Autor |
odpowietrzanie ukladu chloedzenia |
KRAZ
Użytkownik
Postów: 532
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.05.06 |
Dodane dnia 06-07-2006 19:41 |
|
|
witam
wlasnie skonczylem poprawiac zjebana robote po jakims baranie co narobil nieszczelnoscie i nie wiem dokladnie jak odpowietrzyc uklad chlodzenia?. Wiem ze sie odkreca ten korek czerowny i co dalej mam zapalic silnik i czekac bedzie z niego plynela ciecz?
. |
|
Autor |
RE: odpowietrzanie ukladu chloedzenia |
sobek
Użytkownik
Postów: 250
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 06-07-2006 22:02 |
|
|
Dokładnie tak.
czarne 924/78r |
|
Autor |
RE: odpowietrzanie ukladu chloedzenia |
KRAZ
Użytkownik
Postów: 532
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.05.06 |
Dodane dnia 06-07-2006 22:15 |
|
|
zrobilem tak i silnik sie zagrzal,ale nic nie lecialo wiec go troche przymknolem poczekalem troche i otworzylem - walnela fontanna goracego plynu, wiec szybko zamnkolem i znowu poczekalem, ponownie otworzylem tylko ostrzjnie i jak troszke poplynelo to zamkonlem i zostawilem-mam nadzieje ze jest dobrze
pozdrawiam
. |
|
Autor |
RE: odpowietrzanie ukladu chloedzenia |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 06-07-2006 22:26 |
|
|
Mnie się nie chciało czekać, aż silnik się zagotuje, więc wciepnąłem lejek w otwór po czerwonym korku i wlałem płynu W zasadzie nie było poczeby później to odpowietrzać, bo gaz żaden się nie ulatniał
Aha, jak odpowietrzasz to roztwórz nagrzewnicę, coby się całen układ odpowietrzył. Ja wiem, że troszkę przy ciepło, żeby uruchamiać C.O. ale..
Pozdro |
|
Autor |
RE: odpowietrzanie ukladu chloedzenia |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 07-07-2006 00:58 |
|
|
ja wiem że trzeba zapalić silnik, poczekać aż sie nagrzeje, otworzyć czerwonego korka i poczekać aż zacznie ciurkać płyn (dla pewności za chwile to samo) i wszystko to zgodnie ze sztuką powinno sie robić przy zakręconym korku zbiornika wyrównawczego. Nigdy nie ruszałem żadnego korka na nagrzewnicy... może powienienem.
Słyszałem że częsta przypadłość 924 to bąbel gazów z cylindra przez wydmuchaną uszczelke na skutek nieprawidłowego dokorkęcenia głowicy. Ktoś w innym temacie kwestie takiego dokręcania głowicy olał i tez podobno ma dobrze, ja sie wole stosować ściśle do łorkszpa manuala co to go posiadam
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: odpowietrzanie ukladu chloedzenia |
Damian
Użytkownik
Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 07-07-2006 07:50 |
|
|
Heh Zwierzu jam na myśli miał roztworzenie zaworu ogrzewania - hebelkiem na desce rozdzielczej - żeby ewentualne bąbelki wyszły również z nagrzewnicy |
|
Autor |
RE: odpowietrzanie ukladu chloedzenia |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 07-07-2006 11:46 |
|
|
to chyba wyjaśnia dlaczego nie wiem nic o innym korku w układzie chłodzenia poza nalewowym i czerwonym, ale otwieranie ogrzewania chyba należy potraktować jako żart bo tak to rozumiem
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: odpowietrzanie ukladu chloedzenia |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 07-07-2006 13:44 |
|
|
To nie żart. Musi płynąć przez nagrzewnicę żeby się nie okazało, że tam zebrało się powietrze.
|
|
Autor |
RE: odpowietrzanie ukladu chloedzenia |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 07-07-2006 15:25 |
|
|
dobra, przepraszam, pomyliło mje sie, ma to sens co prawisz
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: odpowietrzanie ukladu chloedzenia |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 30-07-2007 22:44 |
|
|
Hm skoro spedzam wakacje w domu to postanowilem pobawic sie z moim malenstwem w wymiane plynu. Wylalem stary, dodajac uprzednio troche specyfiku do czyszczenia i wlalem nowy niecale 4l. Odkrecilem korek czerwony ten na zbiorniczku byl zakrecony. Jak sie otworzyl termostat to troszke plynu wystrzelilo a potem z 5 cykli wiatraka nic. Jak dodaje gazu do ok 1200rpm (nie wiem nie widze) znow strzela i potem juz leci woda raczej bez babelkow, poczym przy 950rpm znow nic. Chyba nie odpowietrzylem za dobrze co? CO robic? Czy to normalne? (Wydaje mi sie ze plyn powinien wylewac sie powoli z przewodu nawet na biegu jalowym, ale z drugiej strony jest to najwyzszy pkt w ukladzie to moze nie, bo pompa nie kreci sie za szybko i ped cieczy jest maly - sam nie wiem, pomocy!)
Zabralem sie za wymiane bo wkurzaja mnie wskazania temp. -> wiatrak na chlodnicy zalacza sie mocno za srodkiem, bywa ze temp dochodzi do czerwonego pola. Ale plyn byl czysiutki, zero jakich kolwiek zanieczyszczen. Ustawilem tez nagrzewnice na cieplo. Chlodnica wydaje sie byc rownomiernie nagrzana.
PS Przepraszam za jak zwykle trywialne pytania! Ale brak praktycznego doswiadczenia daje sie we znaki.
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Edytowane przez Abelard dnia 30-07-2007 22:45 |
|
Autor |
RE: odpowietrzanie ukladu chloedzenia |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 31-07-2007 00:13 |
|
|
zaobserwowałem to samo, czyli woda zaczyna ciurkać dopiero po podniesieniu obrotów. gorzej z twoim wiatrakiem, wg mnie powinien sie włączać wcześniej
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: odpowietrzanie ukladu chloedzenia |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 31-07-2007 09:02 |
|
|
ale czujnik jest nowy, odpowiedni, bynajmniej na orginalnym bylo tak samo
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: odpowietrzanie ukladu chloedzenia |
porsche89
Użytkownik
Postów: 1218
Miejscowość: Łazy Woj.Górny Śląsk
Data rejestracji: 30.04.06 |
Dodane dnia 31-07-2007 19:27 |
|
|
Poprostu go NIE ODPOWIETRZYŁEŚ !!! Jak strzela korkiem to znaczy że robi się podciśnienie .Szczerze mówiąc to lepiej jechać do mechanika.Nieumiejętne odpowietrzenie grozi uszkodzeniem silnika.
944 2,7 '86/'89 kombinacja z trzech dawców lub z czterech teraz S2 look -Już u ludzi
924 2.0 '82
944 2,5 '84
Jeden rower górski
Czarna taczka '06 |
|
Autor |
RE: odpowietrzanie ukladu chloedzenia |
Zwierz
Użytkownik
Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 01-08-2007 17:59 |
|
|
dlaczego ?
PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy) |
|
Autor |
RE: odpowietrzanie ukladu chloedzenia |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 01-08-2007 19:05 |
|
|
Kurcze ale zeby mi mechanik dobrze odpowietrzyl, bo jak ma mi to zrobic zle to wole sam. Z nowosci to pogrzebalem tez w kostkach za wskaznikiem temp, bo tego nigdy nie robilem i troche odpowietrzalem jeszcze i teraz temp jest troche ponizej srodka, a czasami dochodzi lekko za ta nastepna kreske po srodkowej. Jest lepiej. Ale czy dobrze? Rano zdjalem korek ze zbiorniczka i bylo tam male cisnienie powietrza. Gdy odkrecilem ten czerwony kurek bylo tez malutkie cisnienie powietrza. Zobacze jutro rano, jak wszystko przestygnie. Czy powinienem na cieplym wlaczyc jeszcze raz, zdjac kurek czerwony i patrzec czy nie ma bąbelków?
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: odpowietrzanie ukladu chloedzenia |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 01-08-2007 20:20 |
|
|
To jak już wstępnie jest odpowietrzone to możesz jeszcze zrobić taki patent.
1. Odkręcasz korek w zbiorniczku
2. Odkręcasz odpowietrznik
3. Zatykasz ręką otwór w zbiorniczku wyr.
4. Dmuchasz w tą rurkę na zbiorniczku wyr. pod korkiem
5. W czasie jak ci ciśnienie wypycha wodę przez dziurę po odpowietrzniku wtykasz z powrotem odpowietrznik
Robienie tego na gorącym silniku jest niezalecane :]
A jak ci nie wypycha wody znaczy, że masz w ogóle powietrze w chłodnicy :] albo brak powietrza w płucach.
|
|
Autor |
RE: odpowietrzanie ukladu chloedzenia |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 02-08-2007 11:10 |
|
|
Ja tu sie nastawilem na dmuchanie , a tu nic. Tzn. widzialem fontanne zielonego plynu 2 cm od mojej glowy a ledwo co zaczalem dmuchac Rozumiem ze mam plyn w chlodnicy (oczywiscie w tej chwili takze na podlodze garazu i silniku hehe - moja nie uwaga - mam za mocne pluca) i uklad nie powinien byc juz zapowietrzony.
Dzieki za pomoc!
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|