924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor wtrysk startowy - modyfikacja itp
Ketchup
Użytkownik



Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 18-07-2006 13:02
Dwie sprawy
1. czy wtrysk startowy zawsze jest wlaczany przy rozruchu - sczegolnie interesuje mnie zakres temp 60-80 stopni.

2.Mam maly pomysł ja dodac troszke mocy (no z uzycie paliwa bedzie pewnie znacznie wieksze). ale czasami cos takiego jest potrzebne.
U mnie startowy-czasowy czyjnik sterujacy tym wtryskiem nie chodzi tak jak powinien i jest problem jak wczesniej pisalem - na benzynce nie zawsze zaskoczy. I stad pomysl na zrobienie go na przycisk. Alke pierw musze miec odp na kilka pytań:
Jak dlugo moze pracowac ten wtrysk, czy jest jakies ograniczenie czasowe?? spowodowane konstrukcja jego.
Czy nie spowoduje to zalania slinika (bo daje za duzo paliwa)?? jesli tak to w jakim czasie ???


Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup
Autor RE: wtrysk startowy - modyfikacja itp
tkacki
Użytkownik

Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 18-07-2006 13:49
Ten pomysł z przyciskiem "dodatkowa szpryca" nie jest dobry. Nie będziesz miał dobrej kontroli nad składem mieszanki.

Lepiej pokombinuj z jakimś sterowanym elektrycznie lub podciśnieniowo zaworem w obwodzie regulatora ciśnienia. Dodając zawór, który obchodzi regulator będziesz miał możliwość zmniejszania ciśnienia sterującego na reozdzielaczu, co wzbogaci mieszankę płynnnie i proporcjonalnie do zassanego powietrza. Dodatkowa dawka będzie też na wszystkich wtryskiwaczach. Gdyby do tego dodać suchy wtrysk nitro.....można by wyskoczyć z chwilową mocą pod 200KM.



CP9A/4G63
We are not what we own.
Autor RE: wtrysk startowy - modyfikacja itp
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 18-07-2006 14:01
Gratuluję inwencji... ale nic ciekawego z tego nie wyjdzie bo jak sobie sam odmierzysz ile tego paliwa ma leciec ? Z rozruchem to też jest taki sobie patent. Tzn. jak się nie ma nic lepszego...

ps. Razem z warm-upem zapakowałem ci w paczce włącznik termiczno czasowy (ten który załącza wtryskiwacz rozruchowy). Szczegóły na priv doślę.
Autor RE: wtrysk startowy - modyfikacja itp
Zwierz
Użytkownik



Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 18-07-2006 14:05
ja mam zrobione na przycisk i używam tego tak jak działąło samo czyli jak jest zimny silnik i jak kręci rozrusznik, czasemna ciepłym bo mi nie chce odpalać ale TYLKO razem z rozrusznikiem. Robienie z tego dopalacza jest niemożliwe bo dodanie dodatkowej wachy, jak pisał tkacki, mocno zmienia skład mieszanki (dużo więcej wachy do tej samej ilości powietrza) i to nie będzie jeździć (jak silnik pracuje na wolnych obrotach i wcisne owy guzik to przeważnie gaśnie). Co do dopały to w słomczynie robione były próby na chwilowe zwiększenie mocy przez dodanie rozpylonej wody do mieszanki. Próby były robione na kaszlaku i ja sie napewno nie odważe zrobić to w 924 zważywszy ze nie będzie to takie proste jak w kalszlu bo tu nie ma gaźnika i myśle że przepływomierz może pogłupieć. Poza tym używać tego trzeba umić bo łatwo jest rozwalić silnik (kopa podobno dużego samochód dostaje) ponad to można silnik zatopić wodą na postoju i rozruch może go załatwić (woda sie nie sprzęża)


PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy)

Edytowane przez Zwierz dnia 18-07-2006 14:07
2849325
Autor RE: wtrysk startowy - modyfikacja itp
Ketchup
Użytkownik



Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 18-07-2006 14:05
dzieki Juras za czujnik.
wlasnie chcialem napisac ze od Ciebie kupuje warm-up'a na podcisnienie


Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup
Autor RE: wtrysk startowy - modyfikacja itp
Ketchup
Użytkownik



Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 18-07-2006 14:09
Zwierz.
Jak uzywasz tego przycisku???
Krecis zrozrusznikiem i nie zapala, wciskasz przycisk i jest bruummmm, jak dlugo potem go trzymasz ??? Czy jest roznica w trzymaniu przycisku na zimnym lub cieplym silniku ???


Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup
Autor RE: wtrysk startowy - modyfikacja itp
Zwierz
Użytkownik



Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 18-07-2006 14:30
jak jest zimny silnik to go trzymam tak samo jak trzymam włączony rozrusznik. na ciepłym powinien zapalać normalnie ale ja mam coś posrane ogólnie z silnikiem i dlatego jak jest ciepły, zgasi sie,poczeka 15 min. to nie zawsze chce palić więc wtedy kręcąc rozrusznikiem wciskam batona i zapala.. no i zawsze przy tych operacjach wciskam troche gazu. nie kojaże żebym naciskał guzik jak nie kręci rozrusznik, czyli np że już zapali więc puszczam kluczyk a przycisk jeszcze trzymam, tylko razem z rozrusznikiem


PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy)

Edytowane przez Zwierz dnia 18-07-2006 14:31
2849325
Autor RE: wtrysk startowy - modyfikacja itp
kamyk
Użytkownik



Postów: 26
Miejscowość: gdansk
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 28-07-2006 23:30
Hej.
Ja mam na przycisk - i zima to rozwiazanie cholernie mi sie podobalo, bo ladnie odpalal.

Piaty wtryskiwacz jest wlaczany na czas 5-15 sek. (chyba w Hayesie jest to podane).

pzdr
420303
Autor RE: wtrysk startowy - modyfikacja itp
kamyk
Użytkownik



Postów: 26
Miejscowość: gdansk
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 28-07-2006 23:34
A wlasnie - 924 ma dodatkowy kanal powietrza (auxiliary air) do silnika -
jest on otwarty przy zimnym silniku i sie zamyka przy cieplym (zdaje sie ze jakis bimetal tym steruje). Wiec przy zimnym silniku mamy wiecej paliwa (piaty wtryskiwacz) i wiecej powietrza (auxiliary air valve).
420303
Autor RE: wtrysk startowy - modyfikacja itp
Damian
Użytkownik



Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 29-07-2006 09:32
Wtrysk rozruchowy działa tylko przy rozruchu - tzn. gdy kręcimy rozrusznikiem. Później za większą dawkę paliwa odpowiada regulator ciśnienia paliwa, któren siedzi przykręcony do kolektora dolotowego (nazwę chwilowo zapomniałem smiley ). Obniża on ciśnienie sterujące w rozdzielaczu i wszystko - do cylindrów wpada więcej beny.

Sam wtryskiwacz rozruchowy ma dość duży wydatek, że można całkiem nieźle zapitalać tylko na zasilaniu tymże wtryskiwaczem. Tuż po złożeniu silnika tak jeździłem - rozdzielacz miałem zapchany, a chciałem zobaczyć jak "to" jeździ... Na wolnych obrotach się szybko zalewał, ale jak się depnęło to... klękajcie narody smiley
Damian
Autor RE: wtrysk startowy - modyfikacja itp
Ketchup
Użytkownik



Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 29-07-2006 11:25
jescze jedno pytanie.
Gdzie macie wpiete przewody od przycisku ????
Czy w "obwod rozruchowy" czyli przycisk tylko zwiera czujnik termiczno czasowy ??? Koncze krecic rozrusznikiem i przycik przestaje dzialac.
Czy podpiety obok tak by nawet po skonczeniu krecenia rozrusznikiem dawal dodatkowe paliwo ??? az go nie wylaczymy ??


Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup
Autor RE: wtrysk startowy - modyfikacja itp
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 30-07-2006 21:05
Ja mam podłączone przewody prowadzące do przycisku w kabinie do wtyczki wpiętej oryginalnie w czujnik termiczno-czasowy. Czujnik ten mam uszkodzony, a sprawnego nie mogłem dostać, więc ta prowizorka funkcjonuje od kilku lat smiley. Zrobiłem tak, a nie inaczej, bo ten sposób podpięcia nie ingeruje w oryginalną instalację (nic nie musiałem ciąć itp.). Faktem jest też, że podobnie jak Zwierz podpieram się tym pstryczkiem przy odpalaniu gorącego silnika czasem (też lekko wciskając gaz).
Co do wydajności wtryskiwacza rozruchowego to jest konkretna - odpaliłem tylko na nim auto po tym, jak przez ponad 2 lata silnik stał i zapiekły mi się wtryski (popracował tak 2 godziny i wszystkie puściły).
Autor RE: wtrysk startowy - modyfikacja itp
Zwierz
Użytkownik



Postów: 586
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 01-08-2006 14:25
ja mam podane napięcie prosto z akumulatora. nawetjaknaciskam przycisk bez kluczyka w satacyjce to on sie otwiera, a nie sika pewnie tylko dlatego że nie ma ciśnienia paliwa we przewodzie/listwie czy czym tam


PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy)
2849325