Autor |
olej ? |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 22-07-2009 15:22 |
|
|
zauwazylem zapalanie sie takiej kontrolki z jakby lampą alladyna , nie pali sie ona caly czas tylko jak np zdejme noge z gazu i sie dotaczam do swiatel na luzie lub jak jade bardzo wolno
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: olej ? |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 22-07-2009 15:32 |
|
|
To normalny efekt w 924 nie wiem czy to wina konstrukcji czy czegoś tam... można niby zalać lepszy olej i powinno być lepiej. No i dla pewności lepiej rzucać okiem co jakiś czas na poziom oleju
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: olej ? |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 22-07-2009 15:33 |
|
|
tzn. na 'bagnet' ?
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: olej ? |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 22-07-2009 16:32 |
|
|
yep.
Don't Call Me Zombie!!! |
|
Autor |
RE: olej ? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 22-07-2009 18:24 |
|
|
Też tak miałem. Teraz ani razu mi się coś takiego nie przytrafiło, choć czasem
ciśnienie jest bardzo nisko. Jestem bardzo zadowolony
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: olej ? |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 23-07-2009 12:50 |
|
|
A próbowałeś potrzeć tę lampę?
A nie masz przypadkiem za niskich wolnych obrotów ustawionych? I na jakim oleju jeździsz?
Don't panic! |
|
Autor |
RE: olej ? |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 23-07-2009 14:11 |
|
|
A czy zapalenie się tej lampki pokrywa się z niskim odczytem ciśnienia na budziku ? Ile masz na jałowym a ile max ci wychodzi na obrotach ? Na gorącym silniku oczywiście.
ps. Może wzbudzę kontrowersje co do zalewania leciwych aut syntetykami (że w tych latach nie było syntetyków więc auta są nieprzystosowane itp itd). Po przepłukaniu silnika oraz zalaniu valvoline vr1 racing ciśnienie mi wzrosło. Z tym, że w stosunku do kiepskiego castrola 15w40 a być może po prostu dowolny olej jest lepszy od castrola 15w40...
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Edytowane przez juras dnia 23-07-2009 14:14 |
|
Autor |
RE: olej ? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 23-07-2009 18:19 |
|
|
A jakie miałeś? Ja jak odpalam auto na zimno to ma ponad 7.
Potem podczas jazdy trzyma 4, z włączonymi światłami, czyli
troszkę zaniża. Na rozgrzanym silniku na jałowym biegu jest 2,
jeżeli jest mocno rozgrzany potrafi wskazówka spaść poniżej,
ale lampka się nie zapala (przed remontem się zapalała).
Leję 15W40 Mobil M.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: olej ? |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 23-07-2009 18:28 |
|
|
Masz bardzo dobre ciśnienia Qbak.
W 924 2.0 ciśnienie oleju na biegu jałowym jest bardzo niskie. Spotkałem się nawet z opinią, że dlatego zalecane obroty biegu jałowego są na wysokim poziomie 950 obr/min wobec zwyczajowych ok. 800 obr/min/ w innych samochodach, żeby nie denerwować kierwocy 924 mrugającą lampką.
Tak jak pisał Juras w innym wątku - nawet czujnik kontrolki oleju jest ustawiony gdzieś w okolicach 0,7 bara, czyli bardzo nisko. Ten silnik po prostu tak ma.
Tym nie mniej nie lekceważyłbym mrugania kontrolki ciśnienia - jeśli to robi to na prawdę bywa tam bardzo "luźno". Bywa, że to wina czujnika (u Ciacha wystarczało wykręcić go i przetrzeć).
Pzdr
jacek(pilatus) |
|