl