924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Odpalanie silnika - co może być przyczyną?
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 18-08-2009 15:32
Mam ostatnio dziwny problem z silnikiem w zielonym prosiaku. Otóż na początku jak zabierałem go z Wa-wy wszystko chodziło bez zarzutu. Póżniej zaczęło się coś krztusić... na zimnym odpala w miarę ok - czasem złapie i zgaśnie ale wystarczy chwilkę zakręcić i chodzi.
Obroty trzyma ~1000 i tutaj nie zauważyłem żadnych problemów. Świece sprawdzałem i są ok, przewody zapłonowe nowe, palec rozdzielacza i kopułka wyglądają całkiem oki. Zapłon ustawiony na moje oko prawidłowo. Paliwo przepływomierz dostaje, pompa troszkę głośno chodziła, ale po załączeniu tej w zbiorniku przycichła smiley Jak rozkręcę to będzie wiadomo czy ta w zbiorniku jeszcze żyje... ale najwyraźniej tak, tylko ma lekko uszkodzone wyprowadzenie zasilania i trzeba będzie coś dolutować.

Problem jest taki, że jak się silnik już rozgrzeje i się go zgasi to nie chce za nic odpalić. Ruszy jakby na 1cyl i potem gaśnie. Jak wcisnę gaz na 1/3 i podczas kręcenia rozrusznikiem będę pulsacyjnie ruszał gazem to autko odpala, bez tego nic nie rusza. Sytuacja dotyczy silnika zaraz po zgaszeniu jak i ciepłego/letniego. Najmniejsze kłopoty są na zimnym. Na pych odpala bez najmniejszych problemów. Rozrusznik kręci żwawo. W autku nic nie grzebałem przy silniku powodując takie objawy także samo się gdzieś rozregulowało czy coś... teraz powoli sprawdzam wszystko co mi do głowy przyjdzie ale póki co lipa...
Jakieś pomysły co może być tego przyczyną?


Zaznaczam, że jak już odpali to wszystko chodzi dobrze, wkręca się dobrze na obroty itp... żadnych dziwnych efektów. Kontrolki się nie zapalają, ciśnienie oleju w/g wskaźnika jest w normie, na bagnecie też. Akumulator świerzo naładowany, po włączeniu świateł na woltomierzu jednak napięcie spada... jak dobrze pamiętam to typowy objaw w tych autkach.

aaa jeszcze sprawdzałem przepływomierz, podaje na wtryski paliwo ok... talerz przepływomierza także "na oko" jest dobrze umiejscowiony w centralnym położeniu.
W czerwonym nie miałem takich problemów... także nie bardzo mam pomysł co tu jeszcze dłubać smiley



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Odpalanie silnika - co może być przyczyną?
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 18-08-2009 16:24
5 szpryca lub Warm-Up Regulator
Autor RE: Odpalanie silnika - co może być przyczyną?
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 18-08-2009 17:58
jak znajdę chwilkę to sprawdzę ten 5-ty wtrysk... mam gdzies kilka zapasowych smiley co do WUR'a to nie mam chyba więcej w zapasie (no może jeden)... najwyżej przełożę z czerwonego do testów bo tam nic złego się nie dzieje.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Odpalanie silnika - co może być przyczyną?
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 18-08-2009 22:19
Piąty wtrysk jest ok, na zimnym leje ok 4-5sek i się wyłącza, był troszkę usyfiony ale podczyściłem i wsio. Na ciepłym nie sprawdzałem - co najwyżej mógłby zalewać na ciepłym i stąd te problemy. Ale wygląda, że jednak włącznik termiczno czasowy działa. Filtr powietrza wygląda elegancko. Odmę mam podpiętą przed przepływomierz - nie pamiętam która opcja jest lepsza smiley
Sprawdzałem jeszcze działanie aparatu zapłonowego na podciśnienie i pracuje ok - obroty lekko podrosły. Może zapłon jednak jest lekko za mało wyprzedzony. Już zgłupiałem.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Odpalanie silnika - co może być przyczyną?
lmy
Użytkownik

Postów: 172
Miejscowość:
Data rejestracji: 12.02.09
Dodane dnia 19-08-2009 00:51
Tutaj masz tabelkę z możliwymi usterkami w podziale na objawy
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=2357#post_32915



Kaliber 924
Autor RE: Odpalanie silnika - co może być przyczyną?
grafffik
Użytkownik



Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09
Dodane dnia 19-08-2009 11:25
ty ale jak to usyfiony wtrysk ? przeciez tam jest pełno beznyny. powinien być czysty po wyjęciu


5835546 www.streetracing.waw.pl/forum/