Autor |
Sposób na grzejący się bezpiecznik? |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 21-12-2009 08:57 |
|
|
Takie pytanie... czy macie jakiś skuteczny sposób na grzejący się bezpiecznik. Problem wygląda tak, że po załączeniu dmuchawy bezpiecznik nr 2 z dodatkowej skrzyneczki cały mi się podtapia na końcach i nawet potrafi wypaść zawinięty jak kiełbaska Nie byłoby większego problemu gdyby chodziło o sam nawiew, ale pod tym samym bezpiecznikiem jest jeszcze pompa paliwa i uszkodzenie bezpiecznika powoduje zatrzymanie auta. Prąd pobierany nie może być zbyt duży gdyż bezpiecznik a może raczej jego blaszka są całe, tylko plastik ulega uszkodzeniu. Ostatnio po założeniu nowego bezpiecznika efakt był taki jakby go nie było... wystarczyło jednak lekko ruszyć i wszystko załapało.
Dzisiaj poświęcę chyba godzinkę i przeczyszczę styki, może wyciągnę tą skrzyneczkę i wszystko sprawdzę... bo jazda w zimie bez porządnego ogrzewania to kiepska sprawa.
Macie jakieś pomysły jak to draństwo naprawić? czy tylko klasyczne oskrobanie styków będzie wystarczające.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Sposób na grzejący się bezpiecznik? |
RomanS
Użytkownik
Postów: 53
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 13.06.07 |
Dodane dnia 21-12-2009 10:14 |
|
|
Wszystko ładnie tylko dla czego tak się grzeje? Moim zdaniem jakieś zwarcie masz. Czy tak się dzieje tylko jak włączasz nawiew czy cały czas. Skoro bezpiecznik robi się na kiełbaske to co dzieje się z przewodami? Bardzo możliwe że też się grzeją. Ja bym to dobrze sprawdził. Z prądem nie ma żartów.
RomanS |
|
Autor |
RE: Sposób na grzejący się bezpiecznik? |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 21-12-2009 10:27 |
|
|
jeśli bezpiecznik jest taki jak być powinien to należy się przyjrzeć stanowi elektryki. Popraw na początek wszystkie masy i konektory.
Nie dochodzi do zwarcia i pewnie go nie ma, bo bezpiecznik by się spalił,
ale najzwyczajniej w świecie jest spadek napięcia, przez co następuje wzrost natężenia. Jest na to prosty wzór Volt*Amper=Wat
im więcej Amper płynie przez taki bezpiecznik tym bardziej się on grzeje.
Jeśli coś pobiera prąd długotrwale może doprowadzać właśnie do takiego stanu, że Twój bezpiecznik zwija się jak ślimak w skorupie.
jedyne co to poprawić wszelkie możliwe miejsca spadku napięcia i sprawdzić samo urządzenie czy przypadkiem nie ma oporów pracy. Mój wentylator zacierający się doprowadził do takiego samego efektu na jednym z kółek w wyrazowie i było to bardzo rozpraszające.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Sposób na grzejący się bezpiecznik? |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 21-12-2009 10:49 |
|
|
Dobrze wyczyscic, podgiac styki bezpiecznika i najlepiej zakupic bezpieczniki z mosiezna blaszka bo w tych aluminiowych zachodzi reakcja miedzy stykami i bezpiecznikiem i sprawa po dluzszym czasie od czysczenia sie powtorzy...
Bezpiecznik sie nie pali ale zalezy jaki bezpiecznik! Jak masz wsadzony jakis "gwozdz" (czytaj za duzy) to nigdy sie nie spali a np zacierajaca sie pompa lub wentylator powoduje zwiekszony pobor pradu i gzanie sie bezpiecznika - ewidentnego zwarcia nie bedzie widac...
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Sposób na grzejący się bezpiecznik? |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 21-12-2009 16:15 |
|
|
Ogólnie rzecz dzieje się tylko po włączeniu dmuchawy, która pracuje moim zdaniem idealnie, nic nie piszczy, trzeszczy itp... chodzi elegancko, i bardzo ładnie dmucha. Także to nie pompa paliwa powoduje problemy. Bezpiecznik jest jak w książce 16A - ale mam pewne wątpliwości czy nie dać tam 25A bo patrzyłem na schematy elektryczne i chyba ktoś coś namieszał bo pompa paliwa i nawiew chyba nie były na tym samym bezpieczniku... ale może po prostu zły schemat wygrzebałem. Tam pompa paliwa miała bezpiecznik 2 a nawiew chyba 9. Przy czym na pompę był bezpiecznik 16A a na nawiew 25A...
Bezpieczniki mam standardowe, aluminiowe i miedziane - zależnie od wartości amperażu.
Przewody się nie grzeją, sprawdzałem. Problem miałem też z innym bezpiecznikiem w tej samej skrzyneczce - objawiał się znikaniem przednich świateł! po umiejętnym ruszeniu bezpiecznikiem nie było problemów.
Wyczyszczę styki... pojeżdżę i się zobaczy co z tym bezpiecznikiem.
Ostatnio na postoju nawiew chodził z godzinkę zanim bezpiecznik wysiadł... innym razem wystarczy kilka minut.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Sposób na grzejący się bezpiecznik? |
ElastiC
Użytkownik
Postów: 855
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 21-12-2009 20:52 |
|
|
Pompa i dmuchawa NAPEWNO nie powinna byc na tym samym bezpieczniku. Masz cos nagrzebane w kablach i lepiej takie rzeczy wyprostowac - skoro masz schemat, to poogladaj co gdzie masz podpiete, a gdzie powinno byc.
Wracajac do grzejacych sie bezpiecznikow - moj z dmuchawy tez sie troche grzeje i czasami nadtapia - mam 25A, ale wynika to z faktu, ze teraz produkuja je w chinach chyba ze styropianu. Wsadzilem ostatnio fabryczny 25A, ktory gdzies znalazlem i nawet nie drgnal.
|
|