924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor problem z cisnieniem oleju
gti69
Użytkownik

Postów: 40
Miejscowość: Opole / Glasgow UK
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 29-06-2009 21:41
Hej smiley

Troche poszukalem sobie na forum odnosnie problemu z cisnieniem oleju w 924 i cos niecos juz moge wnioskowac, ale pozwolcie ze opisz emoja sytuacje ... moze ktos bedzie mial jakies dodatkowe spostrzezenia.

Start:
z autkiem zawsze byly porblemy - na zimnym ciezko odpalal, ale jak juz sie troche zagrzal to wsyztsko bylo w miare ok... w miare... smiley nie mial zbyt duzej mocy.
Doszedlem w koncu do tego ze lapal lewe powietrze przy roze z rozdzielacza paliwa do kolektora - plastik laczacy dwie gumy byl w srodku wygiety czego wczensiej nie widizalem. zamienilem to ... oraz caly rozdzielacz wtrysku ktory wyciagnalem z 924 z lokalnego zlomu. postanowilem tak zrobic bo wczesniej ustawialem w swoim mieszanke na kolor spalania w cylindrach (za pomoca takiego fajnego urzadzanka smiley no i wymyslilem sobie z ena pewno nie bedzie mieszanka dobra wiec wezme przeloze rozdzielacz z 'nie ruszanego' auta. Niestety prosiak wogole nie chcial odpalic chcociaz paliwo sie lalo. widocznie sie zapiekl i nie dawal takiego cisnienia jak trzeba. Zamienilem wiec na stary rozdzielacz (przy okazji podmieniajac rowniez wtrysk dodatkowego paliwa - i upewniajac sie ze dziala)....

i odpalil!!! nigdy wczesniej tak ladnie nie chodzil - troche przykopcywal ale bez problemu zaskoczyl za pierwsyzm razem, obroty mial ladne i cisnienie tez smiley do momentu...

kiedy przejechalem sienim w kolo domku smiley troche mu wcisnalem ze dwa razy ([pierwszy raz zarzucilo mnie bokiem)... ale za drugim razem jak mu troche dalem smiley nagle zaczal sie dlawic i wyplul z siebie wieeelka chmure bialego dymu... popyrkal troche i znow normalnie chodzil... ale gdy dojechalem do domu zauwazylem ze spada mi caly czas cisnienie oleju... kiedy dobrze sie juz nagrzal lampka awarii oraz lampka smarowania palila sie juz caly czas na wolnych obrotach. cisnienie spadalo ponizej 1bara.

Jak pozniej doszedlem - silnik mi wyplul dosc duza dawke oleju do odmy - ktoredy to olej dostal sie do dolotu i dlatego kopicl mi na bialo... nie wiem skad to sie moglo wziasc... raczej nie przelalem oleju jak ostatnio zmienialem (choc to mozliwe smiley ) ... ale czy plucie oleju do odmy byloby spowodowane za duza iloscia plynu w silniku?

pamietam ze jak zmienialem mu olej to okazalo sie ze bylo go tam ok 6 litrow... ale to nie byl sam olej tylko pomieaszany z benzyna bo walil strasznie. Moze mial za duza mieszanke kiedys i go zalewalo jakos? jest to mozliwe?

no ale do reeczy. Teraz mieszanke mam chyba ustawiona tak jakby fabrycznie - bo wzialem ten stary rozdzielacz ze zlomu tkroy nie byl ruszany i wykrecilem srubke licza obroty az do oporu. to samo zrobilem w moim rozdzileaczu i ustawilem go na tyle samo obrotow. Poczatkowo nie chcial zapalic ale 1/2 obrotu wiecej dala rezultat i pali ladnie. Olejem juz chyba nie dmucha do odmy... ale dalej pojawia sie problem cisnienia.

jak jest zimny to jest ok 4-5 bara na wolnych obrotach. natomiast po ok 10min jazdy, na wolnych obrotach spada mi poniezej 2 i 1 bara i zapalaja sie lampki.

wyczytalem na forum ze moze to byc przybrudzony czujnik znajdujacy sie z tylu glowicy?

macie moze jeszcze jakies sugestie?

dlaczego wyplul mi olej do odmy?

z gory dziekuje za cierpliwosc przy czytaniu i ewentualne odpowiedzi smiley

pozdro
Tomek


[img]http://i142.photobucket.com/albums/r111/tomtomek/forweb.jpg[/img]
Autor RE: problem z cisnieniem oleju
porsz
Użytkownik

Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06
Dodane dnia 29-06-2009 22:46
sprawdż stan oleju i czy nie śmierdzi benzyną i nie jest rzadki ,pewnie doststał znowu paliwa do oleju i podniosło stan i stał się rozcieńczony benzyną,


