Autor |
do zagazowanych i nie tylko :) |
rafalsw
Użytkownik
Postów: 13
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 20-06-2006 08:57 |
|
|
Witam.
Czy ktoś z kolegów posiadających instalację gazową ma tak samo jak ja ? Po zakręceniu śrubki powietrza w kolektorze ssącym do końca, silnik nadal chodzi i zbytnio go to nie wzrusza (rzecz dzieje się na benzynie i na gazie). Pewnie jakoś sobie ciągnie powietrze tylko nie wiem czy to jakaś nieszczelność czy może instalacja gazowa spowodowała taki stan rzeczy. Zbytnio by mi to nie przeszkadzało gdyby nie jeden fakt: po rozgrzaniu autko ma zbyt duże obroty (w granicach 1100), te obroty troche pływają i dosyć mocno trzęsie silnikiem na jałowym. Może to jednak jakieś cholerne dodatkowe powietrze ? Mam jeszcze jeden objaw, po gwałtownym dodaniu gazu, zza aparatu zapłonowego i trochę z boku silnika (od strony kolektora wydechowego) pojawia się chmura spalin i słychać też czasami jakąś blachę. Czy to też może mieć wpływ na równomierną pracę silnika ? A może jakieś inne pomysły ?
Pozdrawiam
Edytowane przez rafalsw dnia 20-06-2006 08:59 |
|
Autor |
RE: do zagazowanych i nie tylko :) |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 20-06-2006 10:48 |
|
|
I jak tu pomóc koledze ????
1. Założył gaz do Porsche i mu nie działa...Hmn...ciekawe dlaczego ?
2. Słyszy jakąś blachę....Może by tak kolega zajrzał i zamieniił "jakąś" na coś bardziej konkretnego i znalazł skąd leci dym. Mamy zgadywać co tam dzwoni ? Po 3 dniach i 16 postach pewnie wpadniemy na to....
Rafalsw, chcemy pomóć, ale prosimy, daj nam szansę.
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: do zagazowanych i nie tylko :) |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 20-06-2006 14:19 |
|
|
Dymić może hmm spod głowicy ? Może też być tak, że z tyłu silnika wycieka ci olej i leje się akurat na wydech.
Albo z połączeń kolektor-głowica albo kolektor wydechowy-portki. Trzeba się przyjrzeć.
A na bank masz nieszczelność w dolocie. Może gdzieś przy zaworze dodatkowego powietrza ?
Edytowane przez juras dnia 20-06-2006 14:20 |
|
Autor |
RE: do zagazowanych i nie tylko :) |
rafalsw
Użytkownik
Postów: 13
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 21-06-2006 10:00 |
|
|
Witam.
Wyczyściłem silnik z brudu i będę patrzył gdzie są jakieś wycieki, olej był pod czujnikiem ciśnienia oleju, tzn. czujnik był mokry od spodu, ale mogł się tam znaleźć bo np. spłynął z innego miejsca, trochę oleju było w około uszczelki od dekla przykrywającego zawory. Co do dymienia to tak jak pisałem wcześniej, spaliny pojawiają się za aparatem zapłonowym i z jego lewej strony (patrząc od przodu samochodu), mniej więcej na połowie długości silnika, bardziej po polskiemu - od aparatu do połowy długości silnika - podpowiedzi Jurasa chyba są trafne i obawiam się, że to spod głowicy. Czy taka sytuacja ma wpływ na kulturę pracy silnika ? tzn czy może się trząść jak z zimna na jałowym ? Pewnie tak, bo przecież jest nieszczelność.
Tkacki: sam bym chciał namierzyć tą blachę ale oglądałem i macałem już wszystko i niestety nic nie widzę co by się miało właśnie urwać i hałasować, myślałem że może komuś też coś takiego się działo i jest związane z wydechem.
Co do gazu w prosiaku to zgadzam się w zupełności, że to nie ma prawa do końca dobrze działać i nie dlatego, że porsche tylko dlatego, że wtrysk mechaniczny, ale cóż, takiego kupiłem i do tej pory nic strasznego się nie działo z samochodem.
Może faktycznie jak napisał Juras jakaś dziura w dolocie, tylko że też jeszcze nie mogę tego namierzyć, wymieniłem już chyba wszystkie rurki gumowych. No chyba, że to sam zawór dodatkowego powietrza jest nieszczelny.
Dzięki za wymienienie możliwych przyczyn i będę dalej szukał gdzie dymi i gdzie wstrętne dodatkowe powietrze mi wpada
Pozdrawiam |
|
Autor |
RE: do zagazowanych i nie tylko :) |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 21-06-2006 13:54 |
|
|
Spaliny mogą się pojawiać w wyniku nieszczelności w wydechu gdzieś dalej, np: przy pierwszym tłumiku. Po prostu idą do góry i stąd ich obecność w komorze silnika.
Popatrz od dołu na kolektor wydegowy (lusterko!) - często pęka w okolicy dolnych śrub mocujących.
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|
Autor |
RE: do zagazowanych i nie tylko :) |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 21-06-2006 15:00 |
|
|
W katalogu intercars jest taki spray do namierzania nieszczelności w dolocie. Ale nie wiem jak to działa i czy działa. W każdym razie gazownik kiedyś mi tym psikał na dolot i na gumki na wtryskiwaczach. |
|
Autor |
RE: do zagazowanych i nie tylko :) |
tkacki
Użytkownik
Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 21-06-2006 16:06 |
|
|
Działa. Niektóre spaye powodują gwałtowny spadek obrotów (na bazie CO2) inne zabarwiają spaliny.
CP9A/4G63
We are not what we own. |
|