Autor |
Zdejmowanie skrzyni dogleg |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 28-07-2009 05:23 |
|
|
No więc tak jak w temacie. Czego można się spodziewać przy zdejmowaniu skrzyni typu dogleg - wygląda, że bez różnicy której wersji... na początek jednak zdaje się będzie skrzynia 016Z potem 3101.
Wstępnie skrzynia widzę trzyma się w tych miejscach:
Półosie, wał napędowy, 2 cięgna, poduszki.
Czego można się spodziewać przy zdejmowaniu tego ustrojstwa? Jak to zdjąć i nic nie urwać?
Pamiętam że kiedyś kdkręcałem półoś przy bębnach hamulcowych i nie dało się tego zdjąć... co to mogło być?
Ile potrzebuję czasu? i ile waży skrzynia? bo chyba będę musiał ją na lewarku ruszyć żeby zdjąć. Ogólnie nie wiem czy uda mi się bez podnośnika itp... wszelkie informacje mile widziane, ale na 99% muszę zamienić skrzynie między prosiakami.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Zdejmowanie skrzyni dogleg |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 28-07-2009 10:31 |
|
|
Mi się na przykład udało połamać łącznik transaxla ze skrzynią
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Zdejmowanie skrzyni dogleg |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 28-07-2009 21:00 |
|
|
No to niezbyt miło... z pobieżnych oględzin stwierdziłem że powinno się obyć bez niespodzianek, bo łączenie wału w czerwonym mam 25mm i skrzynia 25mm...
A w 931 raczej wał mam 25mm i ktoś chyba łącznik przerobił lub coś takiego żeby wsadzić skrzynię na 20mm, mam nadzieję że wał został bez ingerencji.
Po zmianie powinno być extra skrzynia od 924 w 924 i skrzynia turbo w 931
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Zdejmowanie skrzyni dogleg |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 29-07-2009 22:43 |
|
|
Jest troche zabawy przy zdejmowaniu doglega - nie wyobrazam sobie zdjecia skrzyni bez kanalu
Polosie odkrecasz bez problemu i odsuwasz. Rozkrecasz lacznik, podpierasz skrzynie na lewarku i rozkrecasz poduszki, opuszczasz troche skrzynie i rozkrecasz wodzik (tragedia), zeby rozkrecic skrzynie od transaxla musisz wykrecic lacznik podlogi, po czym rozkrecasz dwie przelotowe sruby z nakretkami na dole walu i na koncu dwie sruby na gorze walu wkrecane w wal (to dopiero jest tragedia)... Dostepu do nich zadnego a grzechotka na patyku i lamana koncowka ciezko podchodzi... Ogolnie przerabane... Acha - i troche ciezko ja z tamtad wyszarpac bo sie zapiera skrzynia o belke! Wyjmowalem ja sam na ramieniu - nie jest taka strasznie ciezka. Wlozyc chyba latwiej...
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Zdejmowanie skrzyni dogleg |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 29-07-2009 23:30 |
|
|
No nie powiem, że spodziewałem się czegoś w stylu wykręć i się ciesz... w końcu dlatego to miała to być skrzynia sportowa. no nic. Muszę auto podnieść o te 20cm i powinno już wystarczyć żeby walczyć dalej. I tak... mam zamiar robić to bez kanału albo w ogóle.
Może da się wysunąć z wodzikiem, znacznie łatwiej odłączyć go od gałki zmiany biegów. Ale dostęp do niektórych śrub rzeczywiście wygląda kiepsko. W Haynesie jest opis wyciągania tej skrzyni ale jakoś nie miałem czasu przestudiować i zobaczyć co oni tam proponują a w praktyce to i tak wiadomo co będzie to będzie.
W/g moich informacji obudowa dyferencjału z doglega 931 jest zamienna w 100% z doglegiem od 924. także można tą obudowę stosować jako część zamienną, bodajrze obudowa skrzyni też pasuje ale na pewno już nie przód, tam gdzie jest łącznik z wałem.
Poczekamy zobaczymy co z tego będzie... póki co dłubię co mi do głowy przyjdzie i gdzie dostęp jest w miarę dobry.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Zdejmowanie skrzyni dogleg |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 29-07-2009 23:37 |
|
|
Nie wydaje mi sie zeby ktokolwiek wymienial obudowe skrzyni... Z reszta to najgorszy element bo do niego sie przykreca obudowy lozysk i trzeba rozwalic cala skrzynie. Oby wal sie nie okazal z wolnossaka bo wbrew pozorom wal w turbo wymienia sie bardzo latwo - nie trzeba zwalac belki wystarczy skrzynia lub silnik i wal mozna wyjac.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Zdejmowanie skrzyni dogleg |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 23-09-2009 21:13 |
|
|
Dzięki bardzo za pomoc i wsparcie telefoniczne
Po drugim dniu walki wygrałem z wyciągnięciem doglega z auta. Wbrew pozorom nie było to tak proste jak myślałem, a odkręcenie niektórych śrób to po prostu tragedia trzeba mieć długieeee klucze
Odkręcenie wodzika od skrzyni wbrew pozorom nie było takie tragiczne...
Ogólnie wszystko się udało i jest w jednym kawałku, i wszystko można teraz poczyścić i sprawdzić.
Ogólnie fotki z efektów pracy no i dziś pierwsza "niespodzianka"!! Przejściówka która pozwala założyć skrzynię 931 do 924 lub z 924 do 931, bez przerabiania wału itp. W razie czego zrobiłem dokładniejsze fotki to widać o co tam chodzi. W praktyce sprawdza się to bardzo dobrze
Mały komentarz ... skrzynia od 931 ma znacznie lepsze przełożenia i dużo przyjemiej się prowadzi od tej z 924. chyba że to tylko moje odczucie.
Fotoski: - Komentarze mile widziane.
[img]http://img132.imageshack.us/img132/570/hpim6018.th.jpg[/img]
[img]http://img136.imageshack.us/img136/9302/hpim6019.th.jpg[/img]
[img]http://img136.imageshack.us/img136/1490/hpim6020.th.jpg[/img]
[img]http://img21.imageshack.us/img21/6798/hpim6021.th.jpg[/img]
[img]http://img132.imageshack.us/img132/1430/hpim6022.th.jpg[/img]
[img]http://img132.imageshack.us/img132/9938/hpim6023.th.jpg[/img]
[img]http://img223.imageshack.us/img223/1466/hpim6024.th.jpg[/img]
[img]http://img29.imageshack.us/img29/4018/hpim6025.th.jpg[/img]
[img]http://img19.imageshack.us/img19/8148/hpim6030.th.jpg[/img]
Widać tutaj dobrze jaka jest różnica między wałem 931 a 924 przejściówka jakby składa się ze skróconej oryginalnej łączówki 931 i dospawanej na odpowiednią długość drugiej połowy łączówki z 924. Ktoś musiał to zrobić dość porządnie skoro trzyma się kupy i nie ma bicia na boki.
Potwierdza to moją wersję możliwej przeróbki pozwalającej włożyć lepszą skrzynię do 924, bez większych problemów.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 23-09-2009 21:20 |
|
Autor |
RE: Zdejmowanie skrzyni dogleg |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 25-09-2009 18:31 |
|
|
Dzisiejsze skromne zakupy w celu doprowadzenia kilku rzeczy do należytego porządku.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Misiek dodał/a następującą grafikę:
|
|