968 92r czerwony (dziwny porsiołek) (było)
924 78r czarny (w posiadaniu,, na sprzedaż
944 86 biały ( przerobiony na biało czerwony)zmienił właściciela
buggy 69r czerwony (w posiadaniu)

i teraz nie wiem w co wsiąść smiley smiley
Autor RE: problem z cisnieniem oleju
gti69
Użytkownik

Postów: 40
Miejscowość: Opole / Glasgow UK
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 29-06-2009 23:53
a czemu tak sie dzieje ze dostaje sie benzyna do oleju? to jest normalne przy za duzej dawce? czy cos jest skopcone?
dzieki i pozdrawiam smiley
Tomek


[img]http://i142.photobucket.com/albums/r111/tomtomek/forweb.jpg[/img]
Autor RE: problem z cisnieniem oleju
Marko84s
Użytkownik



Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09
Dodane dnia 30-06-2009 00:55
Nie no jeżeli masz za bogatą mieszankę to jest duża szansa że część paliwa będzie dostawać się do oleju powodując jego rozrzedzenie i spadek ciśnienia, a czemu tak się dzieje? To w zasadzie proces nieunikniony jeśli dawka paliwa jest za wysoka to paliwo łatwo przeciska się przez pierścienie tłoka do oleju.




Edytowane przez Marko84s dnia 30-06-2009 00:57
Autor RE: problem z cisnieniem oleju
gti69
Użytkownik

Postów: 40
Miejscowość: Opole / Glasgow UK
Data rejestracji: 26.02.08
Dodane dnia 02-07-2009 01:29
a myslicie ze moze to byc np zapchana pompa? wogole latwo jest sciagnac miske czy trzeba stosowac rozne sztucki zeby sie do niej dostac?


[img]http://i142.photobucket.com/albums/r111/tomtomek/forweb.jpg[/img]
Autor RE: problem z cisnieniem oleju
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 02-07-2009 09:06
Wymiana pompy olejowej to raczej horror,jak ostatnio rozbieralem jedno auto to aby ja zdjac trzeba bylo odkrecac wal korbowy grrr. W 2.5l motorze wyjecie miski = wyjecie silnika i w 2.0 chyba bedzie podobonie ale nie mam pewnosci co do tego motoru.

Wymiana czujnika to najprostsza sprawa smiley - od niego bym tez zaczol chociaz teraz jak masz mieszanke paliwo+olej no to wymiana oleju i filtra jest raczej neizbedna. Nowy bodajze 250zl w ASO,zamiennik napewno taniej,uzywka jakies 80zl.

PS: jakbym widzial w 2.0l silniku na liczniku mniej niz 1.5bara na zegarze to odrazu zgasilbym silnik albo przygazowal aby pompa zaczela mocniej pracowac i podbilo cisnienie ...chyba chcesz na sile go zatrzec smiley.


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.

Edytowane przez przemek84 dnia 02-07-2009 09:07
2457922
Autor RE: problem z cisnieniem oleju
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 02-07-2009 10:41
o ile pamiętam to ksiązka pisala ze minimum wystarczalen to 0.8b na wolnych obrotach.

Aby zdjąc miske olejową trzeba odkecic 4 duze imbusy i serie małych, jednak nie sciągniesz miski, chyba ze wyjmiesz silnik, albo zrzucisz zawieszenie.

Wez wyreguluj dobrze paliwo ! Wymien olej i filtr i zobacz efekty. Paliwo ma prawo się dostawac do oleju jesli jest za duza jego dawka. I to logiczne, ze jak auto się zalewa to przez tloki będzie wpadało do oleju.


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: problem z cisnieniem oleju
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 02-07-2009 12:32
Wymiana pompy oleju w 2.0 to zaden problem! Mozna to zrobic bez problemu na samochodzie i to w miare szybko. Zeby wyciagnac miske trzeba rozpinac dol zawieszenia bo inaczej sie po prostu nie da. Ale tez nie jest to jakas skomplikowana operacja. Tak jak napisal drwal - zaczalbym od wymiany oleju + filtr i od ustawienia mieszanki. Jak nic nie pomoze trzeba bedzie szukac dalej... Sprawdzic czujnik cisnienia oleju, czy walek rozrzadu nie ma luzow, zdjac miske i sprawdzic panewki, na koncu obstawialbym pompe. To moga byc przyczyny niskiego cisnienia oleju. Zastanawiajacy jest ten olej w odmie - moze silnik ma juz dosc duze przedmuchy na pierscieniach + niskie cisnieni oleju = duzy przebieg i koniecznosc remontu??? Ale to chyba najczarniejszy scenariusz...


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